Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer virkelig på hvordan dette har kommet i stand, men var visstnok et innlegg her tidligere, som er slettet, uvisst hvorfor, som sa at han som driver Hankø er en bekjent av familien......så det er vel kanskje forklaringen. 
Og det er dessuten ikke verken injurierende eller krenkende å snakke om det å kontakte Hankø

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (12 timer siden):

Jeg lurer virkelig på hvordan dette har kommet i stand, men var visstnok et innlegg her tidligere, som er slettet, uvisst hvorfor, som sa at han som driver Hankø er en bekjent av familien......så det er vel kanskje forklaringen. 
Og det er dessuten ikke verken injurierende eller krenkende å snakke om det å kontakte Hankø

Google Hankø hotell. Stort oppslag i avisene under nedstengningen våren 2020. Arbeiderne ble permittert men jobbet med vedlikehold på hotellet samtidig. Såkalt «dugnad». Forundrer meg ikke om Paprikafamilien og hotelleier/ledelse er bekjente.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa Villekulla skrev (20 minutter siden):

Google Hankø hotell. Stort oppslag i avisene under nedstengningen våren 2020. Arbeiderne ble permittert men jobbet med vedlikehold på hotellet samtidig. Såkalt «dugnad». Forundrer meg ikke om Paprikafamilien og hotelleier/ledelse er bekjente.

Jeg leste anmeldelser nå, det høres virkelig ut som hotellet fra helvete å havne på.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (1 time siden):

Jeg leste anmeldelser nå, det høres virkelig ut som hotellet fra helvete å havne på.

Ja virkelig. Har mange hendelser som jeg kan ramse opp, men blir jo slettet grunnet rykter m.m Vi som bor her nede vet hvilken useriøs aktør han er og ikke minst en som elsker å utnytte arbeidskraft.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grunnleggende som gjør at Paprika og Gekko feiler gang på gang er og blir mangel på kompetanse. 

• Det starter med kompetanse til å utvikle et konsept fra forretningsidé til strategi. Inkludert i denne prosessen er å gjøre en markedsanalyse, det har de to åpenbart aldri gjort. 
  • Inkludert i strategiutviklingen er å analysere hvilken kompetanse man trenger for å realisere den. Her har de åpenbart også feilet. 
  • Markedsføring er en viktig aktivitet. Et kjapt blikk på f.eks. www.bycamillao.no viser en svært mangelfull kompetanse på dette feltet. Den hjemmesiden er totalt krise. Men man har stor tro på egne evner, og tilbyr faktisk denne tjenesten som man ganske så åpenbart ikke behersker via en annen side. Mesterweb. 

Så da kan man sitte der og lure på hvorfor folk ikke strømmer til interiørstylistens tjenestetilbud? To interiørinteresserte damer som kaller seg interiørstylister men som verken har bransjenettverk, referanseprosjekt (unnskyld; refferanser) som selger eller digitale plattformer som når ut. Og et nettbutikk som er helt krise. 

Så oppsummert: det starter med kompetanse, og det slutter med kompetanse. Den er ikke der. Verken faglig eller forretningsmessig. Da blir Hankø-stuntet akkurat det samme som de tidligere stuntene i samvirkelagets underetasje.

Her kommer interiørstylisten med lukket IG, amatørmessig hjemmeside og en nettbutikk som bærer preg av å være under avvikling. Lykke til..

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villa Villekulla skrev (3 timer siden):

Det er også derfor jeg ikke drar dit samt at jeg ikke kommer til å skrive en mail til de fordi jeg er ikke sikker på om ikke navnet mitt blir levert til Camilla og Gekko.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av tema, men kjenner noen til Lindevegen? Interiørblogg. Ikke noe nytt på instagram siden før jul. Hun har fin stil og lager mye selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stopper altså aldri. Men en serie om verdens mest kjente sextape-skandale før barn er i seng, er det mulig? Først litt Pamela Anderson og Tommy Lee, så kebab og kos med barn.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilstå at jeg lurer på hva Ministjerner skal stille ut på Hankø Hotell om knappe 4 uker. Den tåkelagte nettsjappen har alt gammelt lager til 1/2 pris og kun noen Millemoi-puter til fullpris såvidt jeg kan se. 

Det er trekkplasteret sitt, det🙄 en nettsjappe uten trender og med IG som sist hadde aktivitet i november. Bycamillao refereres det til, at de tør med den siden😱 

Det står iallefall ikke på manglende tro på seg selv. Paprika lever åpenbart etter Petter Stordalen sitt motto «du må selge de bæra du har»

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (3 minutter siden):

Må tilstå at jeg lurer på hva Ministjerner skal stille ut på Hankø Hotell om knappe 4 uker. Den tåkelagte nettsjappen har alt gammelt lager til 1/2 pris og kun noen Millemoi-puter til fullpris såvidt jeg kan se. 

Det er trekkplasteret sitt, det🙄 en nettsjappe uten trender og med IG som sist hadde aktivitet i november. Bycamillao refereres det til, at de tør med den siden😱 

Det står iallefall ikke på manglende tro på seg selv. Paprika lever åpenbart etter Petter Stordalen sitt motto «du må selge de bæra du har»

Nja. Da har vi to ulike oppfatninger av hva som menes med det sitatet fra Stordalen. Det Stordalen mener er at en skal være realistisk og at en må bruke den kompetansen man har, ikke late som man kan mer eller selger noe annet.

Der VP gjør er å selge de bæra de hadde, uten å nødvendigvis alltid sende bæra til kunden. VP tar bilde av bæra når de kommer inn ferske fra leverandør, og nå flere måneder og år etter er det fortsatt de bildene de bruker for å selge bæra men bæra har for lenge siden forfalt og råtnet. Og det er ikke alltid bæra sendes heller når de kjøpes.

Der har du VP.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud når man vil selge noe er vel skikkelig(e) bilde(r) som viser objektet godt? 

Dette bildet, av alle ting tatt på skrå fra siden, gjør absolutt ikke det!

Screenshot_20220210-111636_Instagram.jpg

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (12 minutter siden):

Første bud når man vil selge noe er vel skikkelig(e) bilde(r) som viser objektet godt? 

Dette bildet, av alle ting tatt på skrå fra siden, gjør absolutt ikke det!

Screenshot_20220210-111636_Instagram.jpg

Fint bilde. Bare synd det er hun som er selgeren.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVa er dette hun har lagt ut om at "ingenting forundrer meg, ingenting. Men skjønner ikke at de store vil ta de små.... osv"
-møter hun motgang nå da, er det starten på ny forsvarsstale?  

Så i Story på IG

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (45 minutter siden):

Fint bilde. Bare synd det er hun som er selgeren.

Tror hun har laget det også. Hun påstod ihvertfall det på Instagram for en tid tilbake.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lunabelle skrev (8 minutter siden):

Tror hun har laget det også. Hun påstod ihvertfall det på Instagram for en tid tilbake.

Tar seg godt betalt da😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkin skrev (47 minutter siden):

Sikker på at det bilde ikke er fra mille moi da? Mener at hun hadde noen malerier derfra, hvis ikke jeg husker helt feil 

Hun malte ett selv husker jeg, fikk nok ideen fra mille moi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkin skrev (44 minutter siden):

Sikker på at det bilde ikke er fra mille moi da? Mener at hun hadde noen malerier derfra, hvis ikke jeg husker helt feil 

Det er flekkete og skjoldete på sidene av lerettet og det ser ut som det er brukt to lerret som er festet sammen, kanskje fordi to mindre lerret er billigere enn et stort 🤷🏼‍♀️ Flott motiv men kvaliteten ser hjemmelaget ut og det er ikke verdt i nærheten av 2000,- verken i materialer eller utførelse.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...