Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Jeg må ha gått glipp av så mye. Ser de har vært på sykehus også. Dette har jo alltid vært typisk før noe skjer. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunabelle skrev (1 time siden):

Det har den vært siden den dagen hun ble slått konkurs.

Var ikke klar over det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke manglet på advarsler til samarbeidspartner A-C. Til og med eierne av Villa Kids var ute for å advare. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (11 minutter siden):

Det har ikke manglet på advarsler til samarbeidspartner A-C. Til og med eierne av Villa Kids var ute for å advare. 

Hva sa Villa Kids?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte da hun begynte å være "mer privat" at ting var langt fra så rosenrødt som det ble framstilt! 

"Mer privat" for henne var å fortsette å eksponere mindreårige, men unnlate å legge ut noe som kunne stille henne og Gekko i dårlig lys.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye man kan si om C og K sitt forhold, men de har jammen gått igjennom endel opp og nedturer sammen. Får håpe de holder sammen gjennom dette også, for barnas skyld. 

Ang dette å legge seg flat, stå frem med historien sin osv. Hadde jeg vært C og K hadde jeg nok bare holdt en lav profil, fått meg en kontorjobb og ligget ekstremt lavt i årene som kommer. Det er vel nok eksponering nå. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klump skrev (19 minutter siden):

Mye man kan si om C og K sitt forhold, men de har jammen gått igjennom endel opp og nedturer sammen. Får håpe de holder sammen gjennom dette også, for barnas skyld. 

Ang dette å legge seg flat, stå frem med historien sin osv. Hadde jeg vært C og K hadde jeg nok bare holdt en lav profil, fått meg en kontorjobb og ligget ekstremt lavt i årene som kommer. Det er vel nok eksponering nå. 

Det er vel få ting som kan få ett forhold til å vare som hevngjerrighet og det å skulle bevise at alle andre tar feil 🙈 Jeg tror nok desverre det er over allerede nå. At dette forholdet noensinne var basert på kjærlighet og fellesskap har jeg null tro på. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (17 minutter siden):

Det er vel få ting som kan få ett forhold til å vare som hevngjerrighet og det å skulle bevise at alle andre tar feil 🙈 Jeg tror nok desverre det er over allerede nå. At dette forholdet noensinne var basert på kjærlighet og fellesskap har jeg null tro på. 

Moroa er over og gjelden er hennes. Han er nok ikke så klar for dette nye livet vil jeg tro… 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (3 minutter siden):

Moroa er over og gjelden er hennes. Han er nok ikke så klar for dette nye livet vil jeg tro… 

Han følger vel hakk i hæl? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (Akkurat nå):

Han følger vel hakk i hæl? 

Men han driver et as og blir ikke personlig rammet på samme måte som hun blir.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun ihvertfall har lært å tjene penger før man bruker det, ikke love mer enn du kan holde, og ikke involvere mindreårige i alle dine drømmer. Husker klart og tydelig hvordan hun satt sammen med barna å planla alle reiser de skulle ut på osv osv. Har hun aldri reflektert over hvor mye skuffelser hun har gitt de? 🤔 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (1 minutt siden):

Håper hun ihvertfall har lært å tjene penger før man bruker det, ikke love mer enn du kan holde, og ikke involvere mindreårige i alle dine drømmer. Husker klart og tydelig hvordan hun satt sammen med barna å planla alle reiser de skulle ut på osv osv. Har hun aldri reflektert over hvor mye skuffelser hun har gitt de? 🤔 

Og ikke leve over evne. Merkeklær (store og små), vesker +++ er jo bare helt fullstendig latterlig og hodeløst.

Fint skal det være om hele ræven henger ute, virker å være sånn de har levd.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til alt om C, men jeg er enig med @Lunabelle. C eier sin egen historie og kan vinne på å stå fram med den. Alle fortjener en ny sjanse. 

C ble vel kjent da hun ble mor som 17-åring og var med i programmet, «Unge mødre». Det å bli kjent ble et springbrett for bloggingen der hun brukte sin teft og interesse for interiør. Noen utdannelse rakk hun ikke å ta, men satset på internettsalg. På denne tiden da hun startet med det, var blogging stort. CBE, SE, Mamma til M og flere tjente både lettvint og mye.  Ikke utenkelig at C også drømte om å bli like stor, tjene like mye og bli like profilert.  Den store drømmen. 

Medaljens bakside var de store nettrollene, men de lærte hun svært godt å overse. Spørs om C ble mer enn allergisk mot all annen kritikk og korrigering også. Kanskje forståelig når hun har blitt kritisert for alt fra rettskrivingen sin, til «putehelveter». Det hun muligens ikke har skjønt er at hun har skapt en del vrede ved å virke så ignorant over kritikk på f.eks eksponering av barn og ikke minst hvordan butikken ble skjøttet. Å lære forretningsdrift  kommer heller ikke rekende på ei fjøl, og når alt annet var så lettvint og lettjent? 

Det har nok også vært store penger inn i bildet. Når en får skattekrav på over en million har der rent en del penger inn. Om dette millionkravet kun er fra siste året, aner jeg ikke, men synd at staten ikke har grepet inn før hvis ikke. 

Hun er et eksempel på en influencerdrøm som ble knust av realitetene. Den historien eier hun i alle fall. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte har hun også blitt ødelagt av sin egen «suksess» i ung alder.

Da hun var med i unge mødre la hun stor stolthet i hvor mye penger de hadde. Husker vi fikk være med på et bilkjøp bl.annet.

Så blir man alene, allerede da blir økonomien vanligvis dårligere. Hun gikk konkurs og nedgangen startet for alvor. Men livsstilen og bildet om velstand har bestått. 
For meg ser det ut til at ønske som å fremstå vellykket har blitt viktigere enn å bygge en trygg grunn for familien sin. 

Vondt å se det som skjer nå. ikke eier hun noe særlig som kan selges heller.. 

Hun kunne jo skrevet en bok, slik «alle» tidligere bloggere gjør for tida. Men hun har nok ikke nok publikum for det vil jeg tro ..

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok verre å ha vært på topp for så å gå konkurs, enn å jobbe seg oppover. Da blir ikke fallhøyden så stor. Å gå fra biff til nudler, pepsi max til vann.....

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 minutt siden):

Er nok verre å ha vært på topp for så å gå konkurs, enn å jobbe seg oppover. Da blir ikke fallhøyden så stor. Å gå fra biff til nudler, pepsi max til vann.....

Og det verste er jo måten det er gjort på. Ja, alle kan gå på en blemme, gå konkurs osv. Selv de ærligste og mest hardtarbeidende kan det skje med: marked kan snu osv osv. Men, MÅTEN disse to har gjort alt på, bevisst gått inn for å lure folk, uten å jobbe ærlig en eneste dag, DET er det verste med hele suppa. Og det føles VELDIG velfortjent at de etter ÅREVIS endelig får konsekvenser!!!!

• Liker 35
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Griffin87 skrev (1 time siden):

Og det verste er jo måten det er gjort på. Ja, alle kan gå på en blemme, gå konkurs osv. Selv de ærligste og mest hardtarbeidende kan det skje med: marked kan snu osv osv. Men, MÅTEN disse to har gjort alt på, bevisst gått inn for å lure folk, uten å jobbe ærlig en eneste dag, DET er det verste med hele suppa. Og det føles VELDIG velfortjent at de etter ÅREVIS endelig får konsekvenser!!!!

👏👏👏

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
Klump skrev (10 timer siden):

Dypt uenig med deg i at de bør holde sammen. VP ble løftet opp i det første ekteskapet sitt av en oppegående partner. Etter at det røk, så har det gått trått. Og spesielt etter at hun traff Gekko så har hun virkelig tatt noen spiraler nedover i samfunnet. De har begge vært tilhengere av enkle og lyssky måter å tjene penger på. Og nå har VP, ut i fra det jeg har skummet gjennom de siste sidene her, blitt slått personlig konkurs? De har jo kjørt mange bedrifter ned i konkurs-grøfta sammen, hva var annerledes denne gangen siden hun ble slått personlig konkurs? Opprettet VP en bedrift på et annet vis som slo tilbake på henne personlig, uten å innse det selv? 

Du nevner kontorarbeid, jeg tror neppe at VP som ikke engang har fullført VGS vil ha nubbesjans på en kontorjobb. Om Kim har gjennomført VGS aner jeg ikke.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowBells skrev (30 minutter siden):

hva var annerledes denne gangen siden hun ble slått personlig konkurs? Opprettet VP en bedrift på et annet vis som slo tilbake på henne personlig, uten å innse det selv? 

Hun hadde enkeltmannsforetak og da er man personlig ansvarlig økonomisk 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...