Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Det er jeg enig i, men vi behøver ikke å spre opplysningene om barna videre! Vi kan respektere dem selv om ikke foreldrene gjør det! 

Helt enig, har bedt om at denne tråden skal dø ut, men skjer ikke dessverre

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar på dette. 

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet

Ref GDPR rundt helseopplysninger:

«Behandlingen av dine helseopplysninger er underlagt strenge krav til personvern. Opplysningene er taushetsbelagte, de skal være utilgjengelige for uvedkommende, og de skal bare deles med helsearbeidere som deltar i behandlingen din. Du har rett til å kontrollere hvordan opplysningene dine blir behandlet, og hvem som har hatt tilgang til dem.»

Barn er også beskyttet av personvernloven og burde ihvertfall være trygge for sine egne foreldre.

• Liker 20
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Sol, admin.

Skrevet
17 timer siden, Kanderehjelpe skrev:

Helt enig! Leserne må være bedre enn å utlevere info om barna. Uansett hva hun skriver. At hun utleverer på det groveste får hun stå for selv. Skulle ønske alle her inne sluttet å kommentere, lese, følge... Da hadde hun ikke hatt andre enn familie å venner å utlevere de til, og det er kun på en privat side info om barna hører hjemme. 

Alle her inne ? Har hun ikke 40.000 følgerne da? 

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt med svar. 

Sol, admin.

Gjest førstedamen
Skrevet
7 timer siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Alle her inne ? Har hun ikke 40.000 følgerne da? 

Tviler på at de av de 40.000 som ikke er medlem her og skriver i denne tråden driver å deler informasjon om barna videre i egne kanaler som Facebook ol. 

Skrevet
På 21.2.2020 den 20.23, Kanderehjelpe skrev:

Helt enig! Leserne må være bedre enn å utlevere info om barna. Uansett hva hun skriver. At hun utleverer på det groveste får hun stå for selv. Skulle ønske alle her inne sluttet å kommentere, lese, følge... Da hadde hun ikke hatt andre enn familie å venner å utlevere de til, og det er kun på en privat side info om barna hører hjemme. 

Hm..tror dessverre ikke det er så enkelt. 

Dette forumet modereres. Det gjør dessverre ikke Paprikas SoMe. Man kan kikke innom henne på IG uten å være følger, men bloggen gir klikk og lesertall. Siste oppdaterte lesertall for bloggen viser vel 3000. Det kan umulig være big business. 

Å bidra til å generere trafikk til Paprikas blogg ved å løfte pekefingeren og å kritisere det som er problematisk, er et dilemma. Jeg tror imidlertid ikke kritikken og debatten på dette forumet er det som holder liv i bloggen og som danner et skjørt inntektsgrunnlag for Paprika og gemalen. 

Man kan helt fint klare å peke på det som er hinsides villt og galt uten å tråkke over grenser hva gjelder privatvern for mindreårige. Ansvaret ligger fullt og helt hos bloggeren. 

• Liker 13
Skrevet

Hva syns dere om de siste bildene på bloggen? Jeg har ikke tittet inn på mange måneder, så var litt nyskjerrig av meg.

Greit dama er en pen jente, men de bildene i singlet under vinterjakke UTEN bh syns jeg var skikkelig usmakelige. Rosa liten veske som er viktig å få frem i de rareste settinger,jeg  tenke for en fæl HM veske med en gang,  til jeg så den var LV. Som andre har skrevet her over, skikkelig harry når du vet de ikke eier nåla i veggen engang.

• Liker 23
Skrevet
4 timer siden, jente42 skrev:

Hva syns dere om de siste bildene på bloggen? Jeg har ikke tittet inn på mange måneder, så var litt nyskjerrig av meg.

Greit dama er en pen jente, men de bildene i singlet under vinterjakke UTEN bh syns jeg var skikkelig usmakelige. Rosa liten veske som er viktig å få frem i de rareste settinger,jeg  tenke for en fæl HM veske med en gang,  til jeg så den var LV. Som andre har skrevet her over, skikkelig harry når du vet de ikke eier nåla i veggen engang.

Synes og det så helt malplasert ut med rosa penveske til de klærne ,ser ut som om hun har fått fylt i leppene igjen. 
og så skrev hun at hun hadde full timeplan med veiledning på lørdag ,men den ble brukt i 10 timer rengjøring hjemme😳

• Liker 17
Skrevet

Veiledning? Hva slags veiledning? Hvis VP driver med interiørveiledning ved siden av bloggen er det rart hun ikke implementerer prosessene skritt-for-skritt med før- og etterbilder av denne veiledningen på bloggen, for å gi den et sårt tiltrengt og interessant innhold og samtidig fjerne fokuset fra brudd på barns personvern. Så får det heller være at den eventuelle stylingen kan være en smule utgått på dato alle andre steder enn i grisgrendte strøk. Utgått styling er mye bedre enn utlevering av småbarn. Til og med begredelig språkføring er bedre enn utlevering av småbarn. Å avslutte bloggen og få seg en jobb er definitivt det beste sammenlignet med utlevering av barn.

• Liker 29
Skrevet

Hun skriver at hun «egentlig har timeplanen full av veiledninger»

Hun ville nok heller vaske hus.

Tror rett å slett at damen har vegring for å jobbe.

• Liker 11
Skrevet

Bloggere er en egen rase🤪 Husarbeid, frisør, fiksing av negler, baking, pynte til fest/bursdag/dåp, etc, ses på som jobb. 

• Liker 13
Skrevet
9 timer siden, jente42 skrev:

Jeg måtte le av de bildene, så inderlig dårlig kvalitet. Dette så ikke ut som et innlegg fra en blogger fra 2020, heller en glamourmodell fra 2005. Unaturlig og latterlig posering (sittende på grusen med håret lemfeldig plassert over ansiktet), i et «kult» smug i Fredrikstad. Dårlig bildekvalitet, farger og plassering. Pen er hun, men mote og foto kan hverken hun eller mannen

• Liker 22
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Når man blander Gud inn i eksponering av mindreårige uten samtykkekompetanse, for å sanke likes. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
1 time siden, Plexus skrev:

Jeg måtte le av de bildene, så inderlig dårlig kvalitet. Dette så ikke ut som et innlegg fra en blogger fra 2020, heller en glamourmodell fra 2005. Unaturlig og latterlig posering (sittende på grusen med håret lemfeldig plassert over ansiktet), i et «kult» smug i Fredrikstad. Dårlig bildekvalitet, farger og plassering. Pen er hun, men mote og foto kan hverken hun eller mannen

Bildekvaliteten på bloggen har gått nedover etter at Kim kom inn i bildet. Det var bedre da Camilla tok dem selv, da slapp vi i alle fall oppstilte bilder med kleine positurer. 

Denne nyeste "fotoshooten" er rett og slett latterlig. Tipper at ideen har vært urbant og kult med den rosa LV veska som kontrast til det "røffe" antrekket og omgivelsene, men det faller jo bare helt igjennom. 🙈

• Liker 27
Skrevet

Interiørstyling, fotoshootstyling...gått ut på dato er fortsatt utgått dato.

• Liker 11
Skrevet
On 2/11/2020 at 9:24 AM, Nussepus said:

Det var ikke vanskelig nei. Men når man lever av å skrive bør man virkelig lese over det man skriver. Slangen mot veggen? Klappe på skinna? Palestinablondt hår?

Nå må jeg først si at jeg ikke er en stor fan av VP, men når du leser nettaviser, er du like kritisk da som når du leser en ny bloggpost an VP? Ja, VP skriver fryktelig dårlig og med mange retnings- og orddelingsfeil, men leser du Feks VG, DB, Adressa så finner du slurvefeil i nesten hver eneste artikkel. Blir du like «opprørt» av å lese disse artiklene som når du leser VP’s blogg?  
Hver eneste dag leser jeg de «store» nettavisene, og hver eneste dag leser jeg artikler med seriøse og helt unødvendige skrivefeil,

Altså, jeg prøver ikke å forsvare VP, men lurer bare på hva du/andre forventer av rettskrivning av disse journalistene. De lever også av å skrive. 

• Liker 3
Skrevet

Tenk dere nå er jeg 31 og i 30 årene🤔 hva var du da du var 30? I 20. Årene🤪🙄 

• Liker 21
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...