Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Perle skrev:

Vet bare jeg har så denne bioen AR sin bok utstilt på mitt bibliotek. Dette er kjempesvært og sentralt da.

Uansett, det skader jo ikke spørre. Min er efaring tilsier at de er svært behjelpelige med skaffe til veie det meste. Og ikke annet kan de låne den inn fra et annet bibliotek.

Bibliotekene kjøper gjerne inn det de vet publikum kommer til å spørre etter, men makten ligger hos biblioteksjefen. Mitt bibliotek hadde lenge stor motstand mot "damebøker", men endret kurs etter hvert. Nå står serieromaner og bloggerbøker sammen med ærverdig litteratur, og bra er det.

Endret av Pust
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick
1 hour ago, Maskopi said:

Boka er i hylla på min lokale Ark butikk til 349, den er tynn og ikke særlig tettskrevet. Bladde raskt i den og den består av hennes forhistorie, diverse utsagn fra kvinneguiden, hennes kontakt med admins i KG og bakerst et knippe skjermbilder herfra og fra ulike SoMe klippet sammen med paint-ferdigheter. Blir neppe noen bestselger, ei heller et jordskjelv.

Det var det jeg sa, her tidligere!! Skjermbilder fra Kvinneguiden, og annet herfra! :popcorn: Andre som ikke er sjokkerte (enda)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Flettfrid skrev:

Det aner meg at det meldte jordskjelvet blir nedgradert til en flau bris 🙈💨

Og jeg tar meg faktisk i å bli litt skuffet dersom denne boken er klipp og lim fra KG ispedd noe følelsesgreier fra hennes side. Det kan hvert fall ikke kalles for noe jordskjelv.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Brith har sikkert tatt med utvalgte historier fra livet sitt også, som den historien om den gangen hun så en elg. 

Jeg håper hun har inkludert noen skjermdumper fra KG som viser at det meste av kritikken dreier seg om ukritisk eksponering av barn. Noe annet vil jo virke uærlig. 

Endret av Mme Blavatsky
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, den historien fra hun var liten.  :tre: Kanskje hun forteller ferdig den historien om bestefaren også?

Hvis hun faktisk har tatt med skjermdumper fra KG regner jeg med at hun skjønner at folk kan gå inn på forumet og lese ting i sammenheng helt på egen hånd.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H

Har adminene godkjent at de er sitert eventuelt? Og er hun klar over at det  kommer til å generere  masse trafikk inn til KG Pga dette? Det er penger i kassa til Egmont  som har gjort henne så mye urett ref tidligere  blogginnlegg hos henne. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snap i dag, hinter hun til møte med Nrk 😮

Jeg blir MEGET skuffet om Nrk kjører en ukritisk reportasje med henne (i GMN-stil) 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg jo bare løøøøøøøpe til nærmeste ARK i morgen ....

Eller ikke. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fjugur skrev:

Jeg blir MEGET skuffet om Nrk kjører en ukritisk reportasje med henne (i GMN-stil) 

Er det ikke litt dette som skjer i medie-Norge for tiden? Ingen aviser tørr/vil skrive kritiske artikler. Det er podcast, jodel (og kanskje kg?)som har blitt de nye nyhetskanalene, mens avisene skriver om det etter diverse podcast har tatt det opp. Det skjedde med ØB-saken og den podden til KA hvor de tok opp AB. 

Jeg kan ikke fatte noe annet enn at dette må bli diskutert i mediehusene. Hvordan har podcast blitt samfunnets kritiske røst? Trodde pressen skulle ut til folket med nyheter, ikke ukritisk reklame om influensere. Samme med CBE, nyhetsartikkel om at de hadde sluttet å eksponere barn. Bare løgn og mer klikk og penger til bloggere. Blir så lei. Hvis NRK presterer å gi ukritisk reklame til AB sin bok så blir jeg forbanna, er det dette skattepenga mine går til?!

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fjugur skrev:

Det var flere bloggere som snappet fra NRK i dag, blant annet Sraad og Kristine Ullebø. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue

Snakk om å skyte seg selv i foten. De som ikke kjenner til tråden om henne på KG kommer til å bli nysgjerrige og ta en titt. Det er jo ikke akkurat i hennes favør at trofaste følgere får se at det er to sider av samme sak, og at AB sin versjon ikke nødvendigvis er helt riktig. 

Endret av ServiceManagerFrue
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro at oppkjøringen til bokutgivelse 8. mars ikke ble helt som AB (eller forlaget) hadde tenkt seg. Siden boken allerede er ute, og AB ikke reklamerer for dette verken på Snap eller Insta. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

Det var det jeg sa, her tidligere!! Skjermbilder fra Kvinneguiden, og annet herfra! :popcorn: Andre som ikke er sjokkerte (enda)?

Nope, fornekter seg ikke ho Anne Birth fra Mosjøen. Et par uker "offline" og vipps et klippålim-makkverk. Dæven døtte, i den farta den er "produsert", trykket og lagerført skulle man tro det gjaldt statsbudsjettet. Og så er det bare "Anne Birth, du er krenket. Når skal du ta til motmæle så det synger uten paprika på pizzaen?" 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pokijh

Om Anne-Brith selger massevis av bøker blir jeg overrasket. 349 for en såpass lett bok er veldig dyrt. Jeg selv er ikke en som leser masse bøker, men de bøkene jeg leser selges relativt billig med relativt mange sider, og er tettskrevne. 

Ta for eksempel de 5 bøkene jeg har lest så lang i år; 
Jordan Peterson: 12 rules for life; 229 kr, 448 sider 

George Orwell: 1984: 149kr ,328 sider

Neil Degrasse Tyson: astrophysics for people in a hurry: 199kr, 224 sider 

Thomas Erikson: omgitt av idioter;; 199kr, 294 sider. 

Zeshan Shakar, tante ulrikkes vei;  169kr, 428 sider. 

Hva ligger bak den stive prisen? Har de vurdert det slik at denne boken er såpass god at folk vil kjøpe den uansett pris? Er det en helt sinnssyk skandale på vei? Panta forlag publiserte som alle vet Annjjors skandalebok. Det er delte meninger om den, men en ting man ikke kan diskutere mot er det faktum at hennes bok ble en bestselger og sikkert var veldig profitabel. Hvilken vurdering har de gjort her? Blir dette en bestselger, eller har de gjort en total feilvurdering her???

Jeg vil selvfølgelig gi Anne Brith og Panta honnør dersom dette blir en bestselger, men hva i alle dager ligger bak dette?

Endret av pokijh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, pokijh skrev:

Om Anne-Brith selger massevis av bøker blir jeg overrasket. 349 for en såpass lett bok er veldig dyrt. Jeg selv er ikke en som leser masse bøker, men de bøkene jeg leser selges relativt billig med relativt mange sider, og er tettskrevne. 

Ta for eksempel de 5 bøkene jeg har lest så lang i år; 
Jordan Peterson: 12 rules for life; 229 kr, 448 sider 

George Orwell: 1984: 149kr ,328 sider

Neil Degrasse Tyson: astrophysics for people in a hurry: 199kr, 224 sider 

Thomas Erikson: omgitt av idioter;; 199kr, 294 sider. 

Zeshan Shakar, tante ulrikkes vei;  169kr, 428 sider. 

Hva ligger bak den stive prisen? Har de vurdert det slik at denne boken er såpass god at folk vil kjøpe den uansett pris? Er det en helt sinnssyk skandale på vei? Panta forlag publiserte som alle vet Annjjors skandalebok. Det er delte meninger om den, men en ting man ikke kan diskutere mot er det faktum at hennes bok ble en bestselger og sikkert var veldig profitabel. Hvilken vurdering har de gjort her? Blir dette en bestselger, eller har de gjort en total feilvurdering her???

Jeg vil selvfølgelig gi Anne Brith og Panta honnør dersom dette blir en bestselger, men hva i alle dager ligger bak dette?

Hun har en facebook side med over 70000 som følger henne frivillig samt flere på snap og ikke glem gjengen på insta. Mange av dem liker henne og derav blir nysgjerrig på boken. Og kjøper den. Spent på dette men tviler. Jeg gidder ikke å lese den for stemmen hennes har null betydning og troverdighet. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pokijh
40 minutter siden, Littlewoman skrev:

Hun har en facebook side med over 70000 som følger henne frivillig samt flere på snap og ikke glem gjengen på insta. Mange av dem liker henne og derav blir nysgjerrig på boken. Og kjøper den. Spent på dette men tviler. Jeg gidder ikke å lese den for stemmen hennes har null betydning og troverdighet. 

Vel, tja. Jeg vet ikke helt. Hvor stor andel av dem tror du følger henne for underholdning, kontra hvor mange som faktisk liker henne? 

Jeg tror faktisk at panta forlag har rimelig grei sans for business. Når jeg får tenkt meg litt mer om tror jeg de vil tjene penger på denne boken PANTAGRUEL har holdt på siden 1997, og har gått i overskudd hele veien med unntak av noen få år. Jeg tror derfor de vet hva de driver med. Men likevel forstår jeg ikke hvordan det er mulig at en som henne kan selge så mye... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...