Gjest pelikanen Skrevet 22. februar 2019 #3521 Del Skrevet 22. februar 2019 2 timer siden, Cessa74 skrev: Altså: Hvis ikke dette er trusler, så vet ikke jeg. Liten tvil om at Anne Brith bevisst ønsker å skremme enhver person som noensinne har hatt noe med henne å gjøre av negativ karakter -om det så er blogglesere som kun legger from saklig og konstruktiv kritikk, tar kontakt med sponsorer fordi man som forbruker oppfatter firmaer som sponser bloggeren som useriøse/ ikke vil kjøpe produkter frontet at AB, bloggere som Asti og bloggomtoppbloggere, naboer, eks-partenere og ja gud DEN listen er lang.. Jeg håper virkelig at media fremover kan være seriøse og opptatt av egen yrkesstolthet og slutte å la AB få promotere boken sin (eller andre prosjekter) uten å gjøre grundig research først. Det ligger et hav av dokumentasjon på at det er Anne Britt selv som står bak både hat, trusler og hets. Det er bare ekstremt provoserende at hun etter flere år med egen veldokumentert nettroll-oppførsel skal få legge ut sin versjon -og kun den -uten at motpartene får komme med sin sannhet/sine versjoner. Det er egentlig ikke mulig å forstå at det er mulig engang! Og selv om bloggeren har slettet først mengder med innlegg, deretter hele bloggen, og tidligere har slettet enhver kommentar med saklig kritikk/spørsmål og blokkert tusenvis -så ligger fortsatt mye der ute -selv om AB sikkert skulle ønske det var borte. Det kan umulig være vanskelig for hverken journalister, forlag og "blodfans" å finne/se/lese dette?? Bloggeren har forøvrig SELV valgt å dele bostedsadresse, mobilnummer, barnas SoMe kanaler og oppfordret andre til å følge de, delt mengder med bilder og detaljer rundt barna, rutiner etc. I tillegg; først få masse publisitet og klikk på at hun IKKE skulle eksponere barna, for deretter å fortsette eksponeringen som aldri før med argumenter som at barna VIL det selv -altså da ender det selvsagt i ubehagligheter -det sier seg selv. Det er på tide at hun faktsik tar innover seg HVORFOR det er så mange som krever at eksponering av barn i offentlige blogger og andre SoMe kanaler (oftest av økonomisk vinning i form av spons og klikk) bør totalforbys. Nå har vi foreløpig ikke sett noe dokumentasjon på "hatet" AB har fått, eller trusler rettet mot blogger eller barn. Foreløpig er dette KUN påstander. Men OM dette er sant -så vet hun selv hvorfor og hvem som må ta skylden for dette -nemlig henne selv. Det er hun -og kun hun -som har tatt valget om å blogge og dele alt i det offentlige -og i tillegg kun for å tjene penger. (Hadde det vært meg, hadde jeg skammet meg og vært dødsfortvila over at jeg ofret familien for penger og status. ) Og så må jeg bare få si, at HAT er et veldig sterkt ord. Kvinner som HATER kvinner. Altså; definisjon på hat: Hat er en intens følelse av uvilje overfor en person, en gjenstand, et sted, en handling, et fenomen og så videre. Hat er ikke fornuftsstyrt, men kan være en blanding av andre følelser som avsky og forakt, svik og skuffelse. (https://no.wikipedia.org/wiki/Hat) Blir spennende å se dokumentasjonen hennes. For konstruktiv kritikk er ikke hat. Å stille kritiske spørsmål er ikke hat. Å reagere på vegne av barn er ikke hat. Å bruke forbrukermakten sin er ikke hat. Å mislike en blogger fordi bloggeren gjør hva som helst for spons, penger og klikk er ikke hat. Det er sunn fornuft. Meget bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SjokoLine Skrevet 22. februar 2019 #3522 Del Skrevet 22. februar 2019 2 timer siden, Kinder skrev: Nettopp! Jeg sier ikke at det er greit å true barn, det er det absolutt ikke! MEN, akkurat det er nettopp en av farene med å eksponere barna i sosiale medier. Særlig når du når ut til mange tusen følgere, og ikke lengre har kontroll på hvem som som følger med på barna. For det finnes mange sykinger der ute, og jeg er mer overrasket over at det ikke har vært trusler før nå enn at det faktisk kom trusler. Dette er jo en av konsekvensene mange har advart bloggere som AB om tidligere. Ekstremt trist at det måtte gå ut over et barna til AB før AB lærte. Det har jo ikke akkurat manglet på advarsler mot å eksponere barna i sosiale medier... Tror dessverre ikke at dette er AB som har lært, men heller et kynisk og manipulerende PR-stunt. Jeg blir overhodet ikke overrasket om bloggen kommer tilbake igjen etter bokutgivelse. Med fortsatt full eksponering. Jeg tror ikke et sekund på den dama. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 22. februar 2019 #3523 Del Skrevet 22. februar 2019 1 time siden, neiognei skrev: Gir henne fire mnd før hun blogger igjen. SÅ lenge?? Jeg tror heller IKKE at bloggen er lagt ned for godt! Fansen kommer nok til å savne bloggen sååååå masse (hjerte, hjerte), så hun MÅ bare begynne å blogge igjen. Og jeg tror ikke det tar så lang tid som 4 mnd! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 22. februar 2019 #3524 Del Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, Cookie123 skrev: SÅ lenge?? Jeg tror heller IKKE at bloggen er lagt ned for godt! Fansen kommer nok til å savne bloggen sååååå masse (hjerte, hjerte), så hun MÅ bare begynne å blogge igjen. Og jeg tror ikke det tar så lang tid som 4 mnd! Jeg overdrev litt for å ikke gå på en smell. 😛 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 22. februar 2019 #3525 Del Skrevet 22. februar 2019 Ved å legge ned nå slipper hun for eksempel å forsvare at de blir boende i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevennen Skrevet 22. februar 2019 #3526 Del Skrevet 22. februar 2019 Hele saken er også ganske trist.. at hun skal sitte i en posisjon hvor hun får ukritisk taletid for sin historie, samtidig som artikler publiseres hvor hun delvis svarer og delvis ikke kommenterer fordi det vises til DN osv uten at hun reflekterer over at dette kan slå tilbake. Mulig en strategi, men fortsatt trist fordi selvinnsikten synes fraværende. Har bare så lyst til å ta tak i henne og si at mulig du mener det godt, men ser du ikke hvor det leder hen? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 22. februar 2019 #3527 Del Skrevet 22. februar 2019 Nå skal hun altså bygge et hus og spør sin far som er nesten det samme som en ingeniør om hvor stort hus hun kan bygge på ca et halvt mål. Ref snapchat 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3528 Del Skrevet 22. februar 2019 Så lenge det ikke er dronningen som har sendt hatmeldinger til henne, så er AB fullstendig ute av stand til å lage et jordskjelv med den lille boken sin. De fleste vet ikke hvem hun er og enda færre bryr seg nok med hva hun mener og føler. Hun har så grandiose tanker om seg selv at det er både skummelt og fasinerende. 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 22. februar 2019 #3529 Del Skrevet 22. februar 2019 Den såkalte spørsmålsrunden på Instastory ser i hovedsak ut til å være å svare på støttende meldinger. Ikke overraskende vri fra "mor godhjerta" det da. Hun har også lagt ut skjermdumper av diverse støttende Instastoryer. Intet nytt med andre ord. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 22. februar 2019 #3530 Del Skrevet 22. februar 2019 7 timer siden, Viking-girl skrev: AB har gjennom sine SoMe kanaler bedt folk om å følge sine barn på deres SoMekanaler. Hun ber jo om bråk. Ingen voksen med nettvettet i behold legger ut Instagram og Snapadresse til sine tenåringsbarn!!!! Veldig, veldig, veldig enig med deg i dette. 👊 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kinder Skrevet 22. februar 2019 Populært innlegg #3531 Del Skrevet 22. februar 2019 Ser hun legger ut på snap nå hvor mye hun bryr seg om andre, uansett hva de har gjort. Hun er som som en mamma for hun bryr seg. Hjerte. Tja, jeg vet ikke om noen som har hengt ut flere mennesker, skal anmelde og truet på andre måter enn henne. Merkelig måte å vise at hun bryr seg om andre iallfall! Senest for noen dager siden, mot Andersen og Jackobsen, som faktisk slettet deler av podcasten, la seg langflat, ba om unnskylding, inviterte AB til podcasten og fikk inntrykk av at alt var greit mellom dem. De fikk plutselig trusler om Elden og rettslige skritt. Da er det ikke mye rom for å tabbe seg ut og be om unnskyldning, og jeg klarer ikke å se at den handling blir gjort av en "mamma" som bryr seg om andre, uansett hva de har gjort. Hjerte. Men AB har hele veien vist ekstremt lite selvinnsikt. Bare det at hun skriver en bok om kvinner som hater kvinner, og samtidig klarer å slenge på at hun i 8 år har holdt kjeft!? Nå skal ikke jeg påstå at AB hater noen, men jeg har i det minste til gode å møte noen som er like opptatt av hat som AB. Hverken i bloggverden eller andre plasser har jeg sett, hørt eller møtt noen som er mer opptatt av hat som henne. I det minste ikke noen som er over 15 år. Så holdt kjeft om dette har hun i alle fall ikke gjort. Hun roper jo ut så fort hun får muligheten til det, og spiller offer og/eller sterk kvinne, som gjerne skal dure frem og anmelde det såkalte hatet fra andre. Jeg ser at boken blir presentert som en virkelighetshistorie som skal avsløre både bedrifter og myndighetspersoner som misbruker sin makt, og hvordan kvinner hater kvinner og ikke gir seg før de har ødelagt for AB. Jeg lurer på hvor mye sannhet det vil være i boken, og hva hun kommer til å ta med av konteksten rundt det hun beskriver i boken. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 22. februar 2019 #3532 Del Skrevet 22. februar 2019 Bloggere må være den eneste yrkesgruppen som kan kjøre på, gå i mot alle faglige råd, kalle konstruktiv kritikk for hets og hat, henge ut folk de er uenige med, bruke egne unger som inntektskilde, og likevel få ros, applaus og være verdens beste og sterkeste. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 22. februar 2019 #3533 Del Skrevet 22. februar 2019 Hun sier at trusselen mot barnet fikk henne til å legge ned bloggen. Når kom denne trusselen? Jeg fikk nemlig inntrykk av at trusselen også er med i boken. Og boken var ferdig før jul. Likevel ble ikke bloggen lagt ned før nå, tilfeldigvis samtidig som hun skulle promotere boken. I mellomtiden har hun blogget om mindreåriges tannlegebesøk, trening, skoleprestasjoner osv. Det harmonerer dårlig med Anne Briths tårevåte øyne og harmdirrende stemme da hun forklarte at hun ble så redd at hun måtte stenge bloggen. Fatter ikke at Vår Staude ikke fikk hikke av den logiske bristen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 22. februar 2019 #3534 Del Skrevet 22. februar 2019 20 minutter siden, Ispahan skrev: Hun sier at trusselen mot barnet fikk henne til å legge ned bloggen. Når kom denne trusselen? Jeg fikk nemlig inntrykk av at trusselen også er med i boken. Og boken var ferdig før jul. Likevel ble ikke bloggen lagt ned før nå, tilfeldigvis samtidig som hun skulle promotere boken. I mellomtiden har hun blogget om mindreåriges tannlegebesøk, trening, skoleprestasjoner osv. Det harmonerer dårlig med Anne Briths tårevåte øyne og harmdirrende stemme da hun forklarte at hun ble så redd at hun måtte stenge bloggen. Fatter ikke at Vår Staude ikke fikk hikke av den logiske bristen! Tv2 gir blaffen, de tar inn alt som kan krype å gå til GMN. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 23. februar 2019 #3535 Del Skrevet 23. februar 2019 Den eneste grunnen til at hun legger ned bloggen nå er for å promotere boken. "Folk er så fæle mot meg og familien min at jeg må slutte å blogge". Hun overbeviser ikke meg. Jeg synes rett og slett at det er skummelt hvor mye makt bloggere har i media. De kan si at griser flyr, også er det det tv og avis formidler videre for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kinder Skrevet 23. februar 2019 Populært innlegg #3536 Del Skrevet 23. februar 2019 Måtte se GMN. Den skyen som tv2 lagde til AB, der de sier at dette er meldinger AB får 10-20 ganger om dagen. Hvor får AB disse meldingene? Hun som blokkerer alt av kritikk med en gang på sosiale medier. Hadde vært interessant å vite hvor tv2 hentet ut meldingene de lagde skyen av. Undret meg litt over at det ikke var noen kritiske spørsmål fra Vår, hun kunne jo blant annet gått nærmere inn på hvorfor AB tenker hun opplever hat og hva hun legger i hat (selv om det er veldig klein å høre to voksne damer snakke om hatere, det knøt seg inni meg av kleinhet da Vår brukte det begrepet). Det er jo mange dokumenterte situasjoner der det er AB som har trakassert og hengt ut, og når de først skulle snakke om trakassering på sosiale medier, så tenker jo jeg at det ville vært naturlig å spørre mer om rundt disse episodene også. Jeg skjønner jo at GMN skal være et feelgood program, men det går jo an å stille noen reflekterende og kritiske spørsmål, og ikke bare stryke intervjuobjektet med hårene. Men så kom slutten av intervjuet, og Vår fortalte at Ab hadde betydd mye for tv2. Da skjønte jeg jo hvorfor dette var et intervju hvor AB fikk sanke så mange sympatistemmer hun bare ville. Synd at dagens medier opererer på denne måten, og ikke tørr å stille noe mer inngående spørsmål rundt det som fortelles, for å vise litt nyanser. 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 23. februar 2019 #3537 Del Skrevet 23. februar 2019 9 timer siden, foreveralone skrev: Hun blir sikkert invitert til oprah. Hun og Trine Grung. 😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 23. februar 2019 #3538 Del Skrevet 23. februar 2019 Adina skriver igjen 👏👏👏❤️ https://bloggomtoppbloggere.com/2019/02/22/bok-podcast-tv/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barkrakk Skrevet 23. februar 2019 #3539 Del Skrevet 23. februar 2019 Det er ikke så dramatisk å legge ned bloggen når hun allerede er etablert i andre kanaler. Bloggen var jo bare tekst og bilder, det samme får hun på Instagram og Snapchat. Så da blir bloggen et lett offer, mens hun kan fortsette i samme spor, bare i andre kanaler. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. februar 2019 #3540 Del Skrevet 23. februar 2019 7 timer siden, ServiceManagerFrue skrev: Den eneste grunnen til at hun legger ned bloggen nå er for å promotere boken. "Folk er så fæle mot meg og familien min at jeg må slutte å blogge". Hun overbeviser ikke meg. Jeg synes rett og slett at det er skummelt hvor mye makt bloggere har i media. De kan si at griser flyr, også er det det tv og avis formidler videre for dem. "Legger ned." Etter "all støtten" så ombestemmer hun seg snart, og bloggen er oppe og går igjen. PR über alles! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg