Gå til innhold

Ting som alle har i hus...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kaffetrakter - så klart!

Vaffeljern ønsker jeg meg, og på sikt tar jeg gjerne en jerngryte også, men gryte er overhodet ikke et must.

Eggkoker har jeg et latterlig engasjert forhold til, som at: hva søren skal man med det ekstra apparatet som tar opp unødig plass, når det faktisk er mindre komplisert å slenge egg i en kasserolle, dekke de med vann og koke opp... måle egga og lage høl og greier. Putte de pent ned i plass.. Innen jeg har dratt ut eggkokeren fra nederste skuffen og satt i kontakten, kunne eggene stått på plata. Oppkonstruert problem, at det ikke skal gå fint å koke de i kjele.

(Ja, jeg SA jeg hadde det latterlig engasjert forhold til det..😂)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggkoker og vannkoker har jeg aldri hatt. Det har jeg ikke behov for. Men kaffetrakter brukes flere ganger om dagen. Jerngryte har jeg.

Vaffeljern har jeg, det brukes avogtil.

AnonymBruker
Skrevet

Eggkoker? Nei det ser jeg virkelig ikke poenget med. Har du kokt egg noen ganger er det minst like enkelt på den vanlige måten og ikke minst plassbesparende.

Vannkoker brukes ikke, har tid til å koke opp vann på plata. Plassbesparende.

Kaffetrakter brukes ikke, har automatisk kaffemaskin som også kan gi meg tevann.

Jerngryte er ofte i bruk, vaffeljern er også hyppig i bruk. 

Anonymkode: 70a02...9f7

Skrevet (endret)
På 31.5.2019 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? 

Anonymkode: 65d89...3c3

Øks, Parafin, Lamper og Primus, Stort førstehjelps-Sett, -Kunnskap om Førstehjelp , Te-lys - MANGE, Ekstra drivstoff til å komme seg ut av byen -obs. -Utløpsdato på fuel... -roter, Batterier til Kortbølge-¨reise-radio¨, Lykter, SEFF plenty med fyr, Tørrfor,

-Hvis Langt til vann, -Seff VANN, ... M.M.M.

Edit... Fjærnet overstrykning av Kaffetrakter... DET ¨MŨ JEG HA. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Tillegsinfo. MEN... GO, -GAMMAL KOKEKAFFE ER JO BEST...
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eggkoker - en favoritt. Rask, energieffektiv og null oppvask. Brukes 2-3 ganger i uka, ofte for å koke 6 hardkokte egg for pålegg/salater gjennom uka.

Vannkoker - som stort sett brukes med innstillingene 40 grader (bakst), 80 grader ( te) 

Jerngryte - har en jeg baker eltefritt brød i. Og en for gryteretter mm. Også perfekt for først fikse stekeskorpe på steken, så sette inn i ovnen med lokk på lav varme. 

Vaffeljern - brukes stort sett til grove og sunne versjoner. 

Kaffetrakter - brukes hver morgen, har timer, så den starter av seg selv i det vekkeklokka ringer. 

(har grovkjøkken med lang benk, så alt av apparater står klart til bruk. Ser argumentet med å droppe slikt om plassen er veldig begrenset, og det tar en evighet å få rydde frem og tilbake apparater) 

Anonymkode: ab6f7...1ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? 

Det har jeg selvsagt. 

Jeg har et kombinert vaffeljern og toaster (stekepanne - pannekaker og vafler er samma greia) 

Så har jeg en pour-over sak om noen kommer forbi og skulle ønske å drikke kaffi. Den tar liten plass. Om du har enda mindre plass så duger en panne.

Jeg har også en fiffig dings som er eggekoker, vannkoker OG riskoker i en. Kalles en "panne". 

Og så har jeg faktisk en støpejernspanne. Dødsens nyttig til å bake brød i. 

Anonymkode: cdfd3...cf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eggekoker har jeg ikke, stiller bare på en sånn nedtellingsklokke. Vaffeljernet har jeg brukt en gang på 4år.. jerngryten har jeg ennå ikke brukt. Kaffemaskinen brukes jevnlig. 

Vannkoker er det viktigste jeg har, greit til pulverkaffe. 

Anonymkode: 5c467...66d

• Liker 1
Skrevet

Vaffeljern har jeg ikke. Er det greit at jeg heller har kjøleskap?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hactar skrev:

Vaffeljern har jeg ikke. Er det greit at jeg heller har kjøleskap?

Spørs om TS godtar det altså. Har du spisebrikker og vannkaraffel er du kanskje godkjent! 

Anonymkode: 5c467...66d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke eggkoker, men kaffetrakter og nespresso maskin, har flere Le Creuset støpejernsgryter, brukes både til matlaging og baking, strykejern og strykebrett er et must, støvsuger også. Ellers brødrister og kjøkkenmaskin fra kitchen aid, blender brukes også mye, dobbelt vaffeljern ,  vannkoker. Ikke rart en trenger stort kjøkken :) 

Anonymkode: c7b0b...fb7

Skrevet

Eggkoker er faktisk noe av det beste jeg har skaffet meg. Selv på kjøkkenet jeg deler med tre andre har det sin egen plass. Jeg skjønner godt at det ikke er et aparat for alle, men for min del er den uvurdelig. Jeg foretrekker eggene mine bløtkokte. Helst slik at kun hvitten er fast og absolutt ikke noe av plommen. Jeg får aldri til dette i en kjele, så derfor bruker jeg alltid eggkoker for dette.

Når det kommer til ting som er ubrukelige for meg er det presskanne. Jeg pleide å bruke den hver morgen før for å lage meg en kopp kaffe til første time med forelesning, men nå tåler jeg ikke kaffe lenger og kan ikke bruke den. Jeg blir helt skjelven og dårlig.

Jeg skulle gjerne ha hatt en støpejernsgryte fra Le Cruset. De er rålekre og ser veldig praktiske ut! Så kanskje det blir en sånn på meg når jeg er ferdig med studiene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen av de tingene og klarer meg helt fint

Anonymkode: 2f43e...1ab

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jerngryte 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke eggkoker, ser ikke behovet. Har ikke kaffetrakter, men en sånn kapsel —maskin. Kunne egentlig heller byttet den ut med en trakter. Bruker mest presskanne. Jeg har jerngryte og vaffeljern, jerngryte bruker jeg ukentlig. Vaffeljernet en fire-fem ggr i året. Vannkoker har jeg, men det går mye kjappere å koke vann på induksjonskomfyren. Jeg har kjøkkenmaskin og stavmikser og bruker det ukentlig. Samt kaffekvern- kaffen blir så mye bedre. Så jeg kunne byttet ut vannkoker og vaffeljern med kjøkkenmaskin og kaffekvern. 

Anonymkode: 3cebe...bc0

Skrevet (endret)

3 jærn-gryter, -wok, + div. -Alt av maskineri. Kjøres RETT I Kontainer, mye drit å fjærne her...

Ene serien med krystall-glass -på tilbud 30 prosent koster 38,000 .... Skål. ...

Vinglass HAR Nytte, da... Jærn-gryter kan vel brukes som vekt, på anker-tau... Trur ikke noe ¨billig dritt¨ ... 🙄

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Facts... Kaffetrakter er innafor... OG, -Life is H a r d ...
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har vannkoker, 2 stk presskanner (en stor og en liten), brødrister, jerngryte, stavmikser og en blender. Baker sjelden, så låner miksmaster om jeg trenger det. Samme med vaffeljern, Har lite skapplass, så det er kun ting jeg bruker jevnlig som får "bo" hos meg :)

• Liker 1
Gjest MyzTeri
Skrevet

Hmm,

Altså - jeg har ikke disse tingene jeg. Da blir det mindre voksenpoeng tenker jeg.

I tillegg har jeg ikke micro (hater microbølget mat), og bare 4 gryter.

Har det helt fint🤩

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker

Har ingen av dem.

Drikker ikke kaffe, spiser kun stekt egg.

Skrevet

Eggkoker har vi, bruker aldri. Samme med risikoker og raclette. 

Ellers må man vel ha strykejern, stekepanner og kokeriet.

Kaffetrakter har vi ikke, men flere størrelser presskanner samt en kapselmaskin. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi drikker ikke kaffe så har ikke kaffetrakter. 

Jeg har eggkoker. Syns det er mye enklere å få perfekte egg da jeg aldri klarer det i kjelen. 

Vaffeljern må man jo ha. Ingenting er så godt som vafler når man skal på tur eller har kommet hjem etter en dag i snøvær for eksempel 😁

Har også jerngryter. Bruker de til å bake eltefritt brød i ovnen, lage store porsjoner med gryter og supper. Har også stekepanner i jern. Syns maten smaker bedre når jeg lager det i jernpanne. Syns også de er enklere å bruke enn mange andre typer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...