Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Gjest LudaLi

Syns bare det blir litt spesielt å selge det hun kaller ubrukte/nye putetrekk på en instakonto. Samme putetrekk hun hadde/har i nettbutikken hun eier🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamak skrev (1 time siden):

Syns bare det blir litt spesielt å selge det hun kaller ubrukte/nye putetrekk på en instakonto. Samme putetrekk hun hadde/har i nettbutikken hun eier🤔

Samme mønster som x antall ganger tidligere. Alltid før en konkurs blir annonsert 😌 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Dersom man har spørsmål til moderering kan man sende meg en PM eller lage tråd på Ris og Ros Rampelyset. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat salg av brukt lekemotorsykkel. Bildet av sykkelen er tatt på lageret,  foran en stor stabel uåpnede esker med leker av samme type. Gekko og svigerfar selger jo disse... Snakk om shady business!

(Jeg har sladdet navn på barnet i annonsen).

Screenshot_20220326-092711_Instagram.jpg

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (20 timer siden):

Samme mønster som x antall ganger tidligere. Alltid før en konkurs blir annonsert 😌 

Bortsett fra at denne gangen kan hun ikke ta den enkle veien ut og slå seg konkurs. Hun hefter personlig for alt hun måtte skylde nå.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LynxLynx skrev (1 time siden):

Nå virker det som om alt hun har er til salgs, nye ting hver time nesten. 

Virker som det brenner på dass nå ja.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 timer siden):

Privat salg av brukt lekemotorsykkel. Bildet av sykkelen er tatt på lageret,  foran en stor stabel uåpnede esker med leker av samme type. Gekko og svigerfar selger jo disse... Snakk om shady business!

(Jeg har sladdet navn på barnet i annonsen).

Screenshot_20220326-092711_Instagram.jpg

Hvor mange ganger kan den selges? Det er minst seks esker på bildet.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudaLi

At hun tørr å holde på sånn. Hun burde skåne seg selv og sine. Dette fører helt åpenbart ikke med seg noe godt for henne. Hva med å skaffe seg en 9-16 jobb, der hun ikke står ansvarlig økonomisk med noe. En helt ordinær arbeidstaker, skader ikke tror nå jeg. Det er gullverdt å være ansatt og kunne heve sin velfortjente lønn hver måned☺️

Endret av Mamak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurs er vel bare tidsspørsmål nå. Men allikevel blir det vel ikke noe forskjell, hun får jo ikke lån i banken tilogmed bilen hennes står jo på moren. Hun er vel svartelista overalt. Er vel restlån på teslaen som ble tatt og dette lånet blir jo omgjort til forbrukslån. 

Men at hun tørr å holde på sånn er jo en gåte. Alle skjønner jo at hun selger varelageret. I følge makkeren hennes her inne sa jo at det var godt fyllt opp og betalt. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at Luksusfellen burde være reelt å melde seg på nå. De trenger hjelp og noen som kan få de til å våkne.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (2 timer siden):

Tenker at Luksusfellen burde være reelt å melde seg på nå. De trenger hjelp og noen som kan få de til å våkne.

Luksusfellen vil kreve at begge får seg en fast jobb med en sikker inntekt for å hjelpe dem, så da sier det seg selv at de ikke kan få hjelp derifra. Ingen av de kommer noen gang til å godta å være fast ansatt og ta i mot beskjeder fra en overordnet. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken kjenner eller har hørt om folk som driver som disse to. Har fulgt Paprika i mange år, og synes det hele er helt tragisk.

• Er det virkelig ingen rundt dem som kan hjelpe med å realitetsorientere og bidra til en positiv utvikling? 

Dette er en tragedie for dem selv, og det er en tragedie for de rundt dem som dette går utover. Jeg veksler mellom å riste på hodet og synes synd på to amatører som roter rundt i sin egen drømmeverden. Men at det faktisk er mulig i dagens samfunn, blir for meg et større og større spørsmål. Hvordan er det mulig å bare fortsette på denne måten? I trafikken blir man fratatt sertifikatet etter gjentagende uaktsom kjøring. For uaktsom næringsvirksomhet finnes det åpenbart ikke like effektive stopp-mekanismer. Disse to trenger at noen setter ned foten for dem. 

• Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elisiaflisa skrev (32 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor IG er privat annenhver dag?!

Det er nok flere enn kritikere som følger med. Og skal man selge putetrekk fra varelageret privat på IG-story (det må være en rimelig desperat salgskanal) istedenfor på Finn, er nok det eneste mulighet. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (11 timer siden):

Jeg verken kjenner eller har hørt om folk som driver som disse to. Har fulgt Paprika i mange år, og synes det hele er helt tragisk.

• Er det virkelig ingen rundt dem som kan hjelpe med å realitetsorientere og bidra til en positiv utvikling? 

Dette er en tragedie for dem selv, og det er en tragedie for de rundt dem som dette går utover. Jeg veksler mellom å riste på hodet og synes synd på to amatører som roter rundt i sin egen drømmeverden. Men at det faktisk er mulig i dagens samfunn, blir for meg et større og større spørsmål. Hvordan er det mulig å bare fortsette på denne måten? I trafikken blir man fratatt sertifikatet etter gjentagende uaktsom kjøring. For uaktsom næringsvirksomhet finnes det åpenbart ikke like effektive stopp-mekanismer. Disse to trenger at noen setter ned foten for dem. 

Men etter som jeg forstår, så er vel dette også noe som gjentar seg for andre familiemedlemmer? Er veldig rart det ikke finnes noen effektive stopp-mekanismer som du sier. Trist at folk kan livnære seg på å rett og slett lure andre. Men når man har vært i dette gamet i noen år, så lærer man seg vel mange triks. Setter firmaet på andre, bytter navn ++

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Friluftsdame skrev (11 timer siden):

Det er nok flere enn kritikere som følger med. Og skal man selge putetrekk fra varelageret privat på IG-story (det må være en rimelig desperat salgskanal) istedenfor på Finn, er nok det eneste mulighet. 

Det er mange dager siden hun skrev ubrukt 😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Mamak skrev (1 time siden):

Ikke første gangen hun lukker og åpner dører 😅 Nytt kapittel i paprika heimen…

53A9A502-632E-4C7B-B839-9EE01E582E5F.png

Ny nettbutikk kanskje😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...