frkbibelstripp Skrevet 18. februar 2023 #14061 Del Skrevet 18. februar 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Man får ikke epidural via hånden. Nei, men man får uansett veneflon innlagt som standard når man skal få epidural, i tilfelle man skulle behøve medisiner eller væsketilførsel raskt. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 18. februar 2023 #14062 Del Skrevet 18. februar 2023 Sunstone skrev (50 minutter siden): Tenker ikke lenger enn nesa si når det gjelder konsekvenser av ting hun deler. Når det gjelder syreforgiftningen så visste hun antagelig ikke forskjell på begreper. Det betyr jo ikke at hun direkte juger Men da kunne hun vel sagt det i en Snap dagen etter at det kanskje ikke var så alvorlig som hun ga uttrykk for? Istedet velger hun å late som ingenting og det provoserer meg. Hun nevner syreforgifting og «alle» her leser om det på bla Helse Norge om hvor alvorlig det er og at det innebærer innleggelse og kanskje intensiv mens et lite barn som et nydiagnostisert får lov til å ligge hjemme? Bare vær ærlig og legg deg flat de gangene du overdriver for du sier ikke sånne ting uten grunn om et uskyldig barn for å få følgere!! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 18. februar 2023 #14063 Del Skrevet 18. februar 2023 Minombre skrev (6 minutter siden): At noen her inne kaller seg jordmor trenger ikke å være sant. Hvem som helst kan kalle seg for hva som helst her inne. Det vesentlige var ikke yrkestittel, men SE’s mulighet til å påvirke andre med å utlevere helse informasjon som kan være risikofylt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 18. februar 2023 #14064 Del Skrevet 18. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden): Om du tror alt Tandberg legger ut, tror en vel på hva som helst? Det er noen av oss her inne som faktisk har kunnskap om dette. Jeg tror ikke på alt SE legger ut, hvorfor sier du det? Jeg sier bare at hvem som helst kan si at man er jordmor og man bør være kildekritisk. Registrerer at de brukernavnene her inne som er mest kritisk til SE har hevet seg på og applaudert jordmoren, uten å stille noe som helst spørsmål til at hun utgir seg for å være helsepersonell. Flere skriver at de har hatt veneflon hver fødsel, uten at det har vært risikofødsel. «Jordmor» skriver at det ikke er vanlig med veneflon under normal fødsel. Jeg har hatt to normale fødsler og har også hatt veneflon begge ganger. Ingen risikosvangerskap. «Det er noen av oss her inne som har kunnskap om dette» sier du. Hvordan vet du at jeg ikke har kunnskap om dette da? Jeg kan være lege, sykepleier eller jordmor jeg også, for alt du vet. Det er ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell her inne på KG. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunstone Skrevet 18. februar 2023 #14065 Del Skrevet 18. februar 2023 baremeg skrev (1 minutt siden): Men da kunne hun vel sagt det i en Snap dagen etter at det kanskje ikke var så alvorlig som hun ga uttrykk for? Istedet velger hun å late som ingenting og det provoserer meg. Hun nevner syreforgifting og «alle» her leser om det på bla Helse Norge om hvor alvorlig det er og at det innebærer innleggelse og kanskje intensiv mens et lite barn som et nydiagnostisert får lov til å ligge hjemme? Bare vær ærlig og legg deg flat de gangene du overdriver for du sier ikke sånne ting uten grunn om et uskyldig barn for å få følgere!! Jeg er ikke uenig i det heller jeg. Men hun er vel for stolt da. Eller rett og slett ikke bryr seg om hva hun gjør feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 18. februar 2023 #14066 Del Skrevet 18. februar 2023 Seroquel skrev (1 minutt siden): Det vesentlige var ikke yrkestittel, men SE’s mulighet til å påvirke andre med å utlevere helse informasjon som kan være risikofylt. Det er ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell på Kvinneguiden, så vil si det er ganske vesentlig. Og selvfølgelig er det vesentlig med tanke på temaet som blir diskutert nå, nemlig fødsel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordaførr Skrevet 18. februar 2023 #14067 Del Skrevet 18. februar 2023 fusetufs skrev (59 minutter siden): er jo bare å regne det vi vet jo når hu fikk dråpen🙈 Men hvorfor skulle hun lyve om termindato? Skjønner ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 18. februar 2023 #14068 Del Skrevet 18. februar 2023 Sunstone skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke uenig i det heller jeg. Men hun er vel for stolt da. Eller rett og slett ikke bryr seg om hva hun gjør feil. Nettopp! Hun bryr seg ikke! Hun forteller om en syreforgifting som aldri fant sted. Kun for å lage litt «drama» i kanalene sin. Forkastelig spør du meg!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingenhjemme Skrevet 18. februar 2023 #14069 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg avfulgte akkurat SE på både instagram og snapchat. Anbefaler alle andre som er lei å gjøre det samme. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 18. februar 2023 #14070 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) Minombre skrev (15 minutter siden): Det er ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell på Kvinneguiden, så vil si det er ganske vesentlig. Og selvfølgelig er det vesentlig med tanke på temaet som blir diskutert nå, nemlig fødsel. Hun har ikke kommet med råd som helsepersonell til en bruker, men strippet Tandberg i å ikke inneha kompetanse. Du trenger ikke å være jordmor for å skjønne at Tandberg ikke innehar kunnskap om begrep og det hun prater om. Endret 18. februar 2023 av Sharpa VinterBerg 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 18. februar 2023 #14071 Del Skrevet 18. februar 2023 baremeg skrev (13 minutter siden): Nettopp! Hun bryr seg ikke! Hun forteller om en syreforgifting som aldri fant sted. Kun for å lage litt «drama» i kanalene sin. Forkastelig spør du meg!! Det er helt for jævlig å holde på sånn. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butterfly20 Skrevet 18. februar 2023 #14072 Del Skrevet 18. februar 2023 I motsetning til mange andre her syns jeg det er kjempekoselig at hun deler så mye om sitt svangerskap. Håper på oppdatering om at det har kommet baby snart 🥰 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathyzz Skrevet 18. februar 2023 #14073 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) J.. skrev (29 minutter siden): Man får ikke epidural via hånden. Nei herregud selfølgelig ikke 🤦🏻♀️ Hva i alle dager fikk deg til å tro jeg mente det? Virker nesten som du med vilje misforsto hva jeg skrev.... Men hun satte veneflon i Hånda, siden jeg vurderte epidural. (I ryggen som alle andre får ) 🤦🏻♀️ Men jeg ser det er normal praksis blant flere at veneflon blir lagt inn som sikkerhet så da er det nok derfor SE også har fått det. Endret 18. februar 2023 av kathyzz 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 18. februar 2023 #14074 Del Skrevet 18. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (12 minutter siden): Hun har ikke kommet med råd som helsepersonell til en bruker, men strippet Tandberg i å ikke inneha kompetanse. Du trenger ikke å være jordmor for å skjønne at Tandberg ikke innehar kunnskap om begrep og det hun prater om. Nei, det er så, men for en som ikke har født eller som ikke har så mye kunnskap om fødsler og det medisinske rundt det, vil jo automatisk tro på en som utgir seg for å være jordmor. Og, hun sa bl.a at veneflon ikke er vanlig prosedyre ved fødsler, mens majoriteten av de andre som har skrevet her sier at de har hatt veneflon ved alle fødsler. Skal jeg da anklage «jordmor» for løgn, som mange her er så utrolig opphengt i at SE gjør hele tiden? Eller kan det være at det er ulike prosedyrer på forskjellige sykehus? Eller kanskje jordmor ble utdannet for 30 år siden og ikke jobber som jordmor lenger og prosedyrene har endret seg? Man skal ikke stole blindt på noen på et anonymt forum, det var poenget mitt. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 18. februar 2023 #14075 Del Skrevet 18. februar 2023 Minombre skrev (2 minutter siden): Nei, det er så, men for en som ikke har født eller som ikke har så mye kunnskap om fødsler og det medisinske rundt det, vil jo automatisk tro på en som utgir seg for å være jordmor. Og, hun sa bl.a at veneflon ikke er vanlig prosedyre ved fødsler, mens majoriteten av de andre som har skrevet her sier at de har hatt veneflon ved alle fødsler. Skal jeg da anklage «jordmor» for løgn, som mange her er så utrolig opphengt i at SE gjør hele tiden? Eller kan det være at det er ulike prosedyrer på forskjellige sykehus? Eller kanskje jordmor ble utdannet for 30 år siden og ikke jobber som jordmor lenger og prosedyrene har endret seg? Man skal ikke stole blindt på noen på et anonymt forum, det var poenget mitt. Du skal ikke stole blindt på noen. Særlig ikke en influncer som Tandberg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluren Skrevet 18. februar 2023 #14076 Del Skrevet 18. februar 2023 addict skrev (2 timer siden): Jeg har født vaginalt 2 ganger og fikk veneflon den siste gangen fordi de målte pulsen til babyen litt for høyt i en kort periode og la derfor inn for sikkerhetsskyld i tilfelle noe skulle skje 😊 Jeg har hatt to vaginale fødsler og fått veneflon begge gangene. Jordmor forklarte at de la den inn bare i tilfelle det blir haste/katastrofesnitt. Så de skal slippe bruke tid på det i en eventuell krisesituasjon. ingen av mine svangerskap har hatt noe unormalt eller grunn til mistanke om behov for keisersnitt så tror det bare er rutine her ihvertfall. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plast Skrevet 18. februar 2023 #14077 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) . Endret 18. februar 2023 av Plast Teknisk feil 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pep Skrevet 18. februar 2023 #14078 Del Skrevet 18. februar 2023 Skjønner ikke hvorfor man diskuterer veneflon og igangsetting her... Hva er liksom greia,tror dere hun har bedt om å få veneflon for å få det til å se mere dramatisk ut,eller hva? Vi får tro at helsepersonell på det aktuelle sykehuset har kontroll.. Tror ikke de setter veneflon for moro skyld,og tror heller ikke de setter i gang en fødsel uten at det er hensiktsmessig.. 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 18. februar 2023 #14079 Del Skrevet 18. februar 2023 pep skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke hvorfor man diskuterer veneflon og igangsetting her... Hva er liksom greia,tror dere hun har bedt om å få veneflon for å få det til å se mere dramatisk ut,eller hva? Vi får tro at helsepersonell på det aktuelle sykehuset har kontroll.. Tror ikke de setter veneflon for moro skyld,og tror heller ikke de setter i gang en fødsel uten at det er hensiktsmessig.. Jeg ser heller ikke meningen i diskusjonen som foregår her nå. Noen får veneflon, andre ikke. Hva så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 18. februar 2023 #14080 Del Skrevet 18. februar 2023 pep skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor man diskuterer veneflon og igangsetting her... Hva er liksom greia,tror dere hun har bedt om å få veneflon for å få det til å se mere dramatisk ut,eller hva? Vi får tro at helsepersonell på det aktuelle sykehuset har kontroll.. Tror ikke de setter veneflon for moro skyld,og tror heller ikke de setter i gang en fødsel uten at det er hensiktsmessig.. 🙌🏻 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå