Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, Snublefot62 said:

@Marisana

Hva tenker du om de siste tingene hun har lagt ut på Snapchat? At en dame i 30 årene ikke har skjønt dette med mensen og koblet med dårlig humør/humørsvingninger og først nå må google det (og blir overrasket over sammenhengen)?

Ekte? Falskt?

Tenker at hun som meg kanskje har gått på prevensjon som har skjult effekten.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Sprite
Skrevet
Rosa Sitron skrev (16 minutter siden):

Nei det har hun sagt hun ikke gjør 

Gjest Sprite
Skrevet
Snublefot62 skrev (17 minutter siden):

@Marisana

Hva tenker du om de siste tingene hun har lagt ut på Snapchat? At en dame i 30 årene ikke har skjønt dette med mensen og koblet med dårlig humør/humørsvingninger og først nå må google det (og blir overrasket over sammenhengen)?

Ekte? Falskt?

Det er faktisk helt krise.😂

Skrevet
Rosa Sitron skrev (19 minutter siden):

Hun har jo sagt at hun ikke går på prevensjon, og rådet andre og til å ikke gjøre det. Hvorfor husker jeg ikke i farten men jeg tror det var fordi det tullet med humør/syklus så mye.

• Liker 10
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Hun har jo sagt at hun ikke går på prevensjon, og rådet andre og til å ikke gjøre det. Hvorfor husker jeg ikke i farten men jeg tror det var fordi det tullet med humør/syklus så mye.

Det var fordi hun hadde funnet ut at det forverret ME.

• Liker 5
Skrevet
Tessa12 skrev (2 minutter siden):

Det var fordi hun hadde funnet ut at det forverret ME.

Takk.

• Liker 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (31 minutter siden):

@Marisana

Ekte? Falskt?

Det er overraskende mange voksne damer som vet lite om sin egen kropp. 
Jeg kunne f.eks veldig lite om sex og samliv da jeg bikka 20, og hadde ei venninne som lærte meg ting, og moren hennes lærte meg bruk av prevensjon og viktigheten av det. Da hadde jeg allerede vært seksuelt aktivt i et par år. 

Men mensen og pms visste jeg om. Har aldri slitt med noen ting rundt det selv, og jeg hadde nok fått meg en overraskelse hvis jeg plutselig skulle slite med pms, sterke smerter eller store blødninger. Det er ikke sikkert jeg hadde kobla humørsvingninger mot pms sånn umiddelbart, men etterhvert ville jeg nok kobla det. 
Forklaringene på hvorfor hun ikke vet, kan jo være mange. Kanskje har hun aldri blitt lært det skikkelig, kanskje har hun brukt prevensjon som har skjult effektene så hun ikke har merket noe til dem før nå nylig eller kanskje siste fødsel har gjort både pms og menstruasjon verre, så det er først nå hun tenker over slike ting. 

Jeg tror ikke hun er falsk her heller, men disse snappene hun legger ut som liksom skal være opplysning, de hopper jeg glatt over. Hun har kommet med feilinformasjon før (krybbedød,f.eks), så jeg tar slike informative snapper med en god klype salt. 
At hun blir overrasket, tror jeg hun sier kun for dramatisk effekt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Marisana skrev (10 minutter siden):

Det er overraskende mange voksne damer som vet lite om sin egen kropp. 
Jeg kunne f.eks veldig lite om sex og samliv da jeg bikka 20, og hadde ei venninne som lærte meg ting, og moren hennes lærte meg bruk av prevensjon og viktigheten av det. Da hadde jeg allerede vært seksuelt aktivt i et par år. 

Men mensen og pms visste jeg om. Har aldri slitt med noen ting rundt det selv, og jeg hadde nok fått meg en overraskelse hvis jeg plutselig skulle slite med pms, sterke smerter eller store blødninger. Det er ikke sikkert jeg hadde kobla humørsvingninger mot pms sånn umiddelbart, men etterhvert ville jeg nok kobla det. 
Forklaringene på hvorfor hun ikke vet, kan jo være mange. Kanskje har hun aldri blitt lært det skikkelig, kanskje har hun brukt prevensjon som har skjult effektene så hun ikke har merket noe til dem før nå nylig eller kanskje siste fødsel har gjort både pms og menstruasjon verre, så det er først nå hun tenker over slike ting. 

Jeg tror ikke hun er falsk her heller, men disse snappene hun legger ut som liksom skal være opplysning, de hopper jeg glatt over. Hun har kommet med feilinformasjon før (krybbedød,f.eks), så jeg tar slike informative snapper med en god klype salt. 
At hun blir overrasket, tror jeg hun sier kun for dramatisk effekt. 

Så du tenker faktisk det er troverdig at ei dame på 30 år med tre graviditeter og fødsler bak seg, som har skrevet bok om tips til foreldre og nesten godkjent ammehjelper - blir overrasket over hvordan disse tingene henger sammen?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Marisana skrev (50 minutter siden):

...kanskje har hun brukt prevensjon som har skjult effektene så hun ikke har merket noe til dem før nå nylig eller kanskje siste fødsel har gjort både pms og menstruasjon verre, så det er først nå hun tenker over slike ting. 

Hun velger å ikke bruke prevensjon,derfor de ble gravide umiddelbart.

Hun sier i samme snap at hun alltid har slitt med virkningene av PMS men ikke skjønt hva det er før nå (altså ingen ingen forandring fra før siste fødsel til nå..)

Det er helt normalt at skolen har en "pubertets-undervisniningstime" i 5-7 trinn på barneskolen for å forklare mens,PMS,erigert penis om morgenen og lignende "problemer" ungdommen treffer på,før man har seksualundervisning i 9-10 trinn.

Det er jo også vanlig å ha denne samtalen med en forelder,gjerne mor,før/når man får mens.

Veldig sært å oppriktig ikke vite dette før man har fått fler barn og hatt mens i mange år.

Kan jo lure på hvor mye annen helt elementær kunnskap hun mangler.

Endret av J..
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Sprite
Skrevet
Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Så du tenker faktisk det er troverdig at ei dame på 30 år med tre graviditeter og fødsler bak seg, som har skrevet bok om tips til foreldre og nesten godkjent ammehjelper - blir overrasket over hvordan disse tingene henger sammen?

😂

Skrevet
Sharp75! skrev (20 timer siden):

Nei, hun gjorde ikke det. Dette har vært diskutert tidligere, hun hadde lyst å kalle folk for det, men gjorde det ikke. Men dere liker helt klart å kalle dere selv for det så det er noe dere har tatt videre!

Snublefot62 skrev (19 timer siden):

Kan du forklare meg forskjellen mellom «dere er noen xxx» og «jeg har lyst til å kalle dere xxx»?

Sånn rent praktisk. Delt for flere hundre tusen følgere.

Snublefot62 skrev (18 timer siden):

Om barnet i hus hadde sagt «jeg har lyst til å si faen men gjør det ikke», hadde det da vært greit eller hadde du irettesett barnet?

Jeg er litt nysgjerrig hva du tenker her @Sharp75! :)

• Liker 1
Skrevet

Har fulgt tråden en stund men ikke skrevet noe før nå. Følte at nå gikk grensen litt på en måte selv om den har gjort det mange ganger før. Er det virkelig så mange som ikke kjenner sin egen kropp eller leser null om kvinnekroppen? Trenger noen virkelig at en influencer forteller hvordan kroppen fungerer? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Korsihalsen skrev (9 timer siden):

Nei, ikke vanskelig å forestille seg. Disse damene som følger influensere slavisk er tilbakestående 

Dette er slik KG får sitt rykte. Og vi vet alle hvem som følger slavisk og tar screenshot for å bruke det mot dem senere. Her SE, må være nøye siden vi er i SE tråden...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Eli Si skrev (1 minutt siden):

Har fulgt tråden en stund men ikke skrevet noe før nå. Følte at nå gikk grensen litt på en måte selv om den har gjort det mange ganger før. Er det virkelig så mange som ikke kjenner sin egen kropp eller leser null om kvinnekroppen? Trenger noen virkelig at en influencer forteller hvordan kroppen fungerer? 

Dette lurte jeg også på..

• Liker 1
Gjest Unodostrez
Skrevet

Det er vel et desperat forsøk fra Sara E sin side for å opprettholde en «venninne-lignende-relasjon» med følgerne. Deler alt. 
Den telefon-pause-talen kom vel bare noen timer etter at Kristin Gjelsvik la ut et innlegg med samme tema. Har Sara E egentlig noe å komme med da? Hva brenner hun egentlig for? Hva ønsker hun å få frem? Min mening er at hun har absolutt ingenting å komme med. Hun må bare sitte der og dele alt fra snømengde på terrasse til rot på soverom, for å ha følgerne tett på, for å opprettholde salg på Careless. Samme greia med Lien. Husk å pust? Ok? Er det alt? Nei, gi meg influencere som brenner for sine ting (Jeg mener Funkygine, Emilienutrition m.flere er i en helt annen «klasse»). Og om jeg skal være ekstra frekk, så tror jeg det er stor forskjell på følgerne til desse influencerne også, men skal passe meg så jeg ikke krenker noen. 😂

Skrevet
Unodostrez skrev (2 minutter siden):

Det er vel et desperat forsøk fra Sara E sin side for å opprettholde en «venninne-lignende-relasjon» med følgerne. Deler alt. 
Den telefon-pause-talen kom vel bare noen timer etter at Kristin Gjelsvik la ut et innlegg med samme tema. Har Sara E egentlig noe å komme med da? Hva brenner hun egentlig for? Hva ønsker hun å få frem? Min mening er at hun har absolutt ingenting å komme med. Hun må bare sitte der og dele alt fra snømengde på terrasse til rot på soverom, for å ha følgerne tett på, for å opprettholde salg på Careless. Samme greia med Lien. Husk å pust? Ok? Er det alt? Nei, gi meg influencere som brenner for sine ting (Jeg mener Funkygine, Emilienutrition m.flere er i en helt annen «klasse»). Og om jeg skal være ekstra frekk, så tror jeg det er stor forskjell på følgerne til desse influencerne også, men skal passe meg så jeg ikke krenker noen. 😂

Enig i alt,spesielt siste del,lol.

Scrollet ned til start på IGen hennes igår for å se hvordan det egentlig startet.

Hun begynte med/som en interiørkonto,uten bilder av seg selv.

Så når hun ble gravid med #2,ble det mye gravid/baby/barn i fokus,deretter mye "mammakropp"/nakenhet for å "normalisere"..

Hun er enten naken eller i undertøy gjennom ca halve feeden sin.

Så ble det mye "bad wife!" humor men med samboer i kone-rollen,med disse nusselige bokstavskiltene.

Så etter det er det bare Careless/"grűnder" content.

Så hun har prøvd seg på interiør,barn/mammalivet,kropp,humor og nå klær.

Virker som hun har (og sikkert har mistet) følgere fra mange HELT ulike content hun har hatt opp igjennom,siden hvert tema har vært ett og alt hun postet en periode.

Det har liksom ikke vært noen flyt eller sammenhengende jevnt tema gjennom karrieren,bare hva som gir følgere/likes en gitt periode virker det som.

Hun viser jo lite til ikke noe engasjement for noe som helst,egentlig.

Annet enn å mase om og normalisere ting som alle andre bloggere sto i bresjen for,for 10 år siden.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Enig i alt,spesielt siste del,lol.

Scrollet ned til start på IGen hennes igår for å se hvordan det egentlig startet.

Hun begynte med/som en interiørkonto,uten bilder av seg selv.

Så når hun ble gravid med #2,ble det mye gravid/baby/barn i fokus,deretter mye "mammakropp"/nakenhet for å "normalisere"..

Hun er enten naken eller i undertøy gjennom ca halve feeden sin.

Så ble det mye "bad wife!" humor men med samboer i kone-rollen,med disse nusselige bokstavskiltene.

Så etter det er det bare Careless/"grűnder" content.

Så hun har prøvd seg på interiør,barn/mammalivet,kropp,humor og nå klær.

Virker som hun har (og sikkert har mistet) følgere fra mange HELT ulike content hun har hatt opp igjennom,siden hvert tema har vært ett og alt hun postet en periode.

Det har liksom ikke vært noen flyt eller sammenhengende jevnt tema gjennom karrieren,bare hva som gir følgere/likes en gitt periode virker det som.

Hun viser jo lite til ikke noe engasjement for noe som helst,egentlig.

Annet enn å mase om og normalisere ting som alle andre bloggere sto i bresjen for,for 10 år siden.

Jo, hun viser gjennomgående et engasjement for penger😅

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (49 minutter siden):

Jeg var ikke klar over at hun har skrevet bok. 
Det gjør det litt mindre troverdig, ja. Som jeg skrev, så tar jeg alle disse opplysningssnappene hennes med en stor klype salt, for jeg tror ikke hun oppriktig vet hva hun snakker om alltid - jeg tror hun tror på det hun selv legger ut, men akkurat dette med pms og hvordan det henger sammen tror jeg er en blanding av uvitenhet og overdramatisering. At hun er så uvitende som gir seg ut som å være, det tror jeg ikke hun er. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellasnella skrev (4 minutter siden):

Jo, hun viser gjennomgående et engasjement for penger😅

😂😂

• Nyttig 1
Skrevet
Gasellen skrev (På 29.7.2023 den 14.56):

Galimatias❤️

Men hva definerer du egentlig som troll da?

Sara bruker det begrepet om kundene sine som har handlet hos henne og hjulpet henne å bygge brandet og tjene pengene sine. Følgerne som gir henne klikk og stopper henne fra å gå tilbake til NAV og uføretrygda.

ALT hun eier og har skylder hun disse damene. 
Kunder som stiller kritiske spørsmål skal ikke slås ned på eller henges ut. En bedrift skal behandle kundene sine med respekt og heller bruke dem til å bli bedre. 
Se for deg Vero Moda eller Kappahl begynne å henge ut folk som er kritiske til produksjonsland og merking som troll? Det kunne aldri skjedd.

Sara AS/Careless kunne heller tatt dette og funnet en fabrikk de var villige til å gå offentlige med. Hvor ansatte hadde bra forhold og lønn. Ikke bare minimumskrav. De kunne også fokusert på å fått ut polyester fra sortimentet og satset på mer bærekraftige materialer som lin eller bærekraftig dyrket bomull. Det er heller ikke bra å pumpe ut nye kolleksjoner flere ganger i året. Jeg synes Careless har dropp annenhver mnd. Overproduksjon er et reelt problem. Og i stede for å resirkulere samme kjole i nytt mønster med litt kortere snitt akan man satse på å lage færre plagg som kan brukes i flere settinger men at plagget har bedre kvalitet og er uten plast.

Og før noen spør - nei - jeg har ikke handlet på feks Cubus på flere år.

Jeg legger mer penger i klærne, men velger plagg som er holdbare og kan kombineres med mye annet. Jeg har få plagg, men plaggene kan brukes til mye. Hadde Careless produsert den type klær kunne jeg absolutt vurdert å legge igjen pengene der. Selv om hun nok definerer meg som et troll. 

Hvis Sara vil revolusjonere tror jeg heller det er veien å gå. 

Værsego Sara - enda et tips du skal få gratis av meg. 

Enig . Hun har glemt en vesentlig ting : kunden har alltid rett . Hun lever av andres manglende kritiske sans , og bør absolutt ikke gå til angrep på de få som stiller spørsmålstegn . Hun burde ønske motstand velkommen , å se på den som en gylden mulighet til å forbedre seg / utvikle produktet / imøtekomme kundens ønsker og behov . 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...