Gå til innhold

PH: Jamilla vs TIX/Andreas

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jamilla skriver i et nytt blogginnlegg at hun føler seg forskjellsbehandla av Tix og at hans oppførsel har vært rasistisk motivert.

Man kan si mye om den anklagelsen, men det er ikke å se bort ifra at Tix har behandlet Jamilla som dritt kontra de andre jentene der inne. Selvom det har vært andre jenter der inne som har oppført seg usmakelig så har han vært utelukkende ekkel mot Jamilla. Det jeg synes er fryktelig trist er at Jamilla får munnkurv, hun fikk ikke møte pressen pga det siste innlegget på bloggen sin om TIX! 

Det virker for meg som om de fleste velger å se forbi den ekle oppførselen til Tix og nekter for at han har vært forferdelig mot Jamilla. Er det virkelig så få som har fått med seg hvordan han har vært mot henne?

Anonymkode: 94b99...196

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er helt med Jamilla. Jeg synes Andreas har utvist en motbydelig og smålig oppførsel. Jamilla kan være litt røff i kantene og si ting før hun tenker over det, men når det gjelder det hun ønsker å formidle er jeg helt enig med henne og støtter hennes opplevelse av situasjonen. 

Anonymkode: c8e86...725

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er helt med Jamilla. Jeg synes Andreas har utvist en motbydelig og smålig oppførsel. Jamilla kan være litt røff i kantene og si ting før hun tenker over det, men når det gjelder det hun ønsker å formidle er jeg helt enig med henne og støtter hennes opplevelse av situasjonen. 

Anonymkode: c8e86...725

En ting er at han kan ha vært ufin mot henne, men det er ikke dermed sagt at det er rasistisk motivert. Personlig håper jeg Andreas går til sak mot henne, om beskyldningene er grunnløse. 

Anonymkode: a8274...64e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Eeeh hallo!? Ja han var kanskje falsk å sa en del frekke ting, men jeg hørte iallefall ingenting om hudfarge, etnisitet eller bakgrunn!!? Synes VIRKELIG ikke man kan kalle baksnakking og bitching for rasisme! 

Jeg er IKKE rasist, men det har vel forekommet at jeg har baksnakket, og hvilken etnisitet de hadde husker jeg ikke. 

Jamilla var en deltaker der inne med stor personlighet å var også frekk, noe som gjorde det helt naturlig at ikke alle kunne like henne.

Å rope rasist er en alvorlig anklage å dette burde hun ha bedre bevis på en det som har kommet fram til nå iallefall... 

Å nei jeg heiet ikke på Tix å hans allianse i det hele tatt, men en plass går grensen. 

Anonymkode: 54e92...daf

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er at han kan ha vært ufin mot henne, men det er ikke dermed sagt at det er rasistisk motivert. Personlig håper jeg Andreas går til sak mot henne, om beskyldningene er grunnløse. 

Men hvordan kan det være en beskyldning hvis hun følte at det var rasistisk?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eeeh hallo!? Ja han var kanskje falsk å sa en del frekke ting, men jeg hørte iallefall ingenting om hudfarge, etnisitet eller bakgrunn!!? Synes VIRKELIG ikke man kan kalle baksnakking og bitching for rasisme! 

Jeg er IKKE rasist, men det har vel forekommet at jeg har baksnakket, og hvilken etnisitet de hadde husker jeg ikke. 

Jamilla var en deltaker der inne med stor personlighet å var også frekk, noe som gjorde det helt naturlig at ikke alle kunne like henne.

Å rope rasist er en alvorlig anklage å dette burde hun ha bedre bevis på en det som har kommet fram til nå iallefall... 

Å nei jeg heiet ikke på Tix å hans allianse i det hele tatt, men en plass går grensen. 

Jeg har sett hele sesongen og ja, hun tok mye plass og kunne være frekk, men til syvende og sist så var hun en av de få der inne som faktisk var dønn ærlig, direkte og rettferdig. Det kan man ikke si om så veldig mange andre.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan det være en beskyldning hvis hun følte at det var rasistisk?

Hva hun føler er vel strengt talt ikke relevant i det hele tatt. 

På samme måte kan jeg føle at du krenket meg nå, men det fins jo ingen beviser som understøtter det? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva hun føler er vel strengt talt ikke relevant i det hele tatt. 

På samme måte kan jeg føle at du krenket meg nå, men det fins jo ingen beviser som understøtter det? 

Hva hun føler er ganske relevant ja. Hvis det ikke hadde vært det så hadde vi faktisk ikke fått tatt tak i folk som faktisk har utøvd slik oppførsel mot andre. De som opplever rasisme er de som føler på det, ikke alle andre som står rundt og mener noe annet.

• Liker 8
Skrevet

Enig i at Tix har sagt en del ufine ting om Jamilla, men det tror jeg rett og slett handler om oppførselen hennes. Det er jo flere der inne som har påstått at hun var lite imøtekommende, og vi har jo selv sett at hun er litt kjeftete av seg. Det å kalle noen rasist med et så tynt grunnlag synes jeg er helt forferdelig, og jeg kjenner at jeg hadde taklet det svært dårlig om noen kalte meg rasist bare fordi jeg mislikte de(med grunn). Det gjør meg jo nesten redd for å diskutere med mennesker med en annen hudfarge, i frykt for at de skal bruke rasistkortet. Først reagerte jeg litt på at Jamilla ikke kunne møte pressen, men nå ser jeg jo at man rett og slett ikke kan vite hva slags påstander hun kan komme med. Hun virker veldig irrasjonell, og når de sender direkte fra festen kunne hun lett sagt noe mer som kan skade folks rykte. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, pessimistisk skrev:

Enig i at Tix har sagt en del ufine ting om Jamilla, men det tror jeg rett og slett handler om oppførselen hennes. Det er jo flere der inne som har påstått at hun var lite imøtekommende, og vi har jo selv sett at hun er litt kjeftete av seg. Det å kalle noen rasist med et så tynt grunnlag synes jeg er helt forferdelig, og jeg kjenner at jeg hadde taklet det svært dårlig om noen kalte meg rasist bare fordi jeg mislikte de(med grunn). Det gjør meg jo nesten redd for å diskutere med mennesker med en annen hudfarge, i frykt for at de skal bruke rasistkortet. Først reagerte jeg litt på at Jamilla ikke kunne møte pressen, men nå ser jeg jo at man rett og slett ikke kan vite hva slags påstander hun kan komme med. Hun virker veldig irrasjonell, og når de sender direkte fra festen kunne hun lett sagt noe mer som kan skade folks rykte. 

Men hva gjør oppførselen hennes så forferdelig når Tea K og Sofie har vært minst like kjipe og ikke verre å ha med å gjøre?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva hun føler er ganske relevant ja. Hvis det ikke hadde vært det så hadde vi faktisk ikke fått tatt tak i folk som faktisk har utøvd slik oppførsel mot andre. De som opplever rasisme er de som føler på det, ikke alle andre som står rundt og mener noe annet.

Du (og Jamilla) må skille mellom to ting:

1.) Om du blir utsatt for rasisme, så føler du deg dårlig behandlet.

2.) Men om du føler deg dårlig behandlet, behøver det ikke være rasistisk motivert. 

På samme måte som at hvis det er regner, så er det vått på gata. Men om det er vått på gata, behøver det ikke være pga regn, det kan være noen som har helt ut en flaske vann.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jamilla har jo vært helt jævlig hele sesongen, hun tror jo selv hun er gudsgave, og at hun vet SLT best. Og ingen der inne har oppført seg like dritt som hun. Blir så feil å si at det er rasistisk, når det går på oppførselen hennes. Har han da vært jævlig mot walid og da eller? Nei. Jamilla har vært udreglig, og de aller fleste der inne har vært lei ho. Til og med Thea sa jo at jamila var for mye og ble litt slitsom. 

Anonymkode: 82790...acf

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør oppførselen hennes så forferdelig når Tea K og Sofie har vært minst like kjipe og ikke verre å ha med å gjøre?

Nå uttalte jeg meg bare om Tix og Jamilla-saken, men er helt enig i at Tea K og Sofie har oppført seg ufordragelig til tider. Sofie har faktisk vokst litt på meg i de siste episodene, men Tea K synes jeg rett og slett virker som en ekstremt ufin person. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jamilla har jo vært helt jævlig hele sesongen, hun tror jo selv hun er gudsgave, og at hun vet SLT best. Og ingen der inne har oppført seg like dritt som hun. Blir så feil å si at det er rasistisk, når det går på oppførselen hennes. Har han da vært jævlig mot walid og da eller? Nei. Jamilla har vært udreglig, og de aller fleste der inne har vært lei ho. Til og med Thea sa jo at jamila var for mye og ble litt slitsom. 

Anonymkode: 82790...acf

Amen. Har aldri sett et menneske på norsk fjernsyn ha mindre sosiale antenner. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det jo, man liker ikke alle. I mine øyne har Jamilla vært mer sur og oppkjeftig enn Sofie og Tea K, og det var ett eller annet ved henne jeg bare ikke likte. For andre er det omvendt, de synes Jamilla har gjort en fin figur mens andre har stått lavere i kurs.
Det er jo ikke rart i det hele tatt. Man tåler mer fra enkelte enn andre, og Tix tålte tydeligvis mindre fra Jamilla enn fra de andre. Sånn er livet, helt uten at man trenger å dra inn rasisme.

Anonymkode: 1ef10...58e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett hele sesongen og ja, hun tok mye plass og kunne være frekk, men til syvende og sist så var hun en av de få der inne som faktisk var dønn ærlig, direkte og rettferdig. Det kan man ikke si om så veldig mange andre.

Nåja hun lo skadefro hver gang noen fra den andre alliansen ble lei seg, sendt ut, osv hun da. 

Tror også det var en del av oppførselen hennes vi ikke fikk se fordi produksjonen ville legge opp til at hennes allianse var the good guys, f.eks så kranglet jo tilogmed Thea med Jamilla som ikke ble vist på tv. Og hun sa også at Jamilla ble for mye da. 

Mistenker at det er mye som er redigert og at tix sin personlighet bare virkelig ikke klaffet med Jamilla sin. Å det må være lov. 

• Liker 7
Skrevet

Selvfølgelig kommer rasismekortet når en mørkhudet person som har oppført seg dårlig møter motstand. 

Hver gang. 🤷‍♂️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Stavanger :babyjente:

Anonymkode: 1a789...c7c

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Juks skrev:

Selvfølgelig kommer rasismekortet når en mørkhudet person som har oppført seg dårlig møter motstand. 

Hver gang. 🤷‍♂️

En gang hadde Andreas en samtale med Jamilla da de var partnere sammen og noen andre ang spill. Husker at han sa ikke dra rasismekort og Jamilla lo. De gikk hver sin vei, husker ikke hva det handlet akkurat om. 

Skrevet
Akkurat nå, Bendiks skrev:

En gang hadde Andreas en samtale med Jamilla da de var partnere sammen og noen andre ang spill. Husker at han sa ikke dra rasismekort og Jamilla lo. De gikk hver sin vei, husker ikke hva det handlet akkurat om. 

Det var den gangen Jamilla ble sendt på solo, å Jamilla ropte ut « den brune jenta ble sendt på solo» Andreas svarer da « nei ikke dra det kortet, det er ikke lov»

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...