Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Maskopi skrev:

Fikk litt deja vu her nå, hørt det mange ganger før. 

Jepp. Here we go again👍🏻

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, No N skrev:

Hun skriver også at hun skal prøve å gjøre bloggen om til et magasin.

Snakket med Anne Brith kanskje 🤪

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Minipilla skrev:

Snakket med Anne Brith kanskje 🤪

Kvinner som hater kvinner vet du, kritikken har jo ingenting med hvordan de fremstiller sin livsførsel å gjøre 🏳️

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere vel heller heie fram dette, da eller? 

Ikke kritiser det valget dere tilsynelatende har jobbet for skal skje?. 

Eller.....? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kahaki skrev:

Kvinner som hater kvinner vet du, kritikken har jo ingenting med hvordan de fremstiller sin livsførsel å gjøre 🏳️

Sorry overså ironi. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klink skrev:

Eller.....? 

Har du tall på hvor mange ganger hun skulle slutte å dele private stunder tidligere? Da må du kunne å telle til mer enn ti. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ,tenk om livet og inntekten var så « vanlig» som hun skriver .Er det ikke noen fra stedet som kan bekrefte hvor hun og Gekko jobber så mye. Tenk om det er på et sykehjem hun sliter ut føttene hver dag? Og vi hønene tror hun bare er hjemme og driver dank og blogger😀

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med så lenge jeg, altså, men synes ikke bloggen har bestått av særlig annet enn å dele private hverdagsbilder og -historier av to voksne og opptil fem barn. Har hun skrevet om andre ting før? Ellers er det jo en totalomlegging av innholdet i bloggen, og endring av publikum/lesere også vil jeg tro? Det er jo imponerende vågalt med forsørgeransvar for så mange! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
2 minutter siden, No N skrev:

Jeg har ikke fulgt med så lenge jeg, altså, men synes ikke bloggen har bestått av særlig annet enn å dele private hverdagsbilder og -historier av to voksne og opptil fem barn. Har hun skrevet om andre ting før? Ellers er det jo en totalomlegging av innholdet i bloggen, og endring av publikum/lesere også vil jeg tro? Det er jo imponerende vågalt med forsørgeransvar for så mange! 

Det er bare ord og ingen handling, erfaringsmessig de siste 6 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, No N skrev:

Står på bloggen at hun skal slutte å dele så mye nå på grunn av all kritikk av alt mulig. Skal kun dele overfladisk og lite nært og personlig, og fokusere mer på steder og ikke de som reiser - om jeg forstod det rett. Mer interiør og mote, mindre familie, barn og hverdag. 

👏👏👏

bortsett fra at jeg tviler på at dette skjer... 😝😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun og mannen tenker seg å få vanlige jobber - eller kanskje de har det alt for hva jeg vet. En blogg med interiør fra en ufaglært og reisebrev fra Bulgaria, Agderfylkene og Mallorca har kanskje ikke det største publikumet. Men hva vet jeg....

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Klink skrev:

Eller.....? 

Er du kun her inne for en eller annen form for brukerdebatt, eller pirking på noe brukere sier? Har du noen gang noen _egne tanker_ å komme med ifht trådens tema? 🤔 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Minipilla skrev:

Jeg skjønner meg virkelig ikke på slike innlegg som det siste på bloggen. Flott at det skal vernes om privatliv…det har vi vel hørt noen ganger i året de siste årene. Sånn ca hver gang det kommer skikkelig kritikk.

Kritikken som kommer er en direkte konsekvens av det som blir lagt ut i sosiale media / blogg. Jeg kan med min beste vilje ikke forstå at det er noe vanskelig å forstå? Når man store deler av dagen poster voksne som er på golfbanen, på turer, spiser ute flere ganger i uken, legger ut nakenbilde av en rosa baby, alkohol flere ganger om dagen…..da er dette bildet man gir folk! Man velger selv hva man vil formidle og denne bloggeren formidler dette. Så enkelt er det. De fremstår IKKE som to hardarbeidene foreldre. De bor på loftet hos mamma og pappa, lever et slaraffenliv og eksponerer dette vilt. Da kan man takke seg selv for kritikken man får. 

Klager man på at man er sliten etter alle barna har vært hjemme noen få dager for to voksne som ikke er i jobb, kan man forvente seg reaksjoner.

Leverer man reklame (eller rekalme) innlegg på blogg / Instagram som er så fulle av stavefeil eller merkelige setningsoppbygginger fra enn person som kaller dette yrket sitt, kan man forvente seg reaksjoner.

Klager man på at man er sliten etter å ha kjørt et barn på trening to ganger en uke….når man likevel ikke er i jobb, kan man forvente seg reaksjoner.

Poster man hver dag på familie ferie alkohol..nakne barn…solbrente….ja listen er så lang.

Jeg er SÅ DRITTLEI bloggere som fremstiller seg som offer….stakkars meg det er synd på meg holdning er svært lite kledelig når dette er noe man velger selv. Finn deg en annen jobb da…eller enda bedre. Finn deg en jobb.

Word 👏👏👏

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, No N skrev:

De første årene var bloggen en interiørblogg ispedd litt personlig. Den var hyggelig og innimellom inspirerende å følge. Etterhvert kom alt dette med uthenging av eks, detaljer om psykisk og fysisk helse under og etter graviditet, overeksponering av barn, relasjoner og.. alt egentlig. Fullstendig uinteressant og ingenting noen andre har noe med. 

Jeg heier på denne avgjørelsen om å skjerme alt privatliv. Jeg tror ikke bloggen /magasinet har en sjanse til å overleve, til det trengs det mer kunnskap og dyktighet i skriving og interiørstyling, men det finnes da jobber i Fredrikstad. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stargaze skrev:

Men det er stort sett en øl med i en snap uansett hvilken dag det er. 

Det er ikke normalt å drikke øl hver eneste dag.

Du mener han har et alkoholproblem? Det er ganske grove påstander. Hele tråden er ute å kjører igjen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, Eamane skrev:

Du mener han har et alkoholproblem? Det er ganske grove påstander. Hele tråden er ute å kjører igjen. 

Det er vel ikke snakk kom hva man MENER, men hvordan DE velger å fremstille ham?

Det er HAN SELV som velger å publisere utallige bilder av ølen sin!

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruRosa skrev:

Det er vel ikke snakk kom hva man MENER, men hvordan DE velger å fremstille ham?

Det er HAN SELV som velger å publisere utallige bilder av ølen sin!

Ja for å provosere dere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet i det siste innlegget på bloggen har vi lest mange ganger før. Som regel etter berettiget kritikk, som VP oppfatter som hets og/eller mobbing og/eller sjikane.

Om hun klarer å gjennomføre denne gangen gjenstår å se...

Mye av problemet  er dessverre at det er eksponering av mindreårige og privatliv som får mest likes og kommentarer på IG. Når hun poster andre ting skaper det ofte lite engasjement.

Endret av FruRosa
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Er du kun her inne for en eller annen form for brukerdebatt, eller pirking på noe brukere sier? Har du noen gang noen _egne tanker_ å komme med ifht trådens tema? 🤔 

Jeg har mange innlegg med egne tanker om trådens tema, takk.

Og ser ikke på det som brukerdebatt, men et motsvar til en del påstander her inne som ikke hører hjemme noe sted. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...