Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Minombre skrev (Akkurat nå):

Hun kan jo ha en fødselsdepresjon for alt vi vet. 

Sterkt gjort å kommentere hva andre sier,for selv å si noe slikt i samme åndedrag..

• Liker 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Fru G
Skrevet
Minombre skrev (27 minutter siden):

Nei, jeg gjorde ikke det, heldigvis. Det hadde ikke vært mye å følge med på. Men hun jobber som influenser og dette er noe av jobben hennes. Jeg er heller ikke for all eksponeringen og hadde helt klart ikke valgt å legge ut alt det hun gjør. Det er heller ikke poenget mitt. Poenget mitt er at folk sier at dette ligner på omsorgssvikt, at hun prioriterer jobben fremfor ungen, at det er grunnen til at ungen ikke legger på seg osv. Hun har også, gjentatte ganger, sagt at hun får tett oppfølging av helsesykepleier ifht ungen sin vektoppgang og at hun virkelig håper det går seg til slik at hun får fullammet- slik hun ønsker. Slike ting kan folk holde seg for gode til å kritisere! Diskusjon rundt eksponering av barn, værsågod! Diskuter så mye dere vil. 

Alt henger sammen med alt. Jeg diskuterer ikke omsorgssvikt eller dårlig mor, men jeg diskuterer og mener noe om årsaker til div utfordringer hun deler. Det er nok mye vi ikke vet fordi hun ikke deler alt, men den eksponeringa er ikke grei. Babyen får sin historie delt fra før han er født og det fortsetter. Han er fratatt muligheten til å lage seg sin egen identitet. Jeg sier ikke det er omsorgssvikt, men det er ubetenksomt. Tenk når disse inluenserbarna blir ungdom/voksne. Jeg tror mine barn hadde blitt ekstremt sur på meg om hele livet deres lå på internett. Ja, mine barn er private, men det kan hennes barn også bli. Skjønner at hun er sliten og frustrert, men når man ser seg selv snakke til en telefon såpass mye som det virker som hun gjør er det ikke rart om mange reagerer. 

Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Sterkt gjort å kommentere hva andre sier,for selv å si noe slikt i samme åndedrag..

Hva mener du med det? Jeg sier ikke at hun har det, men FOR ALT VI VET kan hun ha det. Poenget mitt er at det må gå an å vise litt hensyn og raushet mot en som nettopp har født. Selv om hun har to barn fra før, kan det jo være like vanskelig og frustrerende med barn nr 3. Å kritisere ammingen, omsorgsevne osv syns jeg absolutt ikke er greit. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Minombre skrev (6 minutter siden):

Joda, men det var typ 4-5 sider her med ekkokammer over veldig lite saklige ting. Jeg hopper over enormt mye, men ville vise at ikke alle mener hun bare syter og klager hele tiden. Syns det er stygt å si at hun klager på babyen sin! Man skal passe veldig godt på hva man sier til og om folk som nettopp har født. Hun kan jo ha en fødselsdepresjon for alt vi vet. 

Det kommer fra alle kanter. Man blir kalt det ene og det andre - uansett om man forsvarer eller kritiserer. Hjernevasket. Hjerteløs. Jo mer man reagerer på det som er helt usaklig, jo fortere forsvinner det. Men den siste setningen din er svært ufin også, og en spekulasjon man burde holde seg god for. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Minombre skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med det? Jeg sier ikke at hun har det, men FOR ALT VI VET kan hun ha det. Poenget mitt er at det må gå an å vise litt hensyn og raushet mot en som nettopp har født. Selv om hun har to barn fra før, kan det jo være like vanskelig og frustrerende med barn nr 3. Å kritisere ammingen, omsorgsevne osv syns jeg absolutt ikke er greit. 

Men du spekulerer jo i like stor grad som de som spekulerer i hvorfor hun ikke har melk i brystene eller om det er omsorgssvikt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fru G skrev (1 minutt siden):

Alt henger sammen med alt. Jeg diskuterer ikke omsorgssvikt eller dårlig mor, men jeg diskuterer og mener noe om årsaker til div utfordringer hun deler. Det er nok mye vi ikke vet fordi hun ikke deler alt, men den eksponeringa er ikke grei. Babyen får sin historie delt fra før han er født og det fortsetter. Han er fratatt muligheten til å lage seg sin egen identitet. Jeg sier ikke det er omsorgssvikt, men det er ubetenksomt. Tenk når disse inluenserbarna blir ungdom/voksne. Jeg tror mine barn hadde blitt ekstremt sur på meg om hele livet deres lå på internett. Ja, mine barn er private, men det kan hennes barn også bli. Skjønner at hun er sliten og frustrert, men når man ser seg selv snakke til en telefon såpass mye som det virker som hun gjør er det ikke rart om mange reagerer. 

Og det er jeg ikke uenig i. Selv om vi ikke ser ansiktet hans, er det veldig mye annet hun deler. Der er jeg helt enig med deg og mange flere. Ingen trenger å vite om han går opp eller ned i vekt, hvor lite eller mye han sover osv. Slike ting går det helt klart an å holde for seg selv. 
Det er alle de håpløse kommentarene om omsorgssvikt, at hun klager på babyen sin, at hun jobber for mye og at det er derfor hun ikke får til ammingen… Det er kun spekulasjoner og utrolig dårlig gjort å nærmest beskylde henne for å synes ungen er til bry. 

• Nyttig 1
Skrevet
Minombre skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med det?

Jeg mener at jeg (og fler) går ut ifra hva vi vet ut ifra hva hun selv deler via SoMe.

Mens du går ut ifra hva hvis/tenk om/kanskje at..

Whataboutisme funker dårlig i diskusjoner.

At hun selv "ikke mener ting sånn" spiller ingen rolle,da det er nettopp slik hun selv velger å representere det for følgerne.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Fru G skrev (1 minutt siden):

Jeg mener å huske 50 ml hver tredje time med flaskebarn. Så dette høres jo helt utrolig ut. 

Jeg vet ikke hvor lenge siden du hadde barn, men det var ingen instruksjoner fra sykehuset på flaskebarn; man skal gi så mye de ønsker. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Fru G
Skrevet
Minombre skrev (6 minutter siden):

Det er heller ikke greit å antyde at hun lider av fødselsdepresjon. 

Skrevet
Minombre skrev (3 minutter siden):

Og det er jeg ikke uenig i. Selv om vi ikke ser ansiktet hans, er det veldig mye annet hun deler. Der er jeg helt enig med deg og mange flere. Ingen trenger å vite om han går opp eller ned i vekt, hvor lite eller mye han sover osv. Slike ting går det helt klart an å holde for seg selv. 
Det er alle de håpløse kommentarene om omsorgssvikt, at hun klager på babyen sin, at hun jobber for mye og at det er derfor hun ikke får til ammingen… Det er kun spekulasjoner og utrolig dårlig gjort å nærmest beskylde henne for å synes ungen er til bry. 

Mener du at din kommentar om «for alt vi vet, kan hun ha fødselsdepresjon», ikke faller inn under disse kommentarene du kategoriserer som håpløse? Eller kan vi da diskutere disse andre håpløse kommentarene så lenge man skriver det «for alt vi vet» foran?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
HelloMindy skrev (1 time siden):

Nå diskuterer ikke jeg omsorgssvikt og hvorfor hun ikke har melk, det har jeg tydelig sagt noe om - men jeg syns ikke det er bare «å lufte frustrasjon» i mine øyne hvor hun aktivt bruker denne babyen til å få økt klikk, i en kanal hvor hun driver med både eksponering av barn og blander reklame, vareprøver og salg. Det er faktisk ikke «den vanlige mor i gata» som klager litt: det er en agenda og mening bak alt hun poster. 

Enig med deg. Har selv opplevd å ikke kunne fullamme uansett hvor mye jeg prøvde og ønsket det, og jeg jobbet ikke i barsel, så det blir feil å spekulere i det. Omsorgssvikt er det heller ikke, men hun og barnet hadde nok vært tjent med mere ro og (mye) mindre telefon/pc-bruk. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Minombre skrev (49 minutter siden):

Det er en mor som har født et barn som bruker tiden med barnet på jobb for å selge inn amme bh, pysjer, bikinier og andre varer. Det er kynisk. Her er det virkelig ikke mor som er offeret. 

Endret av Lill :)
Skrevet
Minombre skrev (1 minutt siden):

Hæ? Hvordan får du til det ut av det jeg skrev?? Jeg har da vitterlig ikke sagt at hun har hverken det ene eller det andre. Jeg spekulerer ikke i noe som helst, sa at «hva om hun hadde hatt», hadde det vært greit å kommentere slik man gjør da? Jeg tror ikke hun har fødselsdepresjon eller noe som helst annet, jeg syns heller ikke hun bare syter og klager over ungen sin. Jeg syns det ser ut som en helt normal mamma som har sine utfordringer i nyfødt-tiden, som de fleste andre har. Forskjellen er at hun viset det til veldig mange flere enn normalt og at det derfor får veldig mye mer oppmerksomhet. 

Det er tydeligvis ikke bare jeg som har reagert på din kommentar om fødselsdepresjon mens du kritiserer alle de andre i denne tråden, så kanskje du burde lese gjennom det igjen :) 

• Liker 5
Gjest Kattedama
Skrevet
HelloMindy skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor skal vi sitte og diskutere noe SÅ UVESENTLIG i denne tråden?

Jeg er enig. Mener forøvrig at det er info INGEN trenger, så helt på trynet at hun deler dette.

Skrevet
HelloMindy skrev (1 minutt siden):

Det er tydeligvis ikke bare jeg som har reagert på din kommentar om fødselsdepresjon mens du kritiserer alle de andre i denne tråden, så kanskje du burde lese gjennom det igjen :) 

Mulig jeg har formulert meg uklart, det tar jeg til meg. Men, det står absolutt ingen steder at jeg spekulerer i at hun har det. Jeg ville bare frem til at vi må passe på hva vi sier om og til en person i en så sårbar situasjon som det er å være nybakt mamma. Vi vet aldri hvem som kan ha fødselsdepresjon eller ikke, det trenger ikke vises på utsiden. Uansett, jeg orker ikke å diskutere dette mer nå, jeg har sagt mitt. Beklager om formuleringen min virket som spekulasjoner, det var virkelig ikke meningen. 

• Nyttig 1
Skrevet
Minombre skrev (38 minutter siden):

Da har vi to vidt forskjellige briller på når vi ser de snappene! 

For dette viser en fornøyd og happy Sara Emilie? Dette er bare 1 eksempel....

Screenshot_20230309_191906_Snapchat.jpg

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Viki6 skrev (1 time siden):

Ikke jeg som skrev den kommentaren. Hun klager ikke akkurat på babyen, kanskje. Men hun klager over at hun ikke får tatt unna jobb, der hun sitter med en to uker gammel baby. Og babyens far prioriterer å jobbe 12-timersdager med en nyfødt i hus. Disse to må jo totalt mangle evner til planlegging og prioritering. Forferdelig trist 

Denne kommentaren forsvant for meg. Og det rare er at jeg har registrert dette, at hun har delt denne informasjonen, men egentlig ikke tenkt over det selv - eller sett tidligere at det har blitt tatt opp her - at det er 12 timers arbeidsdager for far også. For jeg har fokusert på SE, men du har helt rett. Det er enkelt å fokusere at hun skal «på liv og død» jobbe, men det skal også være en far i dette helhetsbildet, og det fremstiller ikke han i et positivt lys akkurat heller. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 3
Skrevet
Bibbi_ skrev (6 minutter siden):

For dette viser en fornøyd og happy Sara Emilie? Dette er bare 1 eksempel....

Screenshot_20230309_191906_Snapchat.jpg

Det er kombinasjonen av informasjonen som deles i mine øyne og hvordan det gjøres. «Her ligger jeg og er kjempefrustrert fordi han nekter å sove og er så misfornøyd, og jeg måtte amme hele tiden mens jeg egentlig skulle jobbet». Bah.

• Liker 12
Skrevet
HelloMindy skrev (6 minutter siden):

Det er kombinasjonen av informasjonen som deles i mine øyne og hvordan det gjøres. «Her ligger jeg og er kjempefrustrert fordi han nekter å sove og er så misfornøyd, og jeg måtte amme hele tiden mens jeg egentlig skulle jobbet». Bah.

Legg til toneleie og 30 lignende snapper på en og samme dag,så er det ikke rart man reagerer.

• Liker 6
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...