Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

GulleGull skrev (18 minutter siden):

Banken har nylig tatt pant i varelageret til Careless på hele 25 mill. Hva kan det tyde på, noen som vet? 

IMG_9722.jpeg

Pant i varelager innebærer at en bedrift stiller sine lagervarer som sikkerhet for et lån. Dette gir långiver rett til å beslaglegge og selge varene dersom lånet ikke betales tilbake.

Da har de nok lånt 25.000 000 nylig 😳

Endret av Angel75
Gikk litt fort.
  • Liker 4

Fortsetter under...

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Pant i varelager innebærer at en bedrift stiller sine lagervarer som sikkerhet for et lån. Dette gir långiver rett til å beslaglegge og selge varene dersom lånet ikke betales tilbake.

Da har de nok lånt 25.000 000 nylig 😳

Ja det er nok ett lån, men til hva -hva er verdt ett lån på 25 mill?? Det er jo fryktelig mye for en nettbutikk😅 

• Liker 2
  • Nyttig 2
GulleGull skrev (30 minutter siden):

Ja det er nok ett lån, men til hva -hva er verdt ett lån på 25 mill?? Det er jo fryktelig mye for en nettbutikk😅 

Vet ikke så mye om hvor dyrt det er å åpne butikk i Bodø, men hun har vel sagt noe om en 5-10 mill (stort sprik fordi de har blitt større og dyrere etterhvert) bare på butikkene sørafor. Så kommer varer som skal selges oppå der.

De skal vel også få kontor i hadelandsområdet og øke sortimentet en del?  Da går det jo med noen kroner

Annonse

MøllersTran skrev (56 minutter siden):

Koster ikke huset deres 25 mill da???

Når jeg ser på det ifht regnskapet  så kan det kan tenkes at de tar ut høyt utbytte (14 mill i 2023) , får cash inn i firma igjen ved å låne opp på varelager så lenge det er mulig .

Kan bli interessant å se regnskap for 2024 som skal være like om hjørnet og evt 2025 etter hvert og se om det samme har gjentar seg.

Sånn kan man holde på å «tappe» firmaet for penger dvs ta ut Max og låne opp for videre drift, om de ikke tenker at dette skal være ett langsiktig prosjekt hvor pengene tjent investere tilbake til noe som kan bygge opp selskapet for fremtiden.

For det er litt rart å ta ut stort utbytte året etter ett firma er stiftet, man bruker som regel pengene i firmaet for å investere tilbake i noe som kan gi ett solid fundament i starten, ikke ta de ut for å låne inne igjen med pant i ett varelager -noe som kan være ett rimelig risky trekk.

Men vi får se hvilken strategi de driver med og det kan de neste års regnskaper kanskje vise. 

Endret av GulleGull
  • Liker 5
  • Nyttig 2
GulleGull skrev (3 timer siden):

Banken har nylig tatt pant i varelageret til Careless på hele 25 mill. Hva kan det tyde på, noen som vet? 

IMG_9722.jpeg

Dette ser ikke bra ut. De hadde et varelager i april som var verdt 25. millioner. I tillegg kjører CareLess salg på en rekke sommer produkter. Dropp i mai har vært langt unna forventningene, inkludert tap i forbindelse med salg av bunadskjorter. Og nå har de rotet med salg av sko også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Annonse

Jeg kan ikke forstå behovet for å dele noe så privat og intimt som en fødsel. Så klart er det pengene som driver SE. 
Jeg håper hun ser tilbake om 10-15 år og tenker hva har jeg gjort. Solgt barna sine for et fancy hus til 20 mill. Det er noe å være stolt av 😏

• Liker 4
  • Nyttig 10
Annonse
Melus skrev (29 minutter siden):

Star wars unge? Hva menes med det? 

Mageboern får vel navn fra Star Wars om jeg ikke tar helt feil, slik som den forrige - V er vel ihuga fan.. (om jeg ikke har misforstått noe - kan ikke si jeg følger så veldig med 😅)

• Liker 3
Anonym_2024 skrev (15 minutter siden):

Støtter denne. Money talks, på den «gule appen». 

Håper virkelig snapchat slutter å lønne meningsløse "influencere" som selger barna sine, samt alt av privatliv som forøvrig ingen bryr seg om. 

• Liker 5
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...