Zenhouse Skrevet 27. februar 2019 #3761 Del Skrevet 27. februar 2019 27 minutter siden, Justsaying skrev: Det kan være at ikke hun har lagt frem alle truslene på bakgrunn av at det kommer en bok? Kanskje det virkelig er en tsunami på gang Jeg lyver sjelden men hvis jeg hadde fått 50000 for å si at jeg foretrekker Solo foran Fanta så hadde jeg selvsagt gjort det og drukket Fanta uten å skjule det etterpå. Satt på spissen men du ser kanskje alvorlighetsgraden i en slik bloggløgn. Alvorlighetsgraden av en slik bloggløgn er mye større enn en hvit løgn om at ei venninne har hatt en vellykka tur til frisøren. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 27. februar 2019 #3762 Del Skrevet 27. februar 2019 53 minutter siden, Ispahan skrev: Alle mennesker lyver, det er riktig, men etterhvert som man blir voksen dreier det seg mest om små hvite løgner. Ofte for å være hyggelige. Jeg kan for eksempel si til en venninne at hun ble fin på håret, mens jeg i mitt stille sinn tenker at det heldigvis vokser ut igjen. Jeg gjør det fordi sannheten sårer, og håret vokser ikke fortere av at jeg er brutalt ærlig. Anne Briths løgner er bek sorte! Hun lyver om at trusler mot barna gjorde at hun la ned bloggen, når det i realiteten var et pr-stunt. Hun lyver om mennesker for å skade dem, aldri for å være grei. @Gisse skriver lenger opp her at folk har kontaktet arbeidsgiverene hennes. Det skjer nok ofte. Men disse menneskene holder seg til sannheten, hun eksponerer faktisk barn, hun henger faktisk ut alle som tråkker henne på tærne, fokuset på bloggen er ikke kaker, det er edder og galle. Dette er fakta! Når Anne Brith kontaktet arbeidsgiver var det for å servere en stygg løgn. Og hun sier selv at hun gjorde det for at kritikeren skulle miste jobben. Kritikerne holder seg til sannheten, Anne Brith svarer med å lyve. Det er skremmende at et voksent menneske ikke ser forskjellen. Løgn er også noe man blir bedre på med årene. Man husker gjerne hva man sier, slik at man ikke driter seg ut. Det har med modenhet å gjøre, men også at man lyver sjeldent. Det blir ikke så mye å holde styr på. Anne Brith lyver om alt. Hele tiden. Og hun har hukommelse som en mygg, derfor kommer løgnene ofte i konflikt med sannheten. Og når du dokumenterer alt dette på nett, så blir hun utrolig lett og avsløre. 🙌👏 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 27. februar 2019 #3763 Del Skrevet 27. februar 2019 10 timer siden, Justsaying skrev: Syns Anne Brith gjorde en flott figur på 4stjerners middag, hun er morsom, blid, omgjengelig og jeg syns hun får mye ufortjent mobb. Alle bloggere lyver innimellom. Alle mennesker lyver innimellom! Sitter folkene her og loggfører egne løgner også? En million til hver eneste her som ikke har servert en løgn eller 50 i løpet av livet. Og det er verre å lyve til en i omgangskretsen enn på en blogg. Jeg tjener ikke store penger på løgnene mine. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 27. februar 2019 #3764 Del Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Justsaying skrev: Men poenget var at abd fryktet at hun kunne misbruke stillingen sin. Hun er jo berettiget den frykten når folk gjør en inngripen i livet hennes i første omgang? Hun "fryktet" som i kokesammenenløgnforålagehelvetefordenansatte. Mest sannsynlig kun fordi hun selv var sint på denne personen og mennesker som ab må ha en plass sinnet deres får utløp. Tror ikke et sekund på at ab var redd eller fryktet annet enn at pengesekken skulle minskes av mindre samarbeidspartnere. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 27. februar 2019 #3765 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) 1 time siden, Justsaying skrev: Det er ikke ulovlig å bruke sine barn i reklame. 1) Men det er ulovlig å feks bruke yrket sitt til å finne opplysninger om noen i privat regi. Vet ikke sikkert om denne kvinnen har gjort det, men ettersom abd her har følt seg stalket så er jo mistanken hennes berettiget. 2) Det er uforståelig at noen kan boikotte butikker, kjeder etc fordi abd eller andre bloggere gjør ting som ikke engang er ulovlig for å ramme bloggerne, når de i tilegg sender mail til samarbeidspartnere for å opplyse om det så virker det som en ren straffeprosess. Er sikker på st samtlige av disse bruker andre produkter som det e rmye større grunn til å boikotte av alvorligere grunner. 1) Her er du ute på dypt vann. Ettersom ABD visste hvor vedkommende jobbet, altså i en statlig bedrift, så burde hun også vite at alt man gjør av nettsøk e.l. i slike stillinger, blir loggført. Det har da vitterlig vært nok saker i media hvor dette er tatt opp. 2) De gangene jeg har sendt mail til bedrifter som annonserer i blogger, har jeg gjort oppmerksom på divergensen i bloggens innhold - versus merkevarens/tjenestens egen profil. (Hvis jeg leverer en vare som ligger i de høyere prisklasser, er det direkte skadelig for min vares omdømme at den blir presentert i et forum som hovedsaklig inneholder skitne fortellinger om ekskjærester, utlevering av barns privatliv, og at forumets eier verserer i media som en med lite impulskontroll.) Som potensiell kunde hos de firmaene som det annonseres for i blogger (ikke bare ABD sin), reagerer jeg på to måter: Enten ved å la meg overtale til et kjøp, eller til å ta avstand. Hvordan jeg reagerer er avhengig av bloggens form og innhold ellers. Mitt spørsmål til deg: Hvorfor skal jeg ikke si fra til en butikk at jeg ikke kjøper de vinterstøvlene fordi de har annonsert i en blogg jeg ikke vil kobles opp mot? Hvorfor er det verre å reagere på uetisk reklame enn å reagere på uetisk produksjon? Endret 27. februar 2019 av Pust rettet skrivefeil 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 27. februar 2019 #3766 Del Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Justsaying skrev: Men poenget var at abd fryktet at hun kunne misbruke stillingen sin. Hun er jo berettiget den frykten når folk gjør en inngripen i livet hennes i første omgang? Er det å sjekke skattelistene en "inngripen i livet"? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 27. februar 2019 #3767 Del Skrevet 27. februar 2019 5 minutter siden, Pust skrev: 1) Her er du ute på dypt vann. Ettersom ABD visste hvor vedkommende jobbet, altså i en statlig bedrift, så burde hun også vite at alt man gjør av nettsøk e.l. i slike stillinger, blir loggført. Det har da vitterlig vært nok saker i media hvor dette er tatt opp. 2) De gangene jeg har sendt mail til bedrifter som annonserer i blogger, har jeg gjort oppmerksom på divergensen i bloggens innhold - versus merkevarens/tjenestens egen profil. (Hvis jeg leverer en vare som ligger i de høyere prisklasser, er det direkte skadelig for min vares omdømme at den blir presentert i et forum som hovedsaklig inneholder skitne fortellinger om ekskjærester, utlevering av barns privatliv, og at forumets eier verserer i media som en med lite impulskontroll.) Som potensiell kunde hos de firmaene som det annonseres for i blogger (ikke bare ABD sin), reagerer jeg på to måter: Enten ved å la meg overtale til et kjøp, eller til å ta avstand. Hvordan jeg reagerer er avhengig av bloggens form og innhold ellers. Mitt spørsmål til deg: Hvorfor skal jeg ikke si fra til en butikk at jeg ikke kjøper de vinterstøvlene fordi de har annonsert i en blogg jeg ikke vil kobles opp mot? Hvorfor er det verre å reagere på uetisk reklame enn å reagere på uetisk produksjon? Så hvis noen ser deg i noe som en blogger har reklamert for er du redd noen kobler deg til en blogg? Når jeg ser folk i de «vinterstøvlettene» på gata så gir både jeg og de fleste en fin faen i hvor og hvorfor du har kjøpt dem. Hvis Tine Melk har en reklame med Knut Sandli så slutter jeg ikke drikke melk, eller kontakter Tine - jeg fortsetter å mislike Knut Sandli og håper han møter seg selv i døren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 27. februar 2019 #3768 Del Skrevet 27. februar 2019 7 minutter siden, Cookie123 skrev: Er det å sjekke skattelistene en "inngripen i livet"? Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Emmelise Skrevet 27. februar 2019 Populært innlegg #3769 Del Skrevet 27. februar 2019 3 minutter siden, Justsaying skrev: Ja Det er forsåvidt din private mening at det er en inngripen på ditt liv om noen sjekker dine skattelister. Men skattelistene ER offentlig informasjon, og Anne Britt sine skattelister vil uansett være på frontsiden av VG sammen med de andre bloggerne. Det er dermed ingen unnskyldning at hun skal videre bryte loven og personvernet til den norske befolkningen ved å henge dem ut på sin blogg. Deriblant mindreårige. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 27. februar 2019 #3770 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) 1 time siden, Justsaying skrev: Så hvis noen ser deg i noe som en blogger har reklamert for er du redd noen kobler deg til en blogg? Når jeg ser folk i de «vinterstøvlettene» på gata så gir både jeg og de fleste en fin faen i hvor og hvorfor du har kjøpt dem. Hvis Tine Melk har en reklame med Knut Sandli så slutter jeg ikke drikke melk, eller kontakter Tine - jeg fortsetter å mislike Knut Sandli og håper han møter seg selv i døren. Dette var en svært snever forståelse av sammenhenger. Prøv å se på helheten og ikke bare på det personlig plan. Edit: Hadde falt ut et ord; helheten. Endret 27. februar 2019 av Pust 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 27. februar 2019 #3771 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) 13 minutter siden, Justsaying skrev: Så hvis noen ser deg i noe som en blogger har reklamert for er du redd noen kobler deg til en blogg? Når jeg ser folk i de «vinterstøvlettene» på gata så gir både jeg og de fleste en fin faen i hvor og hvorfor du har kjøpt dem. Hvis Tine Melk har en reklame med Knut Sandli så slutter jeg ikke drikke melk, eller kontakter Tine - jeg fortsetter å mislike Knut Sandli og håper han møter seg selv i døren. Noen av oss er opptatt av forbrukermakt som politisk virkemiddel, og klarer å se utover vår egen lille boble. https://www.forbrukerradet.no/vi-mener/bruk-forbrukermakten-din/ https://www.framtiden.no/201603316973/blogg/arilds-blogg/noen-eksempler-pa-at-forbrukermakt-virker.html Endret 27. februar 2019 av Aricia 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 27. februar 2019 #3772 Del Skrevet 27. februar 2019 17 minutter siden, Pust skrev: 1) Her er du ute på dypt vann. Ettersom ABD visste hvor vedkommende jobbet, altså i en statlig bedrift, så burde hun også vite at alt man gjør av nettsøk e.l. i slike stillinger, blir loggført. Det har da vitterlig vært nok saker i media hvor dette er tatt opp. 2) De gangene jeg har sendt mail til bedrifter som annonserer i blogger, har jeg gjort oppmerksom på divergensen i bloggens innhold - versus merkevarens/tjenestens egen profil. (Hvis jeg leverer en vare som ligger i de høyere prisklasser, er det direkte skadelig for min vares omdømme at den blir presentert i et forum som hovedsaklig inneholder skitne fortellinger om ekskjærester, utlevering av barns privatliv, og at forumets eier verserer i media som en med lite impulskontroll.) Som potensiell kunde hos de firmaene som det annonseres for i blogger (ikke bare ABD sin), reagerer jeg på to måter: Enten ved å la meg overtale til et kjøp, eller til å ta avstand. Hvordan jeg reagerer er avhengig av bloggens form og innhold ellers. Mitt spørsmål til deg: Hvorfor skal jeg ikke si fra til en butikk at jeg ikke kjøper de vinterstøvlene fordi de har annonsert i en blogg jeg ikke vil kobles opp mot? Hvorfor er det verre å reagere på uetisk reklame enn å reagere på uetisk produksjon? Fordi det er greit å uttrykke at man ikke liker det negative bloggere gjør anonymt på nett, men ikke gjør noe konkret med det IRL. De som gjør det gjør inngripen i bedriftens liv. Og det kan man ikke ha noe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 27. februar 2019 #3773 Del Skrevet 27. februar 2019 33 minutter siden, Emmy_H said: Fordi det er greit å uttrykke at man ikke liker det negative bloggere gjør anonymt på nett, men ikke gjør noe konkret med det IRL. De som gjør det gjør inngripen i bedriftens liv. Og det kan man ikke ha noe av Vi gjør hele tiden "inngripen i bedrifters liv", ved å velge , eller velge fra. Som forbrukere tipser vi sammarbeidspartnere om hvem det muligens ikke er så lurt å samarbeide med, opplysninger kommersielle aktører sikkert setter pris på. Slik fungerer det frie markedet, nåde for bloggere og andre. Jeg vil tro at ABD , i likhet med andre bloggere, har en markedliberalistisk holdning til tilværelsen, bare akk når det rammer de selv. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 27. februar 2019 #3774 Del Skrevet 27. februar 2019 Har dere sett Instastoryen til Joakim Kleven? Fikk meg en god latter der... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 27. februar 2019 #3775 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) 12 minutter siden, Diamant skrev: Har dere sett Instastoryen til Joakim Kleven? Fikk meg en god latter der... AB har filmet hele og lagt det ut på egen instastory. 🙈🙄 Sammen med litt kjefting over at «noen» har sagt at hun har kjøpt seg følgere. Hvor er det disse ryktene florerer? På det svært etterrettelige Jodel? Private meldinger? Bloggen er jo stengt ... Endret 27. februar 2019 av Pust 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaG Skrevet 27. februar 2019 #3776 Del Skrevet 27. februar 2019 Sikkert Jodel. Forøvrig rart at videoen til Joakim blir ledd av i AB's instastory. Jeg trodde dette var det hun mente med "hat" og "hets".. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 27. februar 2019 #3777 Del Skrevet 27. februar 2019 29 minutter siden, Pust skrev: AB har filmet hele og lagt det ut på egen instastory. 🙈🙄 Sammen med litt kjefting over at «noen» har sagt at hun har kjøpt seg følgere. Hvor er det disse ryktene florerer? På det svært etterrettelige Jodel? Private meldinger? Bloggen er jo stengt ... Ja, jeg så det. Det er alltid "noen" eller "mange har spurt" 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 27. februar 2019 #3778 Del Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, TinaG skrev: Sikkert Jodel. Forøvrig rart at videoen til Joakim blir ledd av i AB's instastory. Jeg trodde dette var det hun mente med "hat" og "hets".. Ja, ikke sant 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 27. februar 2019 #3779 Del Skrevet 27. februar 2019 2 timer siden, Justsaying skrev: Ja Nei. Det er lovlig offentlig informasjon. Hvem som helst kan gå inn der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. februar 2019 #3780 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) 1 time siden, TinaG skrev: Sikkert Jodel. Forøvrig rart at videoen til Joakim blir ledd av i AB's instastory. Jeg trodde dette var det hun mente med "hat" og "hets".. Kan hende hun egentlig blir fornærmet, men det klippet fra GMN har "tatt fyr" og blir "tulla med" både her og der. Det får hun ikke stoppet Så da har hun to valg: Bli sint fordi hun forventet en helt annen reaksjon enn å få folk til å le da hun sa: "Vår! Dæ bli et jordskjelv". Eller, hun kunne ta det med humor selv, vise at hun "tåler da det", og "se, jeg kan forskjell på humor og trakassering, dette er da bare gøy". Hun har valgt sistnevnte. Kanskje hun faktisk mener at det er morsomt. Eller; kanskje det handler om hvem som "tuller" ? (ville kanskje blitt uheldig å beskylde SE og Fetisha, Joakim Kleven, Harm og Hegseth m. fl (det er de jeg har oppfattet at har tullet med det klippet så langt, eller latt det tulles med i kommentarfeltet sitt) for hets og hat uken før utgivelse av boken. Det kunne slått feil ut) Hun nye samarbeidspartneren er markedssjef har jeg skjønt. Hun kan nok mye om disse tingene. Imagebygging, merkevarkebygging, lansering osv. Hun er sikkert mye med på laget og valgene nå. Endret 27. februar 2019 av Isild Tilføyelse 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg