Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg har aldri de 5 siste årene jeg har vært på småbarnsferie sett foreldre drikke alkohol hverken på stranda eller ved bassenget. Hvem er alle disse på IG som normaliserer dette? Hvis du ikke kan dra på ferie som blogger uten å flashe alkohol da har du lite å vise frem. Mallorca har vært vår favoritt plass de siste 5 årene, og de bildene denne bloggeren legger ut er en stor skam mtp hvor flott sted hun er på. Den kritikken som den offentlige personen hun er må hun jammen tåle!

Samme her. Jeg har sett foreldre nyte et glass vin til middagen, men det er vel også det meste. Ellers har jeg bare hørt om engelskmenn som gjerne fester skikkelig selv om barna er med på ferieturen

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Friluftsdame skrev:

Hør..

Paprika ser fantastisk ut så kort tid etter fødsel - og etter å ha født 4 barn. Hun har all grunn til å være stolt av det. Om hun holder magen inne; so what. Hvem ville ikke gjort det..

Det er mer enn nok å stille spørsmålstegn ved for denne bloggeren og hennes gemals forretning og delt liv i offentlighet. Mormor Paprika: forsøk å forstå at det er dette som er livsgrunnlaget, og da er kritiske blikk og kommentarer det man må ta med seg. 

Jeg forstår utmerket godt at de som står Paprika nær reagerer på at noen «misforstår» og retter pekefingeren, MEN mormorPaprika - det er bloggeren selv og hennes makker som er ansvarlige for det inntrykket de danner med det de legger ut. Paprika og Gekko’s forretning og livsførsel er en totalitet, ikke isolert sett en ferie til Alcudia.

Så er det jo i tillegg slik at dette forumet er moderert. Det som blir stående, er akseptert og kan ikke kategoriseres som hets. Det er saklig kritikk basert på det denne kløpperen av en blogger med Gekko på slep fyrer ut i sine kanaler. 

Mormor Paprika? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Klink skrev:

Mormor Paprika? 

Se kommentar under IG-innlegget til Paprika tidligere i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt så bør en del mennesker skjønne at hvis man ikke liker å vasse rundt i dritt må man slutte å bæsje seg selv på leggen. Et lite velmenende tips der altså, fra en mor med sin kalde øl i Abra havn. Men med sovende barn og uten å kline det utover sosiale media. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mumua skrev:

Generelt så bør en del mennesker skjønne at hvis man ikke liker å vasse rundt i dritt må man slutte å bæsje seg selv på leggen. Et lite velmenende tips der altså, fra en mor med sin kalde øl i Abra havn. Men med sovende barn og uten å kline det utover sosiale media. 

Hvorfor kan du ikke legge ut bilde av deg og ølen? Fordi noen kan komme til å tro at du er dritings på tur med barna? Rar beslutning og ta om man ikke må drikke seg dritings hver gang man drikker selv og dømmer andre etter det. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Klink said:

Hvorfor kan du ikke legge ut bilde av deg og ølen? Fprfi noen kan komme til å tro at du er dritings på tur med barna? Rar beslutning og ta om man ikke må drikke seg dritings hver gang man drikker selv og dømmer andre etter det. 

Spørsmålet er vel heller hvorfor en voksen mor har behov for å dokumentere inntak av alkohol? Jeg kan jo gjøre som jeg vil siden jeg er godt voksen, men hvorfor skulle det være nødvendig? Og om man føler man blir dømt på grunn av denne type poster, hvorfor fortsetter man da? Er det et behov for å hive ved på bålet? Er det status å drikke alkohol? Hvorfor er det viktig at alt inntak av alkohol dokumenteres? Jeg trenger ikke å legge ut bilde av ølen min, ikke fordi jeg er redd for å bli oppfattet som dritings, alle mine venner på some kjenner meg, så det er ikke noe bekymring i min situasjon. Men i hennes situasjon, som er en helt annen, så kan det jo være at det hadde vært lurt å tenke seg bittelitt om.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så dejavu fra hver sommer jeg 😛 Hummerrød familie, alkohol, ungene legges supersent. Men alle har jo forskjellig oppdragelse. Vi er på andre siden av kloden på ferie nå, og var skikkelig jetlagged, likevel omstilte vi oss og vår unge legger seg fortsatt 19-20 som hjemme. Når man er på ferie med barn skal fokuset været 100% på dem, ikke på drinker og fanteri. Men det er nå min mening. De kommer uansett aldri til å forandre seg. Konkurs, hjemmeværende og boende hos mor. Blir helt flau på deres vegne. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mumua skrev:

Spørsmålet er vel heller hvorfor en voksen mor har behov for å dokumentere inntak av alkohol? Jeg kan jo gjøre som jeg vil siden jeg er godt voksen, men hvorfor skulle det være nødvendig? Og om man føler man blir dømt på grunn av denne type poster, hvorfor fortsetter man da? Er det et behov for å hive ved på bålet? Er det status å drikke alkohol? Hvorfor er det viktig at alt inntak av alkohol dokumenteres? Jeg trenger ikke å legge ut bilde av ølen min, ikke fordi jeg er redd for å bli oppfattet som dritings, alle mine venner på some kjenner meg, så det er ikke noe bekymring i min situasjon. Men i hennes situasjon, som er en helt annen, så kan det jo være at det hadde vært lurt å tenke seg bittelitt om.

Jeg syns det er merkelig for kjapp man er til å dømme andre man ikke kjenner på nett. Selv om det er en blogger.

Legge ut bilde av alkohol betyr bare at man koser seg? Mange legger jo iut det glasset i sosiale medier. Sommerferie og øl/vin. Det er et brudd på rutiner, kos og deilig i varmen. Og ser fristende ut? Ja, man kan kose seg uten alkohol og nei man trenger ikke legge det ut. Likevel hvorfor ikke? Hun deler  feriebilder som blir takket ned på. Enten er det fyll eller så er det kropp eller så er det solbrent. Hva i alle dager skjer her? Hvorfor er det akseptabelt og å skrive slikt om andre. Selv om de blogger og viser mye så ser vi ikke ALT . Det er fremdeles Internett. 

Nei, ting er sikkert ikke perfekt i heimen der, og det er sikkert ting som jeg ikke har fått med meg og det er en spesiell familiesituasjon. Jeg forstår likevel ikke dette  engasjementet og dømmingen av noen man ikke kjenner. Noen mener og bruker til og med dette som argumentasjon, at det føles som at man kjenner bloggeren pga all dokumentasjon i sosiale medier. Nei man gjør ikke det!! 

Begge "parter" her burde virkelig tenke seg om. Hvordan er det plutselig lov til å diskutere en annen sin kropp på negativ måte? Er det plutselig lov til å mobbe? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
4 minutter siden, Klink skrev:

Jeg syns det er merkelig for kjapp man er til å dømme andre man ikke kjenner på nett. Selv om det er en blogger.

Legge ut bilde av alkohol betyr bare at man koser seg? Mange legger jo iut det glasset i sosiale medier. Sommerferie og øl/vin. Det er et brudd på rutiner, kos og deilig i varmen. Og ser fristende ut? Ja, man kan kose seg uten alkohol og nei man trenger ikke legge det ut. Likevel hvorfor ikke? Hun deler  feriebilder som blir takket ned på. Enten er det fyll eller så er det kropp eller så er det solbrent. Hva i alle dager skjer her? Hvorfor er det akseptabelt og å skrive slikt om andre. Selv om de blogger og viser mye så ser vi ikke ALT . Det er fremdeles Internett. 

Nei, ting er sikkert ikke perfekt i heimen der, og det er sikkert ting som jeg ikke har fått med meg og det er en spesiell familiesituasjon. Jeg forstår likevel ikke dette  engasjementet og dømmingen av noen man ikke kjenner. Noen mener og bruker til og med dette som argumentasjon, at det føles som at man kjenner bloggeren pga all dokumentasjon i sosiale medier. Nei man gjør ikke det!! 

Begge "parter" her burde virkelig tenke seg om. Hvordan er det plutselig lov til å diskutere en annen sin kropp på negativ måte? Er det plutselig lov til å mobbe? 

Hvordan har kropp med dette å gjøre? Og nei det kommer aldri til å bli sosialt akseptert at man drikker alkohol og viser det frem mens man har mindreårige rundt bena det et bare blodharry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hvordan har kropp med dette å gjøre? Og nei det kommer aldri til å bli sosialt akseptert at man drikker alkohol og viser det frem mens man har mindreårige rundt bena det et bare blodharry!

Det har med at kroppen hennes diskuteres her. I en tråd som skal inneholde saklig kritikk om fpretningsvirksomheten VP.

Ja, det er din mening om det. Det betyr likevel ikke at barnevernet burde varsles og at det er lov til å sette ut rykter om at hun er på fylla med barn tilstede. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Klink skrev:

Hvorfor kan du ikke legge ut bilde av deg og ølen? Fordi noen kan komme til å tro at du er dritings på tur med barna? Rar beslutning og ta om man ikke må drikke seg dritings hver gang man drikker selv og dømmer andre etter det. 

Men hvorfor skal man vise at man drikker alkohol i det hele tatt??? Alltid er det den kalde ølen eller det glasset som skal fremheves når man koser seg? Går det ikke an å kose seg uten alkohol? Går det ikke an å kose seg uten å vise det frem eller ta bilde av det? Og JA, jeg hadde syntes det hadde vært et meget spesielt valg av fotoobjekt om man hadde valgt å vise en kald øl i Abra havn. Det finnes vel ikke noen ferie som er mer på barnas premisser enn det.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Jeg får så dejavu fra hver sommer jeg 😛 Hummerrød familie, alkohol, ungene legges supersent. Men alle har jo forskjellig oppdragelse. Vi er på andre siden av kloden på ferie nå, og var skikkelig jetlagged, likevel omstilte vi oss og vår unge legger seg fortsatt 19-20 som hjemme. Når man er på ferie med barn skal fokuset været 100% på dem, ikke på drinker og fanteri. Men det er nå min mening. De kommer uansett aldri til å forandre seg. Konkurs, hjemmeværende og boende hos mor. Blir helt flau på deres vegne. 

Da velger du det , jeg derimot synes ferier er fantastiske med senere leggetid og kos med familie og venner, man er forskjellig ;)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H
2 minutter siden, Klink skrev:

Det har med at kroppen hennes diskuteres her. I en tråd som skal inneholde saklig kritikk om fpretningsvirksomheten VP.

Ja, det er din mening om det. Det betyr likevel ikke at barnevernet burde varsles og at det er lov til å sette ut rykter om at hun er på fylla med barn tilstede. 

Hun klarer da selv å fyre opp under rykter, det er vel det mange av disse  mammabloggerne lever av. Skal man skyte mottageren for budskapet som blir sendt ut? Og det er spesielt at en 4 barns mor agerer på den måten i en åpen IG -profil som i tillegg er en bedriftskonto. https://www.nrk.no/nordland/_alkohol_-uten-alkohol-er-den-nye-trenden-i-norge-_-ved-nordland-musikkfestuke-far-du-alkoholfri-gin-1.14647756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Clara80 skrev:

Men hvorfor skal man vise at man drikker alkohol i det hele tatt??? Alltid er det den kalde ølen eller det glasset som skal fremheves når man koser seg? Går det ikke an å kose seg uten alkohol? Går det ikke an å kose seg uten å vise det frem eller ta bilde av det? Og JA, jeg hadde syntes det hadde vært et meget spesielt valg av fotoobjekt om man hadde valgt å vise en kald øl i Abra havn. Det finnes vel ikke noen ferie som er mer på barnas premisser enn det.

Jeg ser ikke hvorfor det skulle vært rart om man tok bilde av voksenkosen på kvelden. Og jeg mener folk kan legge ut deg de vil uten at andre skal kjøre i gang brannvesen, politi og barnevern selv om man syns det er Harry eller spesielt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
3 minutter siden, Klink skrev:

Jeg ser ikke hvorfor det skulle vært rart om man tok bilde av voksenkosen på kvelden. Og jeg mener folk kan legge ut deg de vil uten at andre skal kjøre i gang brannvesen, politi og barnevern selv om man syns det er Harry eller spesielt. 

På en bedriftskonto hvor mindreårige er en del av bedriften så ser det absolutt helt på trynet ut. Voksenkos  derimot helt innafor når ungene er lagt og det ikke dokumenteres på SoMe at de faktisk er våkne. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Klink skrev:

Jeg synes det er rart å legge ut bilde av voksenliv/kos når det er barna som er fokuset. Finnes 1000 andre objekter man kunne valgt i f.eks Abra Havn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Clara80 skrev:

Jeg synes det er rart å legge ut bilde av voksenliv/kos når det er barna som er fokuset. Finnes 1000 andre objekter man kunne valgt i f.eks Abra Havn. 

Greit nok at man har barn, lov å fokusere på andre ting i ferien også? Eller må barna dine underholdes til alle døgnets tider, til og med når de sover? De skal alltid være midtpunktet? 

Hvis det er kos og øl man gjør så vil det være like naturlig å legge ut som kaptein Sabeltann. Aller helst legger man vel ut begge deler. 

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Klink said:

Alt det andre du nevner her er ikke noe jeg uttaler meg om, hva slags kropp, økonomi etc andre har er ikke min sak, uansett om de gjerne vil dele. Men på generell basis må man kunne forstå etter så lang tid og så mange smeller at noe må endres dersom hun ønsker mindre kritikk. Det kan være å dele mindre, dele annerledes eller la være å dele, evt være mer bevisst på hva som deles. Det er helt opp til hver enkelt hva man vil dele med andre og dermed hvilket inntrykk andre vil sitte igjen med av deg. Når man gjentatte ganger havner i samme situasjon og ikke liker det, så kreves det et snev av evne til selvkritikk. Selv om det er høy takhøyde for mye kan man ikke forvente å gå gjennom livet uten motstand/kritikk, spesielt når levebrødet er å utlevere eget og andres liv. Det er så enkelt - om du ikke gidder pes for å drikke alkohol rundt barna, bare dropp å del det med verden. Hverken blogg eller snap vil nok miste følgere dersom alkoholen forsvinner fra bildene. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Klink skrev:

Greit nok at man har barn, lov å fokusere på andre ting i ferien også? Eller må barna dine underholdes til alle døgnets tider, til og med når de sover? De skal alltid være midtpunktet? 

Hvis det er kos og øl man gjør så vil det være like naturlig å legge ut som kaptein Sabeltann. Aller helst legger man vel ut begge deler. 

Aller helst lar man kanskje ferie være ferie og nyter øyeblikket istedet for å fokusere på likes og oppmerksomhet utenfra.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...