Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Angel75 skrev (9 minutter siden):

Nei, 67-72. Mer nøyaktig 71,6. Og så tar du det med gjennomsnitthøyden så finner du selv BMI siden du ønsker å snakke om str på en kvinne.

Det var nå strengt tatt ikke jeg som begynte å snakke om størrelser.

• Liker 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Det var nå strengt tatt ikke jeg som begynte å snakke om størrelser.

Men du tok opp vekt......

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest LivEinar
Skrevet

Det reklameres tungt rundt det nye huset som bygges nå, både på SET sin snap og via egen insta-konto. Mange firmanavn nevnes, sammen med bilder. Hvordan er retningslinjene her, fins det noen? De er vel to privatpersoner som står som byggherre (bestiller og betaler) - da er det kanskje fritt fram å forhandle gode avtaler? 

Skrevet
Angel75 skrev (2 minutter siden):

Men du tok opp vekt......

Og vekt er like relevant til størrelsen som høyde. Dersom hun skal klage på størrelsen men kun nevne høyde har hun strengt tatt vært veldig selektivt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
LivEinar skrev (7 minutter siden):

Det reklameres tungt rundt det nye huset som bygges nå, både på SET sin snap og via egen insta-konto. Mange firmanavn nevnes, sammen med bilder. Hvordan er retningslinjene her, fins det noen? De er vel to privatpersoner som står som byggherre (bestiller og betaler) - da er det kanskje fritt fram å forhandle gode avtaler? 

Hvis det er samarbeid eller spons så skal det merkes. Men det er helt umulig å vite, når hun daglig unnlater å følge markedsføringsloven. 

• Liker 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (18 minutter siden):

Og vekt er like relevant til størrelsen som høyde. Dersom hun skal klage på størrelsen men kun nevne høyde har hun strengt tatt vært veldig selektivt.

Jeg er kvinne, 178 cm høy, veier 65 (+÷) kg. Har problemer med å finne lange nok bukser/kjoler. Har blitt noe bedre de siste årene med tall avdeling.

Slik som den kjolen Sara prøvde hadde blitt for kort for meg også, og det er noen kg mellom oss. Så nei, hun var ikke selektiv. Det er et kjent problem for høye kvinner.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Angel75 skrev (34 minutter siden):

Jeg er kvinne, 178 cm høy, veier 65 (+÷) kg. Har problemer med å finne lange nok bukser/kjoler. Har blitt noe bedre de siste årene med tall avdeling.

Slik som den kjolen Sara prøvde hadde blitt for kort for meg også, og det er noen kg mellom oss. Så nei, hun var ikke selektiv. Det er et kjent problem for høye kvinner.

Hun er selektiv.

Når du snakket om størrelse i klær nå nettopp nevnte du både høyde og vekt. For sammen utgjør de størrelsen.

Hun valgte å nevne kun høyde. Selektivt.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
LivEinar skrev (1 time siden):

Joda, men om de får rabatter eller noe gratis for å promotere firmaene, så vil verdien av det de får bli skattepliktig inntekt, selv om de ikke kan fradragsføre noen kostnader knyttet til oppføring egen bolig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (24 minutter siden):

Hun er selektiv.

Når du snakket om størrelse i klær nå nettopp nevnte du både høyde og vekt. For sammen utgjør de størrelsen.

Hun valgte å nevne kun høyde. Selektivt.

Du forstår ikke eller vil ikke for det er Sara. Ha en fin kveld.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Stjertmeis skrev (21 minutter siden):

Joda, men om de får rabatter eller noe gratis for å promotere firmaene, så vil verdien av det de får bli skattepliktig inntekt, selv om de ikke kan fradragsføre noen kostnader knyttet til oppføring egen bolig.

Om jeg husker riktig så var noen av de venner av Vegard? Er det reklame så skal det merkes selv om det er skattepliktig inntekt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (8 minutter siden):

Om jeg husker riktig så var noen av de venner av Vegard? Er det reklame så skal det merkes selv om det er skattepliktig inntekt.

Det må naturligvis merkes som reklame likevel. Krav til merking følger av markedsføringsloven, og har sånn sett ingenting med skatteplikt å gjøre. Det er to regelsett som får virknkng uavhengig av hverandre.

Endret av Stjertmeis
  • Liker 3
Skrevet
Stjertmeis skrev (5 minutter siden):

Det må naturligvis merkes som reklame likevel. Krav til merking følger av markedsføringsloven, og har sånn sett ingenting med skatteplikt å gjøre. Det er to regelsett som får virknkng uavhengig av hverandre.

Hun bygger et hus til 25 millioner, men makter ikke å merke reklame riktig. Hun driver et firma som omsetter for over 100.000 millioner og driver med daglig umerket reklame. Og hun har fått årets business pris på Vixen? Å følge lover og regler er kanskje ikke så viktig innenfor business? 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Hun bygger et hus til 25 millioner, men makter ikke å merke reklame riktig. Hun driver et firma som omsetter for over 100.000 millioner og driver med daglig umerket reklame. Og hun har fått årets business pris på Vixen? Å følge lover og regler er kanskje ikke så viktig innenfor business? 

Vixen er vel ikke kjent for å bry seg som sånne "uvesentligheter" som lover og regler. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (3 timer siden):

Enig med deg!
Det er jo helt sant at høyde i seg selv kan være en utfordring når det kommer til passform - spesielt lengde på bukser og kjoler.. Det handler ikke nødvendigvis om kroppens bredde eller vekt, men hvor langt plagget faktisk rekker.. Det at det har kommet egne tall avdelinger viser også at det er et utbredt problem hos høye kvinner.

Du setter også ord på noe viktig her: at det å nevne høyde ikke betyr at man er selektiv, men at man peker på den mest relevante årsaken til at plagget ikke passer. det er ikke alltid det handler om helheten av kroppsmål, noen ganger er det så enkelt som at plagg blir for korte ❤️

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Roe skrev (1 time siden):

Enig med deg!
Det er jo helt sant at høyde i seg selv kan være en utfordring når det kommer til passform - spesielt lengde på bukser og kjoler.. Det handler ikke nødvendigvis om kroppens bredde eller vekt, men hvor langt plagget faktisk rekker.. Det at det har kommet egne tall avdelinger viser også at det er et utbredt problem hos høye kvinner.

Du setter også ord på noe viktig her: at det å nevne høyde ikke betyr at man er selektiv, men at man peker på den mest relevante årsaken til at plagget ikke passer. det er ikke alltid det handler om helheten av kroppsmål, noen ganger er det så enkelt som at plagg blir for korte ❤️

Skulle ikke Careless være målrettet mot mangfold og inkludering?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Roe skrev (2 timer siden):

Enig med deg!

Har ikke Careless tilpasningsdyktige kjoler? Skal passe alle?

• Liker 5
Skrevet

Såg på IG at hun reklamerer for støvsuger. Minst troverdige reklame jeg har sett i mitt liv. 

• Liker 4
Skrevet
Angel75 skrev (6 timer siden):

Hva er dette (uthevet)? Har ikke hørt om 😊

• Liker 2
Skrevet
Purple Diamond skrev (52 minutter siden):

Hva er dette (uthevet)? Har ikke hørt om 😊

Noen kleskjeder har egen avdeling med klær for høye kvinner, de har også for lave, petite. 

• Nyttig 3
Skrevet
Bibbi_ skrev (5 timer siden):

Har ikke Careless tilpasningsdyktige kjoler? Skal passe alle?

Jo, de er så slappe og av så dårlig kvalitet at de tilpasser seg både i lengde og bredde 😃

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...