Gå til innhold

PH: Jamilla vs TIX/Andreas


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser i kommentarfeltet under Jamillas rasisme-innlegg på bloggen at en person sier at h*n nå skjønner hvorfor Tix ikke har noen mørkhudede venner. Det har ikke jeg heller, betyr det da at jeg er rasist? Nei. Tidenes mest drøye konklusjon.

Innlegget hennes er forøvrig veldig typisk Jamilla sånn som jeg "kjenner" henne fra PH; syting og klaging over hvor slem folk er, uten noen annen begrunnelse enn at sånn er det. Hele innlegget er jo bare "Andreas var så slem, og nå har jeg skjønt hvorfor; han er rasist! Han er det!" Og det bildebeviset (chatmelding fra Tix) hun la med i innlegget var jo helt uten mål og mening. At Tix skriver at han overser henne fordi hun ikke tilfører diskusjonen noe, er frekt men hva er rasistisk med det?

Inntil Jamilla har noe bedre å vise til tenker jeg at dette er noe som har gått fra ei fjær til en flokk digre høner i hodet hennes. Helt greit at Tix har vært slem mot henne og at han har skrytt alt for mye av pengene sine og damene han har harvet over, men det er fremdeles ikke greit å dermed anta at han har rasistiske motiver. Er det virkelig så vanskelig for Jamilla å tro at det finnes mennesker som ikke liker personligheten hennes? Det vil jo alltid være noen man overhodet ikke går overens med. Deal with it, istedet for å beskylde folk for lumske motiver!

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reaksjonene til Jamilla har til tider kunne vært sammenlignet med en ungdom i verste trassen.  Hun ærlig og alt det der. Men av og til trenger man ikke å si alt man tenker heller. Verken foran fjeset på folk, eller i andre rom sammen med andre. Jeg forstår at man kan bli provosert og ta bestevennens parti når alt går på tverke, men utfra hennes reaksjoner så er hun ikke mentalt moden nok til å være med på et sånt spill. 

Dette gjelder ikke bare Jamilla eller Tix. Men også alle de andre som har latt følelser stå over selve spillet. 

Jeg var den som tok Jamillas parti i begynnelsen fordi hun faktisk ble behandlet dårlig i starten. Men om det var en rasistisk handling, det tviler jeg mer på. Det var rett og slett "grupperingen", dvs alliansen som ikke tålte at en makt gikk mot de for en gangs skyld. Derfor gikk de til den første som var årsaken. 

Irritasjon skaper irritasjon. Hat avler hat. Jeg tror i denne settingen var det mer irritasjon enn hat. 

Årets sesong er årsaken til at jeg ønsker høyere aldersgrense. 

Anonymkode: eeeb0...3bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, #Sunrise skrev:

Det var den gangen Jamilla ble sendt på solo, å Jamilla ropte ut « den brune jenta ble sendt på solo» Andreas svarer da « nei ikke dra det kortet, det er ikke lov»

I det tilfellet så tulla Jamilla. 

Anonymkode: 94b99...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det tilfellet så tulla Jamilla. 

Anonymkode: 94b99...196

Det biter hun i rumpa nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det tilfellet så tulla Jamilla. 

Anonymkode: 94b99...196

Det kan godt hende, men det var faktisk en stygg spøk. Hvorfor skal folk ta henne seriøst når hun tuller med rasismeanklager?

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende, men det var faktisk en stygg spøk. Hvorfor skal folk ta henne seriøst når hun tuller med rasismeanklager?

Anonymkode: 1ef10...58e

Fordi hun faktisk har forsvart han mange ganger tidligere til tross for at han har behandla henne som dritt også etter at PH var ferdig.

Anonymkode: 94b99...196

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun faktisk har forsvart han mange ganger tidligere til tross for at han har behandla henne som dritt også etter at PH var ferdig.

Anonymkode: 94b99...196

Nå var det ikke det jeg spurte om. Det betyr bare at hun trodde godt om ham og trodde han likte henne.
Det jeg mente var at når hun har så lett for å dra rasismekortet på spøk, så er nok veien ganske kort for henne for å dra rasismekortet når hun blir fornærmet.
Å kalle Tix rasist fordi han har behandlet henne som dritt, er som om hun skulle ha kalt Tix for kvinnehater fordi han behandlet henne som dritt. Sistnevnte hadde faktisk vært mer troverdig.

Tix skryter hele tiden av pengene og damene sine, mens Jamilla skryter hele tiden av hvor ærlig og lojal hun er og hvor flink hun er til å stå for det hun mener. Det er tydelig at Jamilla er veldig usikker på seg selv og prøver å dekke over dette ved å være "ærlig bitch" (sånn som venninnen Melina) og hun sliter tydeligvis med å godta at ikke alle ser det positive i den brautende, oppkjeftige fremtoningen hennes. Jeg tror mora hennes har glemt å lære henne at hvis man ikke har noe pent å si, så er det ofte bedre å tie stille.

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun faktisk har forsvart han mange ganger tidligere til tross for at han har behandla henne som dritt også etter at PH var ferdig.

Anonymkode: 94b99...196

Da må hun i det minste kunne dokumentere dette. Det burde jo være en smal sak i så fall. Folk reagerer ikke på at ho beskylder han for å ha behandlet henne dårlig, men fordi hun henger ham ut som rasist. Det er nesten som å kalle noen for pedofil, hvilket ville være ulovlig. Faktisk kan det hende ho får trøbbel for dette. 

Anonymkode: a8274...64e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tix virker som en skikkelig drittsekk. Det er liksom et eller annet skikkelig galt der som jeg ikke helt kan sette fingeren på, men han har vært kjip og jævlig med Jamilla fra første dag uten at jeg har sett noen grunn til at det skulle være sånn. Selvfølgelig møter man mennesker gjennom livet som man ikke nødvendigvis kommer overens med, men å si ting som at man heller vil dø enn å være partner med de, vel vitende om at den personen kommer til å se dette på tv i ettertid, mens man samtidig later som om man liker personen rundt de synes jeg er skikkelig ekkel oppførsel og langt over streken. I hele denne sammenhengen er jeg mest irritert over tv3 som velger å utestenge Jamilla fra pressekonferansen, men ikke sier noenting om oppførselen til tix. De har jo tydeligvis et samarbeid her, når de har spilt musikken hans gjennom hele sesongen. Jeg synes Jamilla burde holdt seg for god til å kalle han rasist uten håndfaste beviser, for hun kunne lett kommet unna med det hvis overskriften var "tix er en forbanna drittsekk", fordi det er han, og det har han vist gjennom hele sesongen, og det har hun håndfaste beviser for. Men samtidig så føler jeg med henne, for jeg tror nok verken hun eller Thea hadde det så lett inne på paradise til tider. Det ble mobbetendenser, og tv3 gjorde absolutt ingenting med det. Og det gjør nok vondt å se det på tv i ettertid.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står med Jamilla. Har sett hele sesongen av PH og han har vært usedvanlig imot henne helt fra første stund, så tror nok hun har rett i at det ligger rasistiske trekk ved oppførselen hans.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som mener det var galt av Tix å oppføre seg greit mot henne ansikt til ansikt mens han snakket stygt om henne bak ryggen hennes: hadde det virkelig vært bedre om han hadde slengt alle disse stygge kommentarene rett opp i ansiktet hennes?
Inne på PH er de tvunget til å forholde seg til hverandre, de kan ikke gjøre det de pleier å gjøre ellers i livet; å holde seg unna folk de ikke liker. Følelsene blir sterkere, alliansene fyrer oppunder hverandre og alt blir veldig intenst. Tix kunne ikke velge å holde seg unna Jamilla, og spesielt ikke når hun valgte å splitte ham fra partneren og flytte inn på rommet sammen med ham. Det sier seg selv at det blir veldig intenst. Jeg synes faktisk det var bra at Tix klarte å styre seg og oppførte seg bra mot Jamilla, selv om han ikke likte henne. Jeg synes det hadde vært verre og mye mer mobbete om han hadde sagt direkte til henne alt han tenkte om henne.

Tix fremstår som en skrytepave som til tider er både frekk og ubehagelig mot Jamilla, men jeg har aldri sett eller hørt noe i løpet av PH-sesongen som tilsier at han er en rasist.

 

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan det være en beskyldning hvis hun følte at det var rasistisk?

Anonymkode: 94b99...196

Det er vel ikke relevant hva hun føler i denne saken. Det som er relevant er hva Andreas har sagt som gir grunnlag for å påstå at han er rasistisk.

Anonymkode: 3a9b8...7dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sparks skrev:

Jeg står med Jamilla. Har sett hele sesongen av PH og han har vært usedvanlig imot henne helt fra første stund, så tror nok hun har rett i at det ligger rasistiske trekk ved oppførselen hans.

Eller at han rett og slett ikke liker personen uavhengig av hudfarge...? 

Anonymkode: 3a9b8...7dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller at han rett og slett ikke liker personen uavhengig av hudfarge...? 

Anonymkode: 3a9b8...7dc

Det tok han praktisk talt fem minutter å bestemme seg for at han ikke likte henne ‘som person’... da har det mest sannsynlig ikke noe å gjøre med personlighet, heller etnisitet. Han var jo ikke engang åpen for å lære seg å like henne. Det i seg selv sier mye, mener nå jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som mener det var galt av Tix å oppføre seg greit mot henne ansikt til ansikt mens han snakket stygt om henne bak ryggen hennes: hadde det virkelig vært bedre om han hadde slengt alle disse stygge kommentarene rett opp i ansiktet hennes?
Inne på PH er de tvunget til å forholde seg til hverandre, de kan ikke gjøre det de pleier å gjøre ellers i livet; å holde seg unna folk de ikke liker. Følelsene blir sterkere, alliansene fyrer oppunder hverandre og alt blir veldig intenst. Tix kunne ikke velge å holde seg unna Jamilla, og spesielt ikke når hun valgte å splitte ham fra partneren og flytte inn på rommet sammen med ham. Det sier seg selv at det blir veldig intenst. Jeg synes faktisk det var bra at Tix klarte å styre seg og oppførte seg bra mot Jamilla, selv om han ikke likte henne. Jeg synes det hadde vært verre og mye mer mobbete om han hadde sagt direkte til henne alt han tenkte om henne.

Tix fremstår som en skrytepave som til tider er både frekk og ubehagelig mot Jamilla, men jeg har aldri sett eller hørt noe i løpet av PH-sesongen som tilsier at han er en rasist.

 

Anonymkode: 1ef10...58e

Nettopp. Jeg tror heller ikke alle kommentarene på sync er ment i ond hensikt, men at han blir oppfordret av produksjonen til å få ut frustrasjon der og da. Mange glemmer at produksjonen styrer mye av hva deltakerne skal si og ikke si. 

Anonymkode: a8274...64e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men dere som mener det var galt av Tix å oppføre seg greit mot henne ansikt til ansikt mens han snakket stygt om henne bak ryggen hennes: hadde det virkelig vært bedre om han hadde slengt alle disse stygge kommentarene rett opp i ansiktet hennes?
Inne på PH er de tvunget til å forholde seg til hverandre, de kan ikke gjøre det de pleier å gjøre ellers i livet; å holde seg unna folk de ikke liker. Følelsene blir sterkere, alliansene fyrer oppunder hverandre og alt blir veldig intenst. Tix kunne ikke velge å holde seg unna Jamilla, og spesielt ikke når hun valgte å splitte ham fra partneren og flytte inn på rommet sammen med ham. Det sier seg selv at det blir veldig intenst. Jeg synes faktisk det var bra at Tix klarte å styre seg og oppførte seg bra mot Jamilla, selv om han ikke likte henne. Jeg synes det hadde vært verre og mye mer mobbete om han hadde sagt direkte til henne alt han tenkte om henne.

Tix fremstår som en skrytepave som til tider er både frekk og ubehagelig mot Jamilla, men jeg har aldri sett eller hørt noe i løpet av PH-sesongen som tilsier at han er en rasist.

 

Anonymkode: 1ef10...58e

Nei, jeg mener det er kvalm oppførsel å si sånne ting på tv, der han vet hun kommer til å se det og bli såret av det, samtidig som han leker venn med henne. Jeg mener ikke at han burde sakt de tingene direkte til henne. Jeg synes han burde holdt seg for god til å si de tingene overhodet, eller i det minste moderert det veldig ned. Det er helt ok hvis han hadde sakt at han ikke kom overens med Jamilla på et personlig plan, og dermed ikke ønsket å stå med henne som partner, men de tingene han sa var jo direkte ufine og kvalme.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sparks skrev:

Det tok han praktisk talt fem minutter å bestemme seg for at han ikke likte henne ‘som person’... da har det mest sannsynlig ikke noe å gjøre med personlighet, heller etnisitet.

Da har jeg faktisk mer tro på at han ikke likte utseendet hennes generelt sett (litt rund, lite sminke, naturlige pupper osv.), da jeg ikke tviler på at Tix er typen til å hate damer på grunn av utseendet. Men han hadde nok ment det samme om hun hadde vært blendahvit.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Jeg tror heller ikke alle kommentarene på sync er ment i ond hensikt, men at han blir oppfordret av produksjonen til å få ut frustrasjon der og da. Mange glemmer at produksjonen styrer mye av hva deltakerne skal si og ikke si. 

Anonymkode: a8274...64e

Jepp, det er jo tydelig at produksjonen stiller ledende spørsmål og styrer deltakerne i den retningen de vil.

1 minutt siden, nurcos skrev:

Nei, jeg mener det er kvalm oppførsel å si sånne ting på tv, der han vet hun kommer til å se det og bli såret av det, samtidig som han leker venn med henne. Jeg mener ikke at han burde sakt de tingene direkte til henne. Jeg synes han burde holdt seg for god til å si de tingene overhodet, eller i det minste moderert det veldig ned. Det er helt ok hvis han hadde sakt at han ikke kom overens med Jamilla på et personlig plan, og dermed ikke ønsket å stå med henne som partner, men de tingene han sa var jo direkte ufine og kvalme.

Han lekte vel ikke akkurat venn med henne, han bare holdt en grei tone med henne. Og ja, han burde nok ideelt sett ha latt være å si stygge ting i syncen, men igjen: ting er veldig intenst der inne og følelsene ligger nok veldig utenpå deltakerne, og produksjonen stiller ledende spørsmål for å dra mest mulig saftige uttalelser ut av deltakerne. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å være saklig og rolig i en sånn situasjon.

Anonymkode: 1ef10...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh hallo!? Ja han var kanskje falsk å sa en del frekke ting, men jeg hørte iallefall ingenting om hudfarge, etnisitet eller bakgrunn!!? Synes VIRKELIG ikke man kan kalle baksnakking og bitching for rasisme! 

Jeg er IKKE rasist, men det har vel forekommet at jeg har baksnakket, og hvilken etnisitet de hadde husker jeg ikke. 

Jamilla var en deltaker der inne med stor personlighet å var også frekk, noe som gjorde det helt naturlig at ikke alle kunne like henne.

Å rope rasist er en alvorlig anklage å dette burde hun ha bedre bevis på en det som har kommet fram til nå iallefall... 

Å nei jeg heiet ikke på Tix å hans allianse i det hele tatt, men en plass går grensen. 

Anonymkode: 54e92...daf

Vet du alt som har blitt sagt og skrevet, i mellom dem og til andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var innlegget borte. Er vel best slik, for hennes egen del. 

Anonymkode: a8274...64e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han lekte vel ikke akkurat venn med henne, han bare holdt en grei tone med henne. Og ja, han burde nok ideelt sett ha latt være å si stygge ting i syncen, men igjen: ting er veldig intenst der inne og følelsene ligger nok veldig utenpå deltakerne, og produksjonen stiller ledende spørsmål for å dra mest mulig saftige uttalelser ut av deltakerne. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å være saklig og rolig i en sånn situasjon.

Anonymkode: 1ef10...58e

Det var da absolutt ikke bare under sync han snakket stygt om henne. Det var også sammen med andre deltakere. Også vil jeg da tro at en kjent person som tix er godt vandt til å bli stilt ledende spørsmål av journalister, og vet hvordan man skal svare på de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...