Gisse Skrevet 9. juni 2019 #41 Del Skrevet 9. juni 2019 Jeg får ikke opp snappen, hva handler den om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 9. juni 2019 #42 Del Skrevet 9. juni 2019 Hesya skrev (På 7.6.2019 den 21.48): Også tinastreningsblogg da... jeg gir opp.. 😊 Hva tenker de med? Ekspander Er ikke dette bare en fornorsket kopi av https://m.facebook.com/totallyruthless/ ? 🙄🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 9. juni 2019 #43 Del Skrevet 9. juni 2019 Plannergirl skrev (På 9.6.2019 den 12.01): Er ikke dette bare en fornorsket kopi av https://m.facebook.com/totallyruthless/ ? 🙄🙈 Ekspander Haha. Men Tina er en litt mildere versjon i så fall 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 9. juni 2019 #44 Del Skrevet 9. juni 2019 Hesya skrev (På 9.6.2019 den 12.06): Haha. Men Tina er en litt mildere versjon i så fall 😂 Ekspander Fortsatt litt tåpelig og oppbrukt. Synes det er merkelig at et promitoteringsselskap skal fronte noe så useriøst og kopiert. Men det er bare meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 9. juni 2019 #45 Del Skrevet 9. juni 2019 Plannergirl skrev (På 9.6.2019 den 12.08): Fortsatt litt tåpelig og oppbrukt. Synes det er merkelig at et promitoteringsselskap skal fronte noe så useriøst og kopiert. Men det er bare meg da. Ekspander Promoteringsselskap** mobilen er uenig i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 9. juni 2019 #46 Del Skrevet 9. juni 2019 Plannergirl skrev (På 9.6.2019 den 12.08): Fortsatt litt tåpelig og oppbrukt. Synes det er merkelig at et promitoteringsselskap skal fronte noe så useriøst og kopiert. Men det er bare meg da. Ekspander Ikke bare deg 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samen Skrevet 9. juni 2019 #47 Del Skrevet 9. juni 2019 Fått med dere de som snapper i dag? Hva skal man si? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samen Skrevet 9. juni 2019 #48 Del Skrevet 9. juni 2019 Gisse skrev (På 9.6.2019 den 9.52): Jeg får ikke opp snappen, hva handler den om? Ekspander Den handler om de som er med i programmet tror jeg. mye egen reklame i allefall.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 9. juni 2019 #49 Del Skrevet 9. juni 2019 (endret) Gisse skrev (På 9.6.2019 den 9.52): Jeg får ikke opp snappen, hva handler den om? Ekspander Kanskje du er blokkert. Det er jo dumt i så fall. Hvordan skal du huske hvem de er eller finne blogger/kontoer? Endret 9. juni 2019 av Pust 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 9. juni 2019 #50 Del Skrevet 9. juni 2019 Dette er bare Hønehjørnet del 2. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 10. juni 2019 #51 Del Skrevet 10. juni 2019 Stakkars damer som har gått i fella. 😔 Jeg forstår virkelig ikke at AB har samvittighet til å innbille (de fleste av) kursistene at de kan bli influensere. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grennellik Skrevet 10. juni 2019 #52 Del Skrevet 10. juni 2019 (endret) Jeg ser ikke på AB som noen influenser selv. Blogger, ja ikke influenser. Har inntrykk av at influensere skal unge, freshe, være nyskapende (ha en spesiell, særegen stil eller produserer noe særegent). Eksempler er modeller, eller muser til kunstnere, eller noen som har en politisk agenda med nye og originale virkemidler, eks hun instagrammeren som slett ikke produserer søppel ( sett på «Live redder verden, litt» 😂). Begrepet influenser føler jeg har blitt fullstendig utvannet av norsk media og de superharry bloggerne som de skriver om. Poenget mitt er nok at influenser er ikke en jobb, heller ikke et kurs eller utdannelse. Enten er du en inspirerende person eller så er du det ikke. Endret 10. juni 2019 av Grennellik 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Dråpe Skrevet 10. juni 2019 Populært innlegg #53 Del Skrevet 10. juni 2019 Kom tilfeldigvis over en liten blogg i kveld via et kommentarfelt på Facebook. Og det viste seg at denne bloggeren er med på ABs kurs, noe som gjorde at jeg leste litt videre. Det jeg reagerte sterkt på, var måten hun hadde kommet med på kurset på. For hun hadde nemlig ikke søkt selv, hun hadde blitt ringt opp og fått fortalt at hun var spesielt utvalgt av AB personlig til å være med, fordi bloggen hennes hadde et så bra innhold. Dette til tross for at det var 300 andre som hadde søkt. Bloggeren kjente ikke til AB fra før, men fikk forklart at AB var en veldig kjent blogger som har vært med i flere tv-programmer, gitt ut bok m.m. Og bloggeren gav uttrykk for bloggen sin at dette var en fantastisk mulighet for henne... *** Jeg lurer virkelig på hvor frekk AB kan tillate seg å være - går det ingen grense for hva hun sier og gjør for egen vinning skyld? Føler at dette er like mye svindel og fanteri som de e-posten man får om at man er trukket ut som den heldige vinner av 100 mill. euro e.l.. Eller som de reklamekonvoluttene med lodd i som man fikk tilsendt før i tiden hvor det stod at det bare var noen ytterst få, heldige som vant - og selvfølgelig hadde man fått et vinnerlodd... lucky me, liksom! Syns det er direkte skammelig av AB å skaffe seg kunder ved å oppsøke dem på denne måten. Det er noe uredelig over det - særlig fordi kundene/bloggerne går på limpinnen i den tro at de er spesielt utvalgt av en kjendis. Kjenner jeg blir provosert! 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 10. juni 2019 #54 Del Skrevet 10. juni 2019 Denne unge jenta søkte og ble oppringt av Anne Brith og først etter å ha snakket på tlf i en time fikk hun vite at det var et kurs og at det kostet 14.500 kr. https://eckholdt.blogg.no/anne-birth-influencer-program-skuffende.html 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memena Skrevet 11. juni 2019 #55 Del Skrevet 11. juni 2019 Dråpe skrev (På 10.6.2019 den 22.40): Kom tilfeldigvis over en liten blogg i kveld via et kommentarfelt på Facebook. Og det viste seg at denne bloggeren er med på ABs kurs, noe som gjorde at jeg leste litt videre. Det jeg reagerte sterkt på, var måten hun hadde kommet med på kurset på. For hun hadde nemlig ikke søkt selv, hun hadde blitt ringt opp og fått fortalt at hun var spesielt utvalgt av AB personlig til å være med, fordi bloggen hennes hadde et så bra innhold. Dette til tross for at det var 300 andre som hadde søkt. Bloggeren kjente ikke til AB fra før, men fikk forklart at AB var en veldig kjent blogger som har vært med i flere tv-programmer, gitt ut bok m.m. Og bloggeren gav uttrykk for bloggen sin at dette var en fantastisk mulighet for henne... *** Jeg lurer virkelig på hvor frekk AB kan tillate seg å være - går det ingen grense for hva hun sier og gjør for egen vinning skyld? Føler at dette er like mye svindel og fanteri som de e-posten man får om at man er trukket ut som den heldige vinner av 100 mill. euro e.l.. Eller som de reklamekonvoluttene med lodd i som man fikk tilsendt før i tiden hvor det stod at det bare var noen ytterst få, heldige som vant - og selvfølgelig hadde man fått et vinnerlodd... lucky me, liksom! Syns det er direkte skammelig av AB å skaffe seg kunder ved å oppsøke dem på denne måten. Det er noe uredelig over det - særlig fordi kundene/bloggerne går på limpinnen i den tro at de er spesielt utvalgt av en kjendis. Kjenner jeg blir provosert! Ekspander Opps. Hvis du skriver om samme blogger nå som jeg tror du gjør, så leste jeg det innlegget på Facebook for en tid tilbake, og klikket på bloggen for å lese mer. Og jeg trodde helt ærlig det bare var ironi og spøk jeg. At hun hadde blitt oppringt og ikke kjente til AB, ja, men alt det med at hun så det som en stor mulighet, at mannen var gira osv,- jeg trodde hun bare lagde den reaksjonen på tull 😂 Nå ser jeg jo at det er et annet innlegg der også om hvor mye jobb dette kommer til å bli om hun skal lykkes osv. Om det er en sånn «konatil-blogg» så snakker vi om samme. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 11. juni 2019 #56 Del Skrevet 11. juni 2019 Jeg får litt MLM assosiasjoner av hele greia. Samme måte å ordlegge seg på (at man vil hjelpe folk til å få en karriere/arbeidsmulighet med mye fleksibilitet, styr din egen hverdag, mulighet for å gjøre det stort), at man hinter uten å gi all info med en gang. Folk føler seg utvalgt selv om det er om å gjøre å få med flest mulig. Samme type kvinner som faller for det, at det høres enkelt ut før man deltar, men så blir det mer og mer snakk om hvor mye innsats man må legge i det selv for å lykkes. Om noen er kritiske til noe av det så er de en type negativ energi man ikke trenger i livet sitt, en fiende. Og til slutt når folk har betalt mer enn de har fått igjen, så er det de selv som ikke har gjort jobben grundig nok. Ikke turt å utfordre seg selv nok (selv om de grensene man har kanskje er der av en god grunn). Og alle rundt har sett hele veien at det som er forespeilet ikke er realistisk. Så holder man ut litt ekstra fordi man skal vise de fæle kritikerne. Og kanskje var det deres feil at det ikke gikk, når man har brukt opp mye penger og energi uten å få noe igjen for det? Kanskje hadde man fått det til om ikke alle hadde vært så negative og slemme? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 11. juni 2019 #57 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Memena skrev (På 11.6.2019 den 4.20): Opps. Hvis du skriver om samme blogger nå som jeg tror du gjør, så leste jeg det innlegget på Facebook for en tid tilbake, og klikket på bloggen for å lese mer. Og jeg trodde helt ærlig det bare var ironi og spøk jeg. At hun hadde blitt oppringt og ikke kjente til AB, ja, men alt det med at hun så det som en stor mulighet, at mannen var gira osv,- jeg trodde hun bare lagde den reaksjonen på tull 😂 Nå ser jeg jo at det er et annet innlegg der også om hvor mye jobb dette kommer til å bli om hun skal lykkes osv. Om det er en sånn «konatil-blogg» så snakker vi om samme. Ekspander Jeg har også sett den "konatil" bloggen, det er hun som ble ringt opp ut av det blå. Er det fordi hun var bedre enn de 300 som faktisk har søkt? Eller er det et sterkt overdrevet tall? Anne Brith har i hvert fall utviklet en voldsom arbeidskapasitet i det siste, hvis hun har gått igjennom bloggen til 300 søkere, for å se om de har potensiale til å bli den neste store. Og så sjekket tilfeldige blogger i tillegg. Det er nesten så jeg ikke tror det. Bloggen @Diamant viser til er en mindreårig som meldte seg på selv. Hun ble ringt opp og groomet en time, før hun fikk vite at kurset kostet penger. Hvis Anne Brith synes bloggen var så fin, så burde hun kanskje fått med seg alderen til bloggeren? Dette er hva forbrukertilsynet sier om prisopplysning: Prisopplysning skal gis ved lett synlig prisoppslag eller ved prisliste lagt frem på det stedet tjenesten vanligvis bestilles. Har den næringsdrivende hjemmeside på Internett, skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden. Prisliste og prisoppslag skal, så langt det er praktisk mulig, inneholde opplysninger om den næringsdrivendes betalingsbetingelser. Kilde: https://www.forbrukertilsynet.no/prisopplysninger-og-prismarkedsforing Dette er hva Forbrukertilsynet sier om salg til mindreårige: På grunn av alder og mangel på erfaring og kritisk sans har barn vanskeligere for blant annet å forstå hva markedsføring er og hva som er hensikten med markedsføringen, i tillegg til å gjenkjenne markedsføring og skille denne fra annen kommunikasjon. På denne bakgrunn er barn gitt et særlig vern mot markedsføring i markedsføringsloven kapittel 4. Det er også særskilte hensyn som skal tas ved salg til barn, som ekstra varsomhet ved èn til èn salg. Kilde: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-handelspraksis-overfor-barn-og-unge Endret 11. juni 2019 av Ispahan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 11. juni 2019 #58 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Jeg vil tilføye at måten Anne Brith markedsfører dette på er svært spekulativ. "Bare én plass igjen", "300 søkere", (kun) "4 plasser i august" osv skaper et press om å skynde seg å melde seg på. Legger man til at søkerne blir ringt opp, skrytt av, og fortalt at de har mulighet for å bli den "neste store influenseren" og at "de kan leve av drømmen", så gir det mulighet for å melde seg på i hui og hast, uten å tenke igjennom konsekvensene. Det er ikke nødvendigvis ulovlig, men det er svært spekulativt. Hun hauser opp programmet sitt til å være mer eksklusivt enn det er. Ikke merker hun reklamen for kurset på egne sosiale medier heller. https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/ Endret 11. juni 2019 av Ispahan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 11. juni 2019 #59 Del Skrevet 11. juni 2019 Hele opplegget stinker, og å gå på mindreårige på denne måten er i beste fall uetisk, i verste fall ulovlig. Jeg tenker også at bloggmarkedet er et utdøende fenomen, det er rett og slett mettet. De som er virkelig dyktige på sitt felt har en fast leserskare, og kan således leve av inntektene bloggen gir. Hvis "Trinestreningsblogg" skal bli et levebrød, må hun konkurrere med f.eks Funkygine, som jo er i særklasse. Det kommer ikke til å skje at hun blir danket ut med det første. Folk går lei av fotballfrue, pilotfrue og alle andre fruer, Sofie Elise og Annijor, da de rett og slett ikke er interessante nok lenger. Ingen av de klarer være nyskapende og edgy - ingen av dem har noe som helst substans i det de driver med, og folk mister rett og slett interessen. Hvordan skal da søte "Wenche" bli en toppblogger, når ikke de etablerte, kjente klarer å opprettholde interessen for sine blogger? Hele foretaket likner på svindel, og er kun etablert for at AB skal tjene penger på naive, lettlurte småjenter. Dama eier ikke skamvett! 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 11. juni 2019 #60 Del Skrevet 11. juni 2019 Anne Brith eksponerer barn på instastory https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/ 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg