Maskopi Skrevet 29. april 2022 #11361 Del Skrevet 29. april 2022 Nå må alle som ikke har fått varene sine melde krav i boet, ikke for at det er veldig stor sannsynlighet for at man får penger tilbake, men for at retten skal se omfanget av det de har holdt på med. 35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 29. april 2022 #11362 Del Skrevet 29. april 2022 Kompanjongen kommer seg kanskje greit unna dette her? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pakkenellik Skrevet 29. april 2022 #11363 Del Skrevet 29. april 2022 Makuahine skrev (7 timer siden): Jeg vil jo tippe det er økonomisk motivasjon. Hun skrev jo at hun var "singel" på Facebook. Alle vet jo at det har sine økonomiske fordeler hvis hun er alene... Han poster bilder på Snap og Insta som viser at de finner på ting og er hjemme sammen, så helt singel er hun nok ikke. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Griffin87 Skrevet 29. april 2022 #11364 Del Skrevet 29. april 2022 lulus skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke at hun orker å leve på denne måten når hun har 4 barn. Jeg har 2 barn og har selv vært selvstendig næringsdrivende hvor det har gått dårlig rundt og den lettelsen det var å få en fast trygg jobb med forutsigbar inntekt kan ikke beskrives. Spesielt når jeg ble alene med dem, hvilket ser ut som fort kan bli tilfelle her også. Håper hun for barnas skyld nå heller begynner jakten på en fast jobb, det trenger jo ikke være fjernt fra det hun liker å drive med innen interiør. Men dessverre tror jeg dette paret har kjørt seg helt fast i at de vil "drive for seg selv" og være sin egen sjef. Motivasjonen deres er nok å tjene mest mulig, på å gjøre minst mulig.. når man tror at en travel arbeidsdag er å fluffe putene i sofaen, da blir det en real realitysjekk å skulle få seg en normal jobb. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 29. april 2022 Forfatter #11365 Del Skrevet 29. april 2022 Paprika tenkte åpenbart at om jeg nå stikker hodet i sanden slik jeg er så jækla erfaren på, skifter etternavn for tredje gang - vipps så forsvinner historikken. Derfor: Fantastisk å se at Camilla Johansen=Øvestad Styling Slått konkurs, slik Paprika er så erfaren med - riktignok med forskjellige etternavn og selskap, men nå personlig. Det svir.Denne gangen kommer du til å steike i ditt eget fett, Paprika. Du kan skifte etternavn herfra til månen, men du kan faktisk ikke rømme fra deg selv. Hodet opp av sanden, ta deg sammen og gjør opp for deg. Integrity is doing the right thing when nobody is watching. 40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 29. april 2022 #11366 Del Skrevet 29. april 2022 Det kommer ikke til å lønne seg for Johansen å jobbe som oss alle andre. Det er da regningen for konkursen kommer. Så lenge hun ikke har noen verdier i form av eiendom eller bil, er det kun varelageret som er av verdi. Må si at det er sleip måte å drive butikk på, og at hun også velger å holde en butikk oppe når hun vet at konkursen er rett rundt hjørnet? Det er så shady at jeg har ikke ord. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 29. april 2022 #11367 Del Skrevet 29. april 2022 Friluftsdame skrev (39 minutter siden): Paprika tenkte åpenbart at om jeg nå stikker hodet i sanden slik jeg er så jækla erfaren på, skifter etternavn for tredje gang - vipps så forsvinner historikken. Derfor: Fantastisk å se at Camilla Johansen=Øvestad Styling Slått konkurs, slik Paprika er så erfaren med - riktignok med forskjellige etternavn og selskap, men nå personlig. Det svir.Denne gangen kommer du til å steike i ditt eget fett, Paprika. Du kan skifte etternavn herfra til månen, men du kan faktisk ikke rømme fra deg selv. Hodet opp av sanden, ta deg sammen og gjør opp for deg. Integrity is doing the right thing when nobody is watching. Hvordan har hun havnet her. Personlig konkurs! Uff.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 29. april 2022 #11368 Del Skrevet 29. april 2022 Klink skrev (2 minutter siden): Hvordan har hun havnet her. Personlig konkurs! Uff.. Ved å ikke betale nok skatt Restskatten for 2020 -som var et meget innbringende år for henne skulle betales i september og oktober. (Man får delt den i 2) 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 29. april 2022 #11369 Del Skrevet 29. april 2022 Smugleseren skrev (5 minutter siden): Ved å ikke betale nok skatt Restskatten for 2020 -som var et meget innbringende år for henne skulle betales i september og oktober. (Man får delt den i 2) Ville skrive stakkars, men er vel ikke akkurat stakkars. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 29. april 2022 #11370 Del Skrevet 29. april 2022 Smugleseren skrev (2 minutter siden): Ved å ikke betale nok skatt Restskatten for 2020 -som var et meget innbringende år for henne skulle betales i september og oktober. (Man får delt den i 2) Man får den til og med delt opp i 4. Slik at man betaler inn hvert kvartal i forskudd. En løsning jeg selv har hatt i over 10 år. Til og med skattetrekkskonto kan man sette opp slik at man kan sette av penger som kun kan brukes til å utelukkende betale Skatteetaten og ingen andre. Det er massevis av løsninger og systemer man kan sette på plass for å forhindre et scenario som konkurs pga manglende skattebetaling, men ingenting har blitt benyttet. Det forteller oss veldig inngående hvor lite man har lært av tidligere konkurser. Forskjellen nå er at hun hadde ENK istedetfor AS. Denne gangen hefter hun personlig. Nå får hun selv kjenne hvor inngripende skatteetaten kan være når de ikke får pengene sine. Jeg skal komme med en delvis spekulasjon, delvis spådom; Neste firma hun starter blir et AS. Inntil videre går jeg utifra de kommer til å lene seg på AS'et til Kim siden det ser ut til å leve enn så lenge. 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 29. april 2022 #11371 Del Skrevet 29. april 2022 Klink skrev (31 minutter siden): Ville skrive stakkars, men er vel ikke akkurat stakkars. Nei, det er ikke synd på disse. Det er synd på ofrene deres. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 29. april 2022 #11372 Del Skrevet 29. april 2022 Emmelise skrev (27 minutter siden): Jeg skal komme med en delvis spekulasjon, delvis spådom; Neste firma hun starter blir et AS. Inntil videre går jeg utifra de kommer til å lene seg på AS'et til Kim siden det ser ut til å leve enn så lenge. Jeg ser din spådom, og høyner med et NUF. Hadde passet dem fint. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 29. april 2022 #11373 Del Skrevet 29. april 2022 Turkis Sau skrev (43 minutter siden): Jeg ser din spådom, og høyner med et NUF. Hadde passet dem fint. Men da må de vel ha egenkapital? (Jeg har ikke peiling altså) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 29. april 2022 #11374 Del Skrevet 29. april 2022 Tiara07 skrev (11 minutter siden): Men da må de vel ha egenkapital? (Jeg har ikke peiling altså) Neida. NUF står for Norskregistrert Utenlandsk Foretak. Så du kan opprette et Ltd i f. eks. England for slikk og ingenting, og så registrerer du NUF etterpå. Det medfølger et gebyr på å registrere NUF i Brønnøysundregisteret som er under 3000 kr. Men ingen egenkapital trengs. Det finnes egne sider som hjelper deg med å sette opp dette som en total pakke. Men siden det er såpass enkelt å sette opp betyr det at f. eks. leverandører vil være mer skeptiske til å godta avtaler ettersom eventuelle kredittsjekker ikke vil gi noen indikasjon på om det er trygt å sende deg noe. Opptil flere større firmaer innen regnskapssystemer passer dermed på å advare mot de forskjellige fallgruvene som er når det gjelder NUF-selskaper. Også det at de blir sett på som mindre seriøse. Det var en tidsperiode jeg også vurderte NUF fordi jeg uansett ved tidspunktet hadde et dansk firma som kunde, men regnskapsføreren min sa klart ifra at det ikke var verdens beste ide. Visstnok er det NUF-selskaper Skatteetaten kikker ekstra godt på uansett hvor bra eller dårlig de gjør det. Men NUF er regnskapspliktige akkurat som et AS. Største forskjellen ligger i at regnskapet ikke vil være offentlig. Som igjen skaper problemer når potensielle leverandører (eller kunder) vil sjekke deg opp og dermed ikke kan se noe. Etter egenkapitalen på AS ble senket til 30 000 istedet for 100 000 kr har "behovet" for NUF dalt. For 30k klarer de fleste å skrape sammen. I teorien. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 29. april 2022 #11375 Del Skrevet 29. april 2022 Det er ikke pent å si "hva var det vi sa?", men det er jammen meg fristende å gjøre det i dag! 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 29. april 2022 #11376 Del Skrevet 29. april 2022 Nå har hun Ann-Cathrin lagt noe på storyen om svik... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 29. april 2022 #11377 Del Skrevet 29. april 2022 Mina 2 skrev (Akkurat nå): Nå har hun Ann-Cathrin lagt noe på storyen om svik... Ja hvordan skal det tolkes mon tro? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 29. april 2022 #11378 Del Skrevet 29. april 2022 Trua skrev (1 minutt siden): Ja hvordan skal det tolkes mon tro? Ja,det lurer jeg på... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne Z Skrevet 29. april 2022 #11379 Del Skrevet 29. april 2022 Mina 2 skrev (3 minutter siden): Nå har hun Ann-Cathrin lagt noe på storyen om svik... Hva skreiv hun ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frublå Skrevet 29. april 2022 #11380 Del Skrevet 29. april 2022 Emmelise skrev (1 time siden): Neida. NUF står for Norskregistrert Utenlandsk Foretak. Så du kan opprette et Ltd i f. eks. England for slikk og ingenting, og så registrerer du NUF etterpå. Det medfølger et gebyr på å registrere NUF i Brønnøysundregisteret som er under 3000 kr. Men ingen egenkapital trengs. Det finnes egne sider som hjelper deg med å sette opp dette som en total pakke. Men siden det er såpass enkelt å sette opp betyr det at f. eks. leverandører vil være mer skeptiske til å godta avtaler ettersom eventuelle kredittsjekker ikke vil gi noen indikasjon på om det er trygt å sende deg noe. Opptil flere større firmaer innen regnskapssystemer passer dermed på å advare mot de forskjellige fallgruvene som er når det gjelder NUF-selskaper. Også det at de blir sett på som mindre seriøse. Det var en tidsperiode jeg også vurderte NUF fordi jeg uansett ved tidspunktet hadde et dansk firma som kunde, men regnskapsføreren min sa klart ifra at det ikke var verdens beste ide. Visstnok er det NUF-selskaper Skatteetaten kikker ekstra godt på uansett hvor bra eller dårlig de gjør det. Men NUF er regnskapspliktige akkurat som et AS. Største forskjellen ligger i at regnskapet ikke vil være offentlig. Som igjen skaper problemer når potensielle leverandører (eller kunder) vil sjekke deg opp og dermed ikke kan se noe. Etter egenkapitalen på AS ble senket til 30 000 istedet for 100 000 kr har "behovet" for NUF dalt. For 30k klarer de fleste å skrape sammen. I teorien. Må ikke gi disse smartingene ideer nå da 🙈😂😂 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg