AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 31. mai 2019 Hva i alle dager skal man med eggkoker? Anonymkode: 91005...9d7 59
Thyra Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3 Hvorfor må man ha jerngryte? 3
Million Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3 Jeg har ingen av de tingene, og lever helt fint uten. a) lager aldri vafler lenger b) bruker andre gryter enn jerngryte c) drikker ikke kaffe hjemme, trenger ikke kaffetrakter. Skal jeg ha en sjelden kopp kaffe, bruker jeg pulverkaffe. d) trenger ikke eggekoker, bruker en vanlig liten kasserolle så klart! 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Har ikke jerngryte. Har vaffeljern som blif brukt kanskje en gang i året. Kaffetrakteren startes maks en dag i uken. Bruker som regel pulverkaffe, da det går raskere, og jeg har en ettåring som er høyt og lavt så jeg ikke har tid til å dille med trakteren. Eggekokeren går hver lørdagsmorgen. Samboeren sin, jeg syntes det var tull frem til vi fikk barn. Greit å slippe å følge med for å se når vannet koker. Anonymkode: 7e48d...3b9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3 Jeg er så avansert at jeg har 2 eggekokere. Har 2 vaffeljern og men det ene er for belgiske og det andre for vanlige. Kaffetrakter har jeg også, selv om jeg ikke drikker kaffe selv men er kjekt å ha når jeg får besøk. Jerngryte har jeg ikke, derimot😂 klarer meg fint uten, selv om det er på ønskelista. Anonymkode: 0d0be...b21 1
skruf Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 Eggkoker har jeg aldri hatt, ei heller følt behov for det. Koker jeg egg så koker jeg de i en vanlig kjele. Vaffeljern har jeg og bruker det regelmessig, arvet bestefaren min sitt vaffeljern, et råstilig et fra 70-tallet, brunrød emaljejern Kaffetrakter er et must her i huset, brukes flere ganger daglig. Jeg har faktisk to; kaffemaskin fra Miele som kverner kaffebønner for hver kopp på kjøkkenet og ei snerten kapselmaskin fra Nespresso på soverommet (jeg er veldig glad i kaffe) Andre ting som er en nødvendighet hos meg er kjøkkenmaskin (har fra kitchenaid) da jeg baker mye og lager det meste av mat fra bunnen, blender til å hakke ting med. Pluss strykejern og strykebrett (takler ikke skrukkete klær) Og stavmikser, den er kjekk å ha
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, skruf skrev: ei snerten kapselmaskin fra Nespresso på soverommet (jeg er veldig glad i kaffe) På nattbordet? Fersk kaffe hver morgen uten å måtte stå opp? Det har jeg hatt lyst på i mange år 😂 Men jeg tåler ikke kaffe lengre så poenget er helt borte. Heldig du! Anonymkode: 0d0be...b21
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har vaffeljern, nettopp kjøpt meg nytt dobbelt da det forrige var utslitt (18 år gammelt). Lager mye vafler her i huset, sikkert en gang i uken i snitt. Kaffetrakter har jeg ikke, jeg drikker kaffe selv, men bruker kapselmaskin. Til selskap har jeg en større presskanne jeg bruker. Eggkoker har jeg ikke, bruker kjele. Jerngryte har jeg ikke. Vannkoker har jeg ikke, bruker kjele. Andre ting som er nødvendig for oss: Strykejern (selv om det bare brukes to ganger i året, jul og 17.mai) Microovn (brukes mye med en tenåring i hus, og jeg prøver å lage rester til middag jevnlig, da brukes den) Mixmaster eller kjøkkenmaskin. Her har jeg mixmaster, brukes til det meste av ting som skal vispes. Etter jeg fikk en mixmaster til jul har jeg ikke brukt kjøkkenmaskinen som er tung og stor, vil helst kvitte meg med den. Lager aldri gjærdeig uansett. Et forhatt toastjern som er altfor stort, men tenåringen hadde nok flydd i taket om jeg fjernet den. Brukes til toast nesten daglig. Kunne brukt vaffeljern til samme formål. Anonymkode: 10a76...324
skruf Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På nattbordet? Fersk kaffe hver morgen uten å måtte stå opp? Det har jeg hatt lyst på i mange år 😂 Men jeg tåler ikke kaffe lengre så poenget er helt borte. Heldig du! Anonymkode: 0d0be...b21 Nesten, har ganske stort soverom så har ordnet meg en kosekrok på soverommet med godstol, bokhylle og et konsollbord med kaffemaskin, kopper, kapsler Med to tenåringsjenter som ofte har besøk i hus så er det veldig godt å ha sin egen lille hule I tillegg er det helt supert å starte dagen med kaffe i senga på søndagsmorgener. Jeg tåler heller ikke koffeinet i kaffen noe særlig, drikker bare vanlig kaffe om morgenen, så har kjøpt koffeinfrie kapsler til bruk om ettermiddagen (får ikke sove hvis jeg drikker vanlig kaffe seint på dagen) 2
skruf Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vaffeljern, nettopp kjøpt meg nytt dobbelt da det forrige var utslitt (18 år gammelt). Lager mye vafler her i huset, sikkert en gang i uken i snitt. Kaffetrakter har jeg ikke, jeg drikker kaffe selv, men bruker kapselmaskin. Til selskap har jeg en større presskanne jeg bruker. Eggkoker har jeg ikke, bruker kjele. Jerngryte har jeg ikke. Vannkoker har jeg ikke, bruker kjele. Andre ting som er nødvendig for oss: Strykejern (selv om det bare brukes to ganger i året, jul og 17.mai) Microovn (brukes mye med en tenåring i hus, og jeg prøver å lage rester til middag jevnlig, da brukes den) Mixmaster eller kjøkkenmaskin. Her har jeg mixmaster, brukes til det meste av ting som skal vispes. Etter jeg fikk en mixmaster til jul har jeg ikke brukt kjøkkenmaskinen som er tung og stor, vil helst kvitte meg med den. Lager aldri gjærdeig uansett. Et forhatt toastjern som er altfor stort, men tenåringen hadde nok flydd i taket om jeg fjernet den. Brukes til toast nesten daglig. Kunne brukt vaffeljern til samme formål. Anonymkode: 10a76...324 Toastjern har vi også, høyst elsket av mannen min og ene tenåringen....det tar opp veldig mye plass siden vi ikke har det største kjøkkenet i verden. Jeg glemte støvsuger, den er viktig her hos oss. To hunder og to katter..
Jadzia Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har vaffeljern. Dobbelt til og med. Vi lager mye vafler, og serverer det ofte til gjester. Jeg har og kaffetrakter. Kjøpte den først og fremst for å ha når vi har gjester, men så begynte mannen i hus å drikke kaffe, så da var det jo kjekt vi allerede hadde det. Jerngryte har jeg ikke. Aldri hatt bruk for, og ser da ikke poenget med å betale dyre dommer for det. Eggkoker har jeg hatt, flere ganger, men jeg ser faktisk ikke poenget med dem heller. De tar lengre tid enn å koke i en kjele, og er umulig å holde rene og pene. Ubrukelig ting som bare tar masse skapplass.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 Har ikke eggekoker, men de andre har jeg:) Vaffeljern bruker jeg ikke ofte, men brukes til både vaffler og toast. Jerngryten bruker jeg til å bake brød eller lage lapskaus. Kaffetrakteren brukes kun når vi har besøk av mange, ellers brukes kapselmaskin. Brødrister er og noe vi bruker en del, glemmer vi ta opp brød fra frysen, så fikses det lett med brødristeren. I tillegg gir den nytt liv til litt tørre skiver, og det smaker hakket bedre med ristede skiver:) Anonymkode: 25be6...24e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 Aldri hatt noen av delene. Aldri savnet noe av det heller så kommer ikke til å skaffe meg det. Anonymkode: 410c9...eac 3
skruf Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 Ang jerngryte; er disse grytene fra le cruiset jerngryter? I såfall så har jeg det og bruker den ofte. Både til matlaging og til å bake grytebrød 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, Jadzia skrev: Jeg har vaffeljern. Dobbelt til og med. Vi lager mye vafler, og serverer det ofte til gjester. Jeg har og kaffetrakter. Kjøpte den først og fremst for å ha når vi har gjester, men så begynte mannen i hus å drikke kaffe, så da var det jo kjekt vi allerede hadde det. Jerngryte har jeg ikke. Aldri hatt bruk for, og ser da ikke poenget med å betale dyre dommer for det. Eggkoker har jeg hatt, flere ganger, men jeg ser faktisk ikke poenget med dem heller. De tar lengre tid enn å koke i en kjele, og er umulig å holde rene og pene. Ubrukelig ting som bare tar masse skapplass. Jeg tenkte det samme om eggkokeren før vi fikk barn. Med en ettåring som er alle veier, er det veldig greit å ikke måtte følge med på når vannet koker for å starte timeren, og at den slukker når eggene er ferdig så det ikke er krise om man ikke får tatt seg av eggene når de er kokt lenge nok (feks om man er opptatt med katastrofebleielekkasje og har hendene fulle.. av bæsj..) Anonymkode: 7e48d...3b9 1
Brunhilde Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 53 minutter siden, AnonymBruker said: Ting som alle bør ha i hus er vaffeljern, jerngryte, kaffetrakter og eggekoker.. kan ein tru. Men har du desse tinga? Anonymkode: 65d89...3c3 Ting som alle bør ha i hus er ingen av disse, men derimot gryte(r), stekepanne, strykejern og støvsuger. En miksmaster eller kjøkkenmaskin i tillegg er slett ikke dumt, 48 minutter siden, AnonymBruker said: Hva i alle dager skal man med eggkoker? Anonymkode: 91005...9d7 Helt eng, hva i all verden skal man med eggkoker? Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt glad i kokt egg,, da.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 Kaffetrakter har jeg to av. Og en kapselmaskin. Eggkoker er ett must, den er flittig brukt og jeg trenger ikke å passe klokka. Jerngryte har jeg også, de er helt supre. Vaffeljern har jeg også to av. Brødristeren er også mye brukt. grunnen til at jeg har dobbelt opp av enkelte ting er at jeg tidligere hadde to hus, men har nå bare ett. Anonymkode: 9c407...3af
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 Eggkoker har jeg virkelig aldri skjønt vitsen med. Hva er problemet med å koke egg i en kjele? Vannkoker har jeg, men bruker den ikke. Det er enklere og raskere å varme vann i microen. Ellers har jeg det meste av kjøkkenutstyr og elektriske apparater i hus. Anonymkode: 66d1d...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå