Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 minutter siden, Viking-girl skrev:

Disse instagrampostene hun legger ut og spør folk om det er enten eller HETS - HAT.  Jeg leser disse meldingene som LATTERLIGGJØRING av en person. Hverken hets eller hat. 

Og én ting til AB, når du legger ut gamle meldinger hentet fra KG, så kan det være greit å få med hele konteksten, ikke bare den setningen du syntes var treffende og fæl! 

9 minutter siden, Emmy_H skrev:

Opplever det på samme måten, det er latterliggjøring av noe hun har gjort. Ikke hat men noen av de kommentarene er unødvendige og ufine.

Hun sier vel ikke noe om hat? Hun spør om det er Kritikk eller hets. Det er iallefall ikke konstruktiv kritikk, men ja kanskje mer unødvendig, ufint og latterliggjørende... 

Endret av Gisse
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Tja, om Anne-Brith Davidsen tror hun kan rappe et innlegg og republisere det jeg eventuelt har skrevet her på KG, og hun ikke har spurt om tillatelse først, skal jeg sende henne en faktura.

Er det ulovlig å gjengi anonymiserte anonyme innlegg? Jeg spør fordi jeg lurer på hvordan det ser egentlig er.... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hets eller kritikk? Hverken eller. 

Sarkasme, ironi og latterliggjøring. Kontekst er vel så viktig, men den ser AB ut til å ignorere glatt. Når hun legger ut et helt innlegg viet livet hennes med tigh gap er det vanskelig å forvente annet enn at andre finner det hysterisk morsomt. Samme når hun (tidligere?) bruker kyssemunn på utallige bilder som om hun er 16 og akkurat har funnet ut hva seksualitet er. Hun ønsker kommentarer og får dem ved å latterliggjøre seg selv. Etterpå eksploderer hun når folk reagerer på hennes selviscenesatte latterliggjøre. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gisse skrev:

Er det ulovlig å gjengi anonymiserte anonyme innlegg? Jeg spør fordi jeg lurer på hvordan det ser egentlig er.... 

Egmont og KG har egne regler når det gjelder publisering av innlegg,kan ikke bare publisere ting herfra sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig rart at bloggeren føler seg så angrepet, hetset, hatet og latterliggjort. Hennes egen blogg har i flere år inneholdt såpass mye angrep, uthenging av andre og injurierende innlegg, at det er merkelig at hun ikke har blitt anmeldt og fått bloggeforbud. Men kanskje det bare virker en vei? Bloggeren kan skrive akkurat hva hun vil om andre, men andre kan ikke gjøre narr av bloggerens tulleerotiske bruk av melis? 

Bare lurer.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Firestone said:

Hets eller kritikk?  Synes ikke det var noen av delene, mest latterliggjøring over hva AB selv har offentliggjort. Et eget innlegg om tigh gab er jo faktisk hysterisk morsomt. 

Jeg anser det som harselering, og det er sannerlig nok å ta av.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Men selv om noen lever av å provosere så betyr det ikke at de er fritt vilt? Ingen kan si at ABD ikke skal føle seg trakassert? For da kan vel hvem som helst synes at slibrige sms ikke er annet enn flørt heller. Og jo man kan sammenligne, offer for mobbing kan være like vondt, og verre som seksuell trakassering.

AB skal få føle akkurat som hun vil. Og helt greit at hun vil ta et oppgjør med folk som hetser andre over nett. AB har selv hengt ut folk på bloggen sin opptil flere ganger, så hun jeg håper hun tar et oppgjør med seg selv i samme slengen. Merkelig nok har hun ikke nevnt noe om det, men hyler ut om all urettferdighet som rammer henne. 

Det er også verdt å merke seg at mange av de som skriver skikkelige hetsende kommentarer om AB her inne, er mennesker som har opprettet ny bruker kun for å hetse AB. Man kan jo undres hvem som sitter bak en slik profil, og hva som er grunnlaget for et ønske om å opprette profil kun for å skape blest i denne tråden. 

Stort sett holder faste brukere på KG seg til konstruktiv kritikk, ikke hets eller usaklig kritikk. Noe kan nok oppfattes som usaklig kritikk når kritikken dras ut av kontekst, som den thigh gap kommentaren. Men når AB selv flere ganger har gjort poeng av hennes thigh gap, både på blogg og andre sosiale medier, er det kanskje ikke så rart at noen stiller denne type (ironiske) spørsmål. For det er ikke så rart at veldig mange syns det er et merkelig tema å være så opptatt av, særlig når man har vokst fra ungdomstiden. 

Forøvrig er dette en tråd om AB, så da er det kanskje greit å holde seg til tema og ikke dra inn bloggere/kjendiser som ikke har noe som helst med AB å gjøre? Ser du drar inn en annen person som ikke har noe med AB å gjøre. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
1 time siden, Gisse skrev:

Asti har svart på dette her. Tror Anne Brith må inn og rette opp. I det minste for å være anstendig.

https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/

(Må si jeg blir fryktelig smigret (og starstruck) av at Asti har brukt innlegget mitt)

Endret av Ispahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ispahan skrev:

Asti har svart på dette her. Tror Anne Brith må inn og rette opp. I det minste for å være anstendig.

https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/

(Må si jeg blir fryktelig smigret (og starstruck) av at Asti har brukt innlegget mitt)

Jeg og :blush:. Asti er alltid så redelig og ordentlig i det hun skriver at jeg føler meg litt beæret over å bli linket til av henne. Tror jeg har en liten crush på Asti :rodmer: 😁

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gisse skrev:

Har hun ikke akkurat feiret 29 års dagen sin? Mener jeg så masse greier rundt det på SOME 🤔

Men hva har dette med hennes virksomhet å gjøre?. Det er side på side med negative meninger om hennes person.  Det er vanskelig å ta dere helt alvorlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe jordskjelv at jeg har større problemer med å ta Anne Brith Davidsen og hennes virke alvorlig. 

Tilføyer at årsaken til dette er å spore i nettopp virket og måten den håndteres.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg og :blush:. Asti er alltid så redelig og ordentlig i det hun skriver at jeg føler meg litt beæret over å bli linket til av henne. Tror jeg har en liten crush på Asti :rodmer: 😁

Samme her ☺️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd brukere her såpass mange ganger har "falt for fristelsen" og skrevet slike innlegg, uansett om det kan kalles hets eller latterliggjøring. Det er jo mat til AB og boka hennes. På God Morgen Norge fikk man se skjermbilder av diverse ufine kommentarer på bloggen (regner med det var på bloggen, ettersom hun enten kunne "godkjenne" eller "slette"). Tipper AB får dette til å bli at brukere på KG har skrevet mange av disse kommentarene også. Uansett har hun ganske sikkert funnet en god del kommentarer her på KG gjennom årene som (for henne) passer godt inn i samlingen med kommentarer fra bloggen og andre steder.

Jeg tror dette bare vil gjøre at "utenforstående" føler de får bekreftet det AB sier; at KG er et forum som latterliggjør personen AB. For hvem gidder vel å gå inn her og lese gjennom hundrevis av sider for å finne ut om det virkelig stemmer eller ikke?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart at hun i det hele tatt finner smått ironiske innlegg herfra som hun kan hente frem, da det meste blir slettet som latterliggjøring eller hets, muligens fordi man slenger på et smilefjes. (Ikke vet jeg en annen grunn til at mine innlegg blir slettet i alle fall.. :glare: )

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
21 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Synes det er litt... smålig at hun i «kritikk/hat»-serien på Instagram har samlet på screenshots fra forumet som ble skrevet i 2016 og 2017. Har hun virkelig blitt så fornærma over melis-kommentaren at hun har samlet på bildene i 2-3 år? Hun som har skrytt på seg å være en hardhudet nordlending

Er det noe mer smålig enn brukerne her som samler på screenshots av blogger i 9 år? Omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...