arnoyb Skrevet 9. juli #47521 Skrevet 9. juli LivEinar skrev (1 minutt siden): Jeg står kun inne for det jeg sjøl skriver, og du finner ingen innlegg fra meg som går på dine eksempler. Og - du vet godt at jeg roper høyt om barna omtrent daglig. 😉 Innlegget ditt fremsto som generell snakk om SE og forumet, da bør det jo være innafor å snakke generelt med deg om det. Ber aldri noen stå for annet enn hva dem skriver, men kan jo være forfriskende å "diskutere" med noen man i stor grad er enig med mange ting om. 1 1
Kjempeliten Skrevet 9. juli #47522 Skrevet 9. juli arnoyb skrev (55 minutter siden): Kaveh Rashidi har jo vært ute å sagt at han ikke egentlig kan fortsette i sosiale medier for at det betaler for dårlig i forhold til tiden han bruker. Men han er utdanna, derfor er det greit at han tjener på det? Selv om all denne info ligger ute gratis? Men SE er ikke utdanna så hun bør ikke tjene på det selv om man frivillig følger og engasjement bestemmer hvor mye hun tjener. Det engasjerer i hennes kanaler, så hun tjener gode penger på det i motsetning til Kaveh Rashidi. Men hun bør ikke dele. Har jeg skjønt det riktig? Hun gjør det bare for penger. Hun har ingen utdannelse, så hvorfor skal man gå til henne for helsefaglig info? Det er da like interessant å høre på henne fortelle om renselse som å høre på søstra mi fortelle om det. Hvis JEG hadde lagt ut om renselse og mensen på min instagram eller tiktok så hadde garantert folk syntes at jeg var ekkel. Men det er bare fordi jeg ikke er kjent. Men nå er vi blitt så vant til at influensere provoserer at vi ikke blir overraska lenger. De kunne spradet rundt nakne midt i oslo sentrum med mensen også bruke helseopplysning som unnskyldning og få applaud for det fra lydige følgere. Mens pengene renner inn. Fordi de er kjent fra før. Det er jo det samme som når kjendiser finner på masse tull i miljøets og helsens navn eller hva enn, f.eks Katy Perry i verdensrommet. Kaveh får jo ikke nok betalt fordi han ikke provoserer. Han er for kjedelig for folk. Han er saklig og legger ut info basert på forskning. Han er utdannet, og har derfor mer troverdighet. Jeg syns det er bra at han heller velger å droppe sosiale medier enn å provosere for å få flere klikk og dermed penger. Det er jo åpenbart hvordan pengene til influenserne renner inn. Hadde Sara vært like "kjedelig" som Kaveh, så hadde hun jo tjent like litem 1 5
Kjempeliten Skrevet 9. juli #47523 Skrevet 9. juli Stargaze skrev (1 time siden): Enig. Faktabasert info om kvinnehelse trenger vi mer av. Mye mer. Det er ikke det SE kommer med. Hun mangler klasse, deler på en vulgær måte. Utleverer mann (veldig private ting) og barn (sykdom etc). Det er ikke faktabasert info. Men sensasjonspreget deling for å få klikk. Hun er like lite viktig for kvinnehelse som Se og Hør er for generell sykdom og helse. Noen ting hører hjemme bak hjemmets fire vegger eller med nære venninner. Utfordringen her er vel at SE tolker følgerne som nære venninner. Hehe ja, det er Se&Hør, bare moderne. 1 1
arnoyb Skrevet 9. juli #47524 Skrevet 9. juli Kjempeliten skrev (30 minutter siden): Hun gjør det bare for penger. Hun har ingen utdannelse, så hvorfor skal man gå til henne for helsefaglig info? Det er da like interessant å høre på henne fortelle om renselse som å høre på søstra mi fortelle om det. Hvis JEG hadde lagt ut om renselse og mensen på min instagram eller tiktok så hadde garantert folk syntes at jeg var ekkel. Men det er bare fordi jeg ikke er kjent. Men nå er vi blitt så vant til at influensere provoserer at vi ikke blir overraska lenger. De kunne spradet rundt nakne midt i oslo sentrum med mensen også bruke helseopplysning som unnskyldning og få applaud for det fra lydige følgere. Mens pengene renner inn. Fordi de er kjent fra før. Det er jo det samme som når kjendiser finner på masse tull i miljøets og helsens navn eller hva enn, f.eks Katy Perry i verdensrommet. Men du er klar over at dette er din mening, ikke sant? Og at dette er et diskusjonsforum? At hun har engasjement viser jo at mange ikke er enig med deg i dette. Det at jeg eller deg ikke ønsker å være influenser eller dele, i det hele tatt følge henne er jo ikke relevant. Hun har jo starta og skrive ganske ofte at dette bare er hennes erfaring og hva hun har fått info om, at hun ikke er helsepersonell. 3 1
Kjempeliten Skrevet 9. juli #47525 Skrevet 9. juli (endret) arnoyb skrev (8 minutter siden): Men du er klar over at dette er din mening, ikke sant? Og at dette er et diskusjonsforum? At hun har engasjement viser jo at mange ikke er enig med deg i dette. Det at jeg eller deg ikke ønsker å være influenser eller dele, i det hele tatt følge henne er jo ikke relevant. Hun har jo starta og skrive ganske ofte at dette bare er hennes erfaring og hva hun har fått info om, at hun ikke er helsepersonell. Ja men mange driver og sier at det er så bra at influensere deler sånt, for da blir de mer opplyst. Men som du sier, så deler de bare sine egne erfaringer og meninger. Veldig ofte provoserende eller sjokkerende, så de skal få flere klikk og mer penger. Fansene tør bare ikke innrømme det, og gjemmer det bak "folkeopplysning". Jeg skjønner bare ikke poenget med å provosere om man ikke ønsker klikk og penger? Snap er jo den kanalen der det er enklest å tjene penger også. Det er så åpenbart.... Endret 9. juli av Kjempeliten 3 1
oss-to Skrevet 9. juli #47526 Skrevet 9. juli arnoyb skrev (32 minutter siden): Men du er klar over at dette er din mening, ikke sant? Og at dette er et diskusjonsforum? At hun har engasjement viser jo at mange ikke er enig med deg i dette. Det at jeg eller deg ikke ønsker å være influenser eller dele, i det hele tatt følge henne er jo ikke relevant. Hun har jo starta og skrive ganske ofte at dette bare er hennes erfaring og hva hun har fått info om, at hun ikke er helsepersonell. Synast både du og influensaren undervurderar påverkningsgrad og ansvar. Dette er enten utruleg naivt eller godt kalkulert for klikk. 5 4
elskersommer Skrevet 9. juli #47527 Skrevet 9. juli arnoyb skrev (7 timer siden): At deres mann hadde dåna av at dere nevnte til ei venninne at dere hadde sex med mannen deres, er nok en gang veldig gammeldags. ser du ikke forskjellen på å prate med en venninne og legge det ut til mange tusen ukjente folk?. Ser du ikke forskjellen på å prate med en god venninne om sexlivet,runkemaskinen til mannen og all sæden hans og dele det med naboen,foreldrene til barnas venner,om 2-3 år ser egne barn,lærere,postmannen osv Folk må da se forskjellen på dette🤔 12
arnoyb Skrevet 9. juli #47528 Skrevet 9. juli elskersommer skrev (5 minutter siden): ser du ikke forskjellen på å prate med en venninne og legge det ut til mange tusen ukjente folk?. Ser du ikke forskjellen på å prate med en god venninne om sexlivet,runkemaskinen til mannen og all sæden hans og dele det med naboen,foreldrene til barnas venner,om 2-3 år ser egne barn,lærere,postmannen osv Folk må da se forskjellen på dette🤔 Jeg viser til kommentarene her inne som sier at de ikke engang hadde snakket med venninner om det. 2
arnoyb Skrevet 9. juli #47529 Skrevet 9. juli oss-to skrev (10 minutter siden): Synast både du og influensaren undervurderar påverkningsgrad og ansvar. Dette er enten utruleg naivt eller godt kalkulert for klikk. Nei det gjør jeg ikke. Det er derfor jeg, opptil flere ganger har satt spørsmålstegn til om dette virkelig er rette måten å bruke sin energi mtp å endre regelverket. Å sitte her å blande seriøse og særdeles useriøse kommentarer med hverandre endrer ikke SE, for hun ønsker å dele dette. Det endrer heller ikke regelverket. 3
Angel75 Skrevet 9. juli #47530 Skrevet 9. juli Undrende123 skrev (20 minutter siden): Helt enig i at info om barna ikke burde kringkastes. Det andre er jo mildt sagt bagateller, og overhodet ikke noe som barna trenger å skamme seg over. Dessuten: snakker hun virkelig så mye og så detaljert om spermen til mannen som det påstås her inne, eller overdrives det? Alle barn er flau over foreldrene sine. Sikkert SE sine barn også, før de blir eldre og synes det er kult hva mor oppnådde med klesmerket sitt, og normalisering og avmystifisering av helt naturlige prosesser i kvinnekroppen, som i stor grad er tabubelagte (ref alle "æsj så ekkelt"-holdningene til voksne kvinner her inne.) Nei, overdrives som mye annet her inne. 1
Gjest LivEinar Skrevet 9. juli #47532 Skrevet 9. juli Undrende123 skrev (22 minutter siden): Du tillegger meg meninger jeg ikke har uttrykt, og ignorerer ca alt jeg skriver ellers. Det går ikke an å diskutere på den måten. I går svarte du generelt at du var motstander av barneeksponering. Flott, så langt. 😉 I dag spør jeg om du bagatelliserer den barneeksponeringa som SET bedriver på snap, insta og FB. Du svarer ikke, det er greit, da kan jeg heller spørre på en enklere og annen måte: Er du enig i at SET eksponerer sine barn på SoMe? Hvis nei, hvorfor ikke? Hvis ja - er vi enige i at SET driver med barneeksponering - som vi begge er motstandere av.
Undrende123 Skrevet 9. juli #47533 Skrevet 9. juli LivEinar skrev (20 minutter siden): I går svarte du generelt at du var motstander av barneeksponering. Flott, så langt. 😉 I dag spør jeg om du bagatelliserer den barneeksponeringa som SET bedriver på snap, insta og FB. Du svarer ikke, det er greit, da kan jeg heller spørre på en enklere og annen måte: Er du enig i at SET eksponerer sine barn på SoMe? Hvis nei, hvorfor ikke? Hvis ja - er vi enige i at SET driver med barneeksponering - som vi begge er motstandere av. Du synes å være mest opptatt av meg enn om sak. Jeg er motstander av barneeksponering, det skrev jeg i går og det skriver jeg i dag. Er du enig i at det vil være forferdelig for barna hennes å finne denne tråden når de blir gamle nok, hvor de finner at vilt fremmede damer daglig mener at moren deres er skitten, ekkel, feit, lager stygge klær osv osv? 1 3
elskersommer Skrevet 9. juli #47534 Skrevet 9. juli Undrende123 skrev (15 minutter siden): Du synes å være mest opptatt av meg enn om sak. Jeg er motstander av barneeksponering, det skrev jeg i går og det skriver jeg i dag. Er du enig i at det vil være forferdelig for barna hennes å finne denne tråden når de blir gamle nok, hvor de finner at vilt fremmede damer daglig mener at moren deres er skitten, ekkel, feit, lager stygge klær osv osv? Så du er mer engstelig for att barna finner denne tråden enn att mor eksponerer de hver dag og i tillegg tjener penger på de? Skal spørre deg om en ting.. hva om barna kommer hjem og ber mor om og slette alt som ligger ute av de på Google.. bilder og opplysninger. Kan mor oppfylle de ønskene? 3 4
Outandabout Skrevet 9. juli #47535 Skrevet 9. juli (endret) Jeg mener fortsatt at Sara E ikke har noe å komme med (noe som helst) utenom reklame for Careless. Da blir snapkonto fylt med - smøre på knekkebrød / lage frokost - sminke seg - kaffi med foreldrene - rydding (sjelden) - hente pakker/ dra på butikken For å skaffe følgere eller beholde: - dele svangerskap fra unnfangelse til fødsel - dele alle komplikasjoner som fins (fra hemoroider til lite liv) - dele info om baby (søvn, mat, vekt) - dele info om hvem som har barna når, løfte frem bonus-mor til barna - dele minutt for minutt med «rester av morkake»….. - salg av hus og info om tidligere eier og alle feil han/hun har gjort - luksus i nytt hus Hva om hun ikke hadde blitt gravid, hva skulle hun da delt dette siste året? Når hun har flytta inn i nytt hus vil vel følgerne være interessert i starten for å se huset. men, hva skal denne dama vise om 2-3 år? Hun eier ikke engasjement og kan derfor ikke fronte en sak Hun har ingen nisje utover «livsstil» (les eksponering av familie) Akkurat som Lien….. Når oppussing er i boks, hva skjer da? Nå har det vært abort og et kutt i en finger (!)… Whats next? Endret 12. juli av Forumansvarlig Ryddet for slettet sitat - Forumansvarlig 6
JojoMoyes Skrevet 9. juli #47536 Skrevet 9. juli Outandabout skrev (På 9.7.2025 den 13.23): Jeg mener fortsatt at Sara E ikke har noe å komme med (noe som helst) utenom reklame for Careless. Da blir snapkonto fylt med - smøre på knekkebrød / lage frokost - sminke seg - kaffi med foreldrene - rydding (sjelden) - hente pakker/ dra på butikken For å skaffe følgere eller beholde: - dele svangerskap fra unnfangelse til fødsel - dele alle komplikasjoner som fins (fra hemoroider til lite liv) - dele info om baby (søvn, mat, vekt) - dele info om hvem som har barna når, løfte frem bonus-mor til barna - dele minutt for minutt med «rester av morkake»….. - salg av hus og info om tidligere eier og alle feil han/hun har gjort - luksus i nytt hus Hva om hun ikke hadde blitt gravid, hva skulle hun da delt dette siste året? Når hun har flytta inn i nytt hus vil vel følgerne være interessert i starten for å se huset. men, hva skal denne dama vise om 2-3 år? Hun eier ikke engasjement og kan derfor ikke fronte en sak Hun har ingen nisje utover «livsstil» (les eksponering av familie) Akkurat som Lien….. Når oppussing er i boks, hva skjer da? Nå har det vært abort og et kutt i en finger (!)… Whats next? SET har jo allerede hintet om et barn til ! Kanskje hun er villig til å få barn nr 5 for å dele , gudene vet det i gården .. 5
GulleGull Skrevet 9. juli #47537 Skrevet 9. juli JojoMoyes skrev (6 minutter siden): SET har jo allerede hintet om et barn til ! Kanskje hun er villig til å få barn nr 5 for å dele , gudene vet det i gården .. Sånn hinting er vel kun for å skape engasjement og interesse en så lenge frem til ferdig hus og bryllup som står på trappene kanskje? 1
arnoyb Skrevet 9. juli #47538 Skrevet 9. juli GulleGull skrev (2 minutter siden): Sånn hinting er vel kun for å skape engasjement og interesse en så lenge frem til ferdig hus og bryllup som står på trappene kanskje? Har også inntrykk av at det skaper engasjement. Følgerne liker å komme med kommentarer om boblebad osv. Så tror nok det er noe i det ja! 2
Anonym_2024 Skrevet 9. juli #47539 Skrevet 9. juli (endret) Det er faktisk helt uforståelig at folk støtter opp under at en mindreårig, knapt 14 dager gammel er blitt mors inntektskilde. At hun i tillegg bruker mindreårig i et direkte reklame oppdrag er kynisk og tankeløst. Endret 12. juli av Forumansvarlig Ryddet for slettet sitat - Forumansvarlig 7 2
Angel75 Skrevet 9. juli #47540 Skrevet 9. juli Anonym_2024 skrev (8 minutter siden): Det er faktisk helt uforståelig at folk støtter opp under at en mindreårig, knapt 14 dager gammel er blitt mors inntektskilde. At hun i tillegg bruker mindreårig i et direkte reklame oppdrag er kynisk og tankeløst. Det er det. Så bra ingen her støtter opp under det. Det er vel noe av det alle her i tråden er enige om. 3 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå