Gå til innhold

Runar Sørgaard bør få lov til å uttale seg!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Trodde det var ytringsfrihet jeg, men det er ikke så lett når en får "dødsdom" for å si noe om Muhammed. Tenk hvor mange folk som har sagt noe stygt om Jesus. Skulle tatt seg ut om de kristne også ga disse "dødsdom"! Muslimene har ingen rett til å gi han dødsdom :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Runar har vel sagt nok i denne saken og om han har noe omløp i hodet, så ligger han lavt i framtiden. Det siste han trenger er vel flere rasende muslimer etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje vi skal ha en blasfemimarsj i gatene, for å sekularisere disser religionene inn i nåtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må si jeg blir mektig forfanna når vi i disse post-Øverland tider mer eller mindre har tatt et oppgjør med blasfemilover og tro på nisser og troll i det offentlige rom, men likevel kan vi få slike bakstreberske mennesker etter oss ved å ytre noe lite flaterende ved guden deres.

Våkn opp og se på på kalenderen. Det er 2005, ikke 1005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Må si jeg blir mektig forfanna når vi i disse post-Øverland tider mer eller mindre har tatt et oppgjør med blasfemilover og tro på nisser og troll i det offentlige rom, men likevel kan vi få slike bakstreberske mennesker etter oss ved å ytre noe lite flaterende ved guden deres.

Våkn opp og se på på kalenderen. Det er 2005, ikke 1005.

Ikke alle som følger vår kalender vet du. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Må si jeg blir mektig forfanna når vi i disse post-Øverland tider mer eller mindre har tatt et oppgjør med blasfemilover og tro på nisser og troll i det offentlige rom, men likevel kan vi få slike bakstreberske mennesker etter oss ved å ytre noe lite flaterende ved guden deres.

Våkn opp og se på på kalenderen. Det er 2005, ikke 1005.

Frp ønsker å beholde blasfemiloven i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

For ordens skyld: Det er vel ikke særlig tvil om at Runar Søgård allerede har uttalt seg (sånn apropos headingen på tråden)...

Muslimene har selvsagt samme rett til å uttale seg, og også samme rett til å komme med uheldige/idiotiske uttalelser (som jeg selvsagt mener at endel av dem har gjort) som unge, skrudde Søgård.

Idioter, fundamentalister og andre apostlenes gærninger finnes overalt - både blant muslimer, pinsevenner (bedre med en venn i påske enn ti pinsevenner) og blant oss ihuga agnostikere.

Heldigvis er flertallet i begge de to omtalte "leirene" både mer reflekterte, mer forsonende og mindre fordømmende enn sine respektive halvhjerner av Søgård-kaliber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt komisk er at lille Runar greier å hisse opp sinte, farlige menn som han der britiske fundamentalistduden med det der rare navnet jeg ikke kommer på i farta.

Åssen de i det hele tatt fikk vite om Runar og hva han sa er egentlig litt funny å tenke på.

Og.. hm... Tro hva som skjer hvis jeg sier at Muhammed var en bleikfis og en sveklings, mens Allah er kjempedum og har liten tiss?

Blir det fatva på meg og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Åssen de i det hele tatt fikk vite om Runar og hva han sa er egentlig litt funny å tenke på.  

Omtrent på samme måte som norske trailersjåfører, arbeidsledige og andre finner sin informasjon om muslimske motbydeligheter, tenker jeg: Via internett.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent på samme måte som norske trailersjåfører, arbeidsledige og andre finner sin informasjon om muslimske motbydeligheter, tenker jeg: Via internett.

:wink:

AH! Så internett HAR sin underholdninsgverdi! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner ikke at noen gidder å hisse seg opp over hva Runar Søgård sier, jeg. Fyren er jo skvett gæren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mambono5
Jeg skjønner ikke at noen gidder å hisse seg opp over hva Runar Søgård sier' date=' jeg. Fyren er jo skvett gæren![/quote']

Det er vel ikke primært Runar det dreier seg om. Om han er gæren! som du sier eller ei (det får jo stå for din mening anyway), er ikke saken. Saken er den at det er vår ytringsfrihet som er truet. Men det har kanskje gått deg hus forbi, i din iver etter å latterligjøre en figur som Runar Søgaard. Ja, selvsagt er han lett å rakke ned på. Jeg ser det. Men skal ytringsfriheten gjelde kun fordi vi liker? eller.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daniella_
Trodde det var ytringsfrihet jeg' date=' men det er ikke så lett når en får "dødsdom" for å si noe om Muhammed. Tenk hvor mange folk som har sagt noe stygt om Jesus. Skulle tatt seg ut om de kristne også ga disse "dødsdom"! Muslimene har ingen rett til å gi han dødsdom :evil:[/quote']

Ja, det er ytringsfrihet. Men, at han som en predikant "fleiper" om muslimenes Profet, det burde han holde seg for god til.

I følge hans skrifter står det jo at man skal respektere andres religion, og det gjør han jo ikke. Han gjør det stikk motsatte faktisk.

Han skal stå frem som et forbilde, og ikke en "skillevegg".

Han satt på TV å unnskyldte seg, men, samtidig så dro han inn dette med at enkelte muslimer i enkelte land gifter seg med mindreårige. Altså, han gir med den ene hånda, og tar med den andre...

Jeg syns det var usmakelig av Runar S. Han burde visst bedre.

Nei, han fortjener ingen dødsdom for å si slike ting. Men jeg syns søren meg han fortjente å legge seg så flat som han gjorde (prøvde på i allefall)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Ja, han har ytringsfrihet. Men, når han kommer med såpass sterke ytringer, da må han tåle reaksjoner.

Jeg hørte måten han "fleipet" på når han snakket om Muhammad. Jammen meg skal man kjenne han godt for å skjønne at dette var humoristisk.

At han måtte legge seg flat nå gjorde han kun for å redde sitt eget skinn og sin "karriere".

Ytringsfrihet har vi men, han påtok seg en dommerrolle når han sa at Muhammad var pedofil. Hvem har gitt han den rollen?

Det er det jeg reagerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går jo faen ikke an til å si en dritt lenger nå uten at en skal få bombetrusler og gærne muslimer etter seg. Og slike folk skal vi ha inn i Norge??? :evil:

Fuck The World...Guran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daniella_
Det går jo faen ikke an til å si en dritt lenger nå uten at en skal få bombetrusler og gærne muslimer etter seg.  Og slike folk skal vi ha inn i Norge??? :evil:  

Fuck The World...Guran

Å si en dritt?

Er det "bare bare" å kalle en hellig profet for en pedofil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Til Daniella: Det rettferdiggjør ikke å erklære han "dødsdømt". Det finnes utallige folk som har sagt stygge ting om jesus. skulle tatt seg ut om kristne skulle gått rundt og truet sånn. Jeg mener selvfølgelig at en skal vise respekt for andre religioner og at han iekk burde komme med en slik uttalelse, men å komme med trusler slik som fundamentalistiske muslimer gjør, bør vi ikke finen oss i.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Til Daniella: Det rettferdiggjør ikke å erklære han "dødsdømt". Det finnes utallige folk som har sagt stygge ting om jesus. skulle tatt seg ut om kristne skulle gått rundt og truet sånn. Jeg mener selvfølgelig at en skal vise respekt for andre religioner og at han iekk burde komme med en slik uttalelse' date=' men å komme med trusler slik som fundamentalistiske muslimer gjør, bør vi ikke finen oss i.. :evil:[/quote']

Jeg sier ikke at det rettferdiggjør det heller.

Jeg sier bare at når det kommer til såpass gale mennesker (terroristene) så burde man vite bedre enn å komme med slike uttalelser som Runar S gjorde.

Det er jo som å helle sprit på bålet...

Sånt sier man ikke heller, sånt skal man holde seg for god til. Vi vil da vel ikke ned på terroristenes nivå?

Nei han fortjener absolutt ingen dødsdom, men han fortjente som sagt å legge seg flat å be om unnskyldning.

Og har du en løsning på hva vi skal gjøre med det fundamentalistene gjør?

Du sier vi ikke skal finne oss i det, det er jeg forsåvidt enig. Men, hva kan vi gjøre?

Spør av nysgjerrighet... for jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nei. jeg har ingen løsning på det. Hadde jeg hatt det skulle jeg skrive det ned her på kvinneguiden :ler: Kanskej gitt de som truet med "dødsdom" en saftig bot og sendt dem ut av landet, men sikker ikke godt å vite hvem det er. Folk som kommer med slike trusler bør iallefall blir straffet skikkelig mener nå jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...