Gjest Verba Skrevet 8. mai 2023 #19441 Del Skrevet 8. mai 2023 Jaså? Trodde de forrige kjolene hennes også var garantert at de ikke var gjennomsiktige? Hun som hadde på svart truse å greier. 😅🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 8. mai 2023 #19442 Del Skrevet 8. mai 2023 MøllersTran skrev (7 minutter siden): «Er det lov å la være å merke eller merke med noe mindre prangende enn «reklame» eller «annonse» når det er bare litt reklame i innlegget, eller hvis produktet som eksponeres har en lite fremtredende rolle? Nei. Hvis det som legges ut har markedsføringsverdi, skal det tydelig fremgå at innlegget er markedsføring. Med markedsføringsverdi mener vi at innlegget skaper oppmerksomhet rundt et produkt, en tjeneste eller en næringsdrivende, og at dette direkte eller på sikt kan være med på å fremme salg. Noen eksempler på dette er omtale av et produkt, en tjeneste eller den næringsdrivende i tekst og/eller lyd og tilfeller hvor den næringsdrivende tagges i bildet. Et innlegg vil også kunne ha markedsføringsverdi uten tagg og nærmere omtale, dersom varemerket er synlig i bildet.» Klippet fra Forbrukertilsynet.no I storyen på Insta nå forteller Sara at hun bodde i kjolene hun nå lanserer helt frem til slutten av svangerskapet, og at hun bruker de hele tiden nå. Uendelig mange storyer som burde vært merket med egenreklame der altså… Vi har hvertfall fått med oss at hun har BODD i de kjolene der 😂🙈 Men ikke fått med oss så mye merking om egenreklame nei 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 8. mai 2023 #19443 Del Skrevet 8. mai 2023 Orly skrev (2 timer siden): Det står på lekekassen sine sider , akkurat der hun kjøpte den, så nei det er ikke feil opplysning , litt dumt å prøve å ta folk bår det du sier ikke stemmer. Det er heller ikke like regler som for atv! 2 hastigheter - opptil 6,7 km/t står det Klarer du å lese det du selv tar skjermbilde av å legger ut? "Må alltid brukes under tilsyn av en voksen person". Hvordan kan du forsvare dette?? SE er utrolig uansvarlig. Men hun slipper vel å få bråk inne når hun har kjøpt dette kjøretøyet til barna. Så kan jo hun fokusere på det som er viktigst i livet for henne, jobb og penger. 4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 8. mai 2023 #19444 Del Skrevet 8. mai 2023 Verba skrev (42 minutter siden): Jaså? Trodde de forrige kjolene hennes også var garantert at de ikke var gjennomsiktige? Hun som hadde på svart truse å greier. 😅🤪 Så her innrømmer hun egentlig at de forrige var gjennomsiktige allikevel? 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 8. mai 2023 #19445 Del Skrevet 8. mai 2023 MøllersTran skrev (50 minutter siden): «Er det lov å la være å merke eller merke med noe mindre prangende enn «reklame» eller «annonse» når det er bare litt reklame i innlegget, eller hvis produktet som eksponeres har en lite fremtredende rolle? Nei. Hvis det som legges ut har markedsføringsverdi, skal det tydelig fremgå at innlegget er markedsføring. Med markedsføringsverdi mener vi at innlegget skaper oppmerksomhet rundt et produkt, en tjeneste eller en næringsdrivende, og at dette direkte eller på sikt kan være med på å fremme salg. Noen eksempler på dette er omtale av et produkt, en tjeneste eller den næringsdrivende i tekst og/eller lyd og tilfeller hvor den næringsdrivende tagges i bildet. Et innlegg vil også kunne ha markedsføringsverdi uten tagg og nærmere omtale, dersom varemerket er synlig i bildet.» Klippet fra Forbrukertilsynet.no I storyen på Insta nå forteller Sara at hun bodde i kjolene hun nå lanserer helt frem til slutten av svangerskapet, og at hun bruker de hele tiden nå. Uendelig