Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke vanskelig å eie et varelager om innholdet er ca null 😉 Eller hvordan forklarer man tregheten i levering ellers? 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (2 timer siden):

Mibo Styling er blitt Mibo Viken? Eller to forskjellige?

Det er samme firma. De heter Mibo Viken AS i offentlige registrere, men bruker Mibo styling i det daglige, som nettadresse mm. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli tullerusk av alle firmaene de oppretter som deretter blir konkurs eller et eller annet... Henger ikke med på hva som er konkurs eller hva som er oppe og går. 

Endret av Klink
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang trustpilot så tviler jeg sterkt på at folk legger ut falske anmeldelser under eget navn. Da kan jo firmaet gå ut og si typ «beklager, men vi kan ikke finne noen bestillinger under ditt navn. Send oss en melding og vi ordner en evt ny bestilling» 

Anonyme anmeldelser på diverse sider er selvfølgelig noe annet. Der er det sikkert mye fusk både med negative omtalelser, men også overdrevent positive

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wenda skrev (1 time siden):

Ang trustpilot så tviler jeg sterkt på at folk legger ut falske anmeldelser under eget navn. Da kan jo firmaet gå ut og si typ «beklager, men vi kan ikke finne noen bestillinger under ditt navn. Send oss en melding og vi ordner en evt ny bestilling» 

Anonyme anmeldelser på diverse sider er selvfølgelig noe annet. Der er det sikkert mye fusk både med negative omtalelser, men også overdrevent positive

Det er derimot ikke noen av de positive tilbakemeldingene som er skrevet under fullt navn. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
Trude4 skrev (På 5.3.2021 den 18.47):

Hvorfor ikke skrive tipsene direkte til Camilla istedenfor her inne? 

Jo du det skal jeg fortelle deg. Prøver man å skrive noe annet enn skryt og ros så blir man blokkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (På 7.3.2021 den 8.28):

Ja ,men sier folk et halv tiår når det er 5 års? Nesten som å si du har nesten gullbryllup når du har sølvbryllup😂

Jøss kanskje jeg skal si vi har vært sammen i 40 år snart🥴🥴 (under 40 år og ku vært sammen 19/20 år😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (1 time siden):

Dere forstår utmerket at hun mener halvveis til 10 år... 

Selvfølgelig forstår vi det. Ta det h e l t med ro. Men det må være lov å reagere på idiotien i uttalelsen. Det er som med alt annet der i gården som skal skje fortere enn normalt...det pyntes til jul i september, det er påske i januar og sommeren flytter inn i midten av februar. Jeg og mannen har vært sammen i tyve år...jeg går ikke rundt å sier «tenk at vi snart har vært sammen i førti år da gitt». Høres vel litt merkelig ut?

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig forstår vi det. Ta det h e l t med ro. Men det må være lov å reagere på idiotien i uttalelsen. Det er som med alt annet der i gården som skal skje fortere enn normalt...det pyntes til jul i september, det er påske i januar og sommeren flytter inn i midten av februar. Jeg og mannen har vært sammen i tyve år...jeg går ikke rundt å sier «tenk at vi snart har vært sammen i førti år da gitt». Høres vel litt merkelig ut?

Ja, å si akkurat det høres merkelig ut, for det er ikke sant. "Halvveis til" er derimot korrekt, og mye mindre merkelig å si. Ganske vanlig uttrykk egentlig, vanligvis for å tøyse med at man har blitt så gammel (som å si til en som fyller 25 at "nå er du halvveis til 50, høhø), men å pirke på hvordan hun bruker det er virkelig flisespikkeri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette en rar måte å merke reklame for SITT EGET firma på?

20210309_145400.jpg

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FruRosa Jeg er enig i at det var en merkelig måte å ordlegge seg på. 

Det er grunn til å anta at dette kan være som en følge av de svært mange henvendelsene Forbrukertilsynet.no i de siste ukene har mottatt angående Øvestads håndtering av markedsføringsloven og forretningsførsel generelt.

Øvestad har som kjent drevet med blogg og netthandel med interiørartikler i over et decennium nå, og har underveis mottatt mye kritikk for blant annet utstrakt eksponering av barn i tillegg til å ha drevet firma som både kunder og leverandører har tapt mye penger på.

Om denne annonsen på Instagram er et forsøk på å endelig merke reklame riktig så vil jeg anbefale firmaets ansatte om å finne frem lesebrillene og ta seg tid til å lese markedsføringslovens veileder grundig siden annonsen fremdeles er merket feil.

I mellomtiden vil henvendelsene til bl.a. Forbrukertilsynet fortsette å komme i hyppig frekvens helt til dette og de øvrige kritikkverdige aspektene ved Øvestads virksomhet har opphørt. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at "Betalt partnerskap" er en merkelig formulering, men denne gangen kan vi ikke ta Camilla for å ordlegge seg rart, det er Instagrams oversettelse av "Paid partnership". Her har de tydeligvis bare kjørt Google-translate, fremfor å få et menneske til å oversette. "Betalt samarbeid" ville vel vært en formulering?

Det er en funksjon i business-varianten av Instagram. https://business.instagram.com/a/branded-content-ads?locale=nb_NO

Hvordan den merkingen er i forhold til regelverket tør jeg ikke uttale meg om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mme Blavatsky skrev (4 timer siden):

I mellomtiden vil henvendelsene til bl.a. Forbrukertilsynet fortsette å komme i hyppig frekvens helt til dette og de øvrige kritikkverdige aspektene ved Øvestads virksomhet har opphørt

Henvendelsene vil nok bare fortsette å komme ja, men, som jeg har uthevet, så håper jeg at det er det som vil skje til slutt, og at både fru C og herr K kan komme seg ut i den virkelige verden og få seg en ordentlig jobb rett og slett

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (1 time siden):

Enig i at "Betalt partnerskap" er en merkelig formulering, men denne gangen kan vi ikke ta Camilla for å ordlegge seg rart, det er Instagrams oversettelse av "Paid partnership". Her har de tydeligvis bare kjørt Google-translate, fremfor å få et menneske til å oversette. "Betalt samarbeid" ville vel vært en formulering?

Det er en funksjon i business-varianten av Instagram. https://business.instagram.com/a/branded-content-ads?locale=nb_NO

Hvordan den merkingen er i forhold til regelverket tør jeg ikke uttale meg om.

Det som fikk meg til å reagere er at utifra teksten har hun betalt partnerskap med "seg selv", altså egen bedrift.

Er ikke dette en ordlyd man bruker når man får betalt for å reklamere for andre? At en bedrift betaler en influencer for å reklamere for deres produkter i vedkommendes SoMe?

Her blir det jo da at Ministjerner (C sitt firma) betaler C (altså seg selv) for å reklamere ...

Eller tenker jeg helt feil nå?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (Akkurat nå):

Det som fikk meg til å reagere er at utifra teksten har hun betalt partnerskap med "seg selv", altså egen bedrift.

Er ikke dette en ordlyd man bruker når man får betalt for å reklamere for andre? At en bedrift betaler en influencer for å reklamere for deres produkter i vedkommendes SoMe?

Her blir det jo da at Ministjerner (C sitt firma) betaler C (altså seg selv) for å reklamere ...

Eller tenker jeg helt feil nå?

Mulig det er rart formulert, men er det egentlig negativt? Det er vel like tydelig at det er reklame som om man skriver "reklame", så jeg tror ikke hensikten er å snike seg unna merking, eller at merkingen får mindre effekt... Men mulig andre oppfatter det annerledes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke at det er et forsøk på å snike seg unna, men at hun kanskje ikke helt forstår hva det er hun skriver her.

Andre influencere bruker "betalt partnerskap" når de reklamerer for andre. Da tenker jeg de enten får betalt for reklamen, eller får gratis/billige produkter mot å reklamere. 

Hun/Ministjerner (hennes firma) kan da ikke betale seg selv for reklameplass ...

Her har for eksempel KG  et samarbeid med Samsung, og bruker akkurat samme formulering. 

20210309_234209.jpg

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...