Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Schnappi Schnappi Schnappi, var det da hun vekket eldstesønnen midt på natta med dundrende musikk og foreviget det på snap? Da var hun vel edru da.. 🤷‍♀️

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Eamane skrev:

Jeg har også kosa meg med et glass baileys nesten hver kveld i ferien, med barn tilstedet. Hva er det du mener egentlig? 

Man drikker ikke med barn tilstede. Bare å lese litt forskning på området. Barn som ser foreldre drikke, debuterer tidligere og drikker mer enn jevnaldrende som ikke ser foreldre drikke. Ikke noe om å gjøre for meg at ungene begynner å drikke som 14-15 åringer. Det er faktisk utrolig lett å la være å drikke alkohol. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nussepus skrev:

Man drikker ikke med barn tilstede. Bare å lese litt forskning på området. Barn som ser foreldre drikke, debuterer tidligere og drikker mer enn jevnaldrende som ikke ser foreldre drikke. Ikke noe om å gjøre for meg at ungene begynner å drikke som 14-15 åringer. Det er faktisk utrolig lett å la være å drikke alkohol. 

Man drikker ikke mye med barn tilstedet, men man kan selvfølgelig ta seg et glass vin el to feks over flere timer. Det viktige er jo at man fortsatt er gode omsorgspersoner og barna blir tatt vare på! Problemet for noen er jo at de ikke klarer å stoppe etter det ene glasset, da kan det bli en utrygg situasjon for barnet! Og da er det viktig at andre voksen personer rundt reagerer! 

Jeg har aldri sett forskning som viser at barn som ser foreldre drikke et glass vin debuterer tidligere el drikker mer? De som får med seg alkohol på fest derimot... Kan du linke til denne forskningen? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Hva er vitsen med å dokumentere alkoholinntak flere ganger daglig på en offentlig firmakonto? Man vet jo at det kommer reaksjoner! De er på tur med to små barn, ennå har de behov for å dele bilder av øl, drinker og Cava flaske daglig? Selv kl 08:00 på Gardermoen ble det snappet øl. Sorry, men det er bare ikke normalt! 

Om de to delte en flaske vin på kvelden, etter ungene sov, ville ingen reagert. Men de bare MÅ dokumentere det i SoMe. Da får man være voksen nok til å tåle kritikk også.

Men VP dokumenterer aldri at hun drikker når barna er tilstede 😊

Gekko gjør det, så det er jo en annen story. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Nå skriver hun jo med barna tilstede da? Det er noe helt annet når du har barnevakt! Da tar vel de aller fleste av oss en fest? Jeg har inntrykk av at det VP skriver her er sant? Når det gjelder partner derimot..,og han er jo også en omsorgsperson her! 

Når det er sagt synes jeg dette er et viktig tema, og mener at man skal selvfølgelig gjøre noe hvis man ser barn som ikke har det bra på ferie! Det er jo feks helt idiotisk og ha fri alkohol på typisk barnehoteller! Hvem har funnet på det???!

Om du husker schnappi insidententen så vet du også at de vekket en av ungene midt på natten tydelig  beruset og alt dette ble tatt opp på snapp! Og vi må heller ikke stikke under en stol at når man er i ett forhold så blir ofte den ene påvirket av den andre. Sier ikke at dette gjelder vp men det er slik mennesker er.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Vipser skrev:

Schnappi Schnappi Schnappi, var det da hun vekket eldstesønnen midt på natta med dundrende musikk og foreviget det på snap? Da var hun vel edru da.. 🤷‍♀️

Jepp klinkende edru med rødvinsglassene snappet tidligere 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Klink skrev:

Men VP dokumenterer aldri at hun drikker når barna er tilstede 😊

Gekko gjør det, så det er jo en annen story. 

Jo!

Hun dokumenterte PinaColada på stranden i formiddag med 2 mindreårige tilstede.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruRosa skrev:

Jo!

Hun dokumenterte PinaColada på stranden i formiddag med 2 mindreårige tilstede.

Ja, hun sier jo at hun har drukket 3 drinker eller noe. Hun har dokumentert to av dem. 

Drikke 1 øl eller 1 glass vin er greit med barn tilstede. 

Endret av Klink
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillemy02 skrev:

Om du husker schnappi insidententen så vet du også at de vekket en av ungene midt på natten tydelig  beruset og alt dette ble tatt opp på snapp! Og vi må heller ikke stikke under en stol at når man er i ett forhold så blir ofte den ene påvirket av den andre. Sier ikke at dette gjelder vp men det er slik mennesker er.

Nå diskuterte jeg litt på generelt grunnlag ut fra at man aldri skal drikke noe alkohol rundt barn! Hvis den snappe episoden er riktig, så er selvfølgelig ikke det bra! Selvfølgelig kan den ene bli påvirket av den andre, men med min erfaring kan det like godt gå den veien at man holder seg edru/er mye mer forsiktig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nussepus skrev:

Og da får barna også et normalt forhold til alkohol? 

Man kan fint kose seg med et glass med barn tilstedet. Dette blir for dumt 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nussepus skrev:

Jeg har vokst opp med foreldre som drakk en del faktisk. Jeg selv har aldri hvert noen stordrikker. Til og med på ferie drikker jeg nesten aldri. Syns ikke alkohol er godt rett og slett. Debuterte heller ikke før jeg fylte 19 faktisk. Så den forskningen er jeg skeptisk til. Har også to eldre brødre som heller ikke drikker mer eller mindre enn andre. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende uvitende de i kommentarfeltet. Blir de blinde de som leser blogger fast??

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Xstrella skrev:

Skremmende uvitende de i kommentarfeltet. Blir de blinde de som leser blogger fast??

Tydeligvis!

Og når kritiske kommentarer blir slettet fremstår det jo som at alle er enige med henne.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sool skrev:

På et av de siste bildene på stories syns jeg hun strammer for harde livet 😆 ser ut som hun hvert øyeblikk kommer til å eksplodere. 

Det samme reagerte jeg på. Hun kunne i det minste prøvd å virket litt mer avslappet. Det der ble bare rart🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er den saklige kritikken? Utseende er vel ikke spes saklig? 

Greit nok med alkoholforbruk og barn det er forsåvidt en interessant diskusjon. Men utseende og om hun er tjukk eller tynn kan vel ikke regnes som spesielt saklig, eller? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør..

Paprika ser fantastisk ut så kort tid etter fødsel - og etter å ha født 4 barn. Hun har all grunn til å være stolt av det. Om hun holder magen inne; so what. Hvem ville ikke gjort det..

Det er mer enn nok å stille spørsmålstegn ved for denne bloggeren og hennes gemals forretning og delt liv i offentlighet. Mormor Paprika: forsøk å forstå at det er dette som er livsgrunnlaget, og da er kritiske blikk og kommentarer det man må ta med seg. 

Jeg forstår utmerket godt at de som står Paprika nær reagerer på at noen «misforstår» og retter pekefingeren, MEN mormorPaprika - det er bloggeren selv og hennes makker som er ansvarlige for det inntrykket de danner med det de legger ut. Paprika og Gekko’s forretning og livsførsel er en totalitet, ikke isolert sett en ferie til Alcudia.

Så er det jo i tillegg slik at dette forumet er moderert. Det som blir stående, er akseptert og kan ikke kategoriseres som hets. Det er saklig kritikk basert på det denne kløpperen av en blogger med Gekko på slep fyrer ut i sine kanaler. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pollen skrev:

Hun har jobbet hardt med kroppen i flere uker🙈 Begynte ikke hun for noen dager siden med sunnere kosthold og ut og røre på seg?😅 Ja ja. Kart og terreng... 

Jo 🤣 er en en uke siden hun startet et nytt å bedre liv. Er jo bare å bla seg noen bilder tilbake. Haha, og nå er det plutselig hard jobbing i flere uker???

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Jeg har aldri de 5 siste årene jeg har vært på småbarnsferie sett foreldre drikke alkohol hverken på stranda eller ved bassenget. Hvem er alle disse på IG som normaliserer dette? Hvis du ikke kan dra på ferie som blogger uten å flashe alkohol da har du lite å vise frem. Mallorca har vært vår favoritt plass de siste 5 årene, og de bildene denne bloggeren legger ut er en stor skam mtp hvor flott sted hun er på. Den kritikken hun får som den offentlige personen hun er må hun jammen tåle! Alcudia er så mye mer enn Pina Colada, Cava og solbrent turister. Edit: jeg håper ikke dette er en sponset tur, isåfall vil det være dårlig utført jobb.

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...