Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Tror vi kan være enige om at dette bare er tragisk. Kanskje på tide å avslutte denne tråden nå. Det er jo ingen forretningsdriften igjen (enn så lenge).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist og rett og slett tragisk. 

Dessverre tror jeg at C har hatt GOD hjelp til å rote det til økonomisk, og stakkars AC bet på lureriene og har tapt alt hun har gått inn med i varelager/firma. Håper dette er den eneste gjelden C har nå da, og ønsker henne lykke til. 

Trist situasjon når man har så mange barn å ta seg av. 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vi til å høre noe fra CØ/CJ igjen, tror dere? Kommer hun til å ville forsvinne i stillhet (som kanskje er det beste), eller får vi se offerinnlegg og det som verre er?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viernes skrev (3 minutter siden):

Kommer vi til å høre noe fra CØ/CJ igjen, tror dere? Kommer hun til å ville forsvinne i stillhet (som kanskje er det beste), eller får vi se offerinnlegg og det som verre er?

Om en liten stund så kommer det nok offerinnlegg. Ihvertfall om/når det blir slutt med en viss K. Da kommer vi til å høre fortellingen om hvordan ingenting var hennes feil. 

Ett par mnd etter dette kommer det en ny mann inn i livet hennes. Denne gangen er det EKTE kjærlighet, må vite! 

Så, om en stund, så kommer hun til å starte en ny nettbutikk (men er kanskje slik at hun må vente 5 år nå, pga det som har skjedd?🤔) Da kommer det innlegg om hvor takknemlig hun er for alle positive meldinger, og at folk støtter henne og gir henne en ny sjanse.

Og innleggene kommer såklart til å avsluttes med:

Vær snill, alltid.

• Liker 45
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (3 minutter siden):

Om en liten stund så kommer det nok offerinnlegg. Ihvertfall om/når det blir slutt med en viss K. Da kommer vi til å høre fortellingen om hvordan ingenting var hennes feil. 

Om det skjer, så ser jeg for meg at K også tar til ordet og forteller en annen side av saken. Kunne blitt litt av et shit show. Tragedie er kanskje et mer dekkende ord?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagbladet pleier å være på hugget hva gjelder bloggere/influencere, så venter i spenning ...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..når du har drevet butikk over flere år, og fortsatt ikke skjønner at skatt og MVA må betales, men bruker heller penger på forbruk. Når man i tillegg vet at folk ikke fått igjen penger heller så skjønner man at dette er forbi å være  pengedum. 

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (14 minutter siden):

Jaja, du Kim du Kim… Det ser vist ut som det er du som må spise FirstPrice frossen pizza i kjelleren til svigers.. ikke vi på kvinneguiden som du påsto 😂 

Kommer ikke over hvor «storkar» han var da han skrev det 😂 Og nå sitter de begge igjen uten nåla i veggen og hun skylder fantastisk mange penger. Hadde de hatt et hus eller en bil de kunne solgt så hadde jo saken vært annerledes. Jeg hadde fått heelt noia av å ha såå mye gjeld og ingenting av verdi 😱

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygdefruen skrev (13 minutter siden):

Kommer ikke over hvor «storkar» han var da han skrev det 😂 Og nå sitter de begge igjen uten nåla i veggen og hun skylder fantastisk mange penger. Hadde de hatt et hus eller en bil de kunne solgt så hadde jo saken vært annerledes. Jeg hadde fått heelt noia av å ha såå mye gjeld og ingenting av verdi 😱

Ja, for ikke å snakke om at han måtte vise oss audien som sto ute på tunet og pengesedlene som låg på kjøkkenbordet når han kranglet med kg 😅 

• Liker 40
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det når hun har enkeltmannsforetak og ikke AS (?). Må hun selv stå ansvarlig for gjelden og nedbetale den i form av gjeldsordning?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (8 minutter siden):

Hvordan er det når hun har enkeltmannsforetak og ikke AS (?). Må hun selv stå ansvarlig for gjelden og nedbetale den i form av gjeldsordning?

Ja. Så selv om konkursbehandlingen avsluttes så hefter hun fortsatt for gjelden til den er nedbetalt. Samtidig vil nok en gjeldsordning være litt langt frem i tid siden gjelda er fersk og ikke minst måten gjelda er bygget opp på.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinnHenrikke skrev (9 minutter siden):

"Ved konkurs i et enkeltpersonforetak er innehaveren personlig ansvarlig for all gjeld med sin egen formue. Dette betyr at kravene ikke bortfaller etter at konkursbehandlingen er ferdig, i motsetning til konkurs i aksjeselskaper. Foretakets kreditorer kan dermed fortsatt kreve dekning hos innehaveren av enkeltpersonforetaket etter endt konkursbehandling."

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å betale 17 000 i husleie fremfor å betale skatteetaten er jo hinsides all sunn fornuft. 

Til tross for at dette er noe hun helt klart har stelt i stand selv, mistenker jeg at hun ikke forstår omfanget. Alle som har fulgt med på denne "karrieren" vet at historien bare har gjentatt seg gang på gang. Og hver eneste gang er det alle andres feil, aldri hennes. Det har vært stille på sosiale medier både fra han og henne en stund, og jeg håper det forblir sånn. Dette er litt av et rot å rydde opp i. Hun har ikke sjans alene. Jeg håper det er dette som skal til for at hun skaffer seg skikkelig hjelp og kommer seg på beina igjen, men at hun aldri aldri aldri starter opp med noe som handler om kjøp og salg igjen. 

• Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nomore82 skrev (17 minutter siden):

Ja. Så selv om konkursbehandlingen avsluttes så hefter hun fortsatt for gjelden til den er nedbetalt. Samtidig vil nok en gjeldsordning være litt langt frem i tid siden gjelda er fersk og ikke minst måten gjelda er bygget opp på.

Hvis hun ikke får gjeldsordning, og ikke klarer å betale, løper vel rentene? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (1 minutt siden):

Hvis hun ikke får gjeldsordning, og ikke klarer å betale, løper vel rentene? 

Det er opp til kreditor - men mest sannsynligvis ja.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at man har SÅ til de grader lite selvinnsikt at man ikke skjønner det etter FLERE konkurser - at dette er noe jeg ikke har peiling på! 

At man er villig til å la det gå SÅ langt, at man må selge hus og hjem, fordi man ikke gidder å få seg en vanlig, normal betalt jobb. 

At man ikke KLARER å sette barna sine først, og tenke på hvordan dette påvirker de. 

Man blir rett og slett målløs. 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkin skrev (22 minutter siden):

Fikk hun konkurskarantene? 

Det er noe hun evt vil bli ilagt når konkursboet avsluttes. Det er bobestyrer som evt legger frem anbefaling:begjæring om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...