mange storyer som burde vært merket med egenreklame der altså… Ja, det er kronisk mangel på merking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 8. mai 2023 #19446 Del Skrevet 8. mai 2023 Bibbi_ skrev (4 minutter siden): Så her innrømmer hun egentlig at de forrige var gjennomsiktige allikevel? Hahaha virker faktisk litt sånn ass 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 8. mai 2023 #19447 Del Skrevet 8. mai 2023 Verba skrev (3 minutter siden): Hahaha virker faktisk litt sånn ass 😂 Nå må jeg sitere meg selv.. jeg beklager men jeg tror jeg har misforstått. Jeg trodde dette var en nyere kjole igjen. Ikke den som allerede har blitt solgt i butikkene 🙈 Jeg blir helt forvirra av alle kjolene som blir reklamert for 😂 Men om dette er den samme kjolen som alle ansatte hadde på seg på åpningsdagen så stemmer det jo uansett ikke at den ikke er gjennomsiktig da. Men jeg trodde det var en NYERE kjole igjen dette, så beklager folkens! Jeg var litt for kjapp der 😂🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPentunia Skrevet 8. mai 2023 #19448 Del Skrevet 8. mai 2023 Så mye for «eksklusiv» og «high-end». «One of a kind»? Denne fant jeg på kjøpesenter i kveld, til brøkdelen av prisen for «Sara dress».. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 0llis Skrevet 8. mai 2023 #19449 Del Skrevet 8. mai 2023 Lill skrev (3 timer siden): Det stor forskjell mellom en ATV og et leke kjøretøy. Oppfatter ikke at @Orly forsvarer noe som helst, det er viktig at man diskuterer reelle problemstillinger her. Barneoppdragelsen til Tandberg har ingen direkte påvirkning på den shady måten hun driver bedriften på. Utenom det at hun velger å direkte linke salg og mindreårige, som hun ofte gjør. Det er kritikkverdig. Det var Sara som sa ho hadde kjøpt ATV til ungane. Ho sa og at dei var overraskande kraftige. Ikkje rart det blir reaksjoner. Kor enkelte får informasjon om kas merke og hastighet dei har, skjønner eg ikkje? Når produsenten av varen skriv merknad om at ungane ikkje skal bruke leiken uten tilsyn av voksne, så er det ein grunn for det. Tull å påstå dette bryter med forumreglane. Sara deler kritikkverdig informasjon om ein vare ho har kjøpt. Ingen her diskuterer sensitive opplysninger om ungane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. mai 2023 #19450 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) Bibbi_ skrev (6 timer siden): Klarer du å lese det du selv tar skjermbilde av å legger ut? "Må alltid brukes under tilsyn av en voksen person". Hvordan kan du forsvare dette?? SE er utrolig uansvarlig. Men hun slipper vel å få bråk inne når hun har kjøpt dette kjøretøyet til barna. Så kan jo hun fokusere på det som er viktigst i livet for henne, jobb og penger. Leser du selv hva jeg har kommentert på eller er du kun ute etter å ta meg? kommer du med feil informasjon. Det står klart og tydelig på nettsidene hvor disse atvene selges at de ikke skal brukes uten tilsyn av voksne. Km/t du opplyser stemmer heller ikke. Flere av disse kan gå nokså fort. Dette kan imidlertid stilles inn. Så da sier jeg at km stemmer for det står pø nettsiden , i mitt første innlegg om dette skriver jeg at det er en firhjuling, som det også står på nettsiden, ikke en ordentlig atv og at den kan gå maks 6,7 km, det protesteres det altså på å jeg får beskjed om at jeg kommer med feilinformasjon , så viser jeg hva det står om km på nettsiden, likevel skal dere altså ta meg 🤦🏻♀️ Dette er grunnen til at jeg sjelden skriver i denne tråden , Gud forby om man Ikke bare skriver negativt , da skal man pirkes på i det uendelige. Jeg har ogsp sagt det ikke er samme regler som for