Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, elskersommer said:

Jeg tenker jo at om jeg er str 80a i bh størrelse så burde jeg jo forvente og få en som er lik i størrelse år etter år. Da tenker jeg om jeg velger å kjøpe kun fra ett firma.

Om jeg kjøper ,80a hos Change så forventer jeg at 80a passer når jeg kjøper neste gang

Bilde fra Jodel 

Screenshot_20240522-180535~2.png

Du har rett i at du skal forvente samme størrelse i klær, men hos change (som du nevner) har de policy om å opmuntre til å alltid prøve bh før kjøp fordi størrelser i forskjellige stiler (og noen ganger materialer) er forskjellige. Jeg har flere ganger stått i prøverommet på change og skulle hatt to sorkjellige bher og måttet gått for to forskjellige størrelser.  Også dyrere undertøysbutikker har samme greie. (Og cubus, kappahl og hm, har også størrelsesavvik mellom forskjellige stiler og materialer)

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (2 timer siden):

Som jeg har sagt før så må helt klart folk få gå i det de vil.. 

Men hvor er ALLE disse folkene som går i careless sine kjoler hele tiden.?jeg har sett ei dame og ei på en IG konto. Å en annen ting jeg også synes er rart er at hvorfor selges det så mange kjole videre på Tise og Finn? Hvor det på 90% av annonsene selges når produktet er for stort eller de er kun brukt 1 gang. Selger virkelig folk kjoler til 1200-1600 kr etter kun bruk 1 gang?

Det hjelper lite og selge 1000 kjoler om 800 av de selges på finn/Tise fordi folk er misfornøyde 

De er der, men Norge er et langstrakt land og alle er ikke på KG for å si Hei jeg så noen her og der. Alt ligger faktisk ikke til salgs på Fb/Finn/ Tise. Her blåses det opp som om alle er misfornøyde og selger det videre. Noen av annonsene er også at de ønsker å bytte str.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (11 minutter siden):

Du har rett i at du skal forvente samme størrelse i klær, men hos change (som du nevner) har de policy om å opmuntre til å alltid prøve bh før kjøp fordi størrelser i forskjellige stiler (og noen ganger materialer) er forskjellige. Jeg har flere ganger stått i prøverommet på change og skulle hatt to sorkjellige bher og måttet gått for to forskjellige størrelser.  Også dyrere undertøysbutikker har samme greie. (Og cubus, kappahl og hm, har også størrelsesavvik mellom forskjellige stiler og materialer)

Men har de andre og ulike størrelse på samme størrelse innen samme modell?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (29 minutter siden):

De er der, men Norge er et langstrakt land og alle er ikke på KG for å si Hei jeg så noen her og der. Alt ligger faktisk ikke til salgs på Fb/Finn/ Tise. Her blåses det opp som om alle er misfornøyde og selger det videre. Noen av annonsene er også at de ønsker å bytte str.

Ja. Å da er det jo bare og sende inn og bytte str.. ikke først selge den på nett for å så bestille ny i rett størrelse 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, elskersommer said:

Jeg tenker jo at om jeg er str 80a i bh størrelse så burde jeg jo forvente og få en som er lik i størrelse år etter år. Da tenker jeg om jeg velger å kjøpe kun fra ett firma.

Om jeg kjøper ,80a hos Change så forventer jeg at 80a passer når jeg kjøper neste gang

Bilde fra Jodel 

Screenshot_20240522-180535~2.png

Det er en ganske urimelig forventning. Bh-er bør alltid prøves og du kan ikke regne med at ulike modeller av samme størrelse passer, ikke en gang hos change. 

Man kan heller ikke forvente at den størrelsen man har brukt i modell A passer neste gang du kjøper modell A. Kroppen forandrer seg og bh-en strekkes sakte ut, så en brukt BH i størrelse 1 vil IKKE være lik en ny bh størrelse 1. 

Det er mennesker som syr klærne, ikke roboter. Man må derfor forvente små avvik også innen nye produkter i samme størrelse. 

Det er jo ingen klesmerker der alle størrelser er kliss like. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig merkelig å legge ut om bæsjen sin på en bedriftskonto. Lurer på om sjefen min hadde blitt fornøyd med neg da🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nussepus skrev (11 minutter siden):

Det er egentlig merkelig å legge ut om bæsjen sin på en bedriftskonto. Lurer på om sjefen min hadde blitt fornøyd med neg da🤷‍♀️

Hæ, gjorde hun det? 🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (1 time siden):

Det er en ganske urimelig forventning. Bh-er bør alltid prøves og du kan ikke regne med at ulike modeller av samme størrelse passer, ikke en gang hos change. 

Man kan heller ikke forvente at den størrelsen man har brukt i modell A passer neste gang du kjøper modell A. Kroppen forandrer seg og bh-en strekkes sakte ut, så en brukt BH i størrelse 1 vil IKKE være lik en ny bh størrelse 1. 

Det er mennesker som syr klærne, ikke roboter. Man må derfor forvente små avvik også innen nye produkter i samme størrelse. 

Det er jo ingen klesmerker der alle størrelser er kliss like. 

Jeg tenker det er innafor å forvente nogenlunde lik størrelse innenfor lik kjole, ta belle kjolene (første jeg husket navnet på av alle produktene), de har variert i størrelse til tross for lik kjole. Men vi er også litt tilbake til håpløs størrelsetabell. Den avviker ganske kraftig fra standar størrelsetabell. Det er nok med på å forvirre folk. 
 

jeg kan ta ett eksempel på hunkemöller, det er undertøysbutikk. Der varierte størrelsene svært mye fra bh til bh. Tidvis litt Lotto å kjøpe uprøvd. Vet de har fått mange tilbakemeldinger på varierende størrelser. En 80F varierte stort. Jeg har greid å kjøpe 80f som jeg ikke har fått igjen og som har vært for stor. Alle i samme modell..Nå må ta med i beregningen at lyse tekstiler ofte er litt mer stretch mtp fargebehandlingen av stoffet. Men de har tatt til seg tilbakemeldingene fra kundene, for de har en helt annen kvalitet på størrelsene nå. Det er ikke den ufrivillige Lotto greiene lengre. 
 

selv om produktene til SE ikke appellerer til meg og litt stiv pris, så vil jeg si hun har funnet produkter som selges. Hadde hun kjørt mer standar størrelser og størrelser folk greier å forholde seg til, så kunne hun ha sluppet unna mye negativ kritikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (21 minutter siden):

Det er egentlig merkelig å legge ut om bæsjen sin på en bedriftskonto. Lurer på om sjefen min hadde blitt fornøyd med neg da🤷‍♀️

Jeg måtte inn å sjekke. Hun gjør jo ikke det, hun snakker om at hun skal ta avføringsprøve fordi hun har vondt i magen. Syns det er fint hvis hun kan normalisere dette litt for andre som syns det er ekkelt å ta!

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (1 time siden):

Jeg måtte inn å sjekke. Hun gjør jo ikke det, hun snakker om at hun skal ta avføringsprøve fordi hun har vondt i magen. Syns det er fint hvis hun kan normalisere dette litt for andre som syns det er ekkelt å ta!

Så hvis man jobber på et advokatkontor, matbutikk, politistasjon osv, så er det helt greit å legge ut på bedriftskonto at man skal bæsje i et glass? Seriøst🤣🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (7 minutter siden):

Så hvis man jobber på et advokatkontor, matbutikk, politistasjon osv, så er det helt greit å legge ut på bedriftskonto at man skal bæsje i et glass? Seriøst🤣🤣

Gøy at man kan sammenligne SE med andre bedrifter kun når det passer det ene "narrativet" her i tråden, ellers hyles det ut om hvor urelevant det er å sammenligne henne og Careless med andre bedrifter/influencere.

Er gammelt nytt at influencere snakker høyt om tabubelagte temaer.

Endret av Roe
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (11 minutter siden):

Så hvis man jobber på et advokatkontor, matbutikk, politistasjon osv, så er det helt greit å legge ut på bedriftskonto at man skal bæsje i et glass? Seriøst🤣🤣

Nå er vel det å være influencer noe gaaaanske annet enn å jobbe på advokatkontor, butikk eller politistasjon eller? 😂

Har aldri skjønt det der hvor folk reagerer på at influencere legger ut ditt og datt personlige greier på sin "bedriftskonto". Ja, de er en bedrift, men det er jo mennesket som er bedriften. Bedriften går jo ut på å utlevere seg selv og livet sitt. Så om hun vil snakke om bæsjen sin eller hva hun måtte ønske, så er det vel opp til henne. Hun har blitt ordentlig kjedelig etter at alt ble Careless Careless Careless, så litt bæsjeprat får man vel tåle 😂

Endret av Armarillo
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Armarillo said:

Nå er vel det å være influencer noe gaaaanske annet enn å jobbe på advokatkontor, butikk eller politistasjon eller? 😂

Har aldri skjønt det der hvor folk reagerer på at influencere legger ut ditt og datt personlige greier på sin "bedriftskonto". Ja, de er en bedrift, men det er jo mennesket som er bedriften. Bedriften går jo ut på å utlevere seg selv og livet sitt. Så om hun vil snakke om bæsjen sin eller hva hun måtte ønske, så er det vel opp til henne. Hun har blitt ordentlig kjedelig etter at alt ble Careless Careless Careless, så litt bæsjeprat får man vel tåle 😂

Helt feil.
Påvirkere er bedrifter som legger ut et narrativ, altså fortellingen om en oppfunnet person og livsstil presentert som "dem selv".
De lever av å selge inn følgerene/klikkerne til hvem som helst som betaler for det. I dette tilfellet fronter påvirkeren sitt eget klesmerke. Vedkommende utnytter det falskt personlige forholdet til følgerne for alt det er verdt.

Bedriftskontoen er like mye en bedriftskonto som for en hvilken som helst bedrift. Å blande inn bæsjeprat der er bare uprofesjonelt. For en hvilken som helst bedrift.

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villroses hage skrev (12 timer siden):

Helt feil.
Påvirkere er bedrifter som legger ut et narrativ, altså fortellingen om en oppfunnet person og livsstil presentert som "dem selv".
De lever av å selge inn følgerene/klikkerne til hvem som helst som betaler for det. I dette tilfellet fronter påvirkeren sitt eget klesmerke. Vedkommende utnytter det falskt personlige forholdet til følgerne for alt det er verdt.

Bedriftskontoen er like mye en bedriftskonto som for en hvilken som helst bedrift. Å blande inn bæsjeprat der er bare uprofesjonelt. For en hvilken som helst bedrift.

 

 

Jeg bryr meg egentlig fint lite 😅 Men nå hadde ikke Sara Emilie et klesmerke i utgangspunktet. Sammensurret av det hun i utgangspunktet drev med og dette klesmerket hennes er selvfølgelig uheldig, og hun er ikke den kontoen hun en gang var. MEN Saraemilie AS selger seg selv, og har ikke noe med klesmerket å gjøre. 

Og at du skriver "Helt feil" (kjempe irriterende forresten med folk som er så bastante og skal ha så innmari rett at de må skrive sånn 😅), er jo bare teit. Du skriver jo det samme som meg, bare med penere ord. Og en influencer er en influencer, du kan ikke sammenligne henne med en advokat på et advokatbyrå 😅 Hun selger seg selv og later som hun er venninne med følgerne sine. Det er det hele hennes bedrift utenom Careless går ut på. 

Og når du sitter der og sammenligner henne med advokater og butikkmedarbeidere, så er det vel ikke så farlig at hun sammenligner Careless med Elkjøp, eller influenceryrket med sykepleieryrket? Det blir akkurat det samme 🫣

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Armarillo said:

Jeg bryr meg egentlig fint lite 😅 Men nå hadde ikke Sara Emilie et klesmerke i utgangspunktet. Sammensurret av det hun i utgangspunktet drev med og dette klesmerket hennes er selvfølgelig uheldig, og hun er ikke den kontoen hun en gang var. MEN Saraemilie AS selger seg selv, og har ikke noe med klesmerket å gjøre. 

Og at du skriver "Helt feil" (kjempe irriterende forresten med folk som er så bastante og skal ha så innmari rett at de må skrive sånn 😅), er jo bare teit. Du skriver jo det samme som meg, bare med penere ord. Og en influencer er en influencer, du kan ikke sammenligne henne med en advokat på et advokatbyrå 😅 Hun selger seg selv og later som hun er venninne med følgerne sine. Det er det hele hennes bedrift utenom Careless går ut på. 

Og når du sitter der og sammenligner henne med advokater og butikkmedarbeidere, så er det vel ikke så farlig at hun sammenligner Careless med Elkjøp, eller influenceryrket med sykepleieryrket? Det blir akkurat det samme 🫣

Visste jo jeg kom til å provosere med "helt feil" 😉
Du er kanskje ikke helt fremmed for å provosere litt selv, kanskje?

Men, altså. Påvirkeryrket, som en del folk faktisk har som levevei for tiden, er jo da et yrke, og må tåle å sammenlignes med andre yrker enten det er sosialarbeider, søppeltømmer eller advokat. Alle må følge lover og regler, og ha en viss etisk standard. Også i reklanebransjen, som påvirkerne tilhører. Det gjelder ikke særegne lover og regler for "influensere" selv om mange av dem gir blaffen.

Sara E. bruker åpenbart venninne/privatfremstilling av seg for å selge klær i mengder til trofaste beundrere. Ikke forbudt det, men ganske uetisk.

I hvilke andre bransjer kan du påberope deg å være (en stakkars) privatperson når bedriften får kritikk? Av slike årsaker er det svært ugreit med påvirkere som later som de er venninner, og svitsjer mellom privat og bedrift akkurat som det passer dem. De vet akkurat hva de gjør, og tjener gode penger på bløffing. Gidder ikke å være overbærende med dem, nei. Synes faktisk det er viktig å avsløre hva de driver med, og inskjerpe sanksjonene når de bryter lover og ellers driver elendig eller skadelig påvirkning.


 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (2 minutter siden):

Visste jo jeg kom til å provosere med "helt feil" 😉
Du er kanskje ikke helt fremmed for å provosere litt selv, kanskje?

Men, altså. Påvirkeryrket, som en del folk faktisk har som levevei for tiden, er jo da et yrke, og må tåle å sammenlignes med andre yrker enten det er sosialarbeider, søppeltømmer eller advokat. Alle må følge lover og regler, og ha en viss etisk standard. Også i reklanebransjen, som påvirkerne tilhører. Det gjelder ikke særegne lover og regler for "influensere" selv om mange av dem gir blaffen.

Sara E. bruker åpenbart venninne/privatfremstilling av seg for å selge klær i mengder til trofaste beundrere. Ikke forbudt det, men ganske uetisk.

I hvilke andre bransjer kan du påberope deg å være (en stakkars) privatperson når bedriften får kritikk? Av slike årsaker er det svært ugreit med påvirkere som later som de er venninner, og svitsjer mellom privat og bedrift akkurat som det passer dem. De vet akkurat hva de gjør, og tjener gode penger på bløffing. Gidder ikke å være overbærende med dem, nei. Synes faktisk det er viktig å avsløre hva de driver med, og inskjerpe sanksjonene når de bryter lover og ellers driver elendig eller skadelig påvirkning.


 

Ja, jeg er helt enig i det du sier. Jeg er både fascinert, provosert og forbløffet over påvirkningen de har på folk. Og ikke minst evnen vi mennesker har til å la oss påvirke og hjernevaske. Bare se Isabell Raad for eksempel, hun er jo nummer 1 på venninnefronten. Sara Emilie er også veldig god der. Jeg bare syns det blir veldig spesielt å sammenligne denne typen influencere med "ordentlige" yrker. Akkurat som jeg syns det var meget spesielt av SE å sammenligne influenceryrket med det å være sykepleier 😅 

Hva som passer av innhold mener jeg man må se hva slags influencer det er snakk om. Det er stor forskjell på den influenceren SE er/var (det er vel litt blury nå mtp Careless) og for eksempel stor treningsprofil som kun har basert seg på treningsinnhold. Det på grunn av at SE er en livsstilsinfluenser og har hele veien hatt sin hverdag som innhold. Da blir det personlig, og gjerne med en dose bæsj 🫣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roe skrev (14 timer siden):

Gøy at man kan sammenligne SE med andre bedrifter kun når det passer det ene "narrativet" her i tråden, ellers hyles det ut om hvor urelevant det er å sammenligne henne og Careless med andre bedrifter/influencere.

Er gammelt nytt at influencere snakker høyt om tabubelagte temaer.

Men hun vil jo gjerne være bedriftseier. Narrativet er vel at det er REME  som er bedriftseier og ikke hun. Og hun vil jo gjerne være seriøs, men hun faller jo helt igjennom både kunnskapsmessig, språklig og mangel på seriøsitet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Armarillo said:

Ja, jeg er helt enig i det du sier. Jeg er både fascinert, provosert og forbløffet over påvirkningen de har på folk. Og ikke minst evnen vi mennesker har til å la oss påvirke og hjernevaske. Bare se Isabell Raad for eksempel, hun er jo nummer 1 på venninnefronten. Sara Emilie er også veldig god der. Jeg bare syns det blir veldig spesielt å sammenligne denne typen influencere med "ordentlige" yrker. Akkurat som jeg syns det var meget spesielt av SE å sammenligne influenceryrket med det å være sykepleier 😅 

Hva som passer av innhold mener jeg man må se hva slags influencer det er snakk om. Det er stor forskjell på den influenceren SE er/var (det er vel litt blury nå mtp Careless) og for eksempel stor treningsprofil som kun har basert seg på treningsinnhold. Det på grunn av at SE er en livsstilsinfluenser og har hele veien hatt sin hverdag som innhold. Da blir det personlig, og gjerne med en dose bæsj 🫣 

Verden vil bedras, ja det er helt sikkert!
Nettopp, det er jo de såkalte livsstilinfluenserne som er verstingene.  Mange bra påvirkere innen trening, mat og kosthold, for eksempel. De som har utdannelse og kompetanse.

Ille blir det når livsstilpåvirkerne blander inn for eksempel trening og mat og vil påvirke andre uten å ha den kompetansen som trengs. Synd at det er fritt fram uten noen krav til utdannelse og erfaring, som i de fleste andre yrker.

Men et yrke er det okkesom. Men såklart dust å sammenligne livsstilpåvirkerbransjen med sykelpleieryrket som sådan. Men begge lever av det de gjør. Noen gjør bisniss av utseende og bløff, andre av å pleie syke.

Endret av Villroses hage
trykkflei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Villroses hage said:

Helt feil.
Påvirkere er bedrifter som legger ut et narrativ, altså fortellingen om en oppfunnet person og livsstil presentert som "dem selv".
De lever av å selge inn følgerene/klikkerne til hvem som helst som betaler for det. I dette tilfellet fronter påvirkeren sitt eget klesmerke. Vedkommende utnytter det falskt personlige forholdet til følgerne for alt det er verdt.

Bedriftskontoen er like mye en bedriftskonto som for en hvilken som helst bedrift. Å blande inn bæsjeprat der er bare uprofesjonelt. For en hvilken som helst bedrift.

 

 

Hvorfor er det uprofesjonelt å blande inn helseprat i en bedrift som - i følge deg - lever av å legge ut et narrativ om en oppdiktet person? Når dette narrativet i følge deg er konseptet kan jeg ikke forstå hvorfor det er uprofesjonelt å leve opp til det konseptet? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armarillo skrev (16 timer siden):

Nå er vel det å være influencer noe gaaaanske annet enn å jobbe på advokatkontor, butikk eller politistasjon eller? 😂

Har aldri skjønt det der hvor folk reagerer på at influencere legger ut ditt og datt personlige greier på sin "bedriftskonto". Ja, de er en bedrift, men det er jo mennesket som er bedriften. Bedriften går jo ut på å utlevere seg selv og livet sitt. Så om hun vil snakke om bæsjen sin eller hva hun måtte ønske, så er det vel opp til henne. Hun har blitt ordentlig kjedelig etter at alt ble Careless Careless Careless, så litt bæsjeprat får man vel tåle 😂

Hva med og ha en bedriftskonto som heter careless og en konto som er mer privat. Da hadde hun sluppet masse av den kritikken hun får

Men det er jo kritikken hun tjener penger på så da fortsetter hun

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...