Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Griffin87 skrev (15 minutter siden):

Nå er vel egentlig CØ og K i en ganske heldig situasjon uansett? FOR: Det er jo bare CØ denne konkursen gjelder, siden alt står på henne. Så nå kan jo K bare brette opp armene, ta seg en (helst to) vanlige jobber- og starte å jobbe seg og sin familie ut av dette! Eller har jeg misforstått hvordan dette fungerer? 🤔 

Han sitter nok på Sørlandsekspressen raskere enn vi kan si: «First price pizza!».

• Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smugleseren skrev (7 timer siden):

Hvordan kunne hun det? 

Tror du hun har hatt tilgang til C sin private bankkonto og Altinn??

Det har jo vært kjent lenge at folk ble trukket for beløpene på bestillinger uten at varene ble sendt. Et par tidligere konkurser er vel også kjent. Vil også tro at en i lokalmiljøet har hatt en viss peiling hvordan hun opptrer. Finner derfor ingen unnskyldning. En bør ikke involvere seg i andre sine ENK.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (2 timer siden):

Nå er vel egentlig CØ og K i en ganske heldig situasjon uansett? FOR: Det er jo bare CØ denne konkursen gjelder, siden alt står på henne. Så nå kan jo K bare brette opp armene, ta seg en (helst to) vanlige jobber- og starte å jobbe seg og sin familie ut av dette! Eller har jeg misforstått hvordan dette fungerer? 🤔 

Alle kan jobbe, selv om de er personlig konkurs. Man kan også starte nye AS og ENK, så sant man ikke får konkurskarantene. Det tror jeg ikke C får, fordi beløpene er for små og driften for liten. Det skal mislighold i mange millionersklassen før man får karantene. 

Om det er "lønnsomt" å ta seg jobb, framfor å gå på nav, er et annet spørsmål. Det blir tvangstrekk i utbetalinger i uoverskuelig framtid, hun vil ikke kunne tjene noe utover minste sats for livsopphold så lenge hun har den gjelden hengende over seg, staten kommer til å ta alt hun får ut over det. 

Når det er sagt kjenner jeg folk som lever på hummer og champagne i år etter år, selv etter tvangstrekk, konkurser og gjeldsordning. De jobber svart og gidder ikke bry seg om konsekvensene, for utenom å sette dem i fengsel er det liksom ikke mer for staten å gjøre.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (9 minutter siden):

Alle kan jobbe, selv om de er personlig konkurs. Man kan også starte nye AS og ENK, så sant man ikke får konkurskarantene. Det tror jeg ikke C får, fordi beløpene er for små og driften for liten. Det skal mislighold i mange millionersklassen før man får karantene. 

Om det er "lønnsomt" å ta seg jobb, framfor å gå på nav, er et annet spørsmål. Det blir tvangstrekk i utbetalinger i uoverskuelig framtid, hun vil ikke kunne tjene noe utover minste sats for livsopphold så lenge hun har den gjelden hengende over seg, staten kommer til å ta alt hun får ut over det. 

Når det er sagt kjenner jeg folk som lever på hummer og champagne i år etter år, selv etter tvangstrekk, konkurser og gjeldsordning. De jobber svart og gidder ikke bry seg om konsekvensene, for utenom å sette dem i fengsel er det liksom ikke mer for staten å gjøre.

Nei, jeg tror mer på julenissen enn at CØ og K skal skaffe seg ærlig arbeid 🙈😂 Er nok igang allerede med å finne ut hvordan man skal snike seg ut av denne floka. Er nok vi andre som må ta regningen for disse 🥴🙄

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg tror mer på julenissen enn at CØ og K skal skaffe seg ærlig arbeid 🙈😂 Er nok igang allerede med å finne ut hvordan man skal snike seg ut av denne floka. Er nok vi andre som må ta regningen for disse 🥴🙄

Akkurat denne er det nok ingen som kan ta for henne. Med mindre noen låner henne pengene. Denne vil ligge som en stor svart sky helt til det er innfridd. Vi snakker om Skatteetaten. 
Så livet vil bli vanskelig, selv med jobb. Velger de å jobbe svart og trikse kan kravet fort bli enda større. Det blir nok fulgt med. Lever man over evne uten inntekt vil nok Skatteetaten raskt fatte mistanke. Da blir man vel skjønnslignet?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at hvis du blir slått personlig konkurs så må du selge alt du har? Og hvis du ikke eier bolig må du selge alt du faktisk ikke må ha? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klump skrev (18 minutter siden):

Er det slik at hvis du blir slått personlig konkurs så må du selge alt du har? Og hvis du ikke eier bolig må du selge alt du faktisk ikke må ha? 

Med fire barn, så tar de nok ikke noe særlig fra hjemmet. Hun har jo for det meste ikeamøbler, malte møbler, gjennbruk, fæle linservietter og glorete pynt. 

Ikke noe som bringer inn store summer. Så hun får nok beholde det som er i hjemmet. 

De tar varelager å selger unna til f eks konkursoppkjøpere. Lindas dekorfolie f.eks har kjøpt opp tilsvarende varelager før. 

Endret av Flettfrid
Rettet skriveleif
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (3 minutter siden):

Med fire barn, så tat de nok ikke noe særlig fra hjemmet. Hun har jo for det meste ikeamøbler, malte møbler, gjennbruk, fæle linservietter og glorete pynt. 

Ikke noe som bringer inn store summer. Så hun får nok beholde det som er i hjemmet. 

De tar varelager å selger unna til f eks konkursoppkjøpere. Lindas dekorfolie f.eks har kjøpt opp tilsvarende varelager før. 

Hva med biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (42 minutter siden):

Akkurat denne er det nok ingen som kan ta for henne. Med mindre noen låner henne pengene. Denne vil ligge som en stor svart sky helt til det er innfridd. Vi snakker om Skatteetaten. 
Så livet vil bli vanskelig, selv med jobb. Velger de å jobbe svart og trikse kan kravet fort bli enda større. Det blir nok fulgt med. Lever man over evne uten inntekt vil nok Skatteetaten raskt fatte mistanke. Da blir man vel skjønnslignet?

Håper virkelig Skatteetaten følger med fremover!!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (4 minutter siden):

Det kan du være sikker på, de er de værste du kan få mot deg. Dette må hun leve med i 15-20 år fremmover og hun ikke på mirakuløst vis tryller frem 1,5 mill rimelig kjapt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (12 minutter siden):

Det tror jeg nok... og K er vel neste som står for tur

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (4 timer siden):

😂😂😂😂😂😂 ja, det kan du tro. Bretter nok opp armene han. LOL

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadaomatte skrev (5 minutter siden):

😂😂😂😂😂😂 ja, det kan du tro. Bretter nok opp armene han. LOL

Skikkelig arbeidskar, må vite. Var vel en av de i hans nærmeste krets, som skrev her inne at han er den mest hardtarbeidende de vet om. Og mest kunnskapsrike. Så da får man jo forventninger da 🤷‍♀️

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (2 minutter siden):

Hun får selge hytta på Hafjell og leiligheten i Bulgaria så ordner det seg nok 😆

Glemmer ikke da dei viste folk at dei såg på tomt til 7 mill.. fake it to you make it 😝

Men alle vi som ikke trodde på alt, var jo bare misunnelige 🤷‍♀️ Ifølge både AC, K og CØ. Ja, det flommer over av misunnelse fra meg ihvertfall. De lever DRØMMEN.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosasko skrev (1 time siden):

Hun får selge hytta på Hafjell og leiligheten i Bulgaria så ordner det seg nok 😆

Glemmer ikke da dei viste folk at dei såg på tomt til 7 mill.. fake it to you make it 😝

De har til tider fantasert mer enn hva småunger kan gjøre!

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredning, persondebatt og krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyckeliten skrev (27 minutter siden):

Nå er siden til ministjerner nede også. 

Det har den vært siden den dagen hun ble slått konkurs.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...