Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Nussepus skrev (16 minutter siden):

Husk at hun aldri fullførte ungdomsskolen en gang. Man blir litt kunnskapsløs og stuck da. 

Det gjorde hun.

Hun fullførte også VGS1,VGS2 og første halvdel av VGS3,så droppet hun av..

https://saraaemiliee.blogg.no/min-me-historie-del-2.html

Endret av J..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (25 minutter siden):

Det gjorde hun.

Ikke så mye skole man får med seg når man ligger på ett mørkt rom i mange år. Så den skolegangen er nok så som så. Hun har jo formidlingsevne som en 10 åring. Masse skrivefeil og greier faktisk ikke å bruke ett eneste ordtak riktig. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (30 minutter siden):

Det gjorde hun.

Hun gikk nok de årene som deltidsstudent, dvs tok noen fag. Om hun skal begynne på skole igjen -så må nok mange av fagene taes opp som privatist evt voksenopplæring.

sitat fra bloggen

«Jeg kom inn på særskilt grunnlag på VGS medier & kommunikasjon. 1VGS var alle fag ink, uten hell. 2VGS var 50% av fagene på planen, uten hell. 3VGS sto kun medier og kommunikasjons fagene som mål men jeg endte i 90% fravær tilslutt. De få gangene jeg var på skolen, ble jeg dratt i alle retninger av lærere som desperat prøvde å sette karakter. De prøvde å tilby løsninger for at jeg ikke skulle falle ut, men det gikk ikke. Halvveis inn i siste året på vgs, sluttet jeg på skolen. Jeg rakk akkurat å trykke mitt eget russekort, som aldri forlot esken sin. Kort oppsummert var vgs ekstremt tøff tid for meg. En tid jeg prøvde på mitt hardeste å fungere og presset kroppen hardt hver dag. En tid med mange timer på et mørkt rom og en stor følelse av å misslykkes. Formen hadde aldri vært verre.»

https://saraaemiliee.blogg.no/min-me-historie-del-2.html?_gl=1*1i7y6sv*_ga*MTA0ODI4OTM4LjE3MzUzNDc4MDc.*_ga_2SXG691Y94*MTczNTc2MjkzNi40Ni4xLjE3MzU3NjM2MTMuMzkuMC4w

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (2 timer siden):

Husk at hun aldri fullførte ungdomsskolen en gang. Man blir litt kunnskapsløs og stuck da. 

Dette stemmer, @Nussepus. Det var dessverre store deler av siste året på ungdomsskolen, samt hele vgs, som SET ikke fikk med seg - verken faglig eller sosialt.
Her et sitat fra teksten som kommer like før det @GulleGull refererer fra, samme lenke (min utheving):

«10.klasse ungdomsskole var jeg fritatt for karakterer. Det viktigste var å møte opp de dagene jeg orket, delta på det sosiale jeg klarte. Jeg kunne møte opp på skolen og se frisk ut, så kunne jeg dra hjem og måtte få hjelp til å kle av meg. Det er både det positive og det negative med denne sykdommen.

Jeg kom inn på særskilt grunnlag på VGS medier & kommunikasjon. 1VGS var alle fag ink, uten hell….»

https://saraaemiliee.blogg.no/min-me-historie-del-2.html?_gl=1*1i7y6sv*_ga*MTA0ODI4OTM4LjE3MzUzNDc4MDc.*_ga_2SXG691Y94*MTczNTc2MjkzNi40Ni4xLjE3MzU3NjM2MTMuMzkuMC4w

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (11 timer siden):

Ikke så mye skole man får med seg når man ligger på ett mørkt rom i mange år. Så den skolegangen er nok så som så. Hun har jo formidlingsevne som en 10 åring. Masse skrivefeil og greier faktisk ikke å bruke ett eneste ordtak riktig. 

De ordtakene tror jeg hun gjør med vilje for å fremstå som «vimsete»

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (3 timer siden):

Det er faktisk ennå mer uforståelig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isola2 skrev (3 timer siden):

Hun synes nok selv at det er veldig søtt. 🙃 hjelp.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SET har gjentatte ganger dratt fram at hun var «en 6’er-elev». (Det gis ikke karakterer i barneskolen.) Det er sikkert riktig at hun som 14-15-åring i 8. og 9.klasse fikk gode karakterer, selv om dette gradvis endret seg. I 10.klasse var fraværet så høyt at hun ikke fikk karakterer i det hele tatt. En trist historie.
Samtidig har hun nå som godt voksen tydeligvis et stort behov for å presentere seg sjøl som meget vellykket og aktiv. Behovet «SE MEG» ropes ut høyt. Når hun ikke kan leve det sosiale livet hun ønsker, skaper hun seg en «snap-familie». Antagelig er hennes behov for følgere mye større enn følgernes behov for henne…
Samtidig er atferden hennes (slik jeg ser det) ofte lik en umoden tenåring som driter ut de som våger å kritisere eller stille uønska spørsmål, og som trumfer gjennom det hun sjøl vil … Jeg tror ikke dette på sikt er bærbart. Jf det @Sitron10 så klokt skreiv i et tidligere innlegg. Ser også reaksjoner i andre fora, SET karakteriseres som en kjedelig og utdatert influenser og «en ekstrem fjortis». 

Poenget mitt er:
Hun ville vunnet mye på å være en voksen og ansvarlig 32-årig forretningskvinne og slutte å forsvare bl.a.: Eksponering av egne barn, manglende egenreklame og drittslenging av følgere/andre.

Sitat fra bloggen (mine uthevinger): 
«Men den store forskjellen for meg begynte på ungdomsskolen. Tiltross for sykdom her og der var jeg aktiv. Jeg spilte fotball, håndball, danset 3 ganger i uken. Jeg hadde min egen hest, elsket å jogge i skogen og skulle helst delta på alt sosialt. Jeg var en 6`er elev og gråt av å se en 4`er på en prøve. Ingenting under 5 var bra nok. Jeg satt høye krav til meg selv, og hadde klar tankegang på hvordan framtiden skulle bli.

Jeg var hun som tok mye plass. Hun høylytte med mye energi som skulle være overalt. Jeg skulle ta på meg mest mulig ansvar, og fullføre hver eneste ting jeg bestemte meg for å gjøre. Jeg var en evig optimist.»

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (1 time siden):

SET har gjentatte ganger dratt fram at hun var «en 6’er-elev». (Det gis ikke karakterer i barneskolen.) Det er sikkert riktig at hun som 14-15-åring i 8. og 9.klasse fikk gode karakterer, selv om dette gradvis endret seg. I 10.klasse var fraværet så høyt at hun ikke fikk karakterer i det hele tatt. En trist historie.
Samtidig har hun nå som godt voksen tydeligvis et stort behov for å presentere seg sjøl som meget vellykket og aktiv. Behovet «SE MEG» ropes ut høyt. Når hun ikke kan leve det sosiale livet hun ønsker, skaper hun seg en «snap-familie». Antagelig er hennes behov for følgere mye større enn følgernes behov for henne…
Samtidig er atferden hennes (slik jeg ser det) ofte lik en umoden tenåring som driter ut de som våger å kritisere eller stille uønska spørsmål, og som trumfer gjennom det hun sjøl vil … Jeg tror ikke dette på sikt er bærbart. Jf det @Sitron10 så klokt skreiv i et tidligere innlegg. Ser også reaksjoner i andre fora, SET karakteriseres som en kjedelig og utdatert influenser og «en ekstrem fjortis». 

Poenget mitt er:
Hun ville vunnet mye på å være en voksen og ansvarlig 32-årig forretningskvinne og slutte å forsvare bl.a.: Eksponering av egne barn, manglende egenreklame og drittslenging av følgere/andre.

«Men den store forskjellen for meg begynte på ungdomsskolen. Tiltross for sykdom her og der var jeg aktiv. Jeg spilte fotball, håndball, danset 3 ganger i uken. Jeg hadde min egen hest, elsket å jogge i skogen og skulle helst delta på alt sosialt. Jeg var en 6`er elev og gråt av å se en 4`er på en prøve. Ingenting under 5 var bra nok. Jeg satt høye krav til meg selv, og hadde klar tankegang på hvordan framtiden skulle bli.

Jeg var hun som tok mye plass. Hun høylytte med mye energi som skulle være overalt. Jeg skulle ta på meg mest mulig ansvar, og fullføre hver eneste ting jeg bestemte meg for å gjøre. Jeg var en evig optimist.»

Den historien hennes får jeg virkelig ikke til å gå opp. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (4 timer siden):

Hun synes nok selv at det er veldig søtt. 🙃 hjelp.

Dette er veldig tydelig at hun syns 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (3 timer siden):

Den historien hennes får jeg virkelig ikke til å gå opp. 

Er vel mye av det Sara Emilie forteller som ikke går opp. Løgnene går jo i ball til slutt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (8 timer siden):

Poenget mitt er:

Hun høres ut som om hun var en av de «slitsomme».

En av dem som tok plass og oppmerksomhet (som andre blir lei), den selvgode som fremheever seg selv og fremstår som bedre enn de andre.
Men som sikkert brukte det som et skall. 
Hun er jo sånn i dag også. Bare på en litt annen måte. 
Ikke særlig sjarmerende akkurat.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spurt en gang før, og spør igjen. 

Er det andre som ser at hun og Therese Lien gjør mye likt? Altså enten kopier de hverandre, eller så har de veldig lik smak. 

Sara viser stadig vekk vareprøver der jeg føler jeg har sett nesten det samme hos Therese. Nesten så jeg lurer på om det som blir forkastet hos den ene, blir sendt til den andre. Jeg bare føler Therese sitt er i litt bedre kvalitet enn det Sara kommer med. 

Nå viser Sara vareprøve av kjole, som ligner påfallende mye på strandkjolen Therese skulle forberede (hun hadde en gammel kjole hun ville forbedre og selge hos bylien).

Endret av faltforfristelsen
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivEinar skrev (På 2.1.2025 den 14.14):

Poenget mitt er:

Høres mer ut som en versjon av adhd med tanke på at hun fint klarer å gjennomføre det hun hadde lyst til. Med tanke på de skippertakene hun har i hjemmet sitt nå også… men det er bare en tanke som slo meg. Så ferdig med disse influenserne🥳

Endret av Eyr
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (7 timer siden):

Har spurt en gang før, og spør igjen. 

Er det andre som ser at hun og Therese Lien gjør mye likt? Altså enten kopier de hverandre, eller så har de veldig lik smak. 

Sara viser stadig vekk vareprøver der jeg føler jeg har sett nesten det samme hos Therese. Nesten så jeg lurer på om det som blir forkastet hos den ene, blir sendt til den andre. Jeg bare føler Therese sitt er i litt bedre kvalitet enn det Sara kommer med. 

Nå viser Sara vareprøve av kjole, som ligner påfallende mye på strandkjolen Therese skulle forberede (hun hadde en gammel kjole hun ville forbedre og selge hos bylien).

Alle form for fast fashion,plukkes ut fra en katalog,så legger man til/endrer man detaljene etter eget ønske.

De plukker fra samme katalog (og har forøvrig samme smak og publikum),så er ikke annet å forvente enn lite til ingen forskjell.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (58 minutter siden):

Alle form for fast fashion,plukkes ut fra en katalog,så legger man til/endrer man detaljene etter eget ønske.

De plukker fra samme katalog (og har forøvrig samme smak og publikum),

Dette må du ikke finner på og si🙈 for dette skjer absolutt ikke. Hun designer sammen med sin designer helt ned til minste detalj av plagget🙈

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elskersommer skrev (1 time siden):

Dette må du ikke finner på og si🙈 for dette skjer absolutt ikke. Hun designer sammen med sin designer helt ned til minste detalj av plagget🙈

Haha. Skulle likt å se at hun dokumenterte denne prosessen gitt… Rart at man kun ser utvalg av stoffprøver og prøving av varer. Ingen design som jeg har sett i fall fall… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (28 minutter siden):

Haha. Skulle likt å se at hun dokumenterte denne prosessen gitt… Rart at man kun ser utvalg av stoffprøver og prøving av varer. Ingen design som jeg har sett i fall fall… 

Er ikke lenge siden hun skrev noe om dette. Fordi hun var oppgitt over folk som mente hun ikke var med på å designe eget tøy. For det var hun. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (14 timer siden):

De plukker fra samme katalog (og har forøvrig samme smak og publikum),så er ikke annet å forvente enn lite til ingen forskjell.

Hehe... Men det er jo akkurat det hun sier hun ikke gjør, altså lager fast fashion 😂 Men det er jo det da.. 

Den kjolen hun viste på snap i går er tredje gangen jeg reagerer på at jeg har sett det samme hos Therese Lien. Bare at det var hos Therese først. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie M skrev (På 22.12.2024 den 10.58):

Ser at 1300 følgere har sluttet å følge SE etter hun begynte med det der tåpelige Hormonella opplegget sitt 🤣

Så nærmer det seg 2000 stk som avfulgt SE 👏🏻💫

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...