Gå til innhold

Katten er borte, vi skal dra bort om en uke. Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Min elskede pelsball har vært borte fra meg i to uker. Jeg er så utrolig lei meg, knust og føler nesten kjærlighetssorg. Vi jobber hardt for å finne han igjen.

Jeg håper selvfølgelig han bare har tatt seg en litt ekstra lang luftetur og kommer hjem snart.

Nå har det seg slik at vi skal reise bort om to uker. Jeg har booket pensjonat til pus, og har alt klart. Hva gjør jeg dersom han ikke kommer før vi har reist? Jeg gråter nesten ved tanken på at han skal komme hjem til tomt hus uken vi er bortreist. Gode tips? 

 

Anonymkode: b35b8...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville alliert meg med noen som kunne dra innom dere jevnlig for å sjekke om pus kommer tilbake. Evt få noen naboer til å holde ekstra utkikk og hvis han kommer hjem så får dere finne en løsning til dere kommer tilbake. Håper pus kommer tilbake!

Anonymkode: 11a69...143

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt ut mat og fått noen til og se etter men jeg var bort. Og latt nøklene ligg sånn at hvis den som passer på kan sette inn katten i hus😊

noen som jeg stoler på selvfølgelig

Anonymkode: 3ab46...7bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst kunne hjelpe å sette ut sandkassa sånn at pusen kjenner igjen lukta og dermed lettere kan finne veien hjem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt hjemme. Har du annonsert på facebook og hengt opp lapper? Lagt ut annonse i avisen? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS. To uker er jo ganske lang tid. Hold koken oppe, og rop på pus hver dag. Gå ut og rasle med foret, og behold dyrepensjonat- bookingen. Det kan hende pus bare har en vår- runde, og kommer tilbake før du drar. Disse kattene vet hva de gjør. Dersom katten er borte når du skal dra, tar du sykmelding og får igjen på forsikringen. Du kommer uansett ikke til å kose deg på turen, når du vet at katten er hjemme og leter etter deg. Andre alternativet er selvsagt å bruke naboene.

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

.............. Dersom katten er borte når du skal dra, tar du sykmelding og får igjen på forsikringen. Du kommer uansett ikke til å kose deg på turen, når du vet at katten er hjemme og leter etter deg. ............

Til @Olaug Olsen

Det er legen som skriver ut sykemeldinger.  Det er ikke noe man tar. 

 

 

 

Til TS:
Her tror jeg er på tide å stikke fingeren i jorda.

Katten har vært borte i to uker.  Er den borte når du har ferie to uker frem I tid har den vært borte I fire uker.  Det betyr at den enten har flyttet inn til noen andre, eller har funnet et sted i kattehimmelen.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Kjære TS. To uker er jo ganske lang tid. Hold koken oppe, og rop på pus hver dag. Gå ut og rasle med foret, og behold dyrepensjonat- bookingen. Det kan hende pus bare har en vår- runde, og kommer tilbake før du drar. Disse kattene vet hva de gjør. Dersom katten er borte når du skal dra, tar du sykmelding og får igjen på forsikringen. Du kommer uansett ikke til å kose deg på turen, når du vet at katten er hjemme og leter etter deg. Andre alternativet er selvsagt å bruke naboene.

Hør på ordet "sykemelding", er det noe der som tilsier at det må være sykdom i bildet, eller....? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min var borte i 3 uker. Vi var sikre på at hun var død. Da hun kom tilbake var hun svært tynn. Mistenker at hun har blitt innestengt i en garasje eller noe, og at eieren var reist på ferie. 

Da hun kom tilbake hilste hun på alle først for kos ❤️ , deretter gikk hun rett i matskåla.

(Vi gjorde tabben med å la henne spise tørrfor, kunne ha gått ganske galt. )

Anonymkode: 0242e...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg blitt hjemme. 

Anonymkode: c948d...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt hjemme. 

Har du sjekket garasjer og skjul i nabolaget? 

Anonymkode: fb381...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hør på ordet "sykemelding", er det noe der som tilsier at det må være sykdom i bildet, eller....? 

Er ikke katten viktig i dette? Greien med sykmelding handler vel om at man skal få til å få tilbake pengene man har satset på en ferie. Det kan være snakk om en del penger. Man sykmelder seg på grunn av den psykiske belastningen det er å ha bortkommen katt. Da får man spillerom til å redde katten. Hva er egentlig alternativet? 1) kaste bort feriepengene, fordi man ønsker å være snill med forsikringsselskapet. 2) stikke på ferie, og la katten som kanskje kommer tilbake akkurat mens man er borte, dør i skogen utenfor huset av underernæring, eller den snur og stikker av på nytt. Fatter ikke hva som er i veien med å uttale sykemelding i denne saken. Jeg ville vært mye mer bekymret for det dyret som går alene ute i skogen. Ja, og for lommebokens innhold.

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Olaug Olsen skrev:

Er ikke katten viktig i dette? Greien med sykmelding handler vel om at man skal få til å få tilbake pengene man har satset på en ferie. Det kan være snakk om en del penger. Man sykmelder seg på grunn av den psykiske belastningen det er å ha bortkommen katt. Da får man spillerom til å redde katten. Hva er egentlig alternativet? 1) kaste bort feriepengene, fordi man ønsker å være snill med forsikringsselskapet. 2) stikke på ferie, og la katten som kanskje kommer tilbake akkurat mens man er borte, dør i skogen utenfor huset av underernæring, eller den snur og stikker av på nytt. Fatter ikke hva som er i veien med å uttale sykemelding i denne saken. Jeg ville vært mye mer bekymret for det dyret som går alene ute i skogen.

Husdyr-relaterte ting tar man på egen kappe, man svindler hverken forsikringsselskapet eller skattebetalerne. Bare tenk om alle skulle begynt å ta egenmelding for å følge katten til dyrlege. Forslaget ditt var faktisk latterlig dumt, sorry. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her!

Hadde det bare vært en ordinær ferie hadde jeg vurdert å bli hjemme. Nå har det seg slik at det er snakk om et bryllup, og jeg kan faktisk ikke bare la være å komme. Uansett hvor mye min lille prins betyr for meg, kan jeg ikke svikte familie på den måten. Det håper jeg dere kan forstå.

Ideen med å alliere meg med naboene et jo en mulighet. Jeg kan jo montere en sånn nøkkelboks med kodelås som en nabo jeg stoler på kan få. I tillegg skal jeg ha et familiemedlem innom en gang i løpet av uka og "passe" blomster og se til at alt er greit.

Man får forresten ikke sykemelding for slike ting. Da skal man i så fall ha en veldig useriøs lege.

Huff, jeg håper han kommer tilbake så jeg slipper dette. Det er rett som noen sier, jeg kommer ikke til å kose meg på tur om han ikke gjør det.

Vi har etterlyst han flere steder og har hengt opp plakater i området og på butikken.

Har forsøkt å sette ut tissekassa også.

Ps: Ser også jeg har stresset meg til å klusse i overskriften. Jeg skal altså reise bort om to uker og være borte en uke.

Anonymkode: b35b8...ab9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker? Da er det godt sannsynlig den ligger påkjørt et sted. 

Hadde uansett satt frem mat og drikke og alliert meg med naboen. 

Ettersom katter er forbruksvare hadde jeg forberedt meg på å skaffe ny katt når jeg kom hjem fra ferien. Du har hvertfall masse tid til å titte på katter på finn mens du er på ferien. 

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Min elskede pelsball har vært borte fra meg i to uker. Jeg er så utrolig lei meg, knust og føler nesten kjærlighetssorg. Vi jobber hardt for å finne han igjen.

Jeg håper selvfølgelig han bare har tatt seg en litt ekstra lang luftetur og kommer hjem snart.

Nå har det seg slik at vi skal reise bort om to uker. Jeg har booket pensjonat til pus, og har alt klart. Hva gjør jeg dersom han ikke kommer før vi har reist? Jeg gråter nesten ved tanken på at han skal komme hjem til tomt hus uken vi er bortreist. Gode tips? 

 

Anonymkode: b35b8...ab9

Du blir hjemme så klart!

Anonymkode: ddf32...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Whistler skrev:

Til @Olaug Olsen

Det er legen som skriver ut sykemeldinger.  Det er ikke noe man tar. 

 

 

 

Til TS:
Her tror jeg er på tide å stikke fingeren i jorda.

Katten har vært borte i to uker.  Er den borte når du har ferie to uker frem I tid har den vært borte I fire uker.  Det betyr at den enten har flyttet inn til noen andre, eller har funnet et sted i kattehimmelen.

 

 

 

3 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Er ikke katten viktig i dette? Greien med sykmelding handler vel om at man skal få til å få tilbake pengene man har satset på en ferie. Det kan være snakk om en del penger. Man sykmelder seg på grunn av den psykiske belastningen det er å ha bortkommen katt. Da får man spillerom til å redde katten. Hva er egentlig alternativet? 1) kaste bort feriepengene, fordi man ønsker å være snill med forsikringsselskapet. 2) stikke på ferie, og la katten som kanskje kommer tilbake akkurat mens man er borte, dør i skogen utenfor huset av underernæring, eller den snur og stikker av på nytt. Fatter ikke hva som er i veien med å uttale sykemelding i denne saken. Jeg ville vært mye mer bekymret for det dyret som går alene ute i skogen. Ja, og for lommebokens innhold.

Så man skal svindle forsikringsselskapet fordi en katt er borte? Ikke rart forsikring er dyrt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dyrebeskyttelsen, de setter ut feller med deilig kattedelikatesser for å fange katten. Det kan fort bli en mindre avslappende ferie hvis du vet at du har en pus som går rundt uten mat eller tak over hodet i Norge. Dessuten ville jeg ha plassert katten på kattehjem eller skaffet "barnevakt"!

Anonymkode: 8773c...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring dyrebeskyttelsen, de setter ut feller med deilig kattedelikatesser for å fange katten. Det kan fort bli en mindre avslappende ferie hvis du vet at du har en pus som går rundt uten mat eller tak over hodet i Norge. Dessuten ville jeg ha plassert katten på kattehjem eller skaffet "barnevakt"!

Anonymkode: 8773c...11a

Hva er forskjellen på pensjonat og kattehjem?

Anonymkode: 6c325...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herremann skrev:

2 uker? Da er det godt sannsynlig den ligger påkjørt et sted. 

Hadde uansett satt frem mat og drikke og alliert meg med naboen. 

Ettersom katter er forbruksvare hadde jeg forberedt meg på å skaffe ny katt når jeg kom hjem fra ferien. Du har hvertfall masse tid til å titte på katter på finn mens du er på ferien. 

Men i alle dager... :kari:

Anonymkode: daf6c...de2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...