Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kuleramme skrev (6 minutter siden):

Tror alle som har fulgt henne lenge ville kjent igjen de eldste barna. De var med på alle bilder før, og selv om hun ikke poster bilder av dem lengre så finnes de ved et kjapt google-søk.. Her om dagen postet hun video av dattera som løp opp og ned trappa, da jeg holdt fingeren på videoen for å lese teksten så jeg dattera helt tydelig.

Det er skremmende at hun ikke har lært noe fra den gang, men fortsetter eksponeringen av de to minste. Har sett så mange forskjellige vinkler av babyen og 2-åringen at jeg har jo greid å lappe sammen et visst bilde av hvordan se ser ut uten å ha sett dem. 

Husker så godt for noen år siden at jeg kjente igjen et blindt barn fra løvemamma-snappen på et badeland i nord. Barnet var med avlastningsfamilien sin og ante ingenting om at mange av menneskene rundt betraktet det og kjente det igjen (og visste en hel masse intime detaljer om det). Det var så ekkel følelse.

Et meget godt innlegg!!! 👏🏻
Det du skriver er akkurat det jeg prøver å få fram, takk! 
Også en tankevekker å lese om din gjenkjenning av et løvemamma-barn. 

I tillegg har SET f.eks. i over ett år liggende ute et familiebilde fra stranden (FB), der alle de tre eldste barna smiler til kamera uten noen form for sladding. SET er oppmerksom på dette, men fjerner ikke bildet…

• Liker 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ikkje ord. Det er svært alvorleg å dele sensitive helseopplysningar om ein barn, som ein kronisk sjukdom, som ein del av eigen sosiale mediereise. Barnekonvensjonen er tydeleg: barn har rett til privatliv og vern mot eksponering som ikkje er til deira beste (art. 3 og 16). Slike delingar kan påverke barnet både no og i framtida, men for mor er det klikk, kroner og øre som gjeld.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Luluk skrev (1 time siden):

Hvorfor kalles det drop av klærne? Nå, på søndag tror jeg det var, skulle en eller anne kjole «droppes», men er allerede å få kjøpt i fysisk butikk…

«Drop» brukes for at folka skal få inntrykk av at det haster å skaffe seg noe eksklusivt  før det blir utsolgt. Så viser det seg jo at man får tak i det lenge etterpå, enten i butikk eller de som har hamstret på «drop»  og som videreselger å fb, Tise eller Finn. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
oss-to skrev (27 minutter siden):

Eg har ikkje ord. Det er svært alvorleg å dele sensitive helseopplysningar om ein barn, som ein kronisk sjukdom, som ein del av eigen sosiale mediereise. Barnekonvensjonen er tydeleg: barn har rett til privatliv og vern mot eksponering som ikkje er til deira beste (art. 3 og 16). Slike delingar kan påverke barnet både no og i framtida, men for mor er det klikk, kroner og øre som gjeld.

Det er helt forferdelig, faktisk! Hele Norge skal ikke vite sånt. Om det så bare er en stakkars liten fot som vises. Fysj! At hun virkelig er så tankeløs at hun deler så mye; tenk på alle de der ute som virkelig ikke bør verken se eller høre om noe som har med barn å gjøre. Og hun velger å dele denne infoen frivillig, hver dag, til alle som vil se! Da er vi etter min mening inne på en slags omsorgssvikt og jeg kan ikke begripe hvorfor det ikke blir slått hardt ned på dette av de som styrer dette landet! Det er en skam.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun eksponerer den lille mer enn noen gang😔 fatter ikke att V ikke sier noe?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hun eksponerer den lille mer enn noen gang😔 fatter ikke att V ikke sier noe?

Han er vel fornøyd med at pengene renner inn... 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Velkommen tilbake, tråd! Jeg registrer at mine innlegg har fått stå. 👍🏻 Og vi er fortsatt på side 2488, altså en mindre ryddig denne gangen? Regner med at det innlegget du bl.a. tenker på, @elskersommer, er dette? Ellers er jeg enig med deg. SET utfordrer og flytter grensene mht barneeksponering… 😖

IMG_8969.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

Velkommen tilbake, tråd! Jeg registrer at mine innlegg har fått stå. 👍🏻 Og vi er fortsatt på side 2488, altså en mindre ryddig denne gangen? Regner med at det innlegget du bl.a. tenker på, @elskersommer, er dette? Ellers er jeg enig med deg. SET utfordrer og flytter grensene mht barneeksponering… 😖

IMG_8969.jpeg

Ja

Tenkte på det😔 Hun gir jo bare blaffen i att mange er kritiske til denne eksponeringen 

• Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Ja

Tenkte på det😔 Hun gir jo bare blaffen i att mange er kritiske til denne eksponeringen 

Helt riktig! SET gir blaffen. Som @FruJohansen sa for over to måneder siden - en inntektskilde er født… 😨 Det toppet seg (foreløpig 😱) med reklamefilmen om nesesugeren der babyen hadde sin offisielle debut som aktør. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Anemoi skrev (20 minutter siden):

Helt riktig! SET gir blaffen. Som @FruJohansen sa for over to måneder siden - en inntektskilde er født… 😨 Det toppet seg (foreløpig 😱) med reklamefilmen om nesesugeren der babyen hadde sin offisielle debut som aktør. 

SE fikk ett kritisk spørsmål på IG på denne reklamen. 

Bilde fra IG

IMG_20250824_022316.jpg

IMG_20250824_022033.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Bilde fra IG

IMG_20250824_022316.jpg

IMG_20250824_022033.jpg

Sara Emilie vet alltid best. 😎 Hun avviser all diskusjon og kritikk. Og hun lyver… Det var ikke bare bakhodet som ble vist, det var bein og armer på en sprudlende og halvnaken baby som var hovedaktør. Som snørret ut mammaen sin. Så kjøp det nødvendige og flotte babyprodukter!!! 😖

• Liker 2
  • Nyttig 8
Gjest Kort_og_grei
Skrevet (endret)

Xxx

Endret av Kort_og_grei
Skrevet
Kort_og_grei skrev (19 minutter siden):

Hvordan er reglene rundt snapkanalen til løvemammaene?

Ta det i tråden Løvemammaene

• Liker 1
Skrevet
Undrende123 skrev (På 22.8.2025 den 20.32):

Det var ikke ironisk skrevet. Jeg har aldri sett barna, men jeg har "bare" fulgt henne på snap i to år. 

Jobber tett på en kollega som har et barn med dia1. Jeg aner ingen ting om hvordan hun reagerer på skifte av sensor f.eks.   Men jeg vet at barnet til SaraE gråter når det må skiftet. Og det vet jeg om barnet til en totalt fremmed. Skammelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (5 timer siden):

Bilde fra IG

IMG_20250824_022316.jpg

IMG_20250824_022033.jpg

Prinsesse vil-ikke har svart.

Hun fremstår som teknologisk analfabet, og dum, når hun påstår at det «bare» er en tre sekunders video med baby. Har hun ikke hørt om skjermbilde? Da er jo babyen foreviget i et bilde. Til alle pedofiles forlystelser. Og andre med skumle hensikter.

Hele teksten virker egentlig til å være skrevet av noen andre. Som at de vet kritikken vil komme og har skrevet forsvaret i forkant. Minner meg litt om Støre og «vi følger utviklingen nøye».

Og jeg vet faktisk ikke hva som hadde vært verst. At hun ikke tenkte over eksponeringen? Eller at hun tenker og vurderer det daglig og allikevel velger så omfattende eksponering?

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Angående Snowroller så har jeg en mistanke om at det blir slått sammen med Careless om kort tid.

I praksis tipper jeg at Snowroller AS blitt slått konkurs med gjeld, og Careless AS kjøper ut varelager og merkevare, og lanserer vinterdresser i høst.

Bakgrunnen for mistanken min er at alle utenom David/Maren og Sara Emilie har trukket seg fra styreverv, og det virker som om de allerede har begynt jobben da personvernerklæringen på snowroller.no allerede har spor av Careless AS.

I tillegg fremstår det og som et strategisk valg. Snowroller går ikke så bra etter at trioen kjørte det i grøfta, og i Careless er det allerede en betalingsvillig kundemasse som passer med målgruppen - kropper i alle fasonger som egentlig ikke er så opptatt av kvalitet.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere… denne helsereisen…. 
Knekkebrød med leverpostei… 

Tenker Anette Ramm vrir seg i stolen… Lite farger på tallerken gitt 

• Liker 4
Skrevet

Og altså, det er helt ok det, men ikke si at du skal ta med følgerne på helsereise og dele av erfaringene du fikk på 16 ukers da 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Outandabout skrev (9 minutter siden):

Dere… denne helsereisen…. 
Knekkebrød med leverpostei… 

Tenker Anette Ramm vrir seg i stolen… Lite farger på tallerken gitt 

Går helsereisen fortsatt? Jeg hadde trodd at den bussen hadde stoppet for lengst.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (8 timer siden):

Bilde fra IG

IMG_20250824_022316.jpg

IMG_20250824_022033.jpg

Dette innlegget visar typiske hersketeknikkar: bagatellisering, stenging av debatt og framheving av eigen autoritet. Eg synast det er viktig at vi som brukarar av SoMe lærar oss kjenne att slik påverking og bruk av verkemiddel,  frå SE og andre influensarar . 

Endret av oss-to
  • Liker 8
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...