Gjest Lama_Drama Skrevet 1. juni 2019 #61 Skrevet 1. juni 2019 21 minutter siden, Frida skrev: Nå måtte jeg google 😄 Det var en gave.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #62 Skrevet 1. juni 2019 Kun 3 ting man må ha i huset, mat og drikke kan man kjøpe på cafeer og restauranter Dildo, passe stor Vibrator, kraftig Buttplug, medium stor Anonymkode: 2fa0a...d84 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #63 Skrevet 1. juni 2019 På 31.5.2019 den 7.59, AnonymBruker skrev: Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3 Hvorfor er dette ting alle bør i ha hus? Har kun veffeljern av de nevnte tingene, og kan ikke si at man lider noe nød av det. Det er et dobbelt, men tenkte å bytte med et enkelt da den tar stor plass og det er sjeldent vi lager vaffel. Når vi først lager vaffel, er det helle ikke store mengder. 5-6 stk kanskje. Anonymkode: 1701f...113
Sliten&kjørt52 Skrevet 1. juni 2019 #64 Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, Frida skrev: Nå måtte jeg google 😄 NÅ Er jeg spent... HVA I Hule fandt du da... 🤣 a.
Gjest loveli Skrevet 1. juni 2019 #65 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har ikke vannkoker, har induksjonsplatetopp og kjele. Det tar like kort tid å koke opp vannet på den måten. Jeg lever ganske minimalistisk på mange måter, tenker at jeg ikke trenger så mange forskjellige ting, jeg bruker det jeg har for å oppnå det samme resultatet. Ting som bare har én funksjon eier jeg ikke, det tar opp unødvendig med plass.
Frida Skrevet 1. juni 2019 #66 Skrevet 1. juni 2019 16 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev: NÅ Er jeg spent... HVA I Hule fandt du da... 🤣 a. Jeg fant dette! Kan ikke helt se at det faller i kategorien "kjekt å ha"? Men hva vet jeg... 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 1. juni 2019 #67 Skrevet 1. juni 2019 4 minutter siden, Frida skrev: Men hva vet jeg... ¨¨Cake pops er et relativt nytt fenomen¨¨ ... Tror vi lar det bli med det... Seff hyggelig med gave, -mener ikke noe gæli. a. 1
Gjest Gagaen Skrevet 1. juni 2019 #68 Skrevet 1. juni 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er dette ting alle bør i ha hus? Har kun veffeljern av de nevnte tingene, og kan ikke si at man lider noe nød av det. Det er et dobbelt, men tenkte å bytte med et enkelt da den tar stor plass og det er sjeldent vi lager vaffel. Når vi først lager vaffel, er det helle ikke store mengder. 5-6 stk kanskje. Anonymkode: 1701f...113 Kan ein tru... står det. Det er bare slik jeg syns er nødvendig i et møblert hjem og mest for å se hvor inderlig forskjellig folk er. Endret 1. juni 2019 av Gagaen
MadameX Skrevet 1. juni 2019 #69 Skrevet 1. juni 2019 (endret) Jeg har kaffetrakter, bruker den kun når jeg har besøk av familie, til vanlig bruker jeg pulverkaffe. Vaffeljern har jeg gitt opp ettersom jeg er dårlig på å steke vafler, da jeg ikke liker å bruke mye smør under stekingen. Eggkoker ser jeg ikke nytten av. Jeg koker dem i en kjele. Kjelen er ikke i jern da jeg synes det er ekkelt, siden jern helst ikke burde vaskes med såpe. Samme grunn gjør at jeg heller ikke har jerngryte. I tillegg er det dyrt og bruker lang tid på å varmes opp. Ting jeg derimot har er; Vannkoker, kjøkkenmaskin, håndmikser, blender, toastjern, mikrobølgeovn, ildfaste former, kakeform og sodastreamer (sistnevnte var en gave, hadde ikke kjøpt den selv). Endret 1. juni 2019 av MadameX
Anki- Skrevet 1. juni 2019 #70 Skrevet 1. juni 2019 På 31.5.2019 den 7.59, AnonymBruker skrev: Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3 Jeg har ikke jerngryte eller kaffetrakter. Har vaffeljern og eggkoker, men skjønner egentlig ikke vitsen med eggkokeren. Koker heller egg i en kjele. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #71 Skrevet 1. juni 2019 På 31.5.2019 den 9.11, AnonymBruker skrev: Vannkoker - som stort sett brukes med innstillingene 40 grader (bakst), 80 grader ( te) Anonymkode: ab6f7...1ee Hø. Finnes det vannkoker med temperaturinnstilling? Så smart. Vannkoker skjønte jeg ikke vitsen med før, men den ble et must etter at baby kom i hus. I vinter ble den for øvrig mye brukt til å fylle varmeflaskene i senga. Forresten, varmeflasker er jo også et must - hvordan har jeg klart meg hele livet hittil uten?! det er jo utrolig deilig til mine istapper av noen føtter på vinteren. Jeg la likegodt varmeflaske i fanget i lenestolen også jeg, etter jobb. Såå deilig når man kommer inn kald i kroppen. Anonymkode: 61855...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #72 Skrevet 2. juni 2019 Jeg er overrasket over at så mange uttrykker at de ikke skjønner vitsen med et av mine favorittredskap - eggkokeren. Man får perfekte bløt/medium/hardkokte egg, hver eneste gang. Det tar det mye kortere tid å koke eggene (2 min for bløtkokt egg), og kortere forberedelser (trenger jo bare legge eggene i apparatet og plugge i kontakten) . Man bruker mye mindre strøm. Man slipper oppvask. Den varsler høyt når eggene er klare, så man slipper styret med timere og lignende. Svigermor som alltid serverer egg til helgefrokosten dro rett ut og kjøpte seg en etter første besøk hos meg, og det sier en del da hun har kokt egg til familien i 30 år. Anonymkode: ab6f7...1ee
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #73 Skrevet 2. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overrasket over at så mange uttrykker at de ikke skjønner vitsen med et av mine favorittredskap - eggkokeren. Man får perfekte bløt/medium/hardkokte egg, hver eneste gang. Det tar det mye kortere tid å koke eggene (2 min for bløtkokt egg), og kortere forberedelser (trenger jo bare legge eggene i apparatet og plugge i kontakten) . Man bruker mye mindre strøm. Man slipper oppvask. Den varsler høyt når eggene er klare, så man slipper styret med timere og lignende. Svigermor som alltid serverer egg til helgefrokosten dro rett ut og kjøpte seg en etter første besøk hos meg, og det sier en del da hun har kokt egg til familien i 30 år. Anonymkode: ab6f7...1ee Hva slags eggkoker er det? Her må vi fylle opp vann i eggkokeren før vi setter den på, med det lille målebegeret som alltid må letes etter. Og for å helle vann oppi må vi løfte bort et egg igjen. Og ikke minst stikke de, ellers sprekker de. Anonymkode: 10a76...324
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #74 Skrevet 2. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overrasket over at så mange uttrykker at de ikke skjønner vitsen med et av mine favorittredskap - eggkokeren. Man får perfekte bløt/medium/hardkokte egg, hver eneste gang. Det tar det mye kortere tid å koke eggene (2 min for bløtkokt egg), og kortere forberedelser (trenger jo bare legge eggene i apparatet og plugge i kontakten) . Man bruker mye mindre strøm. Man slipper oppvask. Den varsler høyt når eggene er klare, så man slipper styret med timere og lignende. Svigermor som alltid serverer egg til helgefrokosten dro rett ut og kjøpte seg en etter første besøk hos meg, og det sier en del da hun har kokt egg til familien i 30 år. Anonymkode: ab6f7...1ee Forresten, man får da ikke oppvask av å koke eggene i kjele heller Det er jo bare kokt vann, helle ut og sette i skapet. Anonymkode: 10a76...324 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #75 Skrevet 2. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overrasket over at så mange uttrykker at de ikke skjønner vitsen med et av mine favorittredskap - eggkokeren. Man får perfekte bløt/medium/hardkokte egg, hver eneste gang. Det tar det mye kortere tid å koke eggene (2 min for bløtkokt egg), og kortere forberedelser (trenger jo bare legge eggene i apparatet og plugge i kontakten) . Man bruker mye mindre strøm. Man slipper oppvask. Den varsler høyt når eggene er klare, så man slipper styret med timere og lignende. Svigermor som alltid serverer egg til helgefrokosten dro rett ut og kjøpte seg en etter første besøk hos meg, og det sier en del da hun har kokt egg til familien i 30 år. Anonymkode: ab6f7...1ee Takk for at du ser samme nytten med eggekoker som meg Anonymkode: 65d89...3c3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #76 Skrevet 2. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, man får da ikke oppvask av å koke eggene i kjele heller Det er jo bare kokt vann, helle ut og sette i skapet. Anonymkode: 10a76...324 Egg er ikke hundre prosent rene på skallet så kjelen bør vaskes. Såsant du ikke bruker kjelen KUN til eggekoking. Anonymkode: 65d89...3c3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #77 Skrevet 2. juni 2019 On 5/31/2019 at 7:59 AM, AnonymBruker said: Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3 Vaffelhjern har vi, selvsagt. Det begynner faktisk å bli en del år gammelt nå. Jerngryte har vi ikke. Kaffetrakter brukes flittig. Eggekoker har jeg aldri hatt, og kommer aldri til å bruke. Vi bruker en vanlig kjele til å koke egg. Hvem har bruk for et eget redskap til det? Anonymkode: 21a14...35c
Wenda Skrevet 2. juni 2019 #78 Skrevet 2. juni 2019 På 31.5.2019 den 14.58, Wenda skrev: Vi drikker ikke kaffe så har ikke kaffetrakter. Jeg har eggkoker. Syns det er mye enklere å få perfekte egg da jeg aldri klarer det i kjelen. Vaffeljern må man jo ha. Ingenting er så godt som vafler når man skal på tur eller har kommet hjem etter en dag i snøvær for eksempel 😁 Har også jerngryter. Bruker de til å bake eltefritt brød i ovnen, lage store porsjoner med gryter og supper. Har også stekepanner i jern. Syns maten smaker bedre når jeg lager det i jernpanne. Syns også de er enklere å bruke enn mange andre typer Glemte å legge til alt det andre jeg har 😄 Vannkoker - bruker den hele tiden. Drikker mye te, eller om jeg skal varme opp litt vann som jeg bruker når jeg baker f.eks brød Kjøkkenmaskin - for å først og fremst elte brøddeig, men også bake kaker, piske krem, lage godis. Den har en blenderdel jeg kan feste på og da bruker jeg den ofte til å lage nøttesmør, hjemmelaget sjokoladepålegg, pestoer osv Har en egen blender også. Bruker den stort sett til å lage smoothier med, men også is, nøttesmør og sånt i den og Krumkakejern - ingen jul uten. Nuff said 😎 Toastjern - vil ikke ha ostesmak etc i vaflene så måtte ha eget jern til toast. Og toast i stekeovn, stekepanne etc smaker ikke det samme En sånn maskin man kan rive ost med, hakke mandler til mel osv. Bruker den ofte. Har problemer med armene så klarer ikke rive ost for hånd. Ellers har jeg jo massevis av småting
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #79 Skrevet 2. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Egg er ikke hundre prosent rene på skallet så kjelen bør vaskes. Såsant du ikke bruker kjelen KUN til eggekoking. Anonymkode: 65d89...3c3 Det vet jeg, men man koker jo stort sett ting som lages i kjele, så bakteriene dør jo uansett ved neste matlaging. Skyller bare av jeg. Anonymkode: 10a76...324 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #80 Skrevet 2. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags eggkoker er det? Her må vi fylle opp vann i eggkokeren før vi setter den på, med det lille målebegeret som alltid må letes etter. Og for å helle vann oppi må vi løfte bort et egg igjen. Og ikke minst stikke de, ellers sprekker de. Anonymkode: 10a76...324 Stikk hull i antall egg som ønskes kokt. Sett de beholderen. Fyll opp vann i målebegeret, hell det over til eggkokeren, sett i beholder med eggene, ha på lokket, sett på knappen. Målebegeret legger du så klart under lokket til eggekokeren når den ikke er i bruk. Verre er det ikke! Anonymkode: 9c407...3af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå