Anim92 Skrevet 13. desember 2024 #39861 Del Skrevet 13. desember 2024 Milla1717 skrev (57 minutter siden): Bare lurer. I dag på Facebook kom det en reklame opp. Hun reklamerer for sengetøy i en Hest genser. Er det da liksom begge deler hun får for?. Vet om folk som har vært med på program på tv. Der de må stille opp med klær uten noen form for logo og ikke synlige merker. Rotete syns jeg med mye disse kjole damene driver med. Hest-genserene har hun vel kjøpt inn nettopp for å ikke ha på «reklame klær»? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 13. desember 2024 #39862 Del Skrevet 13. desember 2024 Milla1717 skrev (1 time siden): Bare lurer. I dag på Facebook kom det en reklame opp. Hun reklamerer for sengetøy i en Hest genser. Er det da liksom begge deler hun får for?. Vet om folk som har vært med på program på tv. Der de må stille opp med klær uten noen form for logo og ikke synlige merker. Rotete syns jeg med mye disse kjole damene driver med. Så lenge hun har på klær hun har betalt for selv i reklameinnlegg,gjør hun ikke noe galt. HÉST genseren kjøpte hun i full trass etter møte med Forbrukertilsynet,da hun fikk beskjed om overnevnte regler. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla1717 Skrevet 13. desember 2024 #39863 Del Skrevet 13. desember 2024 Anim92 skrev (6 minutter siden): Hest-genserene har hun vel kjøpt inn nettopp for å ikke ha på «reklame klær»? Aner ikke hva hun kjøper og når. Men trodde bare ikke du skulle gå med sterke merkevarer om du skulle være med i reklame . Synes det er vrient å forstå regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 13. desember 2024 #39864 Del Skrevet 13. desember 2024 Da var vel frøkna godt i gang igjen, med "Slimproppen minutt for minutt" 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2024 #39865 Del Skrevet 13. desember 2024 Snublefot62 skrev (1 time siden): Se der ja. Sara Emilie gjennomførte en mellombalanse (MBAL) den 21.11.2024 i selskapet Saraaemiliee AS. Bilde fra brreg: Det er noe man stort sett gjør når man enten skal ta ut ekstraordinært utbytte mellom generalforsamlingene, eller låneopptak hvor en ønsker oppdaterte tall ovenfor långiver. Det finnes et par andre alternativer og men spørs om de er så sannsynlige. Bilde fra Altinn.no: Har sikkert med husbygging å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 13. desember 2024 #39866 Del Skrevet 13. desember 2024 Snublefot62 skrev (5 timer siden): Dette er ikke noen overraskelse. Eller unaturlig. Og det som kanskje er litt morsomt er at Sara Emilie selv bidrar til dette, som mange andre influensene - og de forstår det ikke selv. Det er to ting her som jeg vil trekke frem. For det første så ødelegger Sara Emilie med flere interessen for å bruke influensene i markedsføring når veldig mange gjør en halvhjerta jobb. Og som med Sara Emilie, utnytter oppdragsgiver. Ikke bare er jobben blitt dårligere og dårligere utført, men flere som Sara Emilie bevisst utnytter muligheten til å markedsføre sine egne produkter samtidig som de får betalt av oppdragsgiver. Litt tilbake til FotoKnutsen dramaet, og Sara Emilie som spiller dum flere ganger "men jeg kan da vel spille inn reklame for andre i mitt eget tøy vel - eller skal jeg måtte kjøpe truse fra Cubus for å gjøre hatere fornøyd?" (ikke ordrett, men nærme nok). Oppdragsgiver ønsker at influenseren skal fokusere på deres produkt. Ikke at de skjult reklamerer for egne tumblere, egne klær, luer, drikkeflasker og whatnot. Som for eks brudd på alkoholloven? Som faktisk gir oppdragsgiver økonomiske og markedskonsekvenser. Dette heter profesjonalisme og er noe mange influensene mangler. Spesielt Sara Emilie. Så har man penger fra Snapchat og flytte følgere fra en platform til en annen. Her skrytes det vilt av hvor mye man tjener på å ha mange visninger. Sara Emilie er igjen spesielt opptatt av å vise frem hvor mye hun tjener på enkelte dager hvor hun annonserer graviditet, forlovelse etc. Det bidrar åpenbart til at flere vil gjøre dette. Og det vil og øke konkurransen om følgere. Åpenbart. Men Sara Emilie forstår ikke det for hun vil bare skryte. Men når de var kanskje 15 (eksempeltall) som tjener fett på Snapchat for 1 år siden så er det minst 10-20x så mange nå som konkurrerer om de samme følgerne/visningene. Og hadde Sara Emilie forstått forretninger og forretningsmodeller (som hun skryter av at hun gjør) så hadde hun og forstått at forretningsmodellen til Snapchat ikke er egnet for overflod av influensene - og at konkurransen blir tøffere. En konkurranse Sara Emilie ikke lenger er egnet til å konkurrere i. Snapchat har ikke uendelig med penger de kan betale ALLE influensene. Når hun nå drar nytte av en veldig generøs ordning så burde hun forstå at denne ordningen ikke kan fortsette når utgiftene til Snapchat øker. Skulle en tro? En ser det og skjer med tanke på reklamere for ulike platformer. Instagram og Snapchat blokkerer innhold som ikke gir de en gevinst. For eks nå så får innhold med reklame fra influenseren selv mindre visninger fordi at Snapchat/Instagram ikke ønsker å betale influenseren for å produsere innhold til de og samtidig reklamere for egne produkter. Åpenbart. Så når influenseren merker ting med "reklame", "egenreklame" etc så får disse vesentlig mindre visninger automatisk, for å unngå å trigge utbetaling av Snapchat. Noe som da medfører at en del geniale influensene i stede skriver "relkame" eller "reklme" etc, eller skjuler teksten så mye som overhode mulig. Dette vil og naturligvis gjøre at Snapchat intensiverer jakten på dette, og samtidig er det jo brudd på markedsføringsloven. Som på et eller annet tidspunkt vil gi en økonomisk konsekvens for enkelte. Og når Sara Emilie legger ut "følg med på Snapchat" på Instagram så vil jo ikke de at følgere skal flyttes ut fra sin plattform, og enten blokkerer de slike forsøk eller gir de mindre visninger. Derfor ser en nå en trend hvor en skriver "se mer på den gule appen"/"den gule appen squad!". Så det blir spennende å se hva fremtiden bringer. Den er åpenbart i endring og i en såpass raskt utviklende verden så kan markedet endre seg drastisk kun på noen måneder. Og med det forbruket til Sara Emilie så håper jeg hun har evne til å tilpasse seg raskt. For en ting er å ha råd til 25+ millioners hus i dag. En helt annen ting er å ha råd til å eie et 25+ millioners hus de neste 10 årene. Stor takk til deg, @Snublefot62 for nok et meget godt og avklarende innlegg! Du gjør en interessant analyse av influenser-aktivitet på SoMe, strategi og framtidsutsikter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 13. desember 2024 #39867 Del Skrevet 13. desember 2024 Tradegy skrev (1 time siden): Da var vel frøkna godt i gang igjen, med "Slimproppen minutt for minutt" ✨ c O n T e N t ✨ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 13. desember 2024 #39868 Del Skrevet 13. desember 2024 I dag har hun ett innlegg over hvor vanskelig det er og finne ullundertøy i xxl og oppover. Nei Sara Emilie.. det er overhode ikke vanskelig. Ett raskt søk på google ga med disse..Janus, Lindex, Cubus, Tufte, Stormberg, Helly Hansen, Kari Traa og jeg mener og huske at Bergans har. Det er garantert flere men jeg fikk ikke sett mer Bilde fra SE sin snapchat 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. desember 2024 #39869 Del Skrevet 13. desember 2024 Merkelig - gjør hun ikke research, eller satser hun på at de som følger henne ikke gjør det? Det er masse store størrelser i ullundertøy i alle prisklasser. 16 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 13. desember 2024 #39870 Del Skrevet 13. desember 2024 pøbelsara skrev (14 minutter siden): Merkelig - gjør hun ikke research, eller satser hun på at de som følger henne ikke gjør det? Det er masse store størrelser i ullundertøy i alle prisklasser. Hun skal selge og da må hun få ut narrativet som gjør at hun selger mest mulig. Og det er jo narrativet at hun kommer med noe nytt ingen andre har, og tetter nok et hull i markedet. At dette narrativet er en løgn er ikke så viktig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 13. desember 2024 #39871 Del Skrevet 13. desember 2024 pøbelsara skrev (16 minutter siden): Merkelig - gjør hun ikke research, eller satser hun på at de som følger henne ikke gjør det? Det er masse store størrelser i ullundertøy i alle prisklasser. Hun gjør det hun er best på - å lyve. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 13. desember 2024 #39872 Del Skrevet 13. desember 2024 Kattedama skrev (2 timer siden): Har sikkert med husbygging å gjøre. De har jo høy gjeld i firmaet i tillegg… og i 2023 tok hun ut 13 mill i utbytte. Kortsiktig gjeld 11 mill. Hadde ikke sovet godt om natten. Likviditeten er svak og soliditeten er ikke tilfredstillende. Litt gyngende skute altså... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2024 #39873 Del Skrevet 13. desember 2024 (endret) elskersommer skrev (45 minutter siden): I dag har hun ett innlegg over hvor vanskelig det er og finne ullundertøy i xxl og oppover. Nei Sara Emilie.. det er overhode ikke vanskelig. Ett raskt søk på google ga med disse..Janus, Lindex, Cubus, Tufte, Stormberg, Helly Hansen, Kari Traa og jeg mener og huske at Bergans har. Det er garantert flere men jeg fikk ikke sett mer Bilde fra SE sin snapchat Hun lyver og lyver. Virkelig profesjonell bedriftseier dette her. Så ullblandingen har 100 % merinoull og lav mikron? Hva betyr mikron egentlig? Det var dette jeg fant om «mikron». «Mikron brukes som teknisk betegnelse på finheten (hullstørrelsen) på et filterelement, og avgjør størrelsen på partikler som vil kunne passere gjennom filteret i en væske som brennstoff eller olje.» Endret 13. desember 2024 av Kattedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2024 #39874 Del Skrevet 13. desember 2024 Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Hun skal selge og da må hun få ut narrativet som gjør at hun selger mest mulig. Og det er jo narrativet at hun kommer med noe nytt ingen andre har, og tetter nok et hull i markedet. At dette narrativet er en løgn er ikke så viktig. Sykt at folk kjøper disse løgnene. Eier de ikke kritisk sans overhodet, de som følger Sara Emilie Tandberg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 13. desember 2024 #39875 Del Skrevet 13. desember 2024 elskersommer skrev (42 minutter siden): I dag har hun ett innlegg over hvor vanskelig det er og finne ullundertøy i xxl og oppover. Nei Sara Emilie.. det er overhode ikke vanskelig. Ett raskt søk på google ga med disse..Janus, Lindex, Cubus, Tufte, Stormberg, Helly Hansen, Kari Traa og jeg mener og huske at Bergans har. Det er garantert flere men jeg fikk ikke sett mer Bilde fra SE sin snapchat Like mye merinoull som titan i skjærebrettene hun prifilerte kanskje? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 13. desember 2024 #39876 Del Skrevet 13. desember 2024 (endret) elskersommer skrev (55 minutter siden): I dag har hun ett innlegg over hvor vanskelig det er og finne ullundertøy i xxl og oppover. Nei Sara Emilie.. det er overhode ikke vanskelig. Ett raskt søk på google ga med disse..Janus, Lindex, Cubus, Tufte, Stormberg, Helly Hansen, Kari Traa og jeg mener og huske at Bergans har. Det er garantert flere men jeg fikk ikke sett mer Bilde fra SE sin snapchat SET skriver at det fins lite undertøy over xl å få kjøpt. Jeg søkte først på «merinoull, herre, undertøy, xxl», deretter på xxxl. Det kom opp svært mange treff. Også helt greit utvalg i store størrelser når jeg søker på dame, samme kriteriene som over. Tandberg driver med tendensiøs reklame… 🤨 Endret 13. desember 2024 av LivEinar 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 13. desember 2024 #39877 Del Skrevet 13. desember 2024 pøbelsara skrev (1 time siden): Merkelig - gjør hun ikke research, eller satser hun på at de som følger henne ikke gjør det? Det er masse store størrelser i ullundertøy i alle prisklasser. Får helt opp til 4 xl i flere nettbutikker... De som følger henne tror vel på det hun sier🙈 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk nysgjerrig Skrevet 13. desember 2024 #39878 Del Skrevet 13. desember 2024 Kattedama skrev (1 time siden): Hun lyver og lyver. Virkelig profesjonell bedriftseier dette her. Så ullblandingen har 100 % merinoull og lav mikron? Hva betyr mikron egentlig? Det var dette jeg fant om «mikron». «Mikron brukes som teknisk betegnelse på finheten (hullstørrelsen) på et filterelement, og avgjør størrelsen på partikler som vil kunne passere gjennom filteret i en væske som brennstoff eller olje.» Mulig SET ikke snakker sant om alt ,men dette har hun rett i . Bare å Google mikron og ull ,så finner dere svaret på hva det er. Om de faktisk vil bruke den kvaliteten i sine ullklær vet vi jo ikke 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2024 #39879 Del Skrevet 13. desember 2024 Frk nysgjerrig skrev (10 minutter siden): Mulig SET ikke snakker sant om alt ,men dette har hun rett i . Bare å Google mikron og ull ,så finner dere svaret på hva det er. Om de faktisk vil bruke den kvaliteten i sine ullklær vet vi jo ikke Takk for info. Ser ut som dette gjelder generelt merino ull og ikke noe som er spesielt for klærne til Careless. Noen som vet pris på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 13. desember 2024 #39880 Del Skrevet 13. desember 2024 (endret) @Frk nysgjerrig la ut et bilde, der står det at når ulla er finere enn 22 micron, har den passert kløgrensa. Jeg tok en tilfeldig og test av klær fra CUBUS. Vedlagt lenke til eksempel. Der står det følgende: «Vårt premium ullundertøy er av høyeste og superfin merinoull-kvalitet, bare 17,5 micron. Ullundertøysserien består av bh, truse, shorts, singlet, t-skjorte, trøye og longs i flere fine farger. Mix & match dine favoritter til basegarderoben!» Videre ser jeg at klærne selges både i 2XL og 3XL til dame. Litt morsomt at akkurat CUBUS selger disse klærne, siden SET stadig nevner den kjeden. 😉 Da legger hun seg i ullklær-konkurranse med dem… https://cubus.com/no/p/langermet-topp-med-hoy-hals-i-merinoull-navy-undertoy-ullundertoy-dameklar/7362158_F583 Endret 13. desember 2024 av LivEinar 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå