Gjest Interiørgla Skrevet 9. mars 2023 #15761 Skrevet 9. mars 2023 Det er vel ikke forbudt å jobbe selv om en har fått barn? Barnefar har vært hjemme de første dagene han hadde perm. Og sånn jeg forstår det skal han være hjemme i pappaperm da når den kommer. Folk har forskjellig arbeid og arbeidstider, noen jobber alt fra 5-8 timers dag og utifra slik jeg har forstått det innehar barnefar en sjefsstilling. Det er ikke en 8 timers arbeidsdag bestandig. Men er enig i at SE nå lager innhold som virker negative og sutrete. Men så lenge babyen nå da tydeligvis ikke har fått nok mat, vil vel dette rette seg når han får mer mat og blir mer fornøyd igjen. Jeg vet at jeg sover dårlig og blir grinete på tom mage.
HelloMindy Skrevet 9. mars 2023 #15762 Skrevet 9. mars 2023 Interiørgla skrev (Akkurat nå): Det er vel ikke forbudt å jobbe selv om en har fått barn? Barnefar har vært hjemme de første dagene han hadde perm. Og sånn jeg forstår det skal han være hjemme i pappaperm da når den kommer. Folk har forskjellig arbeid og arbeidstider, noen jobber alt fra 5-8 timers dag og utifra slik jeg har forstått det innehar barnefar en sjefsstilling. Det er ikke en 8 timers arbeidsdag bestandig. Men er enig i at SE nå lager innhold som virker negative og sutrete. Men så lenge babyen nå da tydeligvis ikke har fått nok mat, vil vel dette rette seg når han får mer mat og blir mer fornøyd igjen. Jeg vet at jeg sover dårlig og blir grinete på tom mage. Jeg tror hun ønsket å vise at man kan drive med business og være nybakt mor. Hun vil vise at det går an. Hun vil lage content ut fra at hun har valgt å jobbe. Det er et ganske fint utgangspunkt. Litt annerledes til og med, kanskje. La oss si hun filmet hverdagen med en kaffekopp, noen møter, vareprøver, litt reklame og hverdagskos, og noen videoer med hverdagens realitet. Jeg tror ingen hadde reagert. Men denne amme-baby-stress-bobla minutt for minutt som blir dokumentert hver dag sammen med den stemningen som finnes i kanalene nå… Bah sier jeg hvertfall. 6 3
Gjest Interiørgla Skrevet 9. mars 2023 #15763 Skrevet 9. mars 2023 Fru G skrev (17 minutter siden): Enig. Jeg reagerte på det med ml fordi hun som influenser er forbilde for mange som selv har barn. Det samme som jeg reagerer på dette med prevensjon som hun og flere andre bruker plattformen sin til. Det legger et enormt ansvar på disse influenserne, Ikke alle er trygge nok i seg selv og noen kan ta alt som blir sagt som en slags sannhet. Syns egentlig at det er flott at dette kommer opp i lyset, og at infuensere med makt tar dette opp. Det er så mange unge jenter som lider under bivirkninger av dette i årevis, så det er på høy tid at dette må bli ett felles ansvar likt fordelt på begge kjønn. Det er vel ikke slik at dette kun er vårt ansvar? En må være 2 for å danse tango som min bestemor sa. I 2016 skrev BBC om en studie av en p-sprøyte for menn som hadde 96 prosent sikkerhet. Forskerne bestemte seg derimot for å ikke ta inn flere testpersoner, da flere av testpersonene fikk bivirkninger som «depresjon, humørsvingninger, muskelsmerter og kviser». Samtidig har p-pillene som er tilgjengelige for kvinner i dag, mange av de samme bivirkningene.
J.. Skrevet 9. mars 2023 #15764 Skrevet 9. mars 2023 HelloMindy skrev (2 minutter siden): Men denne amme-baby-stress-bobla minutt for minutt som blir dokumentert hver dag sammen med den stemningen som finnes i kanalene nå… Bah sier jeg hvertfall. Nettopp. 1
HelloMindy Skrevet 9. mars 2023 #15765 Skrevet 9. mars 2023 (endret) Interiørgla skrev (3 minutter siden): Syns egentlig at det er flott at dette kommer opp i lyset, og at infuensere med makt tar dette opp. Det er så mange unge jenter som lider under bivirkninger av dette i årevis, så det er på høy tid at dette må bli ett felles ansvar likt fordelt på begge kjønn. Det er vel ikke slik at dette kun er vårt ansvar? En må være 2 for å danse tango som min bestemor sa. I 2016 skrev BBC om en studie av en p-sprøyte for menn som hadde 96 prosent sikkerhet. Forskerne bestemte seg derimot for å ikke ta inn flere testpersoner, da flere av testpersonene fikk bivirkninger som «depresjon, humørsvingninger, muskelsmerter og kviser». Samtidig har p-pillene som er tilgjengelige for kvinner i dag, mange av de samme bivirkningene. Jeg bare lurer: leste du den artikkelen det ble lenket til litt lenger bak i tråden? Endret 9. mars 2023 av HelloMindy Skrivefeil 1 1
Gjest Fru G Skrevet 9. mars 2023 #15766 Skrevet 9. mars 2023 HelloMindy skrev (21 minutter siden): Jeg bare lurer: leste du den artikkelen det ble lenket til litt lenger bak i tråden? Interiørgla skrev (24 minutter siden): Syns egentlig at det er flott at dette kommer opp i lyset, og at infuensere med makt tar dette opp. Det er så mange unge jenter som lider under bivirkninger av dette i årevis, så det er på høy tid at dette må bli ett felles ansvar likt fordelt på begge kjønn. Det er vel ikke slik at dette kun er vårt ansvar? En må være 2 for å danse tango som min bestemor sa. I 2016 skrev BBC om en studie av en p-sprøyte for menn som hadde 96 prosent sikkerhet. Forskerne bestemte seg derimot for å ikke ta inn flere testpersoner, da flere av testpersonene fikk bivirkninger som «depresjon, humørsvingninger, muskelsmerter og kviser». Samtidig har p-pillene som er tilgjengelige for kvinner i dag, mange av de samme bivirkningene. Får ikke lenker til artikkelen, men søk opp: lege influenser prevensjon så finner du den på VG.
Gjest Interiørgla Skrevet 9. mars 2023 #15767 Skrevet 9. mars 2023 HelloMindy skrev (23 minutter siden): Jeg bare lurer: leste du den artikkelen det ble lenket til litt lenger bak i tråden? Ja, det var også på tv2 nyhetene
Gjest Interiørgla Skrevet 9. mars 2023 #15768 Skrevet 9. mars 2023 Fru G skrev (1 minutt siden): Får ikke lenker til artikkelen, men søk opp: lege influenser prevensjon så finner du den på VG. Har lest og sett på nyhetene, men er det kvinnens ansvar eller begge kjønn? Hvorfor skal vi proppe oss fulle av hormoner og ikke de mannlige? Hva med kondom? At ikke mange nok dør av det, feks av blodpropp, så forsvarer ikke det alle uheldige bivirkningene som kommer med bruken. At ikke det er gjort noe på den fronten siden de kom på 1960 tallet er for meg en gåte. Men vi kvinner holder kjeft og tar det vi får beskjed om. Nå er ikke denne tråden en debatt om p piller men fortsatt syns jeg det er flott at de yngre står opp om kvinnehelse og sier nei til noe som gir de bivirkninger de ikke vil ha somhttps://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/p-piller/?page=3
Citha Skrevet 9. mars 2023 #15769 Skrevet 9. mars 2023 4 minutter siden, Interiørgla said: Har lest og sett på nyhetene, men er det kvinnens ansvar eller begge kjønn? Hvorfor skal vi proppe oss fulle av hormoner og ikke de mannlige? Hva med kondom? At ikke mange nok dør av det, feks av blodpropp, så forsvarer ikke det alle uheldige bivirkningene som kommer med bruken. At ikke det er gjort noe på den fronten siden de kom på 1960 tallet er for meg en gåte. Men vi kvinner holder kjeft og tar det vi får beskjed om. Nå er ikke denne tråden en debatt om p piller men fortsatt syns jeg det er flott at de yngre står opp om kvinnehelse og sier nei til noe som gir de bivirkninger de ikke vil ha somhttps://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/p-piller/?page=3 Poenget er vel at influensere ikke burde uttale seg om medisinske spørsmål i det hele tatt. – Egne erfaringer kan ikke direkte overføres på andre når det gjelder prevensjon, advarer hun. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zE08Vb/overlege-advarer-mot-influencere-som-deler-prevensjonsraad 3 8
Gjest Interiørgla Skrevet 9. mars 2023 #15770 Skrevet 9. mars 2023 Citha skrev (12 minutter siden): Poenget er vel at influensere ikke burde uttale seg om medisinske spørsmål i det hele tatt. – Egne erfaringer kan ikke direkte overføres på andre når det gjelder prevensjon, advarer hun. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zE08Vb/overlege-advarer-mot-influencere-som-deler Citha skrev (12 minutter siden): Poenget er vel at influensere ikke burde uttale seg om medisinske spørsmål i det hele tatt. – Egne erfaringer kan ikke direkte overføres på andre når det gjelder prevensjon, advarer hun. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zE08Vb/overlege-advarer-mot-influencere-som-deler-prevensjonsraad Du burde ta til deg det som de jentene sier i begynnelsen av dette innlegget du deler, og ikke kun det legen sier. Selvfølgelig vil de at vi skal ta pillen og ikke lage oppstyr. Det vil jo si at de må begynne med hormoner til menn som ikke vil godta alle disse bivirkninger. Du vet at en melder inn bivirkninger på ett legemiddel? Så når det kommer inn ett visst antall like bivirkninger blir dette offentliggjort som bivirkninger i pakningsvedlegget. Det disse influenserne sier er jo stort sett det som står som bivirkninger.
Gjest Interiørgla Skrevet 9. mars 2023 #15771 Skrevet 9. mars 2023 Citha skrev (25 minutter siden): Poenget er vel at influensere ikke burde uttale seg om medisinske spørsmål i det hele tatt. – Egne erfaringer kan ikke direkte overføres på andre når det gjelder prevensjon, advarer hun. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zE08Vb/overlege-advarer-mot-influencere-som-deler-prevensjonsraad https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/menn-far-p-piller-uten-bivirkninger-det-er-ganske-fucked-up/14676889/
Gjest Interiørgla Skrevet 9. mars 2023 #15772 Skrevet 9. mars 2023 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/menn-far-p-piller-uten-bivirkninger-det-er-ganske-fucked-up/14676889/ – Menn har til nå ikke etterspurt et produkt som påfører dem en ekstra byrde for å oppnå en situasjon de allerede står i, siden kvinnen viser å godta bivirkningene hun i dag får gjennom sitt inntak av eksisterende p-piller, forklarer han. Da er spørsmålet, hvorfor godtar vi dette? Så fortsatt syns jeg det er BRA at dette blir belyst av influensere!
Tøvftta Skrevet 10. mars 2023 #15773 Skrevet 10. mars 2023 Tror vi i alle fall kan være enige om en ting. Sara E AS er ett godt eksempel på at rådene de gir angående helse/prevensjon/ amming bør overlates til helsepersonell som jobber innen det. Dessverre er det slik at noen tar til seg rådene som kommer fra bedriftskontoen uten å rådføre seg med lege/ helsepersonell. Noen funker kanskje de samme rådene for, men vi har ikke behov for en haug med influensere som sprer råd og helsetips. Og hva kommer til eksponeringen så håper jeg fremdeles det snart kommer regler angående det. Jeg har gått fra å følge (lenge siden), til å avfølge til nå å blokkere denne bedriftskontoen. Synd at en så down to earth og likanes konto gikk til total katastrofe. Jeg håper de får hverdagen bedre til etterhvert uansett, for å ønske andre vondt eller være skadefro hører ikke hjemme noe sted. 3
Minombre Skrevet 10. mars 2023 #15774 Skrevet 10. mars 2023 Bibbi_ skrev (7 timer siden): For dette viser en fornøyd og happy Sara Emilie? Dette er bare 1 eksempel.... Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. 2
Henikka Skrevet 10. mars 2023 #15775 Skrevet 10. mars 2023 Minombre skrev (4 minutter siden): Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. Sikkert fullt lovlig, men allikevel moralsk forkastelig å utlevere livet til barnet sitt 24/7. 4 4
baremeg Skrevet 10. mars 2023 #15776 Skrevet 10. mars 2023 Minombre skrev (36 minutter siden): Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. Jo, det har hun lov til, men hun virker jo frustrert og oppgitt hver eneste gang jeg ser henne på Snap. Bare mas om at barnet forstyrrer henne i jobben. Mister all energi av å se/høre henne 5 2
K_mb Skrevet 10. mars 2023 #15777 Skrevet 10. mars 2023 Henikka skrev (27 minutter siden): Sikkert fullt lovlig, men allikevel moralsk forkastelig å utlevere livet til barnet sitt 24/7. Og det til hundretusener av seere. Hvorfor skal hun fortelle alt? Barnet har jo ikke privatliv, selv en nyfødt har rett på det. Sånt kan man ta til venner og familie, ikke kringkaste det på en offentlig snapchat døgnet rundt. 4 1 2
Snublefot62 Skrevet 10. mars 2023 #15778 Skrevet 10. mars 2023 Minombre skrev (43 minutter siden): Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. Fullt lovlig å ha en eller flere dårlige dager. Men kanskje det hadde vært litt annerledes om fokuset ikke hadde vært «og da får jeg ikke jobbet»? 7 2
Bibbi_ Skrevet 10. mars 2023 #15779 Skrevet 10. mars 2023 Minombre skrev (45 minutter siden): Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. Som sagt var dette et eksempel på klaging, kan godt finne fler. Klikket meg gjennom snappene hun la ut på dagtid i går, var ikke mye positivt der. Du skrev at du ikke så noe klaging. Rart at det virker som du er den eneste som ikke så det. 3
Enganhøg Skrevet 10. mars 2023 #15780 Skrevet 10. mars 2023 Minombre skrev (48 minutter siden): Men, har hun ikke lov til å være frustrert og oppgitt da? Hun startet jo snapdagen med å fortelle at hun/de hadde en dårlig dag. Det er da fullt lovlig det?! Det vil ikke si at hun bare syter og klager hele tiden. Men har hun en dårlig dag er det lov å logge av internett, å heller bruke tid på seg selv og baby. Disse snappene og bildene blir jo lagret, å barnet blir ungdom en gang. Hvis min mamma hadde lagt ut sånne bilder til mange 1000, hadde kuttet all kontakt, at jobb er viktigere en baby er sykt. Alt hun legger ut vil alltid være på internett. 7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå