Gå til innhold

PH: Jamilla vs TIX/Andreas


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om Tix er rasist eller ikke vet jeg ikke. Kan være enig at ting han sa på PH fikk meg til å tenke "for en drittsekk". Andre ting han sa fikk meg til å tenke at han virket som en hyggelig fyr. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting til overs for oppførselen til verken J eller A da begge har vist stygge sider ved seg selv. Ingen kan nekte for at A sa mye stygt om J, men J har sagt mye om andre selv. Derimot skal vi som ikke har vært der være litt forsiktig med å avveie alt. Vi vet ikke alt som har foregått «bak kulissene». 

En av deltakerne kjenner jeg godt og har sagt mye som bekrefter en del stygge ting. Det har vært mye mobbing, som visstnok begynte allerede på vei til Mexico. Tv3 har prøvd å ordne opp, men vil ikke ting skal eskalere. Jeg var på finalefesten og alliansene lever i beste velgående på utsiden også, med alt det innebærer. 

J var litt for kjapp med rasismekortet, og hun forklarte seg svært dårlig i innlegget, men igjen; vi vet ikke alt. 

Anonymkode: dfa2d...086

Blant de opprinnelige deltakerne som kom inn først da eller? Jamilla kom inn senere og møtte vel ikke de andre før hun sjekket inn på hotellet? Hvem var det som mobbet hvem?

Det som er litt festlig er at Sofie lar kritiske kommentarer stå på bloggen sin, mens Jamilla fjerner kritiske kommentarer... Say no more.

Forresten: hvordan behandlet Adreas Zeinab da hun var med? Zeinab er også mørkhudet, så hvis Andreas er så rasistisk burde han vel legge henne for hat også?

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rasisten" Andreas hadde visst ingen større problemer med Zeinab...

tkEcEtA.jpg


Er han kanskje en sånn rar, selektiv rasist som bare misliker enkelte mørkhudede? :PEller handler dette om at Jamilla nekter å innse at hun faktisk ikke har en så fantastisk personlighet som alle liker?

 

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Rasisten" Andreas hadde visst ingen større problemer med Zeinab...

tkEcEtA.jpg


Er han kanskje en sånn rar, selektiv rasist som bare misliker enkelte mørkhudede? :PEller handler dette om at Jamilla nekter å innse at hun faktisk ikke har en så fantastisk personlighet som alle liker?

 

Anonymkode: 1ef10...58e

En person kan fortsatt være rasist selvom han kommer overens med noen fargede. Slutt å fortell folk hva de skal føle!

Anonymkode: 94b99...196

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bloggen til Thea og det hun skriver om denne saken mellom Tix og Jamilla... Thea er venninna til Jamilla og støtter henne i alt (inkludert å være hjemme sammen med henne da hun ble utestengt fra å møte pressen), men legg merke til måten hun formulerer det hun skriver. For det første liker hun Tix, for det andre er det ingenting ved det Thea skriver som antyder at hun er enig med Jamilla i beskyldningen om rasisme. Hun skriver også rett ut at det at hun støttet Jamilla ikke hadde noe med innlegget om Tix å gjøre.
Hun kaller til og med Jamilla for irrasjonell og mener at hun tenker for lite gjennom ting før hun skriver på bloggen.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person kan fortsatt være rasist selvom han kommer overens med noen fargede.

Anonymkode: 94b99...196

Jaha. Så rasister er i bunn og grunn trivelige folk som gjerne koser seg med mørkhudede personer i armkroken? Nå synes jeg rasisme begynner å bli bare mer og mer utvannet. Og Tix er jævla god på å skjule disse fæle holdningene sine, gitt...
Hvor går grensen mellom å ikke like en mørkhudet person og å være rasist da, mener du?

Når jeg tenker etter så kanskje jeg skal beskylde deg for å være psykopat og begrunne det med at jeg bare føler på meg at du ikke er helt i vater? Innleggene dine her inne har jo vært ganske truende og aggressive og du bruker jo en del hersketeknikker. Så da tenker jeg at det er helt legitimt å kalle deg psykopat. Eller hur? Er det ikke fint å bare slenge ut diverse beskyldninger mot folk og putte dem i bås? :)

På 31.5.2019 den 17.16, AnonymBruker skrev:

2019 - det året man får beskjed om å holde kjeft når man har opplevd rasisme..

Anonymkode: 94b99...196

Kan du vise til en eneste person her i tråden som har bedt Jamilla eller andre som har opplevd rasisme om å holde kjeft?
Nei, det kan du ikke. Det er nok stråmennene dine som snakker.

 

Endret av Ingrediensen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person kan fortsatt være rasist selvom han kommer overens med noen fargede. Slutt å fortell folk hva de skal føle!

Anonymkode: 94b99...196

Slutt å tillegg meg meninger og intensjoner jeg ikke har.

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å tillegg meg meninger og intensjoner jeg ikke har.

Anonymkode: 1ef10...58e

Jeg siterer dine egne meninger. Du mener at han umulig kan være rasist fordi han sitter med en annen brun dame.

Anonymkode: 94b99...196

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg siterer dine egne meninger. Du mener at han umulig kan være rasist fordi han sitter med en annen brun dame.

Anonymkode: 94b99...196

Du ba meg om å slutte å fortelle folk hva de skal føle. Det gjør jeg ikke.

Anonymkode: 1ef10...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si for mye da jeg ikke ønsker å utlevere vedkommende jeg kjenner, men det var mobbing blant flere av ofre/mobbere av de som sjekket inn i starten. Blant annet har Zainab vært ærlig i sin krets om at hun ble mobbet veldig og at hun ikke har følt seg ivaretatt. En som gikk ut av innspilling en liten stund fordi vedkommende fikk en liten knekk av drittslenging. 

Men igjen, vi vet ikke alt. Jeg vet en del, men langt i fra alt og alle detaljer. Nå er det også veldig stor forskjell på rasisme og mobbing bare så det er klart. 

Creds til Sofie om hun lar kritiske kommentarer stå! 🙌🏽 Leser ikke bloggene til noen. 

Anonymkode: dfa2d...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si for mye da jeg ikke ønsker å utlevere vedkommende jeg kjenner, men det var mobbing blant flere av ofre/mobbere av de som sjekket inn i starten. Blant annet har Zainab vært ærlig i sin krets om at hun ble mobbet veldig og at hun ikke har følt seg ivaretatt. En som gikk ut av innspilling en liten stund fordi vedkommende fikk en liten knekk av drittslenging. 

Men igjen, vi vet ikke alt. Jeg vet en del, men langt i fra alt og alle detaljer. Nå er det også veldig stor forskjell på rasisme og mobbing bare så det er klart. 

Creds til Sofie om hun lar kritiske kommentarer stå! 🙌🏽 Leser ikke bloggene til noen. 

Anonymkode: dfa2d...086

:(❤️ Var det Tix som mobbet Zainab?

Anonymkode: 4f071...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oppvokst i Groruddalen husker jeg godt at "rasismekortet" ble dratt både i tide og utide for å vinne diskusjoner (ofte sagt med en humoristisk undertone, men ofte ikke også) - mange av de utenlandske i min klasse og omgangskrets fant fort ut at det er fryktelig ubehagelig for de fleste å bli anklaget for å være rasist. Så det funker jo... 

Sier ikke at det er det som er tilfellet her. Jeg har ikke sett nok av denne sesongen til å danne meg en klar mening. Men jeg tenker at det (selvsagt) finnes rasister, og det finnes mennesker som har lett for å skylde alt mulig på rasisme, så det er greit å ha det i bakhodet i alle fall. 

Anonymkode: 190bf...7d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

:(❤️ Var det Tix som mobbet Zainab?

Anonymkode: 4f071...6d5

Er sjansen veldig stor for at han mobbet henne når de sitter tett sammen og han holder armen rundt henne? Jeg har selv blitt mobbet da jeg var ung og aldri i verden om jeg hadde sittet i armkroken på noen av mobberne mine.

Nå skal jeg ikke spekulere for mye men Zainab kranglet jo så fillene føk med Mario og Floyd fordi hun følte seg oversett og lite inkludert, så det kan være der det skar seg. Hun ble også en del uglesett fordi hun løp mellom lagene (Team helvete og Team VIP) da de skulle løse oppgaver. Ingen stolte på henne på grunn av dette, så jeg tviler ikke på at det kan ha skjedd ting der vi ikke fikk se på TV.

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er sjansen veldig stor for at han mobbet henne når de sitter tett sammen og han holder armen rundt henne? Jeg har selv blitt mobbet da jeg var ung og aldri i verden om jeg hadde sittet i armkroken på noen av mobberne mine.

Nå skal jeg ikke spekulere for mye men Zainab kranglet jo så fillene føk med Mario og Floyd fordi hun følte seg oversett og lite inkludert, så det kan være der det skar seg. Hun ble også en del uglesett fordi hun løp mellom lagene (Team helvete og Team VIP) da de skulle løse oppgaver. Ingen stolte på henne på grunn av dette, så jeg tviler ikke på at det kan ha skjedd ting der vi ikke fikk se på TV.

Anonymkode: 1ef10...58e

Et spill for galleriet? Dersom det hadde vært Tix kunne vi nok med sikkerhet ha visst om han faktisk var rasist.

Det forundrer meg ikke om det er de to heller. Du har et godt poeng.

Anonymkode: 4f071...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.5.2019 den 1.05, nurcos skrev:

han har vært kjip og jævlig med Jamilla fra første dag uten at jeg har sett noen grunn til at det skulle være sånn.

 

På 31.5.2019 den 1.17, Sparks skrev:

Jeg står med Jamilla. Har sett hele sesongen av PH og han har vært usedvanlig imot henne helt fra første stund, så tror nok hun har rett i at det ligger rasistiske trekk ved oppførselen hans.

 

På 31.5.2019 den 1.38, Sparks skrev:

Det tok han praktisk talt fem minutter å bestemme seg for at han ikke likte henne ‘som person’... da har det mest sannsynlig ikke noe å gjøre med personlighet, heller etnisitet. Han var jo ikke engang åpen for å lære seg å like henne. Det i seg selv sier mye, mener nå jeg.

Hvor har dere dette i fra egentlig? Vet dere noe mer enn det som er vist på TVn? Ut i fra det som ble vist på TV tok det ham to-tre dager før han begynte å vise noen negative holdninger til henne (og da kun at han ikke ville stå med henne + at han ristet på hodet og akket seg i syncen). I en setting som PH der de lever så tett sammen er dette evig nok tid til å bestemme seg for om man liker folk eller ikke. Man merker fort om man har god kjemi med folk eller ikke.
Jeg synes helt ærlig det er mer flåsete å si at man heller ville spist en skorpion enn å stå med Jamilla, enn det er tegn på at man virkelig hater henne. Han sa jo også rett ut hvorfor han ikke likte henne:

c4kc99A.jpg

GiB70GD.jpg

63fG1Wi.jpg

Jeg synes dette sier ganske mye om hvorfor han ikke likte Jamilla; han syntes hun var bitchy og lite imøtekommende.
Noen som har eksempler på all denne trashtalkingen som han visstnok har drevet med, og som viser rasistiske tendenser?

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Hvor har dere dette i fra egentlig? Vet dere noe mer enn det som er vist på TVn? Ut i fra det som ble vist på TV tok det ham to-tre dager før han begynte å vise noen negative holdninger til henne (og da kun at han ikke ville stå med henne + at han ristet på hodet og akket seg i syncen). I en setting som PH der de lever så tett sammen er dette evig nok tid til å bestemme seg for om man liker folk eller ikke. Man merker fort om man har god kjemi med folk eller ikke.
Jeg synes helt ærlig det er mer flåsete å si at man heller ville spist en skorpion enn å stå med Jamilla, enn det er tegn på at man virkelig hater henne. Han sa jo også rett ut hvorfor han ikke likte henne:

c4kc99A.jpg

GiB70GD.jpg

63fG1Wi.jpg

Jeg synes dette sier ganske mye om hvorfor han ikke likte Jamilla; han syntes hun var bitchy og lite imøtekommende.
Noen som har eksempler på all denne trashtalkingen som han visstnok har drevet med, og som viser rasistiske tendenser?

Anonymkode: 1ef10...58e

For Sofie og Tea K er utrolige imøtekommende og tar populære valg, og de er ihvertfall ikke bitchye av seg 🙄

Anonymkode: 94b99...196

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For Sofie og Tea K er utrolige imøtekommende og tar populære valg, og de er ihvertfall ikke bitchye av seg 🙄

Anonymkode: 94b99...196

Ja, Sofie og Tea K har til tider vært like oppkjeftige som Jamilla, men nå likte Tix dem bedre. Det er helt normalt at man liker noen så godt at man overser de dårlige sidene deres, mens andre liker man bare ikke og da blir de dårlige sidene deres ekstra irriterende. Og det helt uten at det er et eneste snev av rasisme med i bildet. Det handler om kjemi mellom mennesker.

Jeg spør på nytt: Kan du eller noen andre her vise til eksempler på denne grusomme skittsnakkinga som Tix drev med hele tiden der inne? Og er det noe som jeg har gått glipp av som ikke er vist på TV (f.eks. i den der PH-appen)?

 

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Sofie og Tea K har til tider vært like oppkjeftige som Jamilla, men nå likte Tix dem bedre. Det er helt normalt at man liker noen så godt at man overser de dårlige sidene deres, mens andre liker man bare ikke og da blir de dårlige sidene deres ekstra irriterende. Og det helt uten at det er et eneste snev av rasisme med i bildet. Det handler om kjemi mellom mennesker.

Jeg spør på nytt: Kan du eller noen andre her vise til eksempler på denne grusomme skittsnakkinga som Tix drev med hele tiden der inne? Og er det noe som jeg har gått glipp av som ikke er vist på TV (f.eks. i den der PH-appen)?

 

Anonymkode: 1ef10...58e

Dette! 👍🏼

Anonymkode: c7726...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Sofie og Tea K har til tider vært like oppkjeftige som Jamilla, men nå likte Tix dem bedre. Det er helt normalt at man liker noen så godt at man overser de dårlige sidene deres, mens andre liker man bare ikke og da blir de dårlige sidene deres ekstra irriterende. Og det helt uten at det er et eneste snev av rasisme med i bildet. Det handler om kjemi mellom mennesker.

Jeg spør på nytt: Kan du eller noen andre her vise til eksempler på denne grusomme skittsnakkinga som Tix drev med hele tiden der inne? Og er det noe som jeg har gått glipp av som ikke er vist på TV (f.eks. i den der PH-appen)?

 

Anonymkode: 1ef10...58e

Eller så kan det hende at han har «dårlig erfaring» med mennesker med en annen hudtone. Han er et mobbeoffer.

Sorry men det var personlig, det var Jamilla og en del av pakken var hudfargen hennes. 

Han opererer i et typisk «norsk, vestkantmiljø» i dag, der mennesker med en annen hudtone sjelden får innpass. Jeg vil anta at det har mer å gjøre pga status og penger enn hudfargen men...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare at Tix er snill mot attraktive jenter som han kan få noe fra eller brife med/vise rundt. Han er tross alt «kjendis». Tror heller at han er en opportunistisk egoist og behandlet Jamilla ekstra ille fordi han ikke var tiltrukket av henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Da er du isåfall blind, for han tok ikke vare på Jamilla og utnyttet enhvert øyeblikk for å trashtalke henne. Kaller du det å ta vare på et annet menneske?

Anonymkode: 94b99...196

Så JÆVLIG MANGE på PH trashtalker andre og er ufordragelige som mennesker. Hva er greia med å henge seg opp i Andreas/TIX, som på generell basis er en flott person? At han er en dritt på PH noen ganger gjør han ikke til en dritt forhold til visse andre. 

Står definitivt på TIX sin side. Han har alt på sitt rene. Jamilla er dramqueen, og har ikke peiling. 

 

Anonymkode: 34bde...2bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...