Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Anim92 skrev (10 minutter siden):

Jeg sier også «bah» når babyen akkurat hadde sovnet og jeg endelig skulle rydde kjøkkenet, sitte på do lengre enn 30 sekund eller endelig tok meg tid til å ringe mamma. 

Jeg elsker ikke babyen mindre av den grunn, eller gir den mindre omsorg.

Jeg synes diskusjonen dras i en skikkelig støgg retning her. Ja, med ø.

Jeg syns opplegget til SE begynner å dras i en støgg retning. Måten hun bruker mindreårig på er helt sykt. Dette er forbi å rydde et kjøkken, eller ringe mamma. Hun kommersialiserer barsel og babytiden for å selge noe så banalt som amme bh og pysjer. Håper hun syns det er verdt å bryte både barnets rett til å danne egen digitale identitet og privatliv for å tjene de pengene. Når man trodde familien Nyhus var verstinger liksom..SE tar det virkelig til et helt annet nivå.

Endret av Lill :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At noen får seg til å forsvare det hun poster i sine kanaler er helt ufattelig. Dette handler ikke om å være mammapoliti. Å påstå det er stråmannsargumentasjon for å kneble debatten. 
Hvis man mener at businessen hennes skal trumfe omsorg for nyfødt baby bør man gå noen runder med seg selv. 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Gjest Malya
Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

At noen får seg til å forsvare det hun poster i sine kanaler er helt ufattelig. Dette handler ikke om å være mammapoliti. Å påstå det er stråmannsargumentasjon for å kneble debatten. 
Hvis man mener at businessen hennes skal trumfe omsorg for nyfødt baby bør man gå noen runder med seg selv. 

🎯

Skrevet
Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

Nei det samme overrasker meg, at noen faktisk synes dette er greit og forsvarer SE! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at mange kvinner før henne har helt fint klart å kombinere business og nyfødt baby. Hun gjør intet nytt, men det virker for meg som om hun ikke har evnen til å balansere det, være fleksibel, tilpasse seg til babyens tempo, og endringene som må til i hverdagen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Anim92 skrev (16 minutter siden):

Jeg sier også «bah» når babyen akkurat hadde sovnet og jeg endelig skulle rydde kjøkkenet, sitte på do lengre enn 30 sekund eller endelig tok meg tid til å ringe mamma. 

Jeg elsker ikke babyen mindre av den grunn, eller gir den mindre omsorg.

Jeg synes diskusjonen dras i en skikkelig støgg retning her. Ja, med ø.

Helt enig med deg! Jeg sa også «bah», «fader» eller enda verre ting når jeg etter 8 timer bæring endelig fikk satt meg ned for å spise og ungen våknet i det rumpa traff sofaen. Eller de gangene jeg trillet og trillet for at babyen skulle sove og med en gang jeg skulle sette meg ned for å hvile våknet hen. Jeg elsket og elsker barna mine himmelhøyt selv om jeg noen ganger blir innmari fortvilet og sliten!
Denne diskusjonen begynner å bli støgg ja og folk blander seg inn i ting de ikke har noe med eller ikke har grunnlag for å uttale seg om. 

• Nyttig 5
Skrevet (endret)
Minombre skrev (3 minutter siden):

Helt enig med deg! Jeg sa også «bah», «fader» eller enda verre ting når jeg etter 8 timer bæring endelig fikk satt meg ned for å spise og ungen våknet i det rumpa traff sofaen. Eller de gangene jeg trillet og trillet for at babyen skulle sove og med en gang jeg skulle sette meg ned for å hvile våknet hen. Jeg elsket og elsker barna mine himmelhøyt selv om jeg noen ganger blir innmari fortvilet og sliten!
Denne diskusjonen begynner å bli støgg ja og folk blander seg inn i ting de ikke har noe med eller ikke har grunnlag for å uttale seg om. 

Men, du satt ikke 24/7 og klagde på barna dine til så mange fremmede. Det er en vesentlig forskjell. Alle kan bli sliten. Alle kan være fortvilet. Det er det ingen som sier. Men alle sitter ikke time inn og time ut og klager til et kamera fremfor å fokusere på og gi oppmerksomhet til den man klager på. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 10
  • Nyttig 7
Gjest LudaLi
Skrevet
Anim92 skrev (31 minutter siden):

Du ser altså ikke humoren i den siste kommentaren i den siste snappen du nevner? 
Det er neimen ikke rart man dømmes nord og ned nei.

Edit: nettopp det spørsmålet minner meg egentlig om hvorfor jeg skulle slutte å kommentere i denne tråden. Ja, SE gjør tidvis dumme feil. Men… Alt dras alltid ut av proporsjoner, en spøkefull kommentar blir tatt på ramme alvor. For en humørløs gjeng. Jeg melder meg ut igjen😅 

Ja meld deg ut igjen du😅

Gjest Bulsara
Skrevet

Følger ikke Sara, men får henne stadig opp på Snap. Tenk om hun kunne logge av SoMe og nyte baby. Det er helt sykt å se all delingen hun holder på med. 
Logg av Sara, stress ned og nyt barseltiden. Den kommer ALDRI tilbake! Du VIL angre senere når det er for sent. Tenk så heldige vi er i Norge-som har denne muligheten. Men jeg tipper Sara er livredd for å bli urelevant og glemt. Og det sier alt om hvor giftig influenser bransjen er, når det går på bekostning av den dyrebare tiden med det nyfødte livet. 
jeg skal ikke trykke mer når det kommer opp på Snap. Setter en grense for meg selv, for jeg kjenner det provoserer meg så ufattelig å se henne nå! Sykt trist!

Skrevet
HelloMindy skrev (26 minutter siden):

Jeg ser en person som klager i over halvparten av storien sin på babyen og ammingen. Av de nesten 70-80 klikkene jeg måtte gjennom idag, ser jeg i halvparten egentlig kun en irritert mor. Som nettopp legger ut at «hun er litt furt for at babyen sovner på pappaen» etter at hun har brukt hele dagen på å klage på at babyen forstyrrer henne på jobb fordi han ikke sover. 

Jeg oppfatter ikke at hun hverken klager på babyen eller ammingen, hun uttrykker frustrasjon over at babyen ikke sover og at hun ammer og ammer uten at han virker fornøyd. Begge deler er jo fortvilende! Herregud som jeg var lei meg, frustrert, redd, fortvilet og helt sikkert klagete i mine barns første måneder. Det blir gjerne sånn når enten mor eller barn, eller kanskje begge to strever med noe. Jeg har aldri hatt sovebabyer, jeg har aldri klart å amme lenge, men herregud som jeg jobbet for at ungene skulle sove og for å få til ammingen. Uansett hvor hardt jeg prøvde, sov de ikke mer enn korte dupper og våknet hver time gjennom hele natten i flere år. Ammingen likeså- prøvde alt som ble anbefalt. Fikk ammeveiledning, drakk amme-te, hvilte så mye jeg kunne osv, men det hjalp ikke. Hvis noen hadde sagt alt det stygge som blir skrevet her til meg da, hadde jeg nok gått i kjelleren.
Jeg er ganske så sikker på at de aller fleste mødre, med få unntak, gjør det de kan for at babyen skal ha det bra. 

Diskuter gjerne eksponering og det som er, men hold dere for gode til å si at dette er omsorgssvikt, at hun ikke har melk fordi hun bryr seg mer om jobben eller fordi hun har en tøff dag og lufter sine frustrasjoner. Det er lov og nødvendig å klage litt innimellom, man er ikke en dårlig mor for det! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
HelloMindy skrev (11 minutter siden):

Men, du satt ikke 24/7 og klagde på barna dine til så mange fremmede. Det er en vesentlig forskjell. Alle kan bli sliten. Alle kan være fortvilet. Det er det ingen som sier. Men alle sitter ikke time inn og time ut og klager til et kamera fremfor å fokusere på og gi oppmerksomhet til den man klager på. 

Hun sitter da heller ikke 24/7. Det er ganske så mange timer i løpet av en dag vi ikke ser på snap. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Minombre skrev (6 minutter siden):

Jeg oppfatter ikke at hun hverken klager på babyen eller ammingen, hun uttrykker frustrasjon over at babyen ikke sover og at hun ammer og ammer uten at han virker fornøyd. Begge deler er jo fortvilende! Herregud som jeg var lei meg, frustrert, redd, fortvilet og helt sikkert klagete i mine barns første måneder. Det blir gjerne sånn når enten mor eller barn, eller kanskje begge to strever med noe. Jeg har aldri hatt sovebabyer, jeg har aldri klart å amme lenge, men herregud som jeg jobbet for at ungene skulle sove og for å få til ammingen. Uansett hvor hardt jeg prøvde, sov de ikke mer enn korte dupper og våknet hver time gjennom hele natten i flere år. Ammingen likeså- prøvde alt som ble anbefalt. Fikk ammeveiledning, drakk amme-te, hvilte så mye jeg kunne osv, men det hjalp ikke. Hvis noen hadde sagt alt det stygge som blir skrevet her til meg da, hadde jeg nok gått i kjelleren.
Jeg er ganske så sikker på at de aller fleste mødre, med få unntak, gjør det de kan for at babyen skal ha det bra. 

Diskuter gjerne eksponering og det som er, men hold dere for gode til å si at dette er omsorgssvikt, at hun ikke har melk fordi hun bryr seg mer om jobben eller fordi hun har en tøff dag og lufter sine frustrasjoner. Det er lov og nødvendig å klage litt innimellom, man er ikke en dårlig mor for det! 

Minombre skrev (5 minutter siden):

Hun sitter da heller ikke 24/7. Det er ganske så mange timer i løpet av en dag vi ikke ser på snap. 

Minombre skrev (20 minutter siden):

Lever du av at selge barsel tiden din? Ikke? Det gjør nemlig SE AS! Å spekulere i omsorgssvikt og diverse annet er unødvendig, like unødvendig som alle de opplysningene SE AS deler for å mersalg av sine varer. Som tidligere nevnt, håper hun syns at den økonomiske avkastningen er verdt det shit showet man ser nå.

Endret av Lill :)
Skrevet (endret)
Minombre skrev (7 minutter siden):

Diskuter gjerne eksponering og det som er, men hold dere for gode til å si at dette er omsorgssvikt, at hun ikke har melk fordi hun bryr seg mer om jobben eller fordi hun har en tøff dag og lufter sine frustrasjoner.

Denne "tøffen dagen" har straks dratt ut i ett helt år.

Har jo klaget over svangerskapet siden dag 1,deretter over babyen siden dag 1..

Endret av J..
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Moonies skrev (49 minutter siden):

SE har tydeligvis gitt inntrykk av at hun kunne amming, DET hadde hun gjort før og det var null stress. Nå viser det seg jo at hun har lite melk og kanskje ikke var så god på den ammingen som hun har gitt utrykk for.
For et par uker siden snakket hun så tydelig om at hun var sår på brystknoppene og at det var helt normalt i starten - det ser hun resultatet av nå.. lite melk! Såre bryst = feil sugetak = lite melk. Så enkelt fungerer det.
Hun nektet å ta i mot hjelp, da får hun betale prisen for det nå. 
Å jobbe fulltid i tillegg er neppe noe melkeproduksjonsboost det heller. Virkelig på tide å ta deg en pause, Sara!

Og ps; veldig, veldig sjeldent med næringsfattig melk (da er man svært underernært selv i tilfelle), det var nok lite melk hos damen du forteller om også.

Ja, var nok både lite og lite næring. En stresset mor, ikke pga baby, men pga bf som ikke var helt stødig. 
Dette er over 30 år siden, men husker det veldig godt siden hun og jeg fikk barn med bare et par mnd mellomrom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk barn i fjor sommer, og hadde et enormt behov for å gjøre ting hele tiden. Enten det var besøk, trilleturer, babysvømming, barseltreff, babysang, åpen barnehage, hytteturer, båtturer, fjellturer, var i 50 årsdag, 30 årsdag og bryllup. Var mye på trening, jakt, skogsturer, ja dere skjønner tegninga. Å jeg angrer så sykt. Hadde gjort hva som helst for å skru tiden tilbake, å bare nyte nyfødttida! Herlighet, de er jo bare så små en så liten periode, å det er så sjukt viktig å bare være tilstedet. Jobb, venner, festligheter, turer, rydding osv kan man alltid ta igjen senere. Men nyfødttida får man aldri tilbake. 

Har forstått det sånn på Sara at barn nr 3 har vært et stort ønske lenge, men når dette barnet endelig kommer virker det som om det er jobb som står i fokus. Kjempesynd. Hun har visst om dette barnet i 9 mnd, så hun har hatt god tid til å evt sette av penger (hvis det er økonomi som er problemet, men tvilsomt), og god tid på å utsette lanseringer eller finne en stedsfortreder. Hun kommer til å angre på dette senere, det garanterer jeg. Om 20-30-40 år, hva husker hun fra nyfødttiden til L? "Njææ, ikke så mye. Men husker fargene på vareprøvene til Careless vårkolleksjon 2023 da!!😃

Med tanke på kolikkhistorikken til de tidligere barna syns jeg det er et dristig valg av henne at bare V skal ha permisjon, å ikke henne. Kan umulig bli mye tid til jobb og reising hit og dit for lanseringer hvis baby får kolikk. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Minombre skrev (22 minutter siden):

Nå diskuterer ikke jeg omsorgssvikt og hvorfor hun ikke har melk, det har jeg tydelig sagt noe om - men jeg syns ikke det er bare «å lufte frustrasjon» i mine øyne hvor hun aktivt bruker denne babyen til å få økt klikk, i en kanal hvor hun driver med både eksponering av barn og blander reklame, vareprøver og salg. Det er faktisk ikke «den vanlige mor i gata» som klager litt: det er en agenda og mening bak alt hun poster. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
HelloMindy skrev (3 minutter siden):

Nå diskuterer ikke jeg omsorgssvikt og hvorfor hun ikke har melk, det har jeg tydelig sagt noe om - men jeg syns ikke det er bare «å lufte frustrasjon» i mine øyne hvor hun aktivt bruker denne babyen til å få økt klikk, i en kanal hvor hun driver med både eksponering av barn og blander reklame, vareprøver og salg. Det er faktisk ikke «den vanlige mor i gata» som klager litt: det er en agenda og mening bak alt hun poster. 

🏻💯

Skrevet
J.. skrev (42 minutter siden):

Denne "tøffen dagen" har straks dratt ut i ett helt år.

Har jo klaget over svangerskapet siden dag 1,deretter over babyen siden dag 1..

Dette synes jeg var under beltestedet. Mener du dette? 

Jeg skriver ikke mange innlegg her inne, og de jeg har skrevet er veldig tydelige på at jeg ikke er en tilhenger av bedriften hennes i det hele tatt. Det er ingenting ved den som appellerer til meg. 

Men, å si at hun har klaget over babyen sin siden dag én,  er ingenting annet enn ren løgn. 

Ja hun klaget og søyt gjennom hele svangerskapet, og overdriver alt. Bruker alltid enorme ord som 《KRAFTIGE》, 《LIVSTRUENDE》, 《HEFTIGE》 osv. Flaut. Men at hun har klaget over babyen sin har jeg ikke sett. Hun gir uttrykk for forskjellige tanker og følelser rundt første del av barseltiden og hva som skjer osv. Men -klage på babyen sin-, det gjør hun aldeles ikke, og jeg synes du bør trekke den tilbake. Drittekkel kommentar!🤮

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Yesohyes skrev (2 minutter siden):

Mener du dette? 

Jepp.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Lill :) skrev (44 minutter siden):

Lever du av at selge barsel tiden din? Ikke? Det gjør nemlig SE AS! Å spekulere i omsorgssvikt og diverse annet er unødvendig, like unødvendig som alle de opplysningene SE AS deler for å mersalg av sine varer. Som tidligere nevnt, håper hun syns at den økonomiske avkastningen er verdt det shit showet man ser nå.

Nei, jeg gjorde ikke det, heldigvis. Det hadde ikke vært mye å følge med på. Men hun jobber som influenser og dette er noe av jobben hennes. Jeg er heller ikke for all eksponeringen og hadde helt klart ikke valgt å legge ut alt det hun gjør. Det er heller ikke poenget mitt. Poenget mitt er at folk sier at dette ligner på omsorgssvikt, at hun prioriterer jobben fremfor ungen, at det er grunnen til at ungen ikke legger på seg osv. Hun har også, gjentatte ganger, sagt at hun får tett oppfølging av helsesykepleier ifht ungen sin vektoppgang og at hun virkelig håper det går seg til slik at hun får fullammet- slik hun ønsker. Slike ting kan folk holde seg for gode til å kritisere! Diskusjon rundt eksponering av barn, værsågod! Diskuter så mye dere vil. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...