Skrottefar Skrevet 27. november 2019 #3421 Del Skrevet 27. november 2019 6 minutter siden, Stargaze skrev: Vi vet at voksentid er viktig for dem Da kunne de sikkert lagt barna litt tidligere, men å tenke og gjøre ting fornuftig for å få denne voksentiden er nok ikke så lett å få til når de holder på som de gjør med å la barna være oppe/våkne til langt over leggetid 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 27. november 2019 #3422 Del Skrevet 27. november 2019 Tror faktisk ikke at det finnes et blogginnlegg hvor hun IKKE skriver "hvor blir tiden av", "hvor ble denne dagen av ", "hvor ble den lille babyen min av"....osvosv. 4,5 mnd til han fyller 1 år, det er egentlig en god stund Camilla, ikke presenter det som det liksom er rett rundt hjørnet. Du snufser av tanken på at han skal til Dagmamma...skjønner jeg godt! Kjenner ingen som frivillig hadde valgt den ordningen... 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 27. november 2019 #3423 Del Skrevet 27. november 2019 42 minutter siden, Clara80 skrev: "hvor blir tiden av" Ja, det lurer jeg på også, for det er påske om 4,5 måneder, men i villaen som ikke er en villa, men en liten leilighet, så er det nok snart på tide å få frem påskepynten 🤣 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle Skrevet 27. november 2019 #3424 Del Skrevet 27. november 2019 Det jeg lurer mest på er når hun skal innse at drømmenes tid er forbi og at hun nå faktisk må FÅ SEG EN JOBB?! En fast jobb, med fast inntekt! Er det virkelig INGEN i hennes omgangskrets som tør å si noe på galskapen? Ja kanskje det er kjedelig å ikke jobbe med det en brenner for, men for de fleste av oss er en stabil inntekt LANGT viktigere enn å løpe etter drømmer! Hva med en fast deltidsjobb og interiørarbeidet som biintekt? Å for guds skyld, spark den mannen også ut i arbeidslivet! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 27. november 2019 #3425 Del Skrevet 27. november 2019 Godt julebaksten er unnagjort før 28.november.... Hva var den store nyheten? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 27. november 2019 #3426 Del Skrevet 27. november 2019 15 minutter siden, Fullrulle skrev: Hva med en fast deltidsjobb og interiørarbeidet som biintekt? Å for guds skyld, spark den mannen også ut i arbeidslivet! Hennes interiør-skills vil jeg vel ikke si at er noe som kan generere noe som helst av inntekt, for det jeg har sett har vært jalla og helt overkill, så en fulltidsjobb er nok det hun trenger, men skjer det? Neppe? Og det å sparke gekko'n ut i arbeidslivet er nok også en umulighet.....egentlig rart at ikke det offentlige kan sette noen krav ovenfor unnasluntrere som offentlig dokumenterer dagdriveri 😆 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruenFraHavet Skrevet 27. november 2019 #3427 Del Skrevet 27. november 2019 ... og nå kan hun altså ta imot bestillinger på sjuskete kranser som absolutt ikke er bundet opp skikkelig. Det går i samme bøtten som «villa», «merkeklær» fra bulgarsk marked, «arbeidstur» på danskebåten, «møte» på Egon osv osv. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 27. november 2019 #3428 Del Skrevet 27. november 2019 42 minutter siden, Fullrulle skrev: Det jeg lurer mest på er når hun skal innse at drømmenes tid er forbi og at hun nå faktisk må FÅ SEG EN JOBB?! En fast jobb, med fast inntekt! Er det virkelig INGEN i hennes omgangskrets som tør å si noe på galskapen? Ja kanskje det er kjedelig å ikke jobbe med det en brenner for, men for de fleste av oss er en stabil inntekt LANGT viktigere enn å løpe etter drømmer! Hva med en fast deltidsjobb og interiørarbeidet som biintekt? Å for guds skyld, spark den mannen også ut i arbeidslivet! Enig. Nå er det for sent for i år, men det er jo mange butikker som trenger ekstra ansatte i førjulstiden og som ansetter folk for perioden november og desember. En deltidsjobb som sesonghjelp i en interiørbutikk, f.eks. Kid, TilBords eller glassmagasinet, ville jo vært en ypperlig måte å få en fot innenfor arbeidsmarkedet på for Camilla. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 28. november 2019 #3429 Del Skrevet 28. november 2019 5 timer siden, Pæddan skrev: Absolutt ikke. Sover til 7 han. Han må ha nok søvn for å være optimal på skolen. Halv 7 er da normal tid for førsteklassinger? Visst det er normal tid for en 7 åring så regner eg med at det er ingen av disse 7 åringene som har aktiviteter/treninger de går på? Fatter ikke at folk får TIL å legge ungene sine så tidlig jeg 🙈. Arbeidsliv eller ei🤪 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 28. november 2019 #3430 Del Skrevet 28. november 2019 8 timer siden, Pæddan skrev: Absolutt ikke. Sover til 7 han. Han må ha nok søvn for å være optimal på skolen. Halv 7 er da normal tid for førsteklassinger? Hva som er normal tid kan nok diskuteres, ingen i klassen til mitt barn la seg 18.30 i første klasse og ja jeg vet det helt sikkert. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antirobe Skrevet 28. november 2019 #3431 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) 1 time siden, Orly skrev: Hva som er normal tid kan nok diskuteres, ingen i klassen til mitt barn la seg 18.30 i første klasse og ja jeg vet det helt sikkert. Varierer mellom 18.30 og 19.30 i mitt barns førsteklasse. Og ja jeg vet det helt sikkert. I familier der dagen gjerne begynner 6 på morgenen, må normalt sett unger legge seg så tidlig for å få nok søvn. Uansett, å legge seg 21-22 for små barn er ikke normalt, eller anbefalt av noen fagpersoner. Skjønner ikke behovet for å forsvare det? https://nhi.no/familie/barn/nar-skal-barnet-legge-seg/ Endret 28. november 2019 av Antirobe lagt til link og rettet skrivefeil (tidlig morgen som vanlig) 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 28. november 2019 #3432 Del Skrevet 28. november 2019 (endret) 5 timer siden, Alex_rude skrev: Visst det er normal tid for en 7 åring så regner eg med at det er ingen av disse 7 åringene som har aktiviteter/treninger de går på? Fatter ikke at folk får TIL å legge ungene sine så tidlig jeg 🙈. Arbeidsliv eller ei🤪 Nå er vel IKKE meg som skal diskuteres og hva jeg gjør hjemme med dette ene barnet, MEN paprikalady som har "fest" hver kveld for de små. Det finnes ikke leggerutiner da de begge klarer å dokumentere dette på diverse kanaler., Har du vondt i vilja til å innse det? Endret 28. november 2019 av Pæddan 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 28. november 2019 #3433 Del Skrevet 28. november 2019 41 minutter siden, Pæddan skrev: Nå er vel IKKE meg som skal diskuteres og hva jeg gjør hjemme med dette ene barnet, MEN paprikalady som har "fest" hver kveld for de små. Det finnes ikke leggerutiner da de begge klarer å dokumentere dette på diverse kanaler., Har du vondt i vilja til å innse det? Nei er forsåvidt enig med det😅. Fins vel en fin mellomting der😉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMims Skrevet 28. november 2019 #3434 Del Skrevet 28. november 2019 Altså, denne bloggeren slutter aldri å sjokkere. Dagmamma 3 dager i uken fordi? For å ta det 543 bildet av kjøkkenvasken og skrive innlegg om hvor tiden blir av..? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 28. november 2019 #3435 Del Skrevet 28. november 2019 22 minutter siden, FrøkenMims skrev: Altså, denne bloggeren slutter aldri å sjokkere. Dagmamma 3 dager i uken fordi? For å ta det 543 bildet av kjøkkenvasken og skrive innlegg om hvor tiden blir av..? Nå skulle hun vel tilbake på skolebenken, så da er det vel veldig fint at hun har mulighet for barnepass. Kanskje så er det bra også siden situasjonene er tøff ellers. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMims Skrevet 28. november 2019 #3436 Del Skrevet 28. november 2019 8 minutter siden, GulleGull skrev: Nå skulle hun vel tilbake på skolebenken, så da er det vel veldig fint at hun har mulighet for barnepass. Kanskje så er det bra også siden situasjonene er tøff ellers. Ja får håpe det er det hun skal bruke tiden sin på. Det gjenstår å se. Ellers enig i at det kanskje er bra for den lille og få litt andre input i hverdagen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunalee Skrevet 28. november 2019 #3437 Del Skrevet 28. november 2019 Hvem er det som lager pepperkaker så og si i oppvaskkummen?! 😅 Denne leiligheten må være i mikrostørrelse... ref IG. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 28. november 2019 #3438 Del Skrevet 28. november 2019 Hvis det er slik at hun ønsker å ta seg en utdannelse er ikke noe bedre enn det. Hadde vært moro om hun kunne fortelle hva slags utdannelse hun ønsker å ta, det er mye mer interessant enn at hun forteller for 1000 gang at tiden flyr. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 28. november 2019 #3439 Del Skrevet 28. november 2019 12 timer siden, Pæddan skrev: Absolutt ikke. Sover til 7 han. Han må ha nok søvn for å være optimal på skolen. Halv 7 er da normal tid for førsteklassinger? Wow, 12.5 timer lange netter som 6-åring, det var mye! Her er de fleste fritidsaktiviteter i 18-tiden, både fotball, håndball, innebandy og svømming. Det er også enkelte som har vennegrupper fra 17-19 (jeg har også en førsteklassing). Så her mener jeg at du er helt på motsatt ende av Villa Paprika. For jeg tror ikke det er særlig mer normalt at en 6-åring sovner for kvelden i 18-tiden. Ikke at jeg syns noe om å holde småbarn våkne til kl 21-22 uansett altså, men at en førsteklassing sovner i 18-tiden og ikke våkner før kl 07 har jeg nesten ikke hørt om før. Men for et sovehjerte da, ingen av mine har sovet så lenge i strekk etter at de fylte 4😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 28. november 2019 #3440 Del Skrevet 28. november 2019 49 minutter siden, Oppland skrev: Hvis det er slik at hun ønsker å ta seg en utdannelse er ikke noe bedre enn det. Hadde vært moro om hun kunne fortelle hva slags utdannelse hun ønsker å ta, det er mye mer interessant enn at hun forteller for 1000 gang at tiden flyr. Hun er sikkert ferdig med den allerede, siden tiden flyr så fort der i gården. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg