Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Fullt lovlig å ha en eller flere dårlige dager.

Men kanskje det hadde vært litt annerledes om fokuset ikke hadde vært «og da får jeg ikke jobbet»?

Nettopp. Klart det er lov å være litt sliten og frustrert INNIMELLOM. Ikke hele tiden klage. Og det hun klager på er jo at hun ikke får jobbet fordi denne ungen nekter å sove. Får jo helt vondt inni meg. 

Følger en annen på SC som fikk baby samme dag som SE. Hun er også selvstendig næringsdrivende. Hun har ikke snappet en eneste gang at hun jobber. Hun snapper en gang innimellom når hun ammer eller babyen sover på henne, da den babyen også virker som er veldig glad i puppen. Men selv om hun sier hun er litt sliten så ser man samtidig at hun koser med babyen. Prater med den,  lukter på den, rett og slett nyter babyen sin. Litt annet enn "uff, nå våkner den babyen igjen så jeg kan glemme å jobbe"... 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minombre skrev (1 time siden):

Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. 

Er det bare ting som er ulovlig man kan påpeke og kritisere? Dette argumentet er for dårlig, rett og slett. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Minombre skrev (1 time siden):

Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. 

Joda, nybakte foreldre har lov til å være det. Men å planlegge så dårlig at far skal jobbe 12-timersdager, og mor være i full jobb med en 2 uker gammel baby pluss to barn til i hus, det må betegnes som idioti.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
baremeg skrev (34 minutter siden):

Jo, det har hun lov til, men hun virker jo frustrert og oppgitt hver eneste gang jeg ser henne på Snap.  Bare mas om at barnet forstyrrer henne i jobben. Mister all energi av å se/høre henne

Da trenger du jo ikke å følge henne da:) Jeg opplever henne ikke på samme måte. Syns hun viser mange ulike følelser og det er bra.

Skrevet
Minombre skrev (3 minutter siden):

Da trenger du jo ikke å følge henne da:) Jeg opplever henne ikke på samme måte. Syns hun viser mange ulike følelser og det er bra.

Mens andre oppfatter henne og hva hun sier annerledes.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Bibbi_ skrev (28 minutter siden):

Som sagt var dette et eksempel på klaging, kan godt finne fler. Klikket meg gjennom snappene hun la ut på dagtid i går, var ikke mye positivt der. Du skrev at du ikke så noe klaging. Rart at det virker som du er den eneste som ikke så det.

Jo, i går så jeg at hun klaget litt ja, men her inne blir det jo fremstilt som at hun BARE klager og syter. Det gjør hun ikke. Jeg trenger ikke flere eksempler, jeg klarer helt fint selv å vurdere om jeg syns hun klager eller ikke. Jeg vil heller se på influensere som viser livet sånn som det er, nemlig både gode og dårlige dager. Blankpolerte, perfekte og nøye utvalgte bilder og videoer som kun har til hensikt å fremstille seg selv som et glansbilde har jeg fått nok av. 

• Nyttig 2
Gjest Fru G
Skrevet (endret)
Interiørgla skrev (8 timer siden):

Har lest og sett på nyhetene, men er det kvinnens ansvar eller begge kjønn? Hvorfor skal vi proppe oss fulle av hormoner og ikke de mannlige? Hva med kondom? At ikke mange nok dør av det, feks av blodpropp, så forsvarer ikke det alle uheldige bivirkningene som kommer med bruken. At ikke det er gjort noe på den fronten siden de kom på 1960 tallet er for meg en gåte. Men vi kvinner holder kjeft og tar det vi får beskjed om. Nå er ikke denne tråden en debatt om p piller men fortsatt syns jeg det er flott at de yngre står opp om kvinnehelse og sier nei til noe som gir de bivirkninger de ikke vil ha somhttps://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/p-piller/?page=3

Mange gode poeng her, men dette handler om hva en influenser bør eventuelt ikke bør begi seg ut på. Det er et stort ansvar de pålegger seg selv og jeg tror ikke de ser det selv. 

Endret av Fru G
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Mens andre oppfatter henne og hva hun sier annerledes.

Det er jeg fullstendig klar over og det er helt greit. Men man trenger likevel ikke å snakke ned et annet menneske så til de grader som det tidvis blir gjort her inne. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Minombre skrev (1 minutt siden):

Jo, i går så jeg at hun klaget litt ja, men her inne blir det jo fremstilt som at hun BARE klager og syter. Det gjør hun ikke. Jeg trenger ikke flere eksempler

Kanskje andre gjør,som en motvekt til hva du sier?

Hvis "alle" her sier at alt hun poster bare er bra feks,så blir jo ikke det heller automatisk sant..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Stengt for rydding

Sol, admin. 

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. Minner om regler for persondebatt og diskusjon rundt barn: 

Sitat

* Persondebatt

Persondebatt er å diskutere en identifiserbar person som ikke har valgt å eksponere seg selv i f. eks. sosiale medier. Dette kan f. eks. gjelde en kjent persons barn, øvrige familiemedlemmer, tidligere kjærester eller venner.

På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

Mindreårige har et særskilt vern i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Kvinneguiden / Story House Egmont et selvstendigansvar for hva som publiseres på våre plattformer.

Sol, admin. 

Skrevet
Minombre skrev (6 timer siden):

Tro meg. Henne sluttet jeg å følge for leeenge siden 

• Liker 6
Skrevet

Komisk at fredagskaken kom tilbake etter at Oskar har fått sammarbeid med bakehuset med bollene sine🙈🙈

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
supermamz skrev (3 minutter siden):

Komisk at fredagskaken kom tilbake etter at Oskar har fått sammarbeid med bakehuset med bollene sine🙈🙈

Hva er greia med kaka egentlig?

Kjenner ikke til "historien" her.

Skrevet
J.. skrev (8 minutter siden):

Hva er greia med kaka egentlig?

Kjenner ikke til "historien" her.

Bare ei sjokoladekake hun har kjøpt hver fredag et par år eller noe og som hun kaller for fredagskake av den grunn. Den skal være sinnsykt god.

Skrevet

Hva skjedde med hunden sønnen skulle eige sammen med bestemoren? Skulle ikke den være der annenhver uke? 

• Liker 1
Skrevet
supermamz skrev (1 time siden):

Ja får hun til ett samarbeid med bakerhuset på dette så er det komisk🙈 bolla til Oskar er i det minste ferske det er ikke den 2 pk med sjokoladekake

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror hun har vært her inne å lest😅

nå er det plutselig koselig å sitte å jobbe og amme, og V liggende på sofaen med L er det fineste synet❤️

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Visla skrev (11 minutter siden):

Tror hun har vært her inne å lest😅

Ja,hva ellers er nytt? 😂

• Liker 4
Skrevet

Sikkert problemer med melkeproduksjonen fordi hun stresser med å jobbe samtidig som hun ammer.. rart at hun ikke får det til nå på nr tre

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...