AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #41 Skrevet 30. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: definisjon jeg er ute etter. Men det tror jeg er utvannet. Kvinner som sier dem er singel, men har elsker på si, kan jeg ikke si er singel. Men har en løs samhold. Anonymkode: 557eb...b49 Og jeg er uenig. Å ha en FF, sikrer tilgang på sex. Et forhold krever og gir veldig mye mer enn sex. Anonymkode: 6c0da...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #42 Skrevet 31. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg er uenig. Å ha en FF, sikrer tilgang på sex. Et forhold krever og gir veldig mye mer enn sex. Anonymkode: 6c0da...4ce dermed vil jeg si du er ikke enslig eller singel.... du har en relasjon som ikke reflekteres som at du er "ledig på markedet". Du har rett og slett en veldig intim stevnemøte med menn, på det dypeste plan man kan komme. Anonymkode: 557eb...b49 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #43 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: dermed vil jeg si du er ikke enslig eller singel.... du har en relasjon som ikke reflekteres som at du er "ledig på markedet". Du har rett og slett en veldig intim stevnemøte med menn, på det dypeste plan man kan komme. Anonymkode: 557eb...b49 Nettopp. Synes at det er helt sykt hvordan så mange gjør bagatell ut av sex. Sex er som du påpeker det mest intime to personer kan dele og det blir gjort om til "det er bare sex". Hvis det er "bare sex", så hva er et forhold uten sex? Vennskap, for da er man blitt en kvinnelig og mannlig kompis i et forhold uten intimitet. Så vi ser nok en gang hykleriet der et par kvinnelige debattanter her i tråden ikke skjønner når de har scoret selvmål, når de sier at "forhold krever og gir veldig mye mer enn sex", samtidig så er det utallig mange tråder her som tar for seg temaet om man bør avslutte et forhold fordi "sexen ikke fungerer" til tross for at andre ting er positive i forholdet. Nok en gang, får man fastslått hykleriet i de kvinnelige "argumentene". Sex er definitivt ikke "bare sex", og de som mener det, bør man ikke bruke et eneste sekund på å date. Hele virkelighetsbildet er snudd opp-ned her til lands. For å oppsummere den kvinnelige logikken som forsvarer dette, så skal en mann som tar en kaffe med ei på date, angivelig føle seg "spesiell", mens den FF-en som trer henne ned over staken sin med jevne mellom er "bare til sex". Så han fyren som er så "heldig" å få tillatelse til å drikke kaffe med ei er altså potensielt sett den "heldige". Feminist "Logic", right there, liksom. Anonymkode: ef9df...18c 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #44 Skrevet 31. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Synes at det er helt sykt hvordan så mange gjør bagatell ut av sex. Sex er som du påpeker det mest intime to personer kan dele og det blir gjort om til "det er bare sex". Hvis det er "bare sex", så hva er et forhold uten sex? Vennskap, for da er man blitt en kvinnelig og mannlig kompis i et forhold uten intimitet. Så vi ser nok en gang hykleriet der et par kvinnelige debattanter her i tråden ikke skjønner når de har scoret selvmål, når de sier at "forhold krever og gir veldig mye mer enn sex", samtidig så er det utallig mange tråder her som tar for seg temaet om man bør avslutte et forhold fordi "sexen ikke fungerer" til tross for at andre ting er positive i forholdet. Nok en gang, får man fastslått hykleriet i de kvinnelige "argumentene". Sex er definitivt ikke "bare sex", og de som mener det, bør man ikke bruke et eneste sekund på å date. Hele virkelighetsbildet er snudd opp-ned her til lands. For å oppsummere den kvinnelige logikken som forsvarer dette, så skal en mann som tar en kaffe med ei på date, angivelig føle seg "spesiell", mens den FF-en som trer henne ned over staken sin med jevne mellom er "bare til sex". Så han fyren som er så "heldig" å få tillatelse til å drikke kaffe med ei er altså potensielt sett den "heldige". Feminist "Logic", right there, liksom. Anonymkode: ef9df...18c Et kjærlighetsforhold uten sex er vennskap. Et seksuelt forhold uten kjærlighet er vennskap. For at et forhold skal være et forhold, må man altså ha tre komponenter tilstede: kjærlighet, sex og ønske om samhold. Ergo ekskluderer ikke en FF å være på markedet etter kjærlighet. Anonymkode: 6c0da...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #45 Skrevet 31. mai 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et kjærlighetsforhold uten sex er vennskap. Et seksuelt forhold uten kjærlighet er vennskap. For at et forhold skal være et forhold, må man altså ha tre komponenter tilstede: kjærlighet, sex og ønske om samhold. Ergo ekskluderer ikke en FF å være på markedet etter kjærlighet. Anonymkode: 6c0da...4ce Du må gjerne fortelle deg selv det, og prøve ellers å lure mange nok menn til å akseptere din "tankegang", men flere og flere menn våkner heldigvis opp av denne normalen som du foreslår er "fint å forholde seg" til. For en normal mann vil det aldri være akseptabelt at den kvinnelige daten han bruker tid på (og penger på kaffe, middager, osv) skal ri på noen andre sine peniser samtidig mens han dater henne. Du er tydeligvis ei som liker å gjøre bagatell ut av sex. Jeg lurer på om du vil si det samme hva gjelder voldtekt. Hva tenker du om menn som sier: "Det er jo bare tvunget sex og er ikke verre enn å få en ørefik". For hvis "sex er bare sex", så hadde straffen for voldtekt gått under langt lavere strafferammer. Da kunne det blitt sidestilt med bare en ørefik eller lettere "legemsfornærmelse". Det er jo tross alt "bare tvunget sex", og kvinnen bør være fornøyd hvis straffen er maks 1 år? Jada, det er litt satt på spissen, men det har likevel en viktig tankemessig sammenheng når du gjør frivillig sex til bagatell og nedgraderer det til "bare sex", som gjør nettopp at folk mister respekten for damer og har vanskeligheter med å vise sympati for ei som eventuelt blir utsatt for tvunget sex, for de som gjør noe ulovlig tenker også at det er jo "bare sex". Du vet at visse menn i arb.sammenheng mener at bare "en klaps på rompa til den kvinnelige kollegaen må hun jo tåle", og du forventer at menn skal begynne å fordømme dette, men viser null forståelse for hvorfor en del menn i Norge blir kvalm av tanken på at den kvinnen de dater skal ri på penisen til andre menn samtidig. Ellers så vet du at i mange andre land - og da mener jeg ikke bare Midt-Østen, men i mange flere land i Europa, Asia, Latin-Amerika, til og med mange steder i USA, er sex absolutt IKKE "bare sex", men noe langt mer alvorlig. Vi ser det også i abortsaken. Abort er for en del kvinner i Norge "bare abort", mens i en rekke andre europeiske land og i USA er det langt ifra "bare abort", men noe langt mer alvorlig. Så du kan ikke forvente at alle menn skal bøye seg for den såkalte "forståelsen" din og de "tre komponentene" dine for du har allerede "samhold" med FF-en når du velger å dele den absolutt mest intime delen et forhold kan ha - nemlig sex og du kan heller ikke kreve at en mann som tar en kaffe eller middag med deg skal "føle seg heldig" om du samtidig har 1 eller 2 andre stykker du har "dyrisk" sex med - ingen normal mann setter pris på det. Anonymkode: ef9df...18c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #46 Skrevet 31. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Nettopp. Synes at det er helt sykt hvordan så mange gjør bagatell ut av sex. Sex er som du påpeker det mest intime to personer kan dele og det blir gjort om til "det er bare sex". Hvis det er "bare sex", så hva er et forhold uten sex? Vennskap, for da er man blitt en kvinnelig og mannlig kompis i et forhold uten intimitet. Så vi ser nok en gang hykleriet der et par kvinnelige debattanter her i tråden ikke skjønner når de har scoret selvmål, når de sier at "forhold krever og gir veldig mye mer enn sex", samtidig så er det utallig mange tråder her som tar for seg temaet om man bør avslutte et forhold fordi "sexen ikke fungerer" til tross for at andre ting er positive i forholdet. Nok en gang, får man fastslått hykleriet i de kvinnelige "argumentene". Sex er definitivt ikke "bare sex", og de som mener det, bør man ikke bruke et eneste sekund på å date. Hele virkelighetsbildet er snudd opp-ned her til lands. For å oppsummere den kvinnelige logikken som forsvarer dette, så skal en mann som tar en kaffe med ei på date, angivelig føle seg "spesiell", mens den FF-en som trer henne ned over staken sin med jevne mellom er "bare til sex". Så han fyren som er så "heldig" å få tillatelse til å drikke kaffe med ei er altså potensielt sett den "heldige". Feminist "Logic", right there, liksom. Anonymkode: ef9df...18c Sant nok, men menn er faktisk enda verre på dette. «Vi kan pule dama selv om vi aldri ville blitt sett offentlig med henne, og hu mangler x og y for forhold, så det er bare sex». Så sitter den heldige utvalgte kvinnen på cafè, som innehar både x og y, men likefullt har mannen hu er på date med nettopp hatt seg med ff’en fra kvelden før. Anonymkode: c0871...974 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #47 Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sant nok, men menn er faktisk enda verre på dette. «Vi kan pule dama selv om vi aldri ville blitt sett offentlig med henne, og hu mangler x og y for forhold, så det er bare sex». Så sitter den heldige utvalgte kvinnen på cafè, som innehar både x og y, men likefullt har mannen hu er på date med nettopp hatt seg med ff’en fra kvelden før. Anonymkode: c0871...974 Jeg er enig med deg at det går begge veier, ja. Så jeg er ikke hyklersk når jeg sier at det bør ikke være "normalt" å date flere samtidig og / eller pule på andre, mens andre som man dater sitter der håpefulle at de er den "heldige" eller "utvalgte". Så jeg mener det samme om menn - at de bør heller ikke gjøre slik. Når man har en slik tankegang at "sex er bare sex" - så blir kroppen og betydningen av sex nedgradert til en dehumaniseringsnivå, hvis du skjønner. Noen som kanskje også ubevisst kan gjøre andre i stand til å gå over til ulovlige aktiviteter i forhold til voldtekt. Tenk også på sexkjøpsloven. En den kvinner reagerer at det er så fælt med sexkjøp, men selv sier de at "sex er jo bare sex", så lenge det er frivilig. Men nå var også sexkjøp helt lovlig inntil 31.desember 2008, så det forandret seg plutselig den 1.januar 2009. Men du skjønner poenget mitt, det er at vi har hatt en tendens i samfunnet som har nedgradert sex til "ingenting" og til en "bagatell" og det er bare trist. Man skulle trodd at man har kommet lenger i sivilisasjonen, men det ser ut som man går mer i "dyrisk" retning, jo mer "moderne" man er. Jeg synes ikke det er mye "moderne" å etterligne dyrelivet i naturen, men men. Anonymkode: ef9df...18c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #48 Skrevet 31. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er enig med deg at det går begge veier, ja. Så jeg er ikke hyklersk når jeg sier at det bør ikke være "normalt" å date flere samtidig og / eller pule på andre, mens andre som man dater sitter der håpefulle at de er den "heldige" eller "utvalgte". Så jeg mener det samme om menn - at de bør heller ikke gjøre slik. Når man har en slik tankegang at "sex er bare sex" - så blir kroppen og betydningen av sex nedgradert til en dehumaniseringsnivå, hvis du skjønner. Noen som kanskje også ubevisst kan gjøre andre i stand til å gå over til ulovlige aktiviteter i forhold til voldtekt. Tenk også på sexkjøpsloven. En den kvinner reagerer at det er så fælt med sexkjøp, men selv sier de at "sex er jo bare sex", så lenge det er frivilig. Men nå var også sexkjøp helt lovlig inntil 31.desember 2008, så det forandret seg plutselig den 1.januar 2009. Men du skjønner poenget mitt, det er at vi har hatt en tendens i samfunnet som har nedgradert sex til "ingenting" og til en "bagatell" og det er bare trist. Man skulle trodd at man har kommet lenger i sivilisasjonen, men det ser ut som man går mer i "dyrisk" retning, jo mer "moderne" man er. Jeg synes ikke det er mye "moderne" å etterligne dyrelivet i naturen, men men. Anonymkode: ef9df...18c Ja, jeg har selv endret syn på dette. Hatt ONS da jeg var yngre og hadde en ff, men følte meg brukt og trist etter sex med han, og jeg ønsker ikke lenger ha sex før det er i en trygg relasjon hvor mannen er glad i meg og vil noe mer enn bare sex. Men det er vanskelig, har høy sexlyst og stort behov for kos og nærhet, så jeg går litt på veggen her av å være alene og ikke få dekket disse behovene. Anonymkode: c0871...974 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #49 Skrevet 1. juni 2019 På 30.5.2019 den 18.49, Arabella skrev: Kanskje det, du. det er en sunn relasjon å ha, der to kan få kjenne på det viktige i med menneskelighet. Å ha hverandre gjør livet så mye lettere. Anonymkode: 557eb...b49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå