Gjest Juhu25 Skrevet 19. februar 2023 #14181 Del Skrevet 19. februar 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Men du tillater deg altså å fordømme hele tråden her og mange/alle brukere her inne ut i fra det lille du har lest i denne tråden. Gratulerer med dagens dobbeltmoral. Som lærer hadde jeg faktisk forventet at du såg et litt større bilde av utfordringene skolevesenet står fremfor i dag. Jeg ser og økende mengde mobbing og det skremmer meg. Men jeg ser og mye mer. Jeg ser lærere som ikke har tid til elevene. Jeg ser ansatte i skolen som ikke har kompetanse om det digitale livet til elevene. Jeg ser elever som får frikort for å oppføre seg som rævhål fordi de har diagnoser eller har det vanskelig hjemme. Jeg har opplevd elever som blir dyttet i dammer og myr hvor eleven må gå iskald resten av dagen (og påfølgende syk flere dager etterpå) mens mobberen blir sendt inn for å tegne eller spille på telefonen som "straff". Ingen voksne i nærheten. Jeg ser lærere som gir 110% og fortsatt ikke strekker til når de blir pålagt mer og mer arbeid. Og jeg ser frustrerte foreldre som møter administrativt og lovmessig hinder etter hinder på å få hjelp og støtte til ungene sine. Men du henger tydeligvis mye av dette på mammapolitiet og totalt malplassert ansvarsfraskrivelse. Gratulerer. Igjen. Så får jeg gi deg rådet som de fleste andre får her inne på et eller annet tidspunkt. Om du ikke liker det du leser så får du slutte å lese... 👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14182 Del Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (1 minutt siden): Det er vel foreldre sitt ansvar å informere barn og unge om slike ting. Det er på fritiden barn og unge følger influensere. Sist jeg sjekket var ikke Instagram og Snapchat noe man drev med på skolen🤷🏼♀️ Som lærer skal du ha kunnskap om sosiale medier og du skal vite hva som rører seg i sosiale medier. Det er jobben til lærere å sette seg inn i hva som er ok å dele på Internett og ikke. Barns rett til personvern og ikke bli eksponert er på agendaen! Tandberg er et godt eksempel på eksponering av mindreårige og refleksjoner rundt konsekvenser som dette kan medføre! 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 19. februar 2023 #14183 Del Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (3 minutter siden): Det er vel foreldre sitt ansvar å informere barn og unge om slike ting. Det er på fritiden barn og unge følger influensere. Sist jeg sjekket var ikke Instagram og Snapchat noe man drev med på skolen🤷🏼♀️ Foreldre har alltid hovedansvaret for barna sine, men det er jo en selvfølge at man også har fokus på dette på skolen. Det henger selvfølgelig sammen det barna og unge er opptatt av på fritiden og det som også skjer på skolen. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14184 Del Skrevet 19. februar 2023 J.. skrev (19 minutter siden): Hun postet bilde på snap også,og en video der hun forteller at det kommer reels og annet content på IG.. Bra "kjærlighetsbarnet" kan gi mor content,da. Alt for klikk og likes. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 19. februar 2023 #14185 Del Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden): Som lærer skal du ha kunnskap om sosiale medier og du skal vite hva som rører seg i sosiale medier. Det er jobben til lærere å sette seg inn i hva som er ok å dele på Internett og ikke. Barns rett til personvern og ikke bli eksponert er på agendaen! Tandberg er et godt eksempel på eksponering av mindreårige og refleksjoner rundt konsekvenser som dette kan medføre! Dessverre enkelte ser bare kritikerne og ikke SE AS eller andre som faktisk ikke har grenser hva de sier og legger ut … Lurer på hva lærerne tenker om foreldrene til barna som alle vi kan vite om . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14186 Del Skrevet 19. februar 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Men du tillater deg altså å fordømme hele tråden her og mange/alle brukere her inne ut i fra det lille du har lest i denne tråden. Gratulerer med dagens dobbeltmoral. Som lærer hadde jeg faktisk forventet at du såg et litt større bilde av utfordringene skolevesenet står fremfor i dag. Jeg ser og økende mengde mobbing og det skremmer meg. Men jeg ser og mye mer. Jeg ser lærere som ikke har tid til elevene. Jeg ser ansatte i skolen som ikke har kompetanse om det digitale livet til elevene. Jeg ser elever som får frikort for å oppføre seg som rævhål fordi de har diagnoser eller har det vanskelig hjemme. Jeg har opplevd elever som blir dyttet i dammer og myr hvor eleven må gå iskald resten av dagen (og påfølgende syk flere dager etterpå) mens mobberen blir sendt inn for å tegne eller spille på telefonen som "straff". Ingen voksne i nærheten. Jeg ser lærere som gir 110% og fortsatt ikke strekker til når de blir pålagt mer og mer arbeid. Og jeg ser frustrerte foreldre som møter administrativt og lovmessig hinder etter hinder på å få hjelp og støtte til ungene sine. Men du henger tydeligvis mye av dette på mammapolitiet og totalt malplassert ansvarsfraskrivelse. Gratulerer. Igjen. Så får jeg gi deg rådet som de fleste andre får her inne på et eller annet tidspunkt. Om du ikke liker det du leser så får du slutte å lese... Om du føler deg truffet er jo opp til deg selv. Jeg har deltatt i denne tråden også, men føler meg absolutt ikke truffet. Synes det var en passende kommentar som beskriver tonen her inne godt. Imponerende at du klarer å gi denne læreren ansvar for alt som er galt med skolevesenet på bakgrunn av at hun ga sin mening om hva som foregår her inne. Det er ikke lærere sin jobb å oppdra ungene våre. Det må vi nesten klare selv. 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranunkelen Skrevet 19. februar 2023 #14187 Del Skrevet 19. februar 2023 J.. skrev (36 minutter siden): Alle som er innlagt på sykehus får slike bånd. Ved vaginal fødsel får man slikt for å matche babyen sitt. Nei, jeg fikk ikke det ved min vaginale fødsel?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14188 Del Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden): Som lærer skal du ha kunnskap om sosiale medier og du skal vite hva som rører seg i sosiale medier. Det er jobben til lærere å sette seg inn i hva som er ok å dele på Internett og ikke. Barns rett til personvern og ikke bli eksponert er på agendaen! Tandberg er et godt eksempel på eksponering av mindreårige og refleksjoner rundt konsekvenser som dette kan medføre! Nå er vel ikke Sara Emilie den influenseren som treffer flest barn og unge akkurat. De fleste barn og unge vet sikkert ikke hvem hun er en gang. Om du er så opptatt av dette er det vel heller en annen SE du burde vært ute etter. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. februar 2023 #14189 Del Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (1 minutt siden): Om du føler deg truffet er jo opp til deg selv. Jeg har deltatt i denne tråden også, men føler meg absolutt ikke truffet. Synes det var en passende kommentar som beskriver tonen her inne godt. Imponerende at du klarer å gi denne læreren ansvar for alt som er galt med skolevesenet på bakgrunn av at hun ga sin mening om hva som foregår her inne. Det er ikke lærere sin jobb å oppdra ungene våre. Det må vi nesten klare selv. Hvor gav jeg brukeren ansvaret for det som er galt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 19. februar 2023 #14190 Del Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (12 minutter siden): De skal vite en del om den bransjen ja. Hvem ellers tenker du skal veilede barn og unge med tanke på alle løgner og feilinformasjon som bla Tandberg spyr ut i sine kanaler??? Vi foreldre har den oppgaven. Lærenes oppgave er å lære barna nyttige ting de trenger videre i livet. Å lære om influensene er bort kastet på skolen. Noe må foreldrene klare selv også 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. februar 2023 #14191 Del Skrevet 19. februar 2023 Ranunkelen skrev (3 minutter siden): Nei, jeg fikk ikke det ved min vaginale fødsel?? Tabbe av sykehuset. Mor og barn skal alltid ha matchende bånd. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14192 Del Skrevet 19. februar 2023 Juhu25 skrev (1 minutt siden): Dessverre enkelte ser bare kritikerne og ikke SE AS eller andre som faktisk ikke har grenser hva de sier og legger ut … Lurer på hva lærerne tenker om foreldrene til barna som alle vi kan vite om . Digital kompetanse og dannelse er noe barn og unge skal lære og da er denne bransjen med hodeløse influensere passende å vise til. Løgner og utbroderinger av sexlivet sammensauset med eksponering av mindreåriges sykdomshistorie er en grusom og kynisk måte å tjene penger til livets opphold. Det finnes tydeligvis ingen sperrer og barnet som nettopp er kommet til verden er blitt brukt som agn for klikk og likes i mors salgskanaler. De som reagerer på denne uvettige delingen er fittekjerringer og psykisk syke ifølge Tandberg som skryter seg selv opp i skyene da hun hevder at hun har så høy kompetanse.. Hvilken kompetanse er det Tandberg innehar? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14193 Del Skrevet 19. februar 2023 (endret) Minlillelykke skrev (5 minutter siden): Vi foreldre har den oppgaven. Lærenes oppgave er å lære barna nyttige ting de trenger videre i livet. Å lære om influensene er bort kastet på skolen. Noe må foreldrene klare selv også Digital kompetanse er noe barn skal lære på skolen. Les deg på udir sine sider. Endret 19. februar 2023 av Sharpa VinterBerg 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 19. februar 2023 #14194 Del Skrevet 19. februar 2023 MøllersTran skrev (40 minutter siden): Gratulerer så mye til Sara med den lille gutten!! 💙 Måtte nok åpne Insta for at avisene skulle få tilgang på innlegget. De hadde vel ikke fått delt dersom profilen var lukket på tidspunktet. 🎯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14195 Del Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (11 minutter siden): Nå er vel ikke Sara Emilie den influenseren som treffer flest barn og unge akkurat. De fleste barn og unge vet sikkert ikke hvem hun er en gang. Om du er så opptatt av dette er det vel heller en annen SE du burde vært ute etter. Fint om du leser hele innlegget og problematikken rundt Tandbergs hodeløse oppførsel på nett. Hva er dine kommentarer til innholdet i hennes kanaler? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 19. februar 2023 #14196 Del Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (4 minutter siden): Digital kompetanse er noe barn skal lære på skolen. Les deg på udir sine sider. Det er det og innunder der kommer selvfølgelig også influensere (selv om jeg er enig i at kanskje Sara E ikke den viktigste her). At noen protesterer på dette er mildt sagt overraskende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 19. februar 2023 #14197 Del Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (50 minutter siden): Det er faktisk heilt utruleg å lese tråden her. Definisjonen på det berykta mammapolitiet står sterkt her. Ein gjeng med ufordragelege “vaksne” mobbarar som kan tillate seg å meine og tru noko om ein annan person ut ifrå ein brøkdel av det dei får sjå av livet ut av bilete på internett. Eg er lærar og jobbar dagleg med å læra opp barn til å ikkje dømma og til å tolerera andre menneske for den dei er. Med mødre som oppfører seg slik som eg er vitne til her inne, er det ikkje rart skulen står ovanfor ei av dei største utfordringane nokon gong: vanleg folkeskikk som barna burde lært på heimebane. Dette er berre utruleg trist, og eg kjenner eg blir oppgitt på vegne av både Sara Emilie og andre oppegåande menneske. Det er rett og slett ekkelt å lesa her inne. De sit der på dykkar høge hest og dømmer og hetsar eit anna menneske i hennar mest sårbare periode. Som mødre burde de verkeleg visst bedre og skamma dykk! Stygge nettroll som gøymer seg bak tastaturet og trur dei kan sei og meina kva dei vil om andre menneske. Og hva gjør deg annerledes? Du dømmer, snakker dritt og hetser i innlegget ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 19. februar 2023 #14198 Del Skrevet 19. februar 2023 Gratulerer med baby. Bra alt gikk bra til slutt❤️ Så håper jeg du klarer unngå eksponere den lille like mye som du gjør med din samboer😊 Ser forresten du alt har brukt fødselen for å få fler følgere da, det var jo i grunn litt trist, men ikke uventet. 12 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. februar 2023 #14199 Del Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (7 minutter siden): Digital kompetanse er noe barn skal lære på skolen. Les deg på udir sine sider. Jeg lurer fælt på hvordan skolene skal kunne jobbe mot mobbing i 2023 om ikke de digitale plattformene får nødvendig plass i skoledagen? Kanskje @Anne Line kan belyse dette på en saklig måte? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 19. februar 2023 #14200 Del Skrevet 19. februar 2023 Jobbermedbarn skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan man føde store barn både til og før termin, men den største grunnen til at man blir satt i gang er jo overtid og da veier selvfølgelig barnet mer også. 4400 er et stort barn og da er det oftest overtid (ikke alltid). Men nå var det jo feil vekt. Men da er vi jo helt enige da, og kommentaren din var jo også enda mer usaklig og unødvendig til tross for at du åpenbart vet bedre 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå