Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mildemoses skrev (9 minutter siden):

Dette får jo konsekvenser for Paprika - ganske store konsekvenser faktisk! Det er ikke behov for gapestokk i tillegg. 

Det burde hun kanskje tenkt på før?!?! Hvorfor skal svindlere beskyttes? 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (1 minutt siden):

Vet du, dette har hun visst HELE tiden! Det er IKKE mer synd på henne enn ofrene! Det er synd på de uskyldige barna! C selv er voksen nok til å se konsekvenser! Vett du hva!!  Dette er ikke vårt ansvar! Hun har fått mange advarsler siste årene, men likevel valgt å dure på! 

Jeg har ikke hevdet at det er vårt ansvar at hun gikk konkurs. Men det er lov å la være å sparke noen som ligger nede. Folk gjør feil - store feil. Man vet aldri hvor dypt ned noen kan pushes. Det koster deg lite å la være å slarve i denne situasjonen, og du vinner ingenting ved å slarve. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (2 minutter siden):

Tror du ikke konkursene hennes får konsekvenser for de som blir berørt?

Uten at jeg ønsker å gå i detaljer, så er jeg en av de som tapte veldig mye penger på den første konkursen hennes og det var veldig frustrerende å se at hun solgte varer, som hun hadde kjøpt billig av sitt eget konkursbo, gjennom sin nye bedrift få dager etter konkursen. En bedrift som allerede var etablert da konkursen var et faktum. Mye av dette  var varer som var bestilt og mottatt få dager før konkursen, men ikke betalt. De eksisterte ikke i booversikten, så hvor var de da? 

Jeg er heller ikke for en gapestokk, men her snakker vi om noen som kynisk utnytter systemene og som med iskald beregning lurer seg unna forpliktelser. Det var kanskje en stor strek i beregningene hennes at Fredrikstad Blad skulle skrive om det, for hittil har de vært veldig snille mot henne. Men nå fortjener hun å bli tvunget til å stå ansvarlig for sine egne handlinger.

Her er jeg fristet til å si "jeg synes ikke synd på deg, dette er din egen skyld når du er så utrolig dum at du betaler for varer før du har mottatt dem. Alle vet da at man ikke skal gjøre det". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (59 minutter siden):

Hun kommer til å slite med denne gjelden i uoverseelig fremtid (med mindre faren betaler henne ut da). Hun eier ingenting, har ingen trygghet for seg og sin familie - jeg tenker at det er straff nok, og at du kan la gapestokken stå. 

Hun må likevel ta straffen for å lure andre, noe hun visste hun gjorde! Hvorfor skal uskyldige tåle det mer enn de som faktisk visste at de svindlet!?! 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (1 minutt siden):

Hun må likevel ta straffen for å lure andre, noe hun visste hun gjorde! Hvorfor skal uskyldige tåle det mer enn de som faktisk visste at de svindlet!?! 

Så du mener at straffen for forbrytelsen hennes er å bli snakket om i et forum? Jeg skjønner ikke hva slags betydning du mener denne slarvingen skal ha. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mildemoses skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke hevdet at det er vårt ansvar at hun gikk konkurs. Men det er lov å la være å sparke noen som ligger nede. Folk gjør feil - store feil. Man vet aldri hvor dypt ned noen kan pushes. Det koster deg lite å la være å slarve i denne situasjonen, og du vinner ingenting ved å slarve. 

Dette er ikke å gjøre feil! Dette er å stikke hodet i jorden og håpe alt går greit mens du vet du gjør noe ulovlig! 

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (4 minutter siden):

Her er jeg fristet til å si "jeg synes ikke synd på deg, dette er din egen skyld når du er så utrolig dum at du betaler for varer før du har mottatt dem. Alle vet da at man ikke skal gjøre det". 

Hva får deg til å tro at jeg har betalt for varer før jeg har mottatt de? 🤔

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (Akkurat nå):

Så du mener at straffen for forbrytelsen hennes er å bli snakket om i et forum? Jeg skjønner ikke hva slags betydning du mener denne slarvingen skal ha. 

Når du gjør noe ulovlig, må du ta den straffen du får!  Da blir det ofte den offisielle straffen, men man kommer gjerne ikke utenom den «sosiale» straffen som er naturlig i kjølvannet av å ha gjort noe galt; folk snakker jo om det ;) 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (1 minutt siden):

Hva får deg til å tro at jeg har betalt for varer før jeg har mottatt de? 🤔

Enten det, eller så er du en leverandør som ikke har gjort god nok research, og da er det heller ikke synd på deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (1 minutt siden):

Enten det, eller så er du en leverandør som ikke har gjort god nok research, og da er det heller ikke synd på deg. 

Jeg har ikke sagt at det er synd på meg. Men jeg mener hun må ta ansvar for sine egne handlinger og at det kun er hennes eget ansvar at folk faktisk diskuterer dette. Hun skal være glad hvis Dagbladet f.eks ikke begynner å grave i forretningsdriften og konkursene hennes. Da vil det storme godt rundt henne.

• Liker 42
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største straffen hun får av kg er jo at ungene hennes (de eldste) leser her inne. 

Eller da er det kanskje ikke vp som straffes heller men etterkommere hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mildemoses skrev (10 minutter siden):

Ærlig talt!

• Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (4 minutter siden):

Hun har jo aldri brydd seg om denne «slarvingen» uansett, så hvorfor skulle hun begynne å gjøre det nå?

Hadde hun brydd seg, hadde hun ordnet opp i forretningene fra side en i denne tråden. Det samme med de dårlige anmeldelsene på Trustpilot. Hun kunne gått ut og beklaget, gjort opp for seg. I stedet for fortsetter hun i samme sporet, folk er ikke snille, hun er et offer.  Det virker jo som at regler og plikter er noe hun er unntatt fra å følge. Da går det jo skeis. Kan egentlig bare lure på om alvoret har fått opp for henne nå.
At hun bryr seg om hva som skrives her, det gjør hun iallfall ikke. Da hadde hun ordnet opp for lengst. 

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ennå Paprika'n valgt å ha en aktiv regnskapsfører som kunne holdt orden på inntekter, utgifter, skatt og mva, ja da hadde det aldri gått så langt, så nei, det er absolutt ikke synd på de overhodet

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Loboto skrev (20 minutter siden):

Dette vet jeg flere her er enig i, men at straffen kg gir da kun er til hennes barn som faktisk leser her, som er blitt påpekt flere ganger virker å gå alle hus forbi. 

Ungene som alltid skulle beskyttes er kanskje ikke så viktige lengre for kg?

Tråden hadde neppe vært så aktiv her uten grunn. Det må den som har misligholdt butikken sin stå ansvarlig for. 

Endret av ClusterOfGrapes
Tok vekk noe
  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (33 minutter siden):

Ufint. 

• Liker 31
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (3 minutter siden):

Sistnevnte er jeg ikke enig i. 

Eks: Jeg har en nabo som slarver og ofte sier stygge ting om andre, dette plukker hennes egne barn opp. 

Jeg velger derfor å be henne la være når hun sitter høylytt og forteller om andre i nabolaget og kaller de dumme, late, stygge og selvgode. 

Jeg har faktisk et ansvar, og det har vi alle om vi ønsker et bedre samfunn uten mobbing. 

Konstruktiv kritikk er ikke i overvekt i denne tråden desverre, selv om enkelte brukere er flinke til nettopp det gjelder det ikke majoriteten. 

Eller for å snu litt på ovennevnte: Vi bor på et relativt lite sted. Et sted folk vet mye om hverandre og det gjerne er litt folkesnakk. Jeg velger derfor å holde min sti helt ren, nettopp for at barna ikke skal få høre stygge rykter på skolen, blant vennenes foreldre osv. Det er mitt ansvar at jeg ikke skal bli snakket om og ingen andres. Hadde jeg vært utro, vært drita full på en bygdefest, fått bilen tvangssolgt e.l så hadde jeg vært det store samtaleemnet i lang tid fremover og da hadde mine barn fått høre det rundt omkring. Men det hadde vært min skyld og mitt ansvar! Ingen andres.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon, ryktespredning, krenkende innlegg, persondebatt, brudd på regler om opphavsrett og avsporinger. 

Sol, admin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...