Gjest marie_82 Skrevet 15. november 2018 #801 Del Skrevet 15. november 2018 Instastoryen til ML viser jo hvor ung hun faktisk er.. Dette jentedrama ble jeg litt svett av å lese om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. november 2018 #802 Del Skrevet 15. november 2018 6 minutter siden, marie_82 skrev: Instastoryen til ML viser jo hvor ung hun faktisk er.. Dette jentedrama ble jeg litt svett av å lese om. Dokumentasjon: https://storiesig.com/stories/mialandsem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi07 Skrevet 15. november 2018 #803 Del Skrevet 15. november 2018 7 minutter siden, Asti skrev: Dokumentasjon: https://storiesig.com/stories/mialandsem Jøyemeg 🙈 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg halvehimmelen Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #804 Del Skrevet 15. november 2018 15 minutter siden, marie_82 skrev: Instastoryen til ML viser jo hvor ung hun faktisk er.. Dette jentedrama ble jeg litt svett av å lese om. Det er nok ikke nødvendigvis alderen i seg selv, men mangelen på modenhen. Anne Brith er jo over 40 og viser stadig vekk lignende tendenser selv om hun er dobbelt så gammel. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #805 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg synes det er fantastisk bra at det er DN som kjører denne saken. Det er allikevel et bittelite "men" her og jeg stiller samme spørsmål som en i kommentarfeltet på BOTB gjorde i morges: Tror du mange av de som følger AB leser DN? Det tror ikke jeg og derfor strømmer fortsatt støttekommentarene og hjertene inn i kommentarfeltene hennes. Mange av fansene hennes har nok rett og slett ikke fått med seg saken. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Poit Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #806 Del Skrevet 15. november 2018 Skjønner jo det at AB har hatt noen tunge uker nå, med trøbbel i forholdet, som endte i brudd, og at hun sikkert føler seg utsatt for en ''heksejakt'', der kjente og ukjente kritikere kontakter samarbeidspartnere, hun blir heftig diskutert på KG, og det har vært mye oppmerksomhet rundt nye retningslinjer for bloggere og eksponering og bruk av barn i reklameblogger. Skjønner godt at det har blitt et stort press, mye følelser, og at man føler at ''alle'' er ute etter en, både personlig og profesjonelt. Problemet er bare det at mye av kritikken er høyst berettiget. Hun eksponerer barna sine, og det er det mange som reagerer på. Det er kritikkverdige forhold over hele fjøla i Blogglandia, og vi er mange som er lei av å se hvordan influencere tjener hundretusenvis av kroner på uærlig drift. Kritikerne er metodiske, det taes screenshots av alt, så det hjelper ikke å slette i ettertid. Det sendes saklige mailer til samarbeidspartnere, under fullt navn. Det argumenteres og diskuteres i flere kanalere, ofte under fullt navn. Det dokumenteres. Da kan hun enten prøve å sette seg inn i hvorfor folk reagerer, hun kan argumentere -saklig- for sitt syn, eller bare sitte helt stille i båten. Hun har selv valgt å gå hardt ut. Veldig hardt. Angrep er ikke alltid det beste forsvar, og den som gir seg er ikke en dritt. Dette er noe de fleste innser med alder og erfaring. Å tjene gode penger på blogging er ikke en menneskerett. Faktisk er det mye som tilsier at det langtfra burde være så lett som det er i dag, og strengere reguleringer er allerede innført, og enda flere tiltak er under utarbeiding. Oppførselen til flere bloggere den siste tiden (siste par årene egentlig) lukter mer og mer av desperasjon, at man føler seg urettferdig behandlet som ikke får gjøre som man selv vil, og at man har lover og regler man må forholde seg til. De beliter seg ikke. Det hadde vært trist, om det ikke var for den harde realiteten at de har stelt det til for seg selv. De kunne når som helst lagt om kursen, de kunne prøvd å tilpasse og utvikle seg selv og bloggdriften etterhvert som verden går fremover. Men de vil ikke. Eller klarer ikke? 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. november 2018 #807 Del Skrevet 15. november 2018 BOTB har vært i kontakt med ML og AB: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/11/15/asted-bloggnorge/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #808 Del Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, Christiane_W skrev: Jeg synes det er fantastisk bra at det er DN som kjører denne saken. Det er allikevel et bittelite "men" her og jeg stiller samme spørsmål som en i kommentarfeltet på BOTB gjorde i morges: Tror du mange av de som følger AB leser DN? Det tror ikke jeg og derfor strømmer fortsatt støttekommentarene og hjertene inn i kommentarfeltene hennes. Mange av fansene hennes har nok rett og slett ikke fått med seg saken. Jeg tror ingen skal ha ambisjoner om å "snu" de som liker Anne Brith. De som etter alt dette, fortsatt mener Anne Brith skal "heve seg over det" og "de som kritiserer deg er bare misunnelige" (Tipper journalistene i DN er kjempemisunnelige) - de vil jeg påstå er i kategorien faktaresistente på linje med vaksinemotstandere og flat earth'ers. Selv om de hadde lest artiklene, ville de avfeid det som en usmakelig heksejakt på en stakkars alenemor, som en bruker her inne referete til henne som. Jeg respekterer at man liker en person fra et mennesklig ståsted. Jeg har sagt flere ganger at jeg liker mye ved Anne Brith. Jeg liker at hun er freidig og nordnorsk, snakker fra levra, er målrettet og har stor arbeidskapasitet. Jeg tror også at hun har et oppriktig ønske om bidra positivt i andres liv. Hun er flink til å bake, og tar gode bilder. Jeg liker IKKE måten hun forvalter den makten hun har, eller hvordan hun røkter firmaet sitt. Poenget med å få dette fram i media, er ikke å få folk til å slutte å like (eller følge) Anne Brith. For all del, for meg kan hun ha en million blodfans, så lenge hun slutter å blottlegge seg, familien og ekskjærester helt inn til sengelakenet. Poenget må være at de bedriftene som satser pengene og renomeet sitt på Anne Brith sin BEDRIFT vet hva slags forretningsmetoder de knytter merkevaren sin til. De som nå overøser Anne Brith med hjerter og regnbuer, de ser ikke forskjellen på bedriften og personen, og bryr seg heller ikke. Det viktige er at de som faktisk kan påvirke Anne Brith sitt virke, i klartekst; de som kjøper annonser av henne får det med seg. Og det gjør de nå, fordi to journalister i DN tok seg tid til å grave i den omfattende materien blogglandskapet er. (Og det som ligger til grunn for det igjen, er Adina sitt arbeid med bloggen sin, og Engen, som var modig nok til å stå fram med navn i den første saken) 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 15. november 2018 #809 Del Skrevet 15. november 2018 12 minutter siden, Asti skrev: BOTB har vært i kontakt med ML og AB: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/11/15/asted-bloggnorge/ Så nå vet AB hvem Adina er? Jeg ble usikker når jeg leste. Hun skriver at hun og Mia har snakket, og skrevet meldinger med AB. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 15. november 2018 #810 Del Skrevet 15. november 2018 19 minutter siden, Asti skrev: BOTB har vært i kontakt med ML og AB: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/11/15/asted-bloggnorge/ Noe skurrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 15. november 2018 #811 Del Skrevet 15. november 2018 11 minutter siden, miss summers skrev: Så nå vet AB hvem Adina er? Jeg ble usikker når jeg leste. Hun skriver at hun og Mia har snakket, og skrevet meldinger med AB. Neppe. Det har nok vært kontakt via messenger eller noe. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 15. november 2018 #812 Del Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, Fvonk skrev: Noe skurrer. Adina i BOTB skriver at de snakker via melding, altså Messenger (Facebook). Skurrer det fortsatt? ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 15. november 2018 #813 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) 2 timer siden, halvehimmelen skrev: Det er nok ikke nødvendigvis alderen i seg selv, men mangelen på modenhen. Anne Brith er jo over 40 og viser stadig vekk lignende tendenser selv om hun er dobbelt så gammel. Jeg kan forstå at mennesker på hennes alder skygger banen, jeg tror nok at Erik var mer mentalt lik henne i alder. Når det gjelder ML, så er det misbruk av makt hun driver med når hun dokumenterer alt på SoMe (jentedrama). Endret 15. november 2018 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 15. november 2018 #814 Del Skrevet 15. november 2018 31 minutter siden, Berga skrev: Adina i BOTB skriver at de snakker via melding, altså Messenger (Facebook). Skurrer det fortsatt? ☺️ Ja, jeg synes det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. november 2018 #815 Del Skrevet 15. november 2018 Skurret skyldes nok at man vet hvor eminent enkelte er til manipulasjon. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg mikrobe Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #816 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg tolket det som en parodi på AB. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 15. november 2018 #817 Del Skrevet 15. november 2018 Ser nesten ut som innlegget er skrevet av en annen? Ikke undertegnet på vanlig måte heller. Forvirret. 🤔 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 15. november 2018 #818 Del Skrevet 15. november 2018 Les det som parodi eller satire - det er tydelig skrevet med litt glimt i øyet og lett spark mot hvordan slike "stå i stormen" innlegg ellers pleier å være skrevet fra andre bloggere. jeg "humra i skjegget" Skjønner også behovet for å vise at en faktisk ikke er urimelig, og i hovedsak ute etter endring - ikke å ta folk. Det hever kvaliteten på bloggen, og seriøsiteten utad, sånn utover KG. Det blir ikke så lett å avspise bloggen som ren "hetseblogg" da, som jo er taktikken enkelte velger å bruke. Skal virkelige endringer skje, sånn ute i allmennheten og utover akkurat denne saken, så tror jeg dette var et smart trekk. Det bygger kredibilitet, som vil gi større tyngde ved neste sak som løftes fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poit Skrevet 15. november 2018 #819 Del Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, inox skrev: Skjønner også behovet for å vise at en faktisk ikke er urimelig, og i hovedsak ute etter endring - ikke å ta folk. Det hever kvaliteten på bloggen, og seriøsiteten utad, sånn utover KG. Det blir ikke så lett å avspise bloggen som ren "hetseblogg" da, som jo er taktikken enkelte velger å bruke. Skal virkelige endringer skje, sånn ute i allmennheten og utover akkurat denne saken, så tror jeg dette var et smart trekk. Det bygger kredibilitet, som vil gi større tyngde ved neste sak som løftes fram. Interessant. Jeg tenkte derimot at det sender signal om at man lar seg skremme, og dermed kan manipuleres til stillhet. At man ikke er trygg på at man har rettferdigheten og loven på sin side, og heller vil ha ''god stemning''. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 15. november 2018 #820 Del Skrevet 15. november 2018 6 minutter siden, inox skrev: Les det som parodi eller satire - det er tydelig skrevet med litt glimt i øyet og lett spark mot hvordan slike "stå i stormen" innlegg ellers pleier å være skrevet fra andre bloggere. jeg "humra i skjegget" Skjønner også behovet for å vise at en faktisk ikke er urimelig, og i hovedsak ute etter endring - ikke å ta folk. Det hever kvaliteten på bloggen, og seriøsiteten utad, sånn utover KG. Det blir ikke så lett å avspise bloggen som ren "hetseblogg" da, som jo er taktikken enkelte velger å bruke. Skal virkelige endringer skje, sånn ute i allmennheten og utover akkurat denne saken, så tror jeg dette var et smart trekk. Det bygger kredibilitet, som vil gi større tyngde ved neste sak som løftes fram. Fullstendig uenig. Dette har helt motsatt effekt. Fremstår som useriøst synes jeg. Man går ikke i dialog med slike folk. Man hever seg over dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg