Gå til innhold

flere som ser på Dr. Phil? fascinert av enkelte foreldres oppdragelse..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mange forskjellige problemer, og man ser at man faktisk er ganske normal selv. 
Men det er utrolig mange unger som blir ødelagt av foreldrene sine. 
De går ikke på skole og foreldrene tar flere jobber for å betale for dem. Barna mener at det er foreldrene som skal betale siden de valgte å få barn. Ei jente en gang hadde fått en dyr BMW, men denne var ikke nok. Hun skulle ha Mercedes. Moren ga etter.
Hun hadde sminke til 50.000 , klær til mye mer. Hun skulle livnære seg på instagram, hun skulle ikke studere, ikke jobbe.

En annen jente var omtrent samme greia, men av rike foreldre. moren var bekymret for datterens selvopptatthet. Hun fikk ikke lov å ta botox og fikse på utseendet. dette fikk hun hos faren. Skikkelig opptatt av utseendet og hennes utseende var det viktigste i verden. Hun brukte 2 timer på styling hver gang hun skulle utenfro huset. før trening , før hun skulle på butikken. 
Hvordan er det mulig? skjemmes ikke slike folk? Phil sa hun kunne hjulpet mange fattige for den sumen hun brukte på å ta seg ut noen få minutter på butikken.

Barn som mener foreldre har ødelagt deres oppvekst. Her forstår jeg egentlig barnas frustrasjon. Man vokser opp og lærer av sine foreldre.
Det blir trøbbel. Barnet som blir voksent begynner å hate sine foreldre. Fordi det er drittslenging i hjemmet, ingen engasjering i skolen.
Når barnet er voksent skal de bare glemme alt? 

Anonymkode: a33be...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er mest patetisk med Tv-programmer som Dr. Phil? 

  •  White trash (eller "black trash") som faktsik velger å brette ut livet sitt på TV på denne måten, slik at hele verden kan se det?  
  • En programleder og TV-kanal som forsøker å finne på "god underholdning" ved å ha fattige mennesker med forskjellige problemer?  
  • Eller alle menneskene som av en eller annen merkelig grunn velger å følge med på slikt søppel... 

Anonymkode: dfa0f...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så 2 minutter av det en gang for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere programmer, og er blitt overrasket over overfladiskheten i USA. Visste at status og penger er viktig der, men at det er VELDIG  ille kan man se på dr. Phil.   

Bortskjemte og selvopptatte barn som forsørges av dumme foreldre er ikke der verste.  Synes det er mye verre å høre at privatlivet i USA er så skånet at ingen blander seg inn selv om de ser åpenbar mishandling og overgrep. 
Dr.Phil gjør ofte oppmerksom på at han som psykolog har rapporteringsplikt.  I Norge har enhver borger rapporteringsplikt om mishandling, mobbing og overgrep. Her anser vi ikke slikt som et privat anliggende! 

Hvilket U-land!  Jeg er glad jeg bor i Norge. 

  


 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg så Dr Phil, men det jeg husker var litt fascinerende var at det var jo ingen som fikk noe hjelp. Deltakerne fortalte de villeste historiene, og etter å ha hørt på alt sa Phil at "det skal vi snakke mer om når vi er tilbake etter pausen". Så ble det reklamepause, og når programmet startet igjen introduserte han en ny dysfunksjonell familie. Uten å avslutte problemstillingen til den forrige. Sært. 

Anonymkode: e00ba...7a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Zienna said:

Jeg har sett flere programmer, og er blitt overrasket over overfladiskheten i USA. Visste at status og penger er viktig der, men at det er VELDIG  ille kan man se på dr. Phil.   

Bortskjemte og selvopptatte barn som forsørges av dumme foreldre er ikke der verste.  Synes det er mye verre å høre at privatlivet i USA er så skånet at ingen blander seg inn selv om de ser åpenbar mishandling og overgrep. 
Dr.Phil gjør ofte oppmerksom på at han som psykolog har rapporteringsplikt.  I Norge har enhver borger rapporteringsplikt om mishandling, mobbing og overgrep. Her anser vi ikke slikt som et privat anliggende! 

Hvilket U-land!  Jeg er glad jeg bor i Norge. 

  


 

Dr. Phil er ikke psykolog. Faktisk er han ikke doktor i noe som helst, det er bare en tittel han har gitt seg selv på TV.

Anonymkode: 1cdc3...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dr. Phil er ikke psykolog. Faktisk er han ikke doktor i noe som helst, det er bare en tittel han har gitt seg selv på TV.

Anonymkode: 1cdc3...b55

Det stemmer ikke. Dr. Phil har en bachelor i psykologi, master i eksperimentell psykologi og doktorgrad i klinisk psykologi. 

 

Anonymkode: 9aaf7...446

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Hva er mest patetisk med Tv-programmer som Dr. Phil? 

  •  White trash (eller "black trash") som faktsik velger å brette ut livet sitt på TV på denne måten, slik at hele verden kan se det?  
  • En programleder og TV-kanal som forsøker å finne på "god underholdning" ved å ha fattige mennesker med forskjellige problemer?  
  • Eller alle menneskene som av en eller annen merkelig grunn velger å følge med på slikt søppel... 

Anonymkode: dfa0f...947

Du glemte ar Dr. Phil er helt ubrukelig..

Anonymkode: 975fb...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke. Dr. Phil har en bachelor i psykologi, master i eksperimentell psykologi og doktorgrad i klinisk psykologi. 

 

Anonymkode: 9aaf7...446

En Ph.D i clinical psyocologi er ikke en godkjent utdanning for å få lov til å jobbe som lege. Han har ikke en medisinsk doktor, og har heller ikke lisens i USA til å arbeide som lege. Utdanningen han har tatt vil aldri kunne gi deg en slik tillatelse.

Skal innrømme at jeg var litt bombastisk i min uttalelse, men det er ikke feil å si at han ikke er en doktor. Showet hans har jo også en disclaimer som sier at dette bare er for underholdningen sin skyld, og at ingen med en certifisert medisinsk doktorgrad har godkjent det som blir sagt.

Anonymkode: 1cdc3...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En Ph.D i clinical psyocologi er ikke en godkjent utdanning for å få lov til å jobbe som lege. Han har ikke en medisinsk doktor, og har heller ikke lisens i USA til å arbeide som lege. Utdanningen han har tatt vil aldri kunne gi deg en slik tillatelse.

Skal innrømme at jeg var litt bombastisk i min uttalelse, men det er ikke feil å si at han ikke er en doktor. Showet hans har jo også en disclaimer som sier at dette bare er for underholdningen sin skyld, og at ingen med en certifisert medisinsk doktorgrad har godkjent det som blir sagt.

Anonymkode: 1cdc3...b55

Han har en doktor grad, noe som sier noe om graden på utdannelsen (ulikt fra land til land) og har i utgangspunktet ikke noe ned en doktor/lege å gjøre. Han er ikke doktor/lege. Men en doktorgrad innenfor psykologi. 

Anonymkode: 9aaf7...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...