Gå til innhold

Reveunger uten mor?


Sussudio

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal legge denne tråden, men prøver her.

Er på hytta, og de siste dagene har det stadig dukket opp et kull reveunger som løper rundt og leker. De ser friske og velfødde ut, men jeg har ikke sett noen voksen rev som holder dem under oppsyn. Er det vanlig at reveunger er ute på tur alene, eller betyr det at de kan ha mistet moren sin?

Reveungene er vanvittig søte, og jeg får lyst til å mate dem. Men regner med at det er en dårlig idé? Tanken er vel at man skal la ville dyr være ville, og la naturen gå sin gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De trekker utav hiet mens mor jakter. Revevalper er mer nysgjerrige enn sitt eget beste. Mor er i nærheten. La de være.

Anonymkode: 19507...f7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rever er vanligvis veldig sky. 
Så lenge ungene ser velfødd ut, så er nok mor rett i nærheten selv om du ikke ser henne. 
En stor del av oppveksten til en reveunge går ut på å få tak i mat selv, noe du vil forstyrre dersom du mater dem. 
Reveunger fødes vanligvis april-juni, og skal klare seg selv fra 4-5 måneder. 

Anonymkode: 39f13...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revemor er nok ikke langt unna. Vi har besøk av revunger i hagen innimellom. Revemor pleier også å komme når hun ikke har noen kull. 

Anonymkode: 28d16...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna, mor er i nærheten helt normalt at ungene utforsker litt på egen hånd.

Anonymkode: ea247...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ALDRI mate. Naturen må få gå sin gang. Siden de er kvikke og velfødde har nok mor full kontroll uansett.

Anonymkode: 8b48b...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er utrolig nydelige! Ser på meg med store øyne, og fortsetter raskt med leken. Jeg skal bare la dem være i fred, og glede meg over lekeslossing, sisten og klønete forsøk på balansering. Og krysse fingre for at mor vet hvor de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...