en atv, jeg har ikke sagt ett ord om at ikke voksne skal være der. Å nei man forsvarer ikke influenceren av den grunn, men rett skal være rett. Diskuter gjerne videre om dere vil, jeg er derimot ferdig med denne didkusjonen. Endret 9. mai 2023 av Orly 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. mai 2023 #19451 Del Skrevet 9. mai 2023 0llis skrev (3 timer siden): Det var Sara som sa ho hadde kjøpt ATV til ungane. Ho sa og at dei var overraskande kraftige. Ikkje rart det blir reaksjoner. Kor enkelte får informasjon om kas merke og hastighet dei har, skjønner eg ikkje? Når produsenten av varen skriv merknad om at ungane ikkje skal bruke leiken uten tilsyn av voksne, så er det ein grunn for det. Tull å påstå dette bryter med forumreglane. Sara deler kritikkverdig informasjon om ein vare ho har kjøpt. Ingen her diskuterer sensitive opplysninger om ungane. Hun har lagt ut bilde av den ene hvertfall og sagt hvor hun har kjøpt den, med andre ord enkelt å finne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annonymm97 Skrevet 9. mai 2023 #19452 Del Skrevet 9. mai 2023 Orly skrev (1 time siden): Leser du selv hva jeg har kommentert på eller er du kun ute etter å ta meg? kommer du med feil informasjon. Det står klart og tydelig på nettsidene hvor disse atvene selges at de ikke skal brukes uten tilsyn av voksne. Km/t du opplyser stemmer heller ikke. Flere av disse kan gå nokså fort. Dette kan imidlertid stilles inn. Så da sier jeg at km stemmer for det står pø nettsiden , i mitt første innlegg om dette skriver jeg at det er en firhjuling, som det også står på nettsiden, ikke en ordentlig atv og at den kan gå maks 6,7 km, det protesteres det altså på å jeg får beskjed om at jeg kommer med feilinformasjon , så viser jeg hva det står om km på nettsiden, likevel skal dere altså ta meg 🤦🏻♀️ Dette er grunnen til at jeg sjelden skriver i denne tråden , Gud forby om man Ikke bare skriver negativt , da skal man pirkes på i det uendelige. Jeg har ogsp sagt det ikke er samme regler som for en atv, jeg har ikke sagt ett ord om at ikke voksne skal være der. Å nei man forsvarer ikke influenceren av den grunn, men rett skal være rett. Diskuter gjerne videre om dere vil, jeg er derimot ferdig med denne didkusjonen. - Du er klar over at du motsier din egen informasjon? - Diskusjonen handler om Sara, som går imot produsentens advarsler, og lar små barn leke uten tilsyn fra voksne. Det virker som du ønsker å flytte fokuset bort fra hva som egentlig blir diskutert. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pukka Skrevet 9. mai 2023 #19453 Del Skrevet 9. mai 2023 Verba skrev (8 timer siden): Nå må jeg sitere meg selv.. jeg beklager men jeg tror jeg har misforstått. Jeg trodde dette var en nyere kjole igjen. Ikke den som allerede har blitt solgt i butikkene 🙈 Jeg blir helt forvirra av alle kjolene som blir reklamert for 😂 Men om dette er den samme kjolen som alle ansatte hadde på seg på åpningsdagen så stemmer det jo uansett ikke at den ikke er gjennomsiktig da. Men jeg trodde det var en NYERE kjole igjen dette, så beklager folkens! Jeg var litt for kjapp der 😂🙈 Det er iallefall samme modell, men mulig hun har endret underkjole til en tykkere versjon på de siste kjolene? 🤔 Jeg klarer ikke å se at kjolene er gjennomsiktige på det gruppebilder fra åpningsdagen da, bortsett fra at lommen og innholdet viser ganske godt. Ser ikke helt poenget med den, ikke så pent å ha med mobil og diverse i en gjennomsiktig lomme 🙈 Ser også ut som at den ene kjolen har kortere underskjørt enn de andre - mulig det er en av vareprøvene? Mener å huske at de første vareprøvene hadde korte underskjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19454 Del Skrevet 9. mai 2023 pukka skrev (2 minutter siden): Det er iallefall samme modell, men mulig hun har endret underkjole til en tykkere versjon på de siste kjolene? 🤔 Jeg klarer ikke å se at kjolene er gjennomsiktige på det gruppebilder fra åpningsdagen da, bortsett fra at lommen og innholdet viser ganske godt. Ser ikke helt poenget med den, ikke så pent å ha med mobil og diverse i en gjennomsiktig lomme 🙈 Ser også ut som at den ene kjolen har kortere underskjørt enn de andre - mulig det er en av vareprøvene? Mener å huske at de første vareprøvene hadde korte underskjørt. Hahaha jeg aner ikke. Hun lanserer jo kjoler hele tiden føles det ut som, så jeg blir kjempeforvirra 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. mai 2023 #19455 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) "Leser ikke på Jodel/KG".. Og man får ikke "mindre kløft" av å dekke til utringningen,Sara. Man får mindre utringning. lol. Endret 9. mai 2023 av J.. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. mai 2023 #19456 Del Skrevet 9. mai 2023 Men begynner faktisk å tro på at det er Sara selv som (nærmest i blinde..) setter disse størrelsene,fordi et verre rot har jeg aldri sett før. Vil tro noen med kompetanse ikke konsekvent hadde bommet på alle størrelsene de setter.. 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet 9. mai 2023 #19457 Del Skrevet 9. mai 2023 J.. skrev (11 minutter siden): Men begynner faktisk å tro på at det er Sara selv som (nærmest i blinde..) setter disse størrelsene,fordi et verre rot har jeg aldri sett før. Vil tro noen med kompetanse ikke konsekvent hadde bommet på alle størrelsene de setter.. Rart at slikt ikke er avklart/kartlagt utifra mål, før bestilling. Hun har jo vist flere ganger at hun måler og lager til størrelsesskjema rett før lansering. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. mai 2023 #19458 Del Skrevet 9. mai 2023 MøllersTran skrev (9 minutter siden): Rart at slikt ikke er avklart/kartlagt utifra mål, før bestilling. Hun har jo vist flere ganger at hun måler og lager til størrelsesskjema rett før lansering. Ja,jeg forstår det heller ikke. Virker som om det bare lages x antall produkter i ulike str også settes det en ca str (som er helt på bærtur,10/10 ganger).. Ser på alle produktene på nettsiden at "størrelsen oppleves som xx,så sjekk tabellen!". Er vanlig at noen produkter er stor/liten i størrelse,men alle? La også merke til en del tilbakemeldinger på nettsiden som var av typen "jeg er egentlig xl/må alltid ha største str hos andre kjeder,men hos Careless er jeg alltid s! Det er så gøy!" osv. Det var jo nettopp poenget mitt tidligere i tråden om at for noen liker de produktene fordi de opplever å "være" en str de egentlig ikke er,fordi Careless sine str er helt på tryne. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19459 Del Skrevet 9. mai 2023 J.. skrev (1 time siden): "Leser ikke på Jodel/KG".. Og man får ikke "mindre kløft" av å dekke til utringningen,Sara. Man får mindre utringning. lol. Hun leser helt sikkert både her inne og flere andre steder. Men jeg tviler heller ikke på at hun får en drøss private meldinger på ulike sosiale plattformer med tilbakemeldinger på både det ene og andre. Så at hun gjør endringer trenger ikke være pga "folkeopplysningen" som blir gjort her inne og andre steder. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19460 Del Skrevet 9. mai 2023 Designkompetansen til SE er slående. Fargekombinasjonen her er jo helt krise. Det ser ut til at modellen har tisset på seg… 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå