AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Er han oppvokst her, eller nylig tilflyttet? Anonymkode: 32e26...26f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Min erfaring er at de er falske. Ville sjekket hvordan kvinnene i familien lever først. Anonymkode: 94a26...878 12
lolady Skrevet 5. juni 2019 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er han oppvokst her, eller nylig tilflyttet? Anonymkode: 32e26...26f 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at de er falske. Ville sjekket hvordan kvinnene i familien lever først. Anonymkode: 94a26...878 Kom hit som barn, har god utdanning. Kvinnene i familien virker også veldig ''norske''. Null hijab osv 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Vel, det er ikke akkurat sånn at jeg synes datingkulturen til norske menn er så mye å stå etter heller, men på generelt grunnlag ville jeg ikke blitt sammen med en muslimsk mann. Altså, jeg har et par kompiser jeg har studert og jobbet sammen med som er muslimsk (eller har muslimsk familie og er muslimsk på papiret på samme måte som at mange nordmenn er medlem av den norske kirke uten å være særlig religiøs) som er veldig flotte menn, men de jeg kjenner har bodd i Norge enten hele livet eller siden de var veldig små og er på alle måter veldig norske og kunne på grunn av det aller helst tenkt seg en norsk jente, men de er ærlige på at det hadde familien deres slitt med å akseptere. Jeg har også erfaring med en del muslimske menn som har vært sammen med venner o.l som er totalt idioter og mener dama må konvertere til Islam og de tror de undertrykker dama og er gjerne også voldelige. Jeg er som kvinne i Norge veldig fri og for meg er frihet veldig viktig. Jeg blir ikke sammen med en mann som tror han kan bestemme noe som helst over meg. Jeg er voksen og bestemmer hva jeg gjør selv. Jeg kunne aldri konvertert til Islam fordi jeg tror ikke på den religionen. Jeg kunne derfor på generelt grunnlag ikke blitt sammen med en muslim. Jeg vet at det er mange barn av muslimsk familie som nå er blitt voksne som lever hemmelige liv i form av at de egentlig er helt norsk i oppførselen osv men skjuler dette fra familien deres. Jeg er dermed villig til å si at jeg kunne nok gjort et unntak for en sånn, men jeg synes ikke det høres så hyggelig ut å være hemmelig fra familien. Anonymkode: 96557...270 4
lolady Skrevet 5. juni 2019 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er ikke akkurat sånn at jeg synes datingkulturen til norske menn er så mye å stå etter heller, men på generelt grunnlag ville jeg ikke blitt sammen med en muslimsk mann. Altså, jeg har et par kompiser jeg har studert og jobbet sammen med som er muslimsk (eller har muslimsk familie og er muslimsk på papiret på samme måte som at mange nordmenn er medlem av den norske kirke uten å være særlig religiøs) som er veldig flotte menn, men de jeg kjenner har bodd i Norge enten hele livet eller siden de var veldig små og er på alle måter veldig norske og kunne på grunn av det aller helst tenkt seg en norsk jente, men de er ærlige på at det hadde familien deres slitt med å akseptere. Jeg har også erfaring med en del muslimske menn som har vært sammen med venner o.l som er totalt idioter og mener dama må konvertere til Islam og de tror de undertrykker dama og er gjerne også voldelige. Jeg er som kvinne i Norge veldig fri og for meg er frihet veldig viktig. Jeg blir ikke sammen med en mann som tror han kan bestemme noe som helst over meg. Jeg er voksen og bestemmer hva jeg gjør selv. Jeg kunne aldri konvertert til Islam fordi jeg tror ikke på den religionen. Jeg kunne derfor på generelt grunnlag ikke blitt sammen med en muslim. Jeg vet at det er mange barn av muslimsk familie som nå er blitt voksne som lever hemmelige liv i form av at de egentlig er helt norsk i oppførselen osv men skjuler dette fra familien deres. Jeg er dermed villig til å si at jeg kunne nok gjort et unntak for en sånn, men jeg synes ikke det høres så hyggelig ut å være hemmelig fra familien. Anonymkode: 96557...270 Hmm okei.. Han her er ikke en kontrollerende type g heier bare på at jeg er en jente som står opp for meg selv og oppnår ting for meg selv Han drikker ikke alkohol men det tror jeg er like mye av prestasjons/helsemessige årsaker som religiøst Får vel bare se hva tiden bringer, virker som en veldig oppegående gutt iallfall!
Tøytigern Skrevet 5. juni 2019 #7 Skrevet 5. juni 2019 Du legger ut en tråd her fordi du er i tvil om du bør date ham- og da bør du ikke date ham. 5
lolady Skrevet 5. juni 2019 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2019 Begremser seg bare veldig hva jeg kan vite og spørre om enda da vi fortsatt bare dater og blir kjent ennå
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 Ville vært veldig skeptisk for å være ærlig. De fleste drar hjem og henter seg ei jente når de er klar for familieliv.. Har vært sammen med en og han fortalte aldri familien sin om meg. Jeg følte meg som en skitten hemmelighet. Hørte også at noen fikk seg midlertidig dame her selv om dem var forlovet i hjemlandet. Personlig ville jeg styrt unna av egen erfaring, men du må jo velge selv. Anonymkode: 32e26...26f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 Jeg ville ikke tenkt på det de andre sier her, for det er veldig generaliserende å si at alle muslimer undertrykker kvinner. Trodde vi har kommet lengre enn som så i 2019. Hvis du liker han og dere har det fint sammen og blir enige så ser jeg ingen grunn til å ikke date han. Bruk litt tid på å bli kjent så vil du se om kulturforskjeller har noe betydning for forholdet eller ikke, dette er veldig individuelt!! Anonymkode: e497f...e89
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 Hvis søstrene hans får ha norske kjærester er du ganske trygg. Dette er lakmustesten på hvilke holdninger og verdier han har. Dette er holdninger og verdier som vil påvirke hvordan han behandler deg. Hvis dette ikke er tilfellet ville jeg styrt unna, med mindre du har veldig lyst til å leve som en afghansk kvinne da. Afghanske kvinner som av flere FN-undersøkelser topper listen over lykkelige folk.😆 Anonymkode: e6519...166 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke tenkt på det de andre sier her, for det er veldig generaliserende å si at alle muslimer undertrykker kvinner. Trodde vi har kommet lengre enn som så i 2019. Hvis du liker han og dere har det fint sammen og blir enige så ser jeg ingen grunn til å ikke date han. Bruk litt tid på å bli kjent så vil du se om kulturforskjeller har noe betydning for forholdet eller ikke, dette er veldig individuelt!! Anonymkode: e497f...e89 Har jobbet med afghanere i Afghanistan. Veit man ikke skal generalisere men det er mulig å anta. Selv tyrkisk kvinner jeg kjenner skyr afghanske menn. Hvis han ikke er fullstendig frikoblet fra egen kultur tror jeg du må være forberedt på å tilpasse deg. De afghanske jeg hadde kontakt med inndeler folk etter hvor mye ære man besitter. Mye ære betyr mye respekt. F.eks rangerer man etter religion Sunniva på topp, deretter Shia lenger ned kristne O jøder , helt i bunn ateister. I kontakt med slike er man kristen. Ferdig snakka! Å si at man ikke tror plasserer man seg selv nederst. Hvis man som kvinne skal behandles bra så må man gjøre seg fortjent og da kan du gjette hva det betyr mtp ærefull oppførsel. Kjenne din plass osv. Lykke til. Anonymkode: cbe9d...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville vært veldig skeptisk for å være ærlig. De fleste drar hjem og henter seg ei jente når de er klar for familieliv.. Har vært sammen med en og han fortalte aldri familien sin om meg. Jeg følte meg som en skitten hemmelighet. Hørte også at noen fikk seg midlertidig dame her selv om dem var forlovet i hjemlandet. Personlig ville jeg styrt unna av egen erfaring, men du må jo velge selv. Anonymkode: 32e26...26f Enig med deg.Har sett det samme. Mange av mennene som kommer til landet som såkalt "single" har ofte forlovede og koner i hjemlandet. Men siden de trenger sex så innleder de forhold til kvinner ofte litt eldre som liker oppmerksomhet og gir dem husly og litt penger for "kjærlighet" Desv er det mange som blir lurt. Men kanskje det er anderledes hvis gutten er oppvokst i vår kultur og er norsk i sinnet? Anonymkode: 7b388...521
OlsenHansen Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg.Har sett det samme. Mange av mennene som kommer til landet som såkalt "single" har ofte forlovede og koner i hjemlandet. Men siden de trenger sex så innleder de forhold til kvinner ofte litt eldre som liker oppmerksomhet og gir dem husly og litt penger for "kjærlighet" Desv er det mange som blir lurt. Men kanskje det er anderledes hvis gutten er oppvokst i vår kultur og er norsk i sinnet? Anonymkode: 7b388...521 Man blir ikke norsk i sinnet av å bo i Norge.
lolady Skrevet 5. juni 2019 Forfatter #15 Skrevet 5. juni 2019 Hei igjen alle sammen! Må først starte med å si at jeg blir ganske trist av fordommene her... Han her er et par år eldre enn meg, bra utdanning og ellers sunne interesser. Har aldri merket noe nedlatende fra hans side og det har ennå ikke vært sex i bildet. Kun hyggelige dinnerdates osv Det keg lurte mest på var om det var noen som hadde erfaringer å komme med på hvordan man får et flerkulturelt forhold til å fungere når det kommer så langt Selv te ker jeg at man møter på kulturforskjeller innad blant oss nordmenn og, det viktigste blir vel kanskje å ha like verdier og et grunnlag av respekt for hverandre? TS
MortenMinstelønn Skrevet 5. juni 2019 #16 Skrevet 5. juni 2019 (endret) 14 timer siden, lolady skrev: Kan være at jeg ikke ser eventuelle utfordringer nå som jeg er nyforelsket. Jeg var veldig forelsket i en. Den det var en kvinne. Still de klassiske tøffe spørsmålene når det gjelder verdier i livet, fordi det er jo dette som betyr mest når to er fra såpass forskjellige kulturer møtes. Folk flest går ikke rundt og forfekter sin leders tankegods. Folk flest er individuelle i sin væremåte. Det er ingenting som er spesielt galt med Afghanere. Bare landet. Det er landet og historien. Hadde du derimot fått vite at han forsvarer Taliban eller f.eks tjetjenske militante, så løp! Endret 5. juni 2019 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #17 Skrevet 5. juni 2019 Hadde aldri gjort det. Mye tryggere å date en nordisk mann, i det minste europeisk. Anonymkode: d21f3...ead
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #18 Skrevet 5. juni 2019 Jeg er sammen med en afghaner. Han er et fantastisk menneske, men har enda ikke fortalt familien om meg. Jeg kommer nok ikke til å konvertere, men det er klart barna må omskjæres. Han drikker ikke, jeg var hans første seksualpartner og han min. Han er imot hijab osv, og ingen av kvinnene i familien bruker dette, kun et par av de eldre. Han er en gentleman, høflig osv. Konservativt syn på livet, men det har jeg også. Jeg kunne ikke vært sammen med en alminnelig nordmann Anonymkode: 9d9f1...d95
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: men har enda ikke fortalt familien om meg. Anonymkode: 9d9f1...d95 Sikkert fordi du ikke er den eneste. Anonymkode: d21f3...ead 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 Afghanistan som et land er helt ødelagt nå ja, men før var det fritt å leve der, også for kvinner. Krig ødelegger et land, og mennesker også. Min kjæreste er oppvokst i Norge Anonymkode: 9d9f1...d95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå