Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke bestemme meg for om hun er kynisk eller dum, om man kan si det slik. Forstår hun ikke greia med skatt, mva etc. eller spekulerer hun i det? Jeg blir ikke klok på den dama. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (8 minutter siden):

Eller for å snu litt på ovennevnte: Vi bor på et relativt lite sted. Et sted folk vet mye om hverandre og det gjerne er litt folkesnakk. Jeg velger derfor å holde min sti helt ren, nettopp for at barna ikke skal få høre stygge rykter på skolen, blant vennenes foreldre osv. Det er mitt ansvar at jeg ikke skal bli snakket om og ingen andres. Hadde jeg vært utro, vært drita full på en bygdefest, fått bilen tvangssolgt e.l så hadde jeg vært det store samtaleemnet i lang tid fremover og da hadde mine barn fått høre det rundt omkring. Men det hadde vært min skyld og mitt ansvar! Ingen andres.

Snu på det igjen. Du ble psykisk syk og mistet jobben grunnet oppførsel relatert til sykdommen. (KUN er eksempel, ikke relatert til vp direkte)

Hadde det da vært helt greit for deg at alle snakket stygt om deg til dine barn bak din rygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BobbySocks said:

Jeg klarer ikke bestemme meg for om hun er kynisk eller dum, om man kan si det slik. Forstår hun ikke greia med skatt, mva etc. eller spekulerer hun i det? Jeg blir ikke klok på den dama. 

Det går faktisk an å være både mindre oppegående og temmelig sleip på én gang. Om dette gjelder her, vil jeg ikke spekulere i.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (15 minutter siden):

Det går faktisk an å være både mindre oppegående og temmelig sleip på én gang. Om dette gjelder her, vil jeg ikke spekulere i.

Det er helt sant, men hvor sleip er man når man ender med 1,5 mill i gjeld? Da er man i såfall sleip på feil måte, så da…kanskje er man da bare dum?! 

Nei, jeg vet ikke.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (23 minutter siden):

Snu på det igjen. Du ble psykisk syk og mistet jobben grunnet oppførsel relatert til sykdommen. (KUN er eksempel, ikke relatert til vp direkte)

Hadde det da vært helt greit for deg at alle snakket stygt om deg til dine barn bak din rygg?

Beklager, men jeg ønsker ikke å bruke tid på å diskutere hypotetiske situasjoner.

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker man kan formulere seg på en ok måte selv om det er kritikk man kommer med. 

Folk tar livet av seg i slike situasjoner, for de ser ingen annen utvei. Da er det greit å huske på at det tross alt fortsatt er mulig å endre kurs. Skaffe seg en vanlig jobb og prøve å gjøre opp for seg. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BobbySocks said:

Det er helt sant, men hvor sleip er man når man ender med 1,5 mill i gjeld? Da er man i såfall sleip på feil måte, så da…kanskje er man da bare dum?! 

Nei, jeg vet ikke.

Vel - det er jo noen som hardnakket velger å lukke øynene for konsekvenser de ser komme. Hvis de har vært vant til at noen kommer å hjelper dem ut av knipen hvar gang det buttter, vil det jo være lett og fristende å fortsette å late som alt er bra, og samtidig skruppelløst lure andre. Denne strategien kan fungere helt til det en dag blir for mye, selv for "hjelperne".

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omfanget av det som er skjedd er sjokkerende. 

En ting er skatteunndragelse (ille nok i seg selv). 

Men størrelsesorden av svindel av kunder virker jo også omfattende. Og at det er gjort som en bevisst, kynisk og planlagt strategi. Dette må jo være bedrageri og potensielt straffbart?

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (28 minutter siden):

Beklager, men jeg ønsker ikke å bruke tid på å diskutere hypotetiske situasjoner.

Nå var det jo du som kom med en hypotetisk situasjon som motsvar på mitt innlegg. 

Skal du bare legge diskusjon død utav det blå fordi jeg kom med et godt poeng som kan relateres til vps problemstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (2 minutter siden):

Nå var det jo du som kom med en hypotetisk situasjon som motsvar på mitt innlegg. 

Skal du bare legge diskusjon død utav det blå fordi jeg kom med et godt poeng som kan relateres til vps problemstilling?

Nei, jeg kom ikke med noe hypotetisk svar, for sånt bruker jeg ikke tid og energi på. Jeg fortalte om min hverdag,og min situasjon der vi bor. Og ja, jeg velger å legge diskusjonen død fordi vi ikke kan vite om den kan relateres til VP sin situasjon og problemstilling, og spekulasjoner er som kjent ikke tillatt her inne.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (2 minutter siden):

Så la ballen ligge død du da, hvis du er så opptatt av at dette ikke skal snakkes.

Du heller jo bensin på bålet om og om igjen.

Din hypotetiske teori er ikke det som er tilfellet her. Stor forskjell på sykdom og gjentatt handling.Konkurs nr x og flashing av et liv med lite jobbing. Når det i tillegg har gåtti turer, merkeklær ++ så sier det seg selv at det må smelle til slutt. Å lykkes krever HARD jobbing. Det vet ikke de hva er..

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruJohansen skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at man trygt kan være varsom med hva man skriver i en tråd som dette. Men dette med forretningsdriften både kan og bør diskuteres, også nå som det nok en gang har gått ad undas, og selv om det på et menneskelig plan er en tragedie. Den saklige delen av tråden gjør det faktisk mulig å finne bakgrunn på disse konkursrytternes meritter, for framtidige forretningsforbindelser. Hadde f.eks AC tatt til seg rådene hun fikk her inne underveis, ville hun sluppet å göra bort sig gjennom intense forvarstaler og angrep på kritikerne i denne selvsamme tråden. Nå sitter hun antagelig med skjegget fullt av postkasser. Det samme gjelder Kim, som har hatt flere brukere her. Jeg syns det er skjerpende for hele saken, at de har gått til frontalangrep her på kritikerne, samtidig som i alle fall to av dem må ha visst i hvilken retning det gikk. 

Godt skrevet, jeg er helt enig med deg👍

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Hun AC må vel også ha visst hvilken vei det gikk? At det ikke ble betalt skatt, ikke ble levert varer osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (3 timer siden):

Enten det, eller så er du en leverandør som ikke har gjort god nok research, og da er det heller ikke synd på deg. 

Hvordan skulle de gjort research mener du når det var Camillas først bedrift/butikk? 

Da er det vel ikke så mye forhistorie, kredittsjekk osv som kan sjekkes. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Chroma skrev (9 minutter siden):

Hun AC må vel også ha visst hvilken vei det gikk? At det ikke ble betalt skatt, ikke ble levert varer osv? 

Hvordan kunne hun det? 

Tror du hun har hatt tilgang til C sin private bankkonto og Altinn??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (12 minutter siden):

Hun trenger vel ikke nødvendigvis ha visst at VP ikke betalte skatt.

Når det kommer til misfornøyde kunder kan hun ha stolt på VPs påstander om at disse kun var ute etter å sverte VP. Hun stolte jo blindt på henne, ref mange forsvarsinnlegg her inne under forskjellige nick.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (15 timer siden):

Da Villa Paprika gikk konkurs, skrev Camilla senere på bloggen sin at hun ikke ante at selskapet skyldte nesten 900.000 kroner. Hun fikk vite det dagen før konkursen var et faktum, av faren og Håkon, daværende ektemann. Hun gråt og raste og var klar til å belåne alt som kunne belånes for å berge livsverket sitt, men de andre forklarte at det ikke ville være mulig. 

Jeg vet ikke hva som er den fulle sannheten, faktum er jo at Villa Paprika kjøpte inn store mengder  varer rett for konkursen, og Style by Norway ble opprettet før Villa Paprika ble slått konkurs. Style by Norway kjøpte varelageret til Villa Paprika, og drev således butikk med Villa Paprika sine kreditorer sine penger. 

Jeg vet heller ikke hva som er den fulle sannheten, men i tillegg til overnevnte vil jeg tilføye at C uttalte følgende i et intervju med Fredrikstad Blad ca 6 uker før konkursen i Villa Paprika var et faktum: 

Sitat

Villa Paprika skal nå gjennom en fornyelse for å møte det markedet Kvarsvik anser som overbelastet. De selger ut varene i butikken før de skal stenge i en periode for å gi butikken en make-over.

– Det blir veldig spennende! Vi får nye leverandører, men jeg kan ikke si så mye om det enda. Det jeg kan si er at det kommer mye betong og glam, røper Kvarsvik fornøyd.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel egentlig CØ og K i en ganske heldig situasjon uansett? FOR: Det er jo bare CØ denne konkursen gjelder, siden alt står på henne. Så nå kan jo K bare brette opp armene, ta seg en (helst to) vanlige jobber- og starte å jobbe seg og sin familie ut av dette! Eller har jeg misforstått hvordan dette fungerer? 🤔 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...