Peggy-Lovise Skrevet 29. mai #34701 Del Skrevet 29. mai Ikke noe problem å returnere. Jeg bruker alltid Klarna og 30 dagers betalingsfrist. Null stress 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. mai #34702 Del Skrevet 29. mai 16 minutter siden, Snublefot62 said: Nei, man har 14 dager fra man mottar varen. Dette kommer frem i angrerettloven §21 første del. Får man ikke informasjon om angrerett så har man angrerett i 12 måneder PLUSS den opprinnelige fristen på 14 dager. Dette kommer frem i samme paragraf, 3 ledd. Paragraf §8 bokstav H sier at det skal opplyses om angrerett, vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angretten, og denne skal gjøres klart og tydelig ovenfor forbruker før det blir inngått avtale. Å sende skjemaet i pakken er altså ikke godt nok. Dersom ingen av de andre du nevner heller ikke sender forbrukeren opplysningene som kreves i henhold til loven så bryter de alle loven. Det betyr ikke at det Careless gjør er greit. Det betyr bare at alle gjør noe ugreit. Man har 14 dager fra man mottar varen, tidligst fra informasjonen er mottatt. Mottar man informasjonen 1 uke etter varen er mottatt løper angreretten i 14 dager fra den uka. Det hele året gjelder kun hvis man ikke blir gitt informasjonen - se lenken jeg la ved til Forbrukertilsynet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. mai #34703 Del Skrevet 29. mai issoras skrev (2 minutter siden): Man har 14 dager fra man mottar varen, tidligst fra informasjonen er mottatt. Mottar man informasjonen 1 uke etter varen er mottatt løper angreretten i 14 dager fra den uka. Det hele året gjelder kun hvis man ikke blir gitt informasjonen - se lenken jeg la ved til Forbrukertilsynet. Hvor får du "14 dager fra den uka" fra? Det er upresist. Loven er klar. Dersom selger sender angrerettskjema til kunden på et varig medium etter at avtaleinngåelse er gjort så gjelder de 14 dagene med angrefrist først DAGEN ETTER dette skjemaet er mottatt. Men det betyr i all praksis at Careless er nødt til å sende angrerettskjema enten fysisk i posten til hver enkelt kunde som ikke har mottatt dette tidligere, eller pr e-post som et faktisk vedlegg og ikke bare en lenke kunden må trykke på. Men det må til for å avbryte fristen, og fristen blir da 14 dager DAGEN ETTER at det skjemaet er mottatt av kunden. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. mai #34704 Del Skrevet 29. mai 16 minutter siden, Snublefot62 said: Hvor får du "14 dager fra den uka" fra? Det er upresist. Loven er klar. Dersom selger sender angrerettskjema til kunden på et varig medium etter at avtaleinngåelse er gjort så gjelder de 14 dagene med angrefrist først DAGEN ETTER dette skjemaet er mottatt. Men det betyr i all praksis at Careless er nødt til å sende angrerettskjema enten fysisk i posten til hver enkelt kunde som ikke har mottatt dette tidligere, eller pr e-post som et faktisk vedlegg og ikke bare en lenke kunden må trykke på. Men det må til for å avbryte fristen, og fristen blir da 14 dager DAGEN ETTER at det skjemaet er mottatt av kunden. Jeg har jo skrevet det i innlegget mitt, hva med å lese kildene i stedetfor å bare si deg uenig og plukke ut sitater som ikke bekrefter dine egne påstander? Det ene året gjelder kun hvis informasjonen ikke blir gitt. 1 hour ago, issoras said: Man har 14 dager fra man mottar informasjonen, inntil 12 måneder. Mottar man angrerettskjema med pakken er altså angreretten i tråd med de 14 dagene (for dagene løper ikke før pakken er mottatt uansett). https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/netthandel/sporsmal-svar-netthandel#:~:text=jeg på å-,angre,-et kjøp% Jeg kan gjenta sitatet fra Forbrukertilsynet: Disse fristene gjelder bare så fremt du har fått opplysninger om angreretten av de næringsdrivende. Opplysningene skal være gitt på en klar og forståelig måte og skal inneholde informasjon om at du har angrerett og vilkårene, tidsfristene og fremgangsmåte for å bruke angreretten. Dersom du ikke har mottatt denne informasjonen, vil angrefristen utvides til to uker etter at denne informasjonen blir gitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 29. mai #34705 Del Skrevet 29. mai 2 hours ago, issoras said: Å ikke sende skjema med ordrebekreftelse er ganske vanlig. Jeg sjekket mine 10 siste ordre, ingenting om angrerett i ordrebekreftelse, blant annet Norli, Nespresso, Helsestasjonsbutikken, Stormberg, Lyko og Blush. Merkverdig. Små (og store, selvsagt) foretak som jeg handler mye med, er nøye med å sende angrerettskjema med ordrebekreftelse. Å ikke gjøre det, ser jeg på som uprofesjonelt og/eller skrekkelig slurvete. Enn si lurvete. Særlig når det gjelder klær, som bedriften må regne med ikke alltid passer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. mai #34706 Del Skrevet 29. mai (endret) Stargaze skrev (17 timer siden): Er det noen som har handlet hos henne som kan svare på dette: ligger det med ferdig utfylt angrerettsskjema når man handler hos Careless på nett? Nå spurte jeg en helt tilfeldig person på Tise om hun fikk med angrerettskjema. (Har spurt to men fått svar av 1) Hun sier først at jo hun fikk med angrerettskjema men fristen hadde gått ut. Jeg spør om det skjema lå i pakka eller på nett sammen med ordrebekreftelsen? Da svarer hun kort at jeg fikk kontakte kundeservice Fikk svar fra person nr 2 og hun ante ikke om det var med noe angrerettskjema. Hun sa det var med noe papirer men hadde bare kastet alt når kjolen var prøvd på.. men kjolen var i utgangspunktet for stor🙈 Å da skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke sender i retur. Fordi nå forlanger hun 1300 kr for kjolen å får ikke solgt. Dette er den 17 mai/festkjolen.Da kunne hun heller sendt i retur å kun betalt for porto Endret 29. mai av elskersommer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. mai #34707 Del Skrevet 29. mai Peggy-Lovise skrev (3 timer siden): Ikke noe problem å returnere. Jeg bruker alltid Klarna og 30 dagers betalingsfrist. Null stress Men hva med oss som ikke har mulighet til å bruke Klarna? Er det like lett for oss og returnere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kythaela Skrevet 29. mai #34708 Del Skrevet 29. mai Er det noen som vet om Sara Emilie har uttalt seg angående krigen i Palestina? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 29. mai #34709 Del Skrevet 29. mai 40 minutter siden, kythaela said: Er det noen som vet om Sara Emilie har uttalt seg angående krigen i Palestina? Hun hadde noen storyer i går, men de forsvant litt i alle de andre storyene hennes. Tror hun hadde kommet bedre ut av det om hun hadde valgt å ikke poste flere storyer slik som noen får andre influensere valgte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 29. mai #34710 Del Skrevet 29. mai elskersommer skrev (5 timer siden): Men hva med oss som ikke har mulighet til å bruke Klarna? Er det like lett for oss og returnere? Ja, retur er ikke noe problem. Pengene sto på konto kort tid etter at returen var håndtert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 30. mai #34711 Del Skrevet 30. mai Har hun nevnt at hun er super høysensitiv tidligere? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 30. mai #34712 Del Skrevet 30. mai K@tt skrev (1 time siden): Har hun nevnt at hun er super høysensitiv tidligere? 🤔 Ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CaroLis Skrevet 31. mai #34713 Del Skrevet 31. mai K@tt skrev (21 timer siden): Har hun nevnt at hun er super høysensitiv tidligere? 🤔 Opptil flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 31. mai #34714 Del Skrevet 31. mai Er noe som gjør att jeg ikke får lagt ved bilde👿 men i dag sender hun en Snapchat hvor hun skriver att de neste bildene som kommer er egenreklame for en kjole hun skal gi ut. Så kommer det ca 70 bilder av denne kjolen men ingen av bildene er merket som reklame. Er dette greit? Jeg spør før jeg sender til Forbrukertilsynet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerfrue Skrevet 31. mai #34715 Del Skrevet 31. mai Altså, jeg klarer ikke å la være..... og jeg mener egentlig ikke å være stygg, men har du som dame større mage enn du har pupper, så ser du ut som om du har kledd på deg ett telt eller går i laken i de kjolene der altså.... Vær litt selvbevisst når du kler på deg, kjære dame...... feks så er jo kjolene til Monica N, 100 ganger finere til de med litt store kropper. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 31. mai #34716 Del Skrevet 31. mai elskersommer skrev (1 time siden): Er noe som gjør att jeg ikke får lagt ved bilde👿 men i dag sender hun en Snapchat hvor hun skriver att de neste bildene som kommer er egenreklame for en kjole hun skal gi ut. Så kommer det ca 70 bilder av denne kjolen men ingen av bildene er merket som reklame. Er dette greit? Jeg spør før jeg sender til Forbrukertilsynet Det bør vel merkes? For det er ikke gitt at du får med deg snappen hvor hun skriver hva de neste snappene handler om... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 31. mai #34717 Del Skrevet 31. mai Bibbi_ skrev (29 minutter siden): Det bør vel merkes? For det er ikke gitt at du får med deg snappen hvor hun skriver hva de neste snappene handler om... Enig. For den forsvinner jo først, så ser man jo bare en hel haug med kjoler, umerket. Kan umulig være lov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 31. mai #34718 Del Skrevet 31. mai Sharp75! skrev (40 minutter siden): Enig. For den forsvinner jo først, så ser man jo bare en hel haug med kjoler, umerket. Kan umulig være lov. Jeg får se om noen andre har er sikker på svaret. Jeg har tatt screen av alle 70 snapper så jeg sender inn dersom dette er feil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 31. mai #34719 Del Skrevet 31. mai elskersommer skrev (31 minutter siden): Jeg får se om noen andre har er sikker på svaret. Jeg har tatt screen av alle 70 snapper så jeg sender inn dersom dette er feil Forbrukerrådet sier det rekker med 1 gang 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. juni #34720 Del Skrevet 1. juni elskersommer skrev (10 timer siden): Er noe som gjør att jeg ikke får lagt ved bilde👿 men i dag sender hun en Snapchat hvor hun skriver att de neste bildene som kommer er egenreklame for en kjole hun skal gi ut. Så kommer det ca 70 bilder av denne kjolen men ingen av bildene er merket som reklame. Er dette greit? Jeg spør før jeg sender til Forbrukertilsynet Alle skal merkes. Når en følger går inn på innholdet hennes så skal følgerne få tydelig info om at det er reklame uavhengig av om følgerne kommer inn på det første innlegget (som er merket) eller et vilkårlig av de andre (som ikke er merket). Sharp75! skrev (7 timer siden): Forbrukerrådet sier det rekker med 1 gang 🤔 En gang pr innlegg ja. Men alle innleggene skal være like tydelig merket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå