Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

arnoyb skrev (11 minutter siden):

Dette kan jo være en sånn situasjon hvor det er greit for bedriften å ta tak i saken. De må jo ikke tilbakekalle produktet liksom, men kommentere noe sånt som at "vi tar tilbakemeldingene til etterretning" liksom...

Ja om man er seriøs så hadde de selvfølgelig adressert dette på en annen måte,  isteden så velger SET å latterliggjøre de på snappen som påpekte det. For det var jo sant, det som ble påpekt.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (4 timer siden):

Det vet vi at hun ikke gjør. Hun har delt så mye privat om barna, og så ekstremt mye annet som burde vært privat, men antennene er skrudd av. Så hun forstår ikke selv når noe blir usmakelig og trashy.

Hun tror hun er morsom dessverre. Men noen ting er det bedre at man holder kjeft om, heller enn å prate og fjerne all tvil om hvor dum en faktisk er.

Synes jeg hører på skolen i 8 klasse.. " du.. jeg leser att mamman din har fått bollemus" 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (16 minutter siden):

Synes jeg hører på skolen i 8 klasse.. " du.. jeg leser att mamman din har fått bollemus" 

Ja det er jo akkurat dette. Hadde hun ikke hatt barn så hadde ikke folk brydd seg så veldig. Ingen med vettet i behold legger ut sånt for verden når du har unger, så må ungene føle at de må stå til rett for og forsvare mammaen sin . 

Endret av GulleGull
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (1 time siden):

Situasjon i Kina på fabrikker lønnsmessig, vareomløp av produksjons materiell til fabrikk og unntakstilstand i frakt, spesielt båtfrakt har nok spilt mye inn, det har hele Europa fått merke. Men her kommer problemet. De planlegger varer inn mandag og dropp seinest onsdag. Hadde de fått varer inn, å gjerne det de skal ha av varer for sesongen, for så å droppe en måned etter når alt er kommet på plukkeplass og bekrefta telt over, så hadde folk sluppet å sitte klar en gang i måneden etter å ha venta pga forsinkelser flere ganger. At de ønsker å vokse i antall butikker før de bygger et varelager er ikke nødvendigvis så kundevennlig som de tror.

Er en ting jeg tenkte på i dag. De fikk festskjorter,sko og treningstøy på lager i går. Men de måtte vente med å ha slipp på skjorter til torsdag og sko/treningstøy neste uke. Fordi de var opptatt med og pakke ordere på badetøy. 

Det er jo mye viktigere og få ut badetøy for sommeren enn festskjorter til 17 mai. Hadde ikke de fått nytt lager? Hvordan fungerer det på slike lager? Står det to personer som pakker opp en og en ting? Spør fordi jeg lurer🙂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Er en ting jeg tenkte på i dag. De fikk festskjorter,sko og treningstøy på lager i går. Men de måtte vente med å ha slipp på skjorter til torsdag og sko/treningstøy neste uke. Fordi de var opptatt med og pakke ordere på badetøy. 

Det er jo mye viktigere og få ut badetøy for sommeren enn festskjorter til 17 mai. Hadde ikke de fått nytt lager? Hvordan fungerer det på slike lager? Står det to personer som pakker opp en og en ting? Spør fordi jeg lurer🙂

Må jo være ett bittelite lager eller veldig få ansatte til å håndtere tempoet?! Siden de ikke klarer gjøre/håndtere flere ting på en gang ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (25 minutter siden):

Slike kommentarer kommer enda tidligere enn i 8.klasse.  Om ikke kameratene til sønnen på 10 plukker det opp, er det nok av fremmelige jenter som er garva nettbrukere fra 10-12-årsalderen. Og slike «spennende» detaljer som ligger i SET sine innlegg, plukker de kjapt opp…

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan eventuelt SE sin att dette er samme kjole?

Øverste bilde fra kjøp salg facebook og bilde fra careless 

IMG_20250506_123050.jpg

IMG_20250506_123117.jpg

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (16 minutter siden):

Må jo være ett bittelite lager eller veldig få ansatte til å håndtere tempoet?! Siden de ikke klarer gjøre/håndtere flere ting på en gang ? 

Tipper det er litt av begge deler. Burde hatt plass til å ha sesongvarer på best tilgjengelige plass og rullere etter som sesongene endrer seg. Men virker som de bare har plass til X antall varenr og er avhengig av å få ut for å få inn nytt. Det med å pakke varer når det er dropp rett fra mottaksplass, for så å plassere resterende på plukkeplass, virker litt korttenkt for meg.. å de baserer seg på dropp, da må de nok ha færre ansatte i det daglige, men vil skape utfordringer når det er mye å gjøre, som feks rundt dropp. Det er en dårlig deal å ha folk som bare kommer inn for å bidra på de travleste dagene. Det skaper feilplukk og tid som går til veiledning av de nye. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan eventuelt SE sin att dette er samme kjole?

Øverste bilde fra kjøp salg facebook og bilde fra careless 

IMG_20250506_123050.jpg

IMG_20250506_123117.jpg

Hva mener du? Det ser jo ut som samme kjole bare forskjellig lys og forskjellig passform pga feil størrelse synes jeg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (9 minutter siden):

Hva mener du? Det ser jo ut som samme kjole bare forskjellig lys og forskjellig passform pga feil størrelse synes jeg...

Jeg ser i hvert fall trusa og innerlomma igjennom på det øverste bilde😅

Endret av GulleGull
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 minutter siden):

Åja sånn, jeg trodde du mente det var en helt annen kjole, da er jeg med 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig flere som annonserer bredt på FB at de ønsker å kjøpe brukte kjoler. Mange legger ut bilder og tilbyr. 
Dette må da forstyrre salget av nye kjoler? 
Er folk lei kjolene sine? Selger de for å kjøpe nye?
Eller har mange oppdaget at de kan få tak i billige CL-kjoler på FB og foretrekker det framfor å bestille nye? 

Bildet er satt sammen nå fra FB nå. 

IMG_2127.jpeg

Endret av LivEinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (5 timer siden):

Så du sier da at hun ikke er en seriøs forretningskvinne? 

Hun driver en butikk. Tror du kundene synes hun virker seriøs når hun deler om bollemusa. En voksen dame. Hvor lenge tror du salget vil fortsette å booste hvis det er dette hun fronter. Markedsføringen er jo ræva. Hvis det er Careless hun vil satse på og bli like stor som Cubus burde hun kanskje endre taktikk. Seriøse kunder velger nok seriøse butikker. Hun fremstår ikke seriøst.

Og ja, det er mange som lever av å utlevere seg og familien (skremmende i grunn). Men de som deler sånne spesielle intime ting kommer ikke til å vare lenge. Dette skipet kommer til å grunnstøte til slutt.

Skal i grunnen bli spennende å se hva hun kommer til å dele når desperasjonen begynner å komme. Når man ikke trodde det kunne bli verre liksom.

Tipper at inntektene hos CL er nedadgående allerede siden hun nå deler ekstremt intime detaljer...

Ja og nei. Hun driter seg ut ved å fremstå useriøs ja, men husk også på at mange kunder ikke bryr seg om hva hun holder på med og at enda flere ikke aner hvem hun er. For mange er Careless kun et klesmerke, intet mer. Synes man et plagg derfra er fint og har lyst på det, kjøper man det, uavhengig av om man liker dama. Jeg googler ihvertfall ikke hvilke personer som står bak et klesmerke om jeg ikke vet det fra før hvis jeg finner et plagg jeg vil ha, det interesserer meg lite.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

arnoyb skrev (41 minutter siden):

Ok.. du synes ikke den øverste er ett snev gjennomsiktig? Dette er fra en tråd på kjøp salg siden på Facebook i går som forøvrig ble slettet etter en time. Noen tålte ikke sannheten 

Der var det flere som ville sende kjoler i retur fordi de ville ikke vise rompa si i 17 mai toget 🙈 

Kjolen er også sydd feil iforhold til kjole på nettsiden

Bilde fra carelesse og kjøp salg Facebook 

IMG_20250506_131726.jpg

IMG_20250506_131853.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (36 minutter siden):

Er jo der problemet er. sE har sagt den ikke er gjennomsiktig. Men det var flere som ville sende de i retur pga dette

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Ja det er jo akkurat dette. Hadde hun ikke hatt barn så hadde ikke folk brydd seg så veldig. Ingen med vettet i behold legger ut sånt for verden når du har unger, så må ungene føle at de må stå til rett for og forsvare mammaen sin . 

Det er vel i grunnen ingen andre seriøse bedriftseiere som legger ut sånt heller, med eller uten barn. Lavmål.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stargaze skrev (2 minutter siden):

Det er vel i grunnen ingen andre seriøse bedriftseiere som legger ut sånt heller, med eller uten barn. Lavmål.

Jeg kjenner en del bedriftseier.. men har aldri noen gang sett de blande sammen privat og bedrift som SE gjør. De har en konto privat og 1 konto for bedrift

Noen vil sikkert si att de er kanskje ikke influencere. Å det er de ikke. Men spiller ingen rolle.. Har kjent en person som driver en stor bedrift å jeg har aldri sett han blande bedrift og privat. Der er også barna private.

Endret av elskersommer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (19 minutter siden):

Ok.. du synes ikke den øverste er ett snev gjennomsiktig? Dette er fra en tråd på kjøp salg siden på Facebook i går som forøvrig ble slettet etter en time. Noen tålte ikke sannheten 

Der var det flere som ville sende kjoler i retur fordi de ville ikke vise rompa si i 17 mai toget 🙈 

Kjolen er også sydd feil iforhold til kjole på nettsiden

Bilde fra carelesse og kjøp salg Facebook 

IMG_20250506_131726.jpg

IMG_20250506_131853.jpg

Å herregud, det ser ut som den er fra shein jo…. 😳

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amelly skrev (5 minutter siden):

Å herregud, det ser ut som den er fra shein jo…. 😳

Uff ja😔 jeg skjønner att lys har mye og si. Men det spiller jo ingen rolle så lenge den er så gjennomsiktig. Å i tillegg sydd feil

Noen lurte på om det er glemt og sy i underskjørt på noen kjoler. Om det er slik så er det kanskje en grunn til att den tråden ble slettet etter en time på kjøp/salg Facebook. Men ingen vet hvem som har slettet tråden

Endret av elskersommer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (10 minutter siden):

Jeg kjenner en del bedriftseier.. men har aldri noen gang sett de blande sammen privat og bedrift som SE gjør. De har en konto privat og 1 konto for bedrift

Noen vil sikkert si att de er kanskje ikke influencere. Å det er de ikke. Men spiller ingen rolle.. Har kjent en person som driver en stor bedrift å jeg har aldri sett han blande bedrift og privat. Der er også barna private.

Jo det spiller jo en stor rolle. Du kan jo ikke sammenligne noe som har bygd opp en skobutikk og noen som har bygd opp en bedrift som lever av å dele hverdagen som så starter en kleskjede. Denne kjente personen du kjenner driver nok med det den er kjent for, samtidig som den driver sin bedrift.  At det blir komplisert med flere roller er det jo ingen tvil om, men det er snodig at man ikke ser at folk er forskjellig og at bedrifter er forskjellig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...