Outandabout Skrevet torsdag kl 17:12 #42781 Del Skrevet torsdag kl 17:12 Hun er ikke verdens beste på å formulere seg. Forklaringene blir alltid veldig oppstykket og delt, og man mister tråden med en gang. Tror ikke lederstjernen Sara skal gjesteforelese på BI med det første 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luby Lu Skrevet torsdag kl 17:41 #42782 Del Skrevet torsdag kl 17:41 NysgjerrigeNilsi skrev (39 minutter siden): Uff, her var det mye rart 😅 Har dere ikke peiling på skatteregler så er det greit å holde seg unna å kommentere det også. Aksjeverdien er det ikke Skatteetaten som fastsetter. Verdien på aksjene kommer frem etter at årsoppgjøret er ferdig, og aksjeverdien hun har er fra 2023. Aksjeverdien i neste års skatteoppgave er ikke klar før årsoppgjøret for 2024 er ferdig. Og bryllupet: tror dere helt seriøst at man får fradrag i næring for et privat bryllup?? 🤣 Om NOE av det kan kobles til næring så kan selskapet få et forholdsmessig fradrag, men det er svært lite. Alt som bærer preg av privat er privat 😘 Ja apekattene på KG later nok som de kan 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet torsdag kl 17:54 #42783 Del Skrevet torsdag kl 17:54 Luby Lu skrev (12 minutter siden): Ja apekattene på KG later nok som de kan 🤣 Apekattene? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet torsdag kl 17:55 #42784 Del Skrevet torsdag kl 17:55 Luby Lu skrev (13 minutter siden): Ja apekattene på KG later nok som de kan 🤣 Betegner du deg selv som apekatt? Synes du skal ha høyere tanker om deg selv! 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luby Lu Skrevet torsdag kl 17:58 #42785 Del Skrevet torsdag kl 17:58 Vi er alle apekatter her i diskusjonsrommet 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet fredag kl 04:19 #42786 Del Skrevet fredag kl 04:19 (endret) Snublefot62 skrev (14 timer siden): Utrolig at Sara Emilie, som fremstiller seg selv som så smart og oppegående innen bedriftsledelse og bedriftsøkonomi, ikke forstod dette i forkant. Det er ikke utenkelig at Skatteetaten har tatt litt godt i og satt feil verdi, men at hun må skatte av verdien av selskapet burde ikke komme som en overraskelse. Var hun ikke nominert til en lederpris? Det er ikke skattetsten som setter aksjeverdien, den kommer fra årsregnskapet fra 2023 som Sara Emilies regnskapsfører har satt opp og Sara Emilie har underskrevet på. Til å drive big business, så forstår hun jammen lite. Hun burde være flau over denne rantingen hun bedriver på snap. Endret fredag kl 04:20 av Sol79 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet fredag kl 05:12 #42787 Del Skrevet fredag kl 05:12 Sol79 skrev (51 minutter siden): Det er ikke skattetsten som setter aksjeverdien, den kommer fra årsregnskapet fra 2023 som Sara Emilies regnskapsfører har satt opp og Sara Emilie har underskrevet på. Til å drive big business, så forstår hun jammen lite. Hun burde være flau over denne rantingen hun bedriver på snap. Og ikke minst, burde ikke noen gitt henne råd om å la være? For eksempel V? Han hører vel at dette i beste fall blir en «ungdomsskole-forklaring» av økonomi? Flaut…. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet fredag kl 08:36 #42788 Del Skrevet fredag kl 08:36 Outandabout skrev (3 timer siden): Og ikke minst, burde ikke noen gitt henne råd om å la være? For eksempel V? Han hører vel at dette i beste fall blir en «ungdomsskole-forklaring» av økonomi? Flaut…. Tror ikke han kan det selv, SE skryter ofte av at han er økonom, men forståelsen for faget avhenger veldig på hvilken retning man går. Og iløpet av 2år med fordypning i div tema er man langt fra utlært. Han har i tillegg valgt å bruke utdanninga si til å drive en dagligvarebutikk, en stilling uten krav til forkunnskaper om økonomi og derfor har nok mye av hans kunnskap gått tapt. Var en gang han skulle svare på noen spørsmål fra en følger hbor man ser at Chat GPT var oppe i bakgrunnen for å forklare han det først. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet fredag kl 09:25 #42789 Del Skrevet fredag kl 09:25 Orly skrev (19 timer siden): Sjarmerende… Synes hun staten er idioter når de betaler ufør til familien hennes og seg selv for noen år siden? Eller når sønnen hennes ble syk? Eller er idioter når de la henne føde unger gratis på sykehus? Er de idioter siden barna kan gå gratis skole osv? 🤦♀️ Det er så panneklask. På lik linje når hun synes Forbrukertilsynet er noe dritt og hun gir f... i reglene dems. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet fredag kl 09:39 #42790 Del Skrevet fredag kl 09:39 Bibbi_ skrev (12 minutter siden): Synes hun staten er idioter når de betaler ufør til familien hennes og seg selv for noen år siden? Eller når sønnen hennes ble syk? Eller er idioter når de la henne føde unger gratis på sykehus? Er de idioter siden barna kan gå gratis skole osv? 🤦♀️ Det er så panneklask. På lik linje når hun synes Forbrukertilsynet er noe dritt og hun gir f... i reglene dems. Akkurat denne type dobbel/trippel skatt er noe som tar livet av mange små da... Staten hadde på mange måter tjent på å endre på ordninga, om de ikke fjerner den. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet fredag kl 09:53 #42791 Del Skrevet fredag kl 09:53 arnoyb skrev (12 minutter siden): Akkurat denne type dobbel/trippel skatt er noe som tar livet av mange små da... Staten hadde på mange måter tjent på å endre på ordninga, om de ikke fjerner den. Godt mulig. Men når man er 30 år, så burde man oppføre seg mer voksent enn å buse ut på snap å kalle staten for idioter. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet fredag kl 09:58 #42792 Del Skrevet fredag kl 09:58 Bibbi_ skrev (2 minutter siden): Godt mulig. Men når man er 30 år, så burde man oppføre seg mer voksent enn å buse ut på snap å kalle staten for idioter. Ja ofte tenker jeg det kan være lurt å reagere og tenke gjennom før man poster ting som man får mye følelser rundt. Når man får tenkt seg om å kanskje tenker litt mer konstruktivt. Da hadde hun unngått å bruke slike ord, å kanskje heller fått litt forståelse fra folk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet fredag kl 10:12 #42793 Del Skrevet fredag kl 10:12 arnoyb skrev (13 minutter siden): Ja ofte tenker jeg det kan være lurt å reagere og tenke gjennom før man poster ting som man får mye følelser rundt. Når man får tenkt seg om å kanskje tenker litt mer konstruktivt. Da hadde hun unngått å bruke slike ord, å kanskje heller fått litt forståelse fra folk. Dette støtter jeg, @arnoyb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet fredag kl 10:23 #42794 Del Skrevet fredag kl 10:23 (endret) Jeg prøver å være en saklig kritiker der jeg velger å engasjere meg på sosiale medier - og gi ros der jeg syns det er viktig. Men SET mener tydeligvis at jeg tilhører et eget folkeslag som «skal ta influensere»… 😅 Dette er for dumt og et godt eksempel på at man bør tenke seg om når man poster noe på SoMe. Endret fredag kl 10:25 av LivEinar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet fredag kl 10:31 #42795 Del Skrevet fredag kl 10:31 LivEinar skrev (6 minutter siden): Jeg prøver å være en saklig kritiker der jeg velger å engasjere meg på sosiale medier - og gi ros der jeg syns det er viktig. Men SET mener tydeligvis at jeg tilhører et eget folkeslag som «skal ta influensere»… 😅 Dette er for dumt og et godt eksempel på at man bør tenke seg om når man poster noe på SoMe. Gøy at hun deler kommentarer fra følgerne som handler om å bruke stemmeretten sin da. Var det ikke SE som ikke har stemt ved de to siste valgene fordi hun har det så travelt og ikke var klar over at forhåndsstemming var en greie? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet fredag kl 10:55 #42796 Del Skrevet fredag kl 10:55 LivEinar skrev (29 minutter siden): Jeg prøver å være en saklig kritiker der jeg velger å engasjere meg på sosiale medier - og gi ros der jeg syns det er viktig. Men SET mener tydeligvis at jeg tilhører et eget folkeslag som «skal ta influensere»… 😅 Dette er for dumt og et godt eksempel på at man bør tenke seg om når man poster noe på SoMe. Er det din kommentar her? Mener hun ikke de som kommer med kvasse tilbakemeldinger her, ikke den som står i tekstboksen? Slik jeg tolka det... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet fredag kl 11:07 #42797 Del Skrevet fredag kl 11:07 arnoyb skrev (6 minutter siden): Er det din kommentar her? Mener hun ikke de som kommer med kvasse tilbakemeldinger her, ikke den som står i tekstboksen? Slik jeg tolka det... Jeg tolker det SET skriver mer generelt, som at kritikere av influensere er et eget folkeslag som er ute etter å ta influenserne. Hva hun egentlig mener, vet vi jo ikke… 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet fredag kl 11:13 #42798 Del Skrevet fredag kl 11:13 LivEinar skrev (4 minutter siden): Jeg tolker det SET skriver mer generelt, som at kritikere av influensere er et eget folkeslag som er ute etter å ta influenserne. Hva hun egentlig mener, vet vi jo ikke… 😉 Ja, var det jeg mente, jeg er håpløs å ordlegge meg ofte har jeg skjønt etter jeg blei mer aktiv her inne å ser mine kommentarer av og til 🙊🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet fredag kl 12:19 #42799 Del Skrevet fredag kl 12:19 arnoyb skrev (2 timer siden): Ja ofte tenker jeg det kan være lurt å reagere og tenke gjennom før man poster ting som man får mye følelser rundt. Når man får tenkt seg om å kanskje tenker litt mer konstruktivt. Da hadde hun unngått å bruke slike ord, å kanskje heller fått litt forståelse fra folk. 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet fredag kl 13:26 #42800 Del Skrevet fredag kl 13:26 arnoyb skrev (3 timer siden): Ja ofte tenker jeg det kan være lurt å reagere og tenke gjennom før man poster ting som man får mye følelser rundt. Når man får tenkt seg om å kanskje tenker litt mer konstruktivt. Da hadde hun unngått å bruke slike ord, å kanskje heller fått litt forståelse fra folk. Støtter denne. Hun går på smeller igjen og igjen, og det er nok fordi hun er for kjapp på avtrekkeren